Reviews over accommodaties in Cambodia

Een klein Paradijsje

gaston_marloes,
    19-4-2016

Dit kleinschalige resort Ligt ongeveer 4 uur rijden vanaf Phnom Penh. In het zuidwesten van Cambodja stroomt de Tatai rivier, omgeven door regenwoud en mangrovebossen. Per boot bereik je de accommodatie, een uniek drijvende ecolodge.

Je overnacht in een luxe safari-achtige en volledig ingerichte tent. Je moet je lunch en diner keuze een paar uur van te voren bekend maken. Er hangt een ongedwongen sfeer en het personeel helpt je met alles. Er worden excursies georganiseerd, zoals mangrove tours, een sunset cruise. je kan ook een kayak pakken en op eigen gelegenheid de rivier afvaren of een hengeltje uitgooien. 's Avonds nemen ze je mee voor een rivier tocht om vuurvliegjes te zien. Wij zijn met iemand naar de overkant gevaren hebben een wandelling gemaakt op dat eiland en om de bevolking daar te leren kennen. Bijna iedereen die er woont, werkt bij de ecolodge. Aan de andere kant van het eilandje werden we weer met een bootje naar het vaste land gebracht waar monniken een school hebben gebouwd, zodat ook de kinderen hier onderwijs kunnen volgen. Wij hadden allerlei speelgoedjes en ballonnen meegenomen. Wat waren ze blij. We hebben hier paar zalige dagen gehad.

Prachtig plekje

Saskia,
    8-3-2013

Baca Villa is heerlijk rustig gelegen ver genoeg vanuit de (overigens zeer amusante) drukte van het centrum van Siem Reap (aan te lopen) en op een prima tuktuk afstand van de grootse bezienswaardigheid Angkor Wat. Na een dagje oudheden is het zalig bijkomen in de tuin met een Angkor biertje. Tel daar dan nog bij op dat je met jouw aanwezigheid een bijdrage levert aan het project op het platteland en de Stichting Cambodia-Dutch en de keuze was voor ons snel gemaakt. Overigens een tour over het platteland en een bezoek aan het project zeker een mooie aanvulling op de overigens prachtige tempels.

Baca Villa is een heel goede keus

Jan Spithoven,
    12-11-2012

Eigenlijk ga je naar Baca Villa om 2 redenen. De eerste is gewoon een prima rustige plek . 10 minuten buiten het drukke Siem Reap gelegen Makkelijk met fiets of tuktuk bereikbaar. De nederlandse eigenaar Jan Camp heeft van de hele ruime tuin een werkelijk prachtige plek gemaakt. Genoeg plekjes om even tot rust te komen. Gezellig kletsen met andere gasten gaat vanzelf. De maaltijden zij heerlijk klaargemaakt door de lokale kok.

Een tweede reden is hier als vrijwilliger een bijdrage te kunnen leveren aan de ontwikkeling van de toch wel heel arme cambodjaanse bevolking.

Je bent tot niets verplicht. Je kunt ook alleen kennismaken met de lokale bevolking. Een dag trip is wordt door de medewerkers van Baca Villa voor je geregeld. Wij hebben er erg van genoten.

Beslist een aanrader.

Mooi en zo ontzettend relaxt en rustig!

Klaske ,
    3-11-2012

Ik heb hier gezeten tijdens het vrijwilligerswerk dat ik voor de organisatie op het platteland deed. Heerlijk om in het weekend dan in een relaxt hotel te zitten en weer even wat meer luxe om je heen te hebben. Jan is altijd aanwezig en in voor een praatje en ook de rest van het personeel, dat Cambodjaans is, is heel hartelijk!

De tuin is fantastisch mooi en daar kun je echt heerlijk relaxen en bijkomen. Het centrum is 10 minuten met de fiets, maar wel over een onverlichte weg, dus 's avonds laat als vrouw alleen niet echt te doen, dus dan is de tuktuk meestal de optie. Gelukkig biedt het hotel ook een heerlijke (deels internationale en veel nationale) keuken.

De kamers zijn mooi schoon en van alle gemakken voorzien; Een waterdrukpomp, voor extra waterdruk en fijne, comfortabele bedden en het belangrijkste; airco!

Heerlijk verblijf gehad hier!

Riant guesthouse met prachtige tuin

Mark,
    15-10-2012

Ben in juli 2012 in de nieuwe Baca villa geweest locatie is perfect net buiten het centrum maar toch niet ver verwijderd van het centrum, de kamers zijn verzorgd en schoon ontbijt is prima en er zit een prachtige tuin bij