Hotel The Excelsior

Anders

Erg goed

Marjolein
23-10-2016

Fijn hotel, grote en schone kamer, fijne bedden, prima service en goede locatie (straat uit en je staat midden in Central Parc) Wij hadden een kamer op de vijftiende verdieping en daarmee een fantastisch uitzicht over de stad. Ontbijt erg goed maar ook erg duur, Starbucks om de hoek biedt prima alternatief.

Personeel vond ik erg neutraal. Kon geen glimlach vanaf aan de receptie. Het hoognodige werd vermeld en beantwoord waardoor mijn eerste indruk niet optimaal was.Kamers werden goed schoongehouden, bij ons was de vloerbedekking wat smoezelig. Bedden waren goed maar erg smal voor twee personen. Wifi in de lobby op kamer tegen betaling.

Lopend ongeveer 40 minuten bij Times Square vandaag. Central Park om de hoek.

Restaurant zag er gezellig uit.

Gewoon goed hotel

G
28-10-2013

Het personeel is correct. De bar en het restaurant werden iedere avond goed bezocht. Ontbijten deden we buiten het hotel. De kamer was redelijk tot goed. De douchekop was aan vervanging toe, of kon in ieder geval een grondige poetsbeurt gebruiken. De kamer zelf was behoorlijk warm, terwijl het buiten tussen de 10 en 15 graden was. Airco was aanwezig maar maakte nogal wat geluid. Het werd kiezen tussen een te warme kamer zonder of frisse kamer met luidruchtige airco. De locatie is prima als je van een redelijk rustige omgeving houdt. Het hotel ligt tegenover een parkje en het National Historic Museum. Central Park is op een steenworp afstand, Starbucks op de ene hoek van de straat en de metro op de andere. Kortom, goed hotel op een naar verhouding rustige locatie en ietwat verder weg gelegen van de toeristische highlights, maar met een metrostation in de directe nabijheid. Wifi in de lobby was gratis, maar op de kamer moest er voor worden betaald.

Mooi hotel

info_16
9-8-2013

Wij hebben hier een paar dagen gezeten en kregen een suite. Echt een hele grote kamer in 2 delen, woonkamergedeelte en slaapkamergedeelte. Mooi hotel, alleen geen wifi op de kamer.

Vond de ligging iets minder met 2 kinderen, te ver van het centrale gedeelte zoals Times Square qua loopafstand.

Wel tegenover Central Park, wat ook erg leuk is.

Goed hotel, rustige ligging maar volgende keer wil ik toch graag wat centraler zitten.

goede ligging t.o. bezienswaardigheden

Saskia01
5-8-2013

1 blok van Central Park en metro en bussen. Hadden kamer 1110 op elfde verdieping met balkon groot genoeg voor 2 volwassenen en 2 kinderen. (Andere verdiepingen hebben geen balkon) de bar en restaurant wordt goed bezocht door buurtbewoners en is gezellig ( geen overlast) Ontbijt is duur 17 dollar pp maar genoeg restaurants in de buurt voor ontbijt. Receptie erg behulpzaam. Taxi 130 dollar naar Newark maar met speciale autoservice 95 dollar.

prima hotel

René van der Klink
10-8-2012

Hotel Excelsior is een prima hotel voor een verblijf in New York. Gelegen bij Central Park, Metro station direct om de hoek,

Wij hadden Juli 2012 een Superior Room bestaande uit 2 ruime kamers waarvan 1 met uitklapbed en een aangrenze kleine pantry, ideaal voor een gezin met 2 kinderen. Supermarkt vlakbij zodat er 's Ochtends makkelijk een ontbijt klaar te maken was. Service van het hotel was ook prima. Zou er weer naar toegaan.

Rustig en toch centraal gelegen hotel

Anne
16-12-2009

In september van dit jaar verbleven wij 5 nachten in dit hotel.

Wij hebben met name de ligging als ideaal ervaren. Direct tegenover het Natuur historisch museum, op loopafstand van Central Park en een metro station in een rustige straat.

De kamers zijn schoon en netjes, weliswaar niet erg groot, maar voor de prijs absoluut hun geld waard.

Op loopafstand was een Starbucks restaurantje, waar je prima kon ontbijten.

Ik ben het absoluut niet met de vorige schrijver eens, dat er weinig eetgelegenheden in de buurt waren. Twee blokken van het hotel vandaan heb je een straat, met heel veel restaurantjes in diverse prijsklassen. De meeste restaurants hebben bij goed weer ook zitgelegenheid buiten.

Kortom: Voor een citytrip NY vonden wij dit een ideaal hotel.

Keurig hotel, met relatief kleine kamers.

p.l. barnhoorn
16-10-2009

Ligt in rustige omgeving. Het echte werk is een uurtje lopen op Broadway of 7 minuten met de Metro met een station op 5 minuten.

Eeen beetje sleet laat zich zien

Prima Hotel voor Citytrip NY

Chantal
18-8-2009

In juni van dit jaar verbleven wij 8 nachten in dit hotel. Na twee luxe en grote hotels in Washington en Philadelphia was het even wennen in de kleine kamer van het excelsior. Kreeg echt een claustrofobisch gevoel! Maar de kamers zijn erg netjes en typisch Amerikaans ingericht. Ligging is prima; aan het einde van de straat was een metrostation en als je een paar blokken verder liep kwam je vlakbij een andere goede metrolijn. Qua eten zaten er niet veel leuke restaurantjes in de buurt en 's avonds is hier in de buurt niet veel meer te doen. Daarvoor moet je echt naar Times Square! Voordeel: Central Park (Great Lawn) beginnen aan het eind van de straat.

2005

een fantastisch hotel prachtige kamers erg verzorgd en en

H.Mosterd Amsterdam
5-4-2005

een fantastisch hotel prachtige kamers erg verzorgd en gezellig.

Prima ligging rustig en toch midden in de drukte!

Jammer dat je via Jan Doets hier niet meer naar toe kan.

Om de een of andere reden is dit fantastische hotel uit zijn arrangement gehaald.

D-reizen

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel The Excelsior in New York City, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel The Excelsior zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.