Joshua Tree National Park

8.1Fantastisch

• 8sandertjuh115-09-2014

Mooi park

Wij gingen naar Yoshua Tree NP, na 3 dagen Los Angeles. Wat een rust na de drukte! Het was erg warm in het park maar dat weet je van te voren. Er waren allerlei looproutes verspreidt over het grote park. Wij hebben ook een flink stuk gelopen door de hitte. Veel mooie dingen gezien, mooie beesten gezien (salamanders bijv). We waren wel heel bang om enge beesten tegen te komen (zoals slangen of enge spinnen). Gelukkig niet gezien :) We hebben genoten.

Gereisd met partner in juni 2014

• 8Karin30-07-2013

Mooi woestijnpark

Een mooi park waar je kunt kennismaken met het moois dat de woestijn te bieden heeft. Indrukwekkende cactussen, indrukwekkende spinnen!

september 2012

• 8fam_klaver16-12-2012

Mooi park!

Joshua Tree N.P. is zeker een bezoek waard. Het park staat vol cactussen, joshua bomen en bijzondere rotsen. Er zijn verschillende wandelingen in het park.

juli 2010

• 8Il Quadrifoglio08-09-2011

Niet onderschatten, voor échte doorzetters

Joshua Tree NP ligt in de Hexie Mountains. Vanaf Interstate 10 westelijk het park ingreden bij Cottonwood. Fee $15 (na 10km). Na 5-10km veranderen kiezelrotsen in keienvlaktes met smoketrees en enkele yucca's of palo verdes. Opmerkelijk zijn de grote heoveelheden cholla catussen en stengels ocotillo's zo'n beetje halverwege the north entrance /twentyninepalms. Veel joshua tree's (soms in bossen tegelijk) en smoketree zie je pas op de route naar de westingang. Absoluut de moeite waard. Onderschat de totale afstand van 50-60km niet. Eenmaal uit het park op highway 62 nog een flinke rit terug naar de interstate 10 of je slaapt in Palm Springs?

augustus 2011

• 8dordtboy08-06-2011

mooie cactussen en rotsformaties

Dit park in de omgeving van palm springs heeft mooie joshua trees en mooie rotsformaties. Je kan er ook enkele leuke wandelingen doen en je kan veel reptielen zien als je geluk hebt.

Gereisd met vrienden in mei 2009

• 8Jeroen06-06-2011

Prikkelende omgeving

Natuurlijk kom je hier vooral voor de bijzondere Joshua trees, maar ook de gladde rotsformaties en cactussen zijn de moeite waard. Je kunt het park goed in een halve dag bezoeken, door er doorheen te rijden en hier en daar wat stops te maken. Een wandeling door Hidden Valley en de Cholla Cactus Garden zijn aanraders. Wel uitkijken voor de ontzettend scherpe en lange cactusnaalden.

Gereisd met partner in november 2007

• 8R.v.S.08-12-2010

Mooie bezienswaardigheid.

Bij aanvang van de rondreis dit park als eerste aangedaan vanuit de bus was het een mooi gezicht zelfs een coyote werd gespot. De zandstenen formaties waren door de wind en woestijn zand als het ware afgesleten in mooie ronde vormen met en beetje fantasie zie er zelfs een gebalde vuist in. Wij vonden het een mooie toer om door het park te rijden met de nodige stops.

Gereisd met vrienden in januari 2010

• 0Monique16-03-2010

San Andreas Breuk / Joshua Tree N.P.

In aanvulling op mijn vorige beoordeling wil ik er nog graag aan toevoegen, dat je vanuit Joshua Tree N.P. ook een blik kunt werpen op de San Andreas Breuk. Het beste kan dit vanaf Keys View. Vanaf deze (zeer toeristische) populaire bestemming heb je een panoramisch uitzicht op de Coachella Vallei. Je ziet geen breuk lopen, maar de bebording geeft goed aan welke heuvelrug de breug flankeert.

Gereisd met vrienden in juni 1999

• 9Monique16-03-2010

Gave plek

We bezoeken het Joshua Tree National Park (Californië). We zien een glooiend heuvelachtig woestijnlandschap met grillige Joshua trees (plantensoort) en rotsformaties. Dit maakt het landschap zeer karakteristiek. Grappig aspect is dat het park gevormd wordt door twee verschillende woestijnlandschappen (Colorado desert en de Mojave desert). Wij zijn aan de kant van de Mojave desert en picknicken bij een rotsformatie. Een prachtig uitzicht hebben we vanaf de boulders (rotsen). Tijdens de lunch zien we in de verte een coyote en even later ook nog een roadrunner. Fantastisch! Détail saignant: Joshua Tree betekent letterlijk "boom van Jozua" en werd ooit gegeven door een groep mormoonse kolonisten. Zij vonden dat de bomen deden denken aan de profeet Jozua, die met zijn armen naar de hemel reikte. Tsja, hoe ik ook keek, ik haalde deze beeldspraak er niet uit. Een bezoekje aan het visitor center is ook de moeite waard.

Gereisd met vrienden in juni 1999

• 8markenmarlies09-12-2009

Bijzondere plek!

Een heel bijzonder NP, zeker de moeite waard. Het park ligt vlakbij Palm Springs, wij hebben dit park aangedaan op weg naar Phoenix. Het park staat vol met de Joshua Tree bomen. Mooie uitzichtpunten en heel veel mogelijkheid voor wandelingen. Kortom, een aanrader!

Vergeet geen water mee te nemen, het kan zeer warm worden in dit park.

Gereisd met partner in september 2009