Reviews over Kailua (Oahu)

Perfect alternatief voor hectisch Waikiki

Jeroen,
    27-11-2011

Het was niet gemakkelijk om op Oahu een accommodatie te vinden buiten Waikiki. Hula Breeze was de uitzondering die we zochten en bleek een voltreffer. Wij zaten in de Pineapple Suite, een ruime kamer met behalve een groot bed ook een eettafel, een zitbank en een compleet ingerichte keuken. Alleen een fornuis ontbreekt, maar een elektrisch kookpitje, waterkoker en magnetron zijn er wel. Ontbijt is alleen de eerste ochtend inbegrepen: een schaal met fruit en een gigantische muffin.

De ligging is uitstekend. Heel Kailua is een uitgestrekte, rustige woonwijk met vrijstaande huizen in het groen. Naast een van die huizen was voldoende ruimte voor twee suites en dat is Hula Breeze. En ondanks deze aanbouw is er nog voldoende ruimte voor een achtertuin met een zwembadje. Het strand van Kailua is op loopafstand en naar Honolulu is slechts een halfuur rijden.

De prijs is best stevig. Aan de andere kant ben je in Waikiki gauw hetzelfde kwijt voor een anonieme kamer in een hoogbouwhotel.

Gereisd met partner in oktober 2011