Yosemite Nationaal Park

9Fenomenaal

• 9Willeke27-11-2018

Een schiternd stukje Amerika!

Een schitterend stukje natuur in California. Veel watervallen en snelle beken, maar ook rustig krabbelende stroompjes. Hier leven beren, wij zijn 1,5 dag daar geweest en wij hebben een beer gespot. Je hebt er de bekende El Capitan rots en de Half Dome met zijn massief. Zorg wel dat je goed schoeisel aan hebt op de rotsachtige paden of over de keien. Een mooi park waar in het weekend ook de Amerikaan zijn ontspanning zoekt. Het is dus beter om de zaterdag te vermijden. O ja , kijk uit waar je loopt, want de eekhoorns lopen je onder de voeten.

Gereisd met partner in juni 2018

• 9Stefan28-04-2018

Prachtig park, ongelovelijke natuur. Helaas geen vrije overnachtingen in auto binnen het park

Gereisd met partner in september 2017

• 6Peet29-07-2017

Aardig park niet wat wij nog een keer doen

Vonden het te druk massaal en niet echt heel bijzonder park. Noorwegen of de alpen vergelijkbaar. Veel mooiere np parken en state parks bezocht. Dus als je in tijdnood zit en twijfelt wel of niet bezoeken sla het dan over. Ga alleen naar de sequoias in het zuiden of bezoek liever het redwood np hiervoor.

augustus 2014

• 9Rinus03-11-2015

Uitgestrekt, prachtig en soms erg druk

Dit natuurpark is zeer uitgestrekt en om de meest belangrijke delen te zien moet men er twee dagen voor uit trekken, Yosemite Valley is het hart van het park en ook het meest druk bezochte deel. Een aanrader is ook de Tioga Road die verschillende schitterende landschappen doorkruist. Wij waren er in september en door de lange droogte in Californië waren alle watervallen in het park opgedroogd, er kwam geen spatje water meer naar beneden, jammer want de watervallen zijn een van de grote attracties in het park. Ten tijde van ons bezoek was het ook behoorlijk heiig en waren de uitzichten te slecht om ten volle van de berglandschappen te kunnen genieten, het zit dus niet altijd mee als men dit park bezoekt maar het blijft een schitterend stuk natuur, wat voor weer het ook is.

Gereisd met vrienden in september 2015

• 10deniseisa23-10-2014

Geweldig

Wat een geweldig mooi park!

Je kan hier heerlijk hiken, maar ook rustig genieten van het uitzicht! Wij hebben hier een super leuke tijd gehad die wij graag weer over willen doen. Helaas was er toen wij er waren een grote bosbrand, maar daar hebben wij niet heel veel van gemerkt.

Zeker aan te raden om naar dit prachtige park te gaan! Minimaal 2 volle dagen voor plannen!

Gereisd met partner in september 2014

• 10Rick03-06-2014

Zeer mooi park

Mooi park met veel wandelroutes.Mooie uitzichten en veel indrukwekkende watervallen.

Gereisd met partner in mei 2014

• 8Esrima24-02-2014

Prachtig

Gewelig om te zien, schitterende natuur. De geweldige giant sequoias en watervallen.

Gereisd met partner in juni 1998

• 10sanne10-02-2014

Super mooi!

je kijkt er echt je ogen uit zo mooi!!!!!

Gereisd met partner in juli 2012

• 10Tompoesje27-10-2013

prachtig park

De grote bomen zijn bezichtiging waard; wij zijn er met de parkshuttle bus naar toe gereden. Je kunt er niet omheen. Ook de rest van het park is schitterend.

Gereisd met vrienden in september 2013

• 9Carola Sterk-Litjens18-09-2013

Fantastisch park, echt een aanrader

Het bekende Yosemite park is groot, zoals zoveel in Amerika. Doordat het vervoer in het park goed is geregeld is het, ondanks de grootte, een park wat je goed kunt bekijken. De mooiste plekken zijn: - Mariposa Grove, waar je de giant sequoias kunt vinden - Glacier point, super uitzichtpunt over de gehele vallei - Tioga Pass, weg door het park over de bergen naar de andere kant van het park. Weg is in de winter dicht ivm sneeuwval. - Watervallen (uper en lower). Deze is leuk om met kinderen te beklimmen.

Verder is het een aanrader om een plek te veroveren om te slapen in het park. Dit scheelt enorm veel reistijd als je meerdere dagen hier verblijft. Wij hebben zelf een dag met de camper op de camping Wawoma gestaan, erg mooi, groot en echt midden in het park. Als je dit wilt moet je wel de procedure voor het boeken van campings in Yosemite goed beheersen. De (kampeer)plekkken zijn in no-time (enkele minuten) volgeboekt. Zie hiervoor het forum van de alles ameika site.

juli 2013

10 van de 32 reviews gezien