Camping Watchman Campground

8.9Fantastisch

Verenigde Staten van Amerika, Utah, Zion N.P.

8.9Fantastisch

• 7.7Staat v/h sanitair

Meer camping info

8 reviews over Camping Watchman Campground

• 2018
      8Rianne15-05-2018

Perfecte ligging in Zion

Beste camping qua locatie in Zion/Springdale, natuurcamping aan de Virgin River. Shuttle bus bij de ingang van de camping, dus je kan de camper lekker laten staan. Naast Watchman Campground ligt Zion Campground, deze heeft een zwembad en is wat commerciëler maar die hebben vaak meer plek, want Watchman Campground is zo volgeboekt. Watchman Campground heeft overigens geen douches, wel elektra op de plek.

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in september 2017

• 2017
      8Fam. Molenaar06-08-2017

Mooie rustige camping

Mooie natuurlijke camping gelegen achter het Zion visitor center. Alle loops bieden voldoende ruimte en hier en daar schaduw. Wij waren met twee tenten. De plekken in onze loop waren mooi recht en bestrooid met fijn grit. Natuurlijk waren er de standaard campingtafel en stookplaats, maar douches zijn er niet. We stonden naast de groepsaccomodatie loop. Er was wat lawaai 's nachts van deze groep maar dit werd adequaat opgelost door de zeer vriendelijke campgroundhost. Let op met boodschappen doen. Dit is in Zion EXTREEM DUUR want er is totaal geen concurrentie. Er zijn een aantal supermarkten vlakbij de camping, waaronder Sol, maar mijn advies is daar niet te kopen. 20 miles verderop is een goedkopere supermarkt, of bezoek ergens van tevoren een Walmart of zo. Er is zoals in veel parken een gratis bus die langs de highlights van het park gaat, zoals de Narrows en Angels Landing. Daar kan je de wandelingen beginnen. Let op dat het soms erg druk kan zijn. Er vormen zich dan lange rijen bij de bushalte.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

• Oude reviews

9amri07-09-2016

ruime plekken

We hebben hier twee nachten met een camper gestaan. De camping hebben we ruim van tevoren geboekt (was ook wel nodig). Het is een mooi gelegen terrein, vlak bij de ingang van Zion. De parkeerplaats, shuttlebus en het visitor center zijn op loopafstand.

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

• 9Dennis86NL12-09-2013

Prachtig Camperen

Twee nachten op deze camping gestaan in een tent. Ligging is direct vooraan in het park. Dicht bij het visitors centrum en de opstap van de shuttle bussen die het park in gaan. Plekken zijn groot en voorzien van grind, picknick tafel en BBQ. Keurig verzorgd allemaal. Sanitair is prima, ruim en netjes. Genoeg afvalbakken. Auto kan prima bij de tent staan. Eetgelegenheden zijn goed te bereiken. Wel met de auto (5min rijden) naar Springdale. Douches zijn ook in Springdale. Visitors centre heeft een overzicht van waar deze zijn in Springdale. Gemiddeld kost een douche 5 dollar voor 5 minuten.

Gereisd met partner in september 2013

• 9tjp04-05-2012

Een van mijn favorieten!

Al twee keer op deze ongelooflijk mooi gelegen campground gestaan. De voorzieningen zijn minimaal, alleen toiletten en koud stromend water maar je kan altijd nog een duik nemen in de langs de campground stromende Virgin river, dus wat maakt het uit!

Gereisd met oudere kinderen in juni 2010

• 9Michiel Tom01-08-2009

geen luxe, maar midden in de natuur

Als je in de nationale parken kampeert, sta je op de allermooiste plekken, zo ook hier in Zion. De plekken zijn groot en hebben allemaal een picknicktafel en een vuurplaats. Het sanitair is heel beperkt - alleen wc's - maar die zijn wel schoon. Reserveren is in het hoogseizoen wel aan te raden. We hebben er twee dagen gestaan en al die tijd was het vol. Echte grote winkels - zoals Wal Mart - zijn op een uur rijden, iets om rekening mee te houden.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2009

• 9mare21-07-2009

Tussen de bergen

Hier 2 nachten verbleven, 1 dag vantevoren pas gereserveerd, waar je ook bent op Watchman Campground heb je vanaf elke plek een super uitzicht op de bergen. iedere plek heeft standaard een BBQ. Veel toiletten dus vanaf elke plek maar een klein stukje lopen. Er is ergens één douche maar die hadden we nergens kunnen vinden. Let wel op dat je een schaduw plek hebt. Wij kwamen terug van een lange hike en paardrijen en kwamen toen op onze plek aan pal in de zon (sávonds nog 56graden) gelukkig nog verkoeling kunnen vinden in het door het park/camping lopende riviertje: virgin river

Gereisd met partner in juli 2008

• 10Barnie15-02-2009

Goede plaatsen en gelegen in het park!

Ligt niet centraal in het park Zion, maar de gratis shuttlebussen brengen je waar je heen wil. De plaatsen zijn groot en erg netjes. Wij vonden het prachtig!! Er zit ook een winkeltje en eetgelegenheid op 5 minuten lopen. Wij hebben genoten van onze overnachting daar.

Gereisd met partner in juni 2008

2 tips over Camping Watchman Campground

• tjp, 04-05-2012

Op tijd reserveren anders vaak geen plek vrij!

• Dennis86NL, 12-09-2013

Bussen zijn perfect om Zion te verkennen. Je mag ook niet overal komen met de auto. De Watchman Trail is een leuke en goed te lopen wandeling. Mooi uitzicht.

0 vragen over Camping Watchman Campground

• Adres