Zoover

Appartement Ourasol / Ouravista

Appartement
3,4

Onvoldoende

Redelijk onderkomen dicht bij strand.

Mevr. Zijlmans
11-5-2017

Als je niet om luxe geeft, kan dit prima. Deur van de kledingkast kan kapot zijn of een laatje gaat niet open of dicht, slapen kan je in een schoon bed! Niet voor mensen die slecht te been zijn, je moet een weggetje stijl omhoog lopen, om bij de ingang te komen. Het ligt op loopafstand van het strand en er zijn genoeg restaurantjes in de buurt. Je bent hier in de Algarve toch het meeste van je tijd buiten.

VRESELIJK

Juul
25-10-2016

De eerste dag ging prima. De tweede ochtend was onze badkamer vies geworden en hebben wij aan de receptie gevraagd of ze iets voor ons hadden om alles op te ruimen. Toen in de huisbaas gekomen en heeft ze onze borg ingehouden en moesten we deze opnieuw betalen anders zouden wij eruit gezet worden.

Op de dag van vertrek hebben wij onze kamer opgeruimd en alles schoongemaakt wat schoongemaakt kon worden en zijn we naar de receptie gegaan om onze sleutel in te leveren en onze borg op te vragen. De receptioniste vertelde ons dat we onze borg pas terug zouden krijgen als wij en de 5 andere kamers, die, die dag ook uit moesten checken, de sleutels van onze kamer ingeleverd hadden. Toen we dat gedaan hadden kwam de huisbaas en zij vertelde ons dat niemand van alle kamers de borg terug zou krijgen omdat iemand uit een ander gebouw voor overlast gezorgd had. Wij hebben toen onze reisleidster gebeld en aan haar alles uitgelegd en zij vertelde ons dat ze niks kon doen. Toen iemand boos was geworden, wat logisch is, ging zij huilen. Hadden we niks aan. We hadden daardoor alle 30 onze borg van €50 pp niet terug. Onze ervaring met Ourasol was dus niet erg positief en wij raden dan ook niemand dit appartementencomplex aan omdat de huisbazin onredelijk snel boos wordt en de politie is corrupt.

Minder erg dan verwacht

Lisa
7-10-2016

Nadat we met 13 jongeren dit appartement hadden geboekt, hadden we de vele slechte recensies pas gelezen waardoor wij al met tegenzin naar onze vakantie gingen. Toen we om 11 uur 's ochtends aankwamen en tot 5 keer toe te horen kregen dat we over een kwartier in onze kamer zouden kunnen en we uiteindelijk om 6 uur pas in onze kamers zaten, waren we er eigenlijk al klaar mee. Maar toen we in onze kamer kwamen die hartstikke schoon was, met schoon beddengoed en zeker wel 10 handdoeken waren we al een stuk vrolijker. En toen we de strip wouden verkennen en er binnen 5 minuten al waren werden we nog veel gelukkiger. Het strand, de strip en supermarkt zijn erg dichtbij en met alle vragen kan je bij de receptie terecht. Wij waren een schone kamer binnen gekomen en hebben ook een schone kamer achtergelaten door een keertje te vegen en het balkon netjes te hebben schoongemaakt, dat stelde ze erg op prijs en kregen per direct onze borg terug. Wat een top vakantie!

Nooit meer!

Rodney
5-9-2016

Om kort maar krachtig te zijn. Enorm slechte bende daar. Boek het niet! Hygiëne kennen ze totaal niet. Schimmel aan het plafond van de badkamer. Smerige koelkasten waar een vriezer in hoort maar niet eens vriest. Deuren die zodanig kapot zijn dat je ze niet zonder geweld kan openen. Personeel dat je naait waar je bij staat. Wil je je borg terug krijg je hem niet door de meest kleine k*t zaken en ga zo maar door. Voor jongeren is dit echt af te raden. Vooral om het feit dat ze die groep juist pakken. Voornamelijk als je een vlucht moet pakken.

Als ik dan toch positief wil afsluiten is de ligging dan weer wel goed. Dicht bij het strand en ook heerlijk dichtbij de strip. Wil je naar oud Albufeira kan je voor 5 à 6 euro met de taxi. (Enkele reis) Ik raad hem alleen aan voor mensen die schijt hebben aan hygiëne en sterk zijn qua lichaam. Wordt je snel ziek niet naar toe gaan! Wil je een leuke vakantie zou ik ergens anders heen gaan. Want een goede nachtrust betekend een goede vakantie maar door de stress en al het gezeik is die ver te zoeken.

Heerlijke vakantie

Jessica
3-9-2016

Het appartement is qua inrichting prima maar wel wat ouderwets en achterhaald. Wij ontbeten en sliepen er alleen, het was ook schoon en dagelijks werd prullenbak geleegd en ruimte geveegd. Handdoeken wordt om 3 dagen verschoond. Zwembad erg klein met weinig en kapotte ligbedden daarin tegen strand op loopafstand (2 minuten). Ook winkels, supermarkt en de Strip prima bereikbaar. Met een treintje of TukTuk ook albufeira prima de bereiken( voor treintje betaal je dagkaart 4 euro, tuktuk 10 euro max 3 personen enkele rit). Wij hebben een heerlijk week gehad in Appartement Ourasol/ Portugal.

Prima

Laura
25-8-2016

In december al hadden wij dit appartement geboekt. Later ben ik op Zoover gaan kijken. De recensies die op Zoover staan zijn heel negatief! Hier schrok ik erg van en ik twijfelde hierdoor aan het appartement. Eenmaal aangekomen bleek alles heel erg mee te vallen! De appartementkamers waren wel erg eenvoudig en wat ouderwets ingericht, de badkamer was niet luxe, maar over het algemeen zag de kamer er netjes uit. Het personeel was erg vriendelijk. Er zat 24 uur iemand bij de receptie. Vaak kwamen wij laat terug van het op stap gaan. Dit was geen enkel probleem (als je rustig bent). In eerste instantie hadden wij een kamer gekregen zonder balkon. Wij vroegen of dat er een andere kamer met balkon beschikbaar was. Dit werd meteen voor ons geregeld. De bedden liggen prima en het appartement is goed verzorgd. Wel ruikt de badkamer inderdaad naar rioollucht. De ligging was perfect. Het strand is nog geen vijf minuutjes lopen en binnen vijf minuten ben je op de strip van Albufeira. Het zwembad was netjes onderhouden en het water was niet vies en een aangename temperatuur. Veel mensen schrijven hier dat ze de borg niet terug gekregen hebben, vaak ligt de reden hierbij door geluidsoverlast, televisies in het water gooien en stoelen aansteken en op de grond poepen (dit is echt gebeurd). Wij hebben allemaal gewoon netjes onze borg teruggekregen. Voor een jongeren vakantie zou ik dit hotel zeker aanraden vanwege de ligging, deze is echt perfect!

Prima appartementen complex!

A
19-8-2016

Na veel slechte recensies verwachtten wij niet te veel. Maar Ourasol is een prima complex voor een feestvakantie. Het personeel achter de balie was meer dan vriendelijk en behulpzaam. De inrichting is ouderwets, maar niet storend. Aan de mankementen van ons appartement (uitschuifbed kon niet omhoog, niet genoeg beddengoed) werd gelijk wat aangedaan. Binnen 2 minuten sta je op de strip óf op het strand. Sommige recensies worden erg overdreven. Als enige minpunt lekte de airco, verder kan je hier prima de vakantie doorkomen!

Niet voor herhaling vatbaar

Eliza
19-8-2016

Appartement niet goed onderhouden.

Schimmel, kapotte wc, geen beddengoed voor slaapbanken.

Je moet zelf je toiletpapier, handdoeken en vuilniszakken regelen. Er wordt vrijwel niet schoongemaakt.

1 medewerker die vriendelijk was, de rest van het personeel vreselijk chagrijnig en geërgerd.

En een eigenaresse die het de normaalste zaak vind om op bepaalde dagen de borg van 30 jongeren in te houden op grond van geen enkele reden (!!!!)

Belachelijk appartement, zeker geen aanrader!

Niet voor herhaling vatbaar

Eliza Tromp
19-8-2016

Wij zijn dit jaar met 6 vriendinnen naar Albufeira op vakantie gegaan. Voordat onze vakantie begon hadden wij al verschillende recensies bekeken. Deze waren allemaal niet vrij positief maar wij trokken er niet zo zwaar aan. Wij dachten negatieve berichten worden altijd achtergelaten en positieve ervaringen worden niet opgeschreven. Maar de negatieve recensies bleken realiteit. Wij hebben 1 keer schone handdoeken ontvangen, we moesten zelf achter toiletpapier en nieuwe vuilniszakken aan, er is geen enkele keer schoongemaakt en wij hebben zelf het beddengoed voor de slaapbanken moeten regelen. Er stond 1 keer een schoonmaakster om 7 uur 's avonds voor onze deur om schoon te maken. Maar hoe onhandig is dat? Wij waren met 6 meiden die zich allemaal moesten douchen en klaarmaken voor de avond, dan is het niet handig als daar steeds een schoonmaakster doorheen loopt. (Voor ons niet maar voor haar ook niet).

Als kers op de taart kregen wij uiteindelijk onze borg niet terug. 50 euro de man, dus samen 300 euro. Maar er was niets kwijt, kapot en beschadigd. Ook was er geen overlast van ons ondervonden. En samen met ons 30 andere jongeren die diezelfde dag ook hun borg niet terug kregen. De eigenaresse had een leuk zakcentje verdiend. Op grond van geen enkele reden hielden ze al het geld in, iedereen werd bestolen van hun geld waar ze zelf bij stonden en niet alleen die dag, vrijdag 22 juli, maar ook de dagen erna.

Er is over en weer gemaild met touroperator maar ook zij konden op hun manier niets doen, het geld is verloren.

Slecht, slecht, slecht

Ga hier vooral niet heen!

Denzel
17-8-2016

Ik ben hier afgelopen augustus met 5 vrienden heen geweest en kan alleen maar adviseren om hier niet heen te gaan. De kamers zijn beschimmeld en worden niet schoongemaakt. Alles in de kamer is kapot, bedden zakken door en wanneer je de kamer op slot doet zijn ze zo open te trekken. Het zwembad heeft max 10 ligbedjes en is gevuld met pure chloor. Wij hebben onze borg niet teruggekregen, omdat iemand die wij niet kenden glas had laten vallen in de trappengang. Touroperator stond ook meer aan de kant van het hotel dan aan onze kant, dus daar hebben we ook niks aan gehad. Het enige goede aan dit hotel is de ligging, maar daar is ook wel alles meegezegd.