Hotel Renoir

5.6Voldoende

19 reviews over Hotel Renoir

• 7Ivo03-10-2012

Prima, maar eenvoudig stadshotel

Het Renoir Hotel ligt op een centrale locatie. Dicht bij het Stadhuis, bibliotheek, musea en grote (chique) warenhuizen. Officieel ligt het hotel aan de McAllisterstreet, maar het hotel ligt meer aan Marketstreet. In het gedeelte van Marketstreet waar het hotel is lopen veel zwervers rond. Echter, dat gaf mij geen reden tot bezorgdheid. Zowel overdag als 's avonds! Deze zwervers zijn veel te veel met zich zelf bezig. Als je ze gewoon negeert, heb je nergens last van en loop je met plezier door die buurt.. Aan de buitenkant lijkt het of de kozijnen een verfbeurtje nodig hebben, maar daar merk je binnen niets van. De kamers zijn eenvoudig, schoon en netjes. In de gangen ligt nieuwe vloerbedekking. Gratis wifi, maar alleen in de lobby. Personeel is vriendelijk en behulpzaam. Er is een shuttle-service (14 dollar pp) naar het vliegveld SFO. Je kunt in het hotel ontbijten, maar niet aan te raden. Zeer karig. Toch prima hotel om te verblijven.

Gereisd met vrienden in september 2012

• 4Koppel 27-07-2012

Verschrikkelijke buurt

Gedurende onze rondrit door west amerika hebben wij 2 nachten gelegen in dit hotel, bij aankomst met de auto hadden wij al direct door dat dit geen lekker buurtje zou zijn. veel dealers en "gangs" op straat en voor het hotel. Auto werd netjes geparkeerd voor ons ( 30 euro per nacht). gevraagd aan de receptioniste of de straat veilig was s'avonds, waarop haar antwoord was "ja hoor a few homeless people". Dit bleek helaas niet om a few te gaan. s'avonds tijdens schemering terug naar het hotel gelopen en het leek mee te vallen, tot dat je een blok verder loopt dan waar de te toerist niet meer komt. veel zwervers en dealers. zeer amicaal en confronterende mensen. de gangs lopen in groepjes achter je aan en blijven je aan staren. wij haddden echt het gevoel voor het donker thuis te moeten zijn. al met al een prima locatie in het centrum alleen 2 blokken te ver. personeel wel zeer hulpzaam en het openbaar vervoer is er ook super geregeld.

Gereisd met partner in juli 2012

• 4Theo05-09-2010

Dit nooit meer

Op onze rondreis door Californie waren al de hotels vtv vastgelegd door de touroperator. ook het Renoir hotel in San Francisco hoorde hierbij. Ligging t.o.v. centrum is gewoon goed. Directe omgeving vergeven van zwervers en drugsvrienden. Dit gaf na zonsondergang een onveilig gevoel. Personeel zeer onvriendelijk. Onderhoud hotel een drama. Als je de kozijnen ziet dan denk je dat de laatste verfbeurt met de nieuwbouw is geweest. Nee dit is geen aanrader ook temeer omdat je ook hier niet kan eten en verplicht ben om toch buiten de deur te eten. Wat je weer verplicht om op tijd terug te zijn ivm de veiligheid. Nooit meer

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2010

• 5Paul19-08-2010

nooit meer

oud, beetje vervallen hotel in een slechte buurt waar veel zwervers en drugsdealers rondhangen. 's avonds voel je je niet echt veilig rond het hotel. wij hadden een kamer op de 1e verdieping en hebben de 1e nacht nauwelijks kunnen slapen omdat er veel lawaai was buiten voor het hotel, ook de politie sirene was nogal eens te horen. Volgende keer zou ik een hotel zoeken nabij de haven ook al zijn deze veel prijziger.

Gereisd met partner in juli 2007

• 6mailbox_107-08-2010

Leuk hotel, in centrum en onveilige buurt

Kamer zijn klein en eenvoudig, wel sfeervol hotel, dicht bij centrum. Ligt een een onveilige buurt, 's avonds veel dealers en zwevers, iedere avond met de taxi naar huis.

Gereisd met oudere kinderen in mei 2008

• 6Fam Haanstra21-02-2010

Low-budget in onfrisse buurt

Het is een goedkoop hotel, in een slechte buurt. Alleen valet-parking voor ongeveer $20 per dag. Het is geen buurt om 's avonds nog naar buiten te gaan. Om 04:00 uur 's ochtends worden de afvalbakken rondom het hotel geleegd, veel lawaai dus.

Gereisd met vrienden in augustus 2001

• 6Arjen en Nanda25-09-2009

overdag prima, maar 's avonds ellendig

-/- - Er is geen parkeergelegenheid bij het hotel, alleen valet parking (vrij duur). - Het is geen pretje om 's avonds buiten het hotel te zijn, gezien er veel daklozen rond het hotel hangen. - De bedden zijn verschrikkelijk! We hadden een kingsize bed, maar na de eerste nacht had ik al verschrikkelijke rugpijn. Het bed was gigantisch doorgezakt (lees: aan vervanging toe). - De badkamer is prima, alhoewel de wastafel erg klein is (een fonteinmodel). Je hebt geen plek om je toilettas neer te zetten. +/+ - Het hotel ligt op een paar honderd meter lopen van Union Square. - Er stopt een tram voor de deur.

Samengevat: niet voor herhaling vatbaar!

Gereisd met partner in september 2009

• 7luisdela22-09-2009

redelijk, niet voor herhaling vatbaar

het renoir hotel is vervallen. is echt aan een grondige opknapbeurt toe. het tapijt in de hal bij de receptie is vies en smerig. de hotelkamers zijn redelijk groot, maar het meubilair is erg oud. de douche/toiletruimte is sober, doch schoon. wat dit hotel nekt is dat het in 1 van de meest kindonvriendelijke stukken van sf ligt. de hele dag zie je zwervers, psychoten en daklozen (meesten verslaafd). al met al niet een hotel om naar terug te keren. wel moet gezegd worden dat het bedienend personeel achte de balie uiterst vreindelijk is. de huishouding bestaat vnl uit aziaten, welke de engelse taal niet machtig zijn. (niet echt handig)

Gereisd met partner in september 2009

• 7Nicolette21-06-2009

Prima hotel

Wij zijn hier 3 nachten geweest. Prima hotelom de stad te verkennen. Ook het ontbijt tegen betaling was goed.

Gereisd met partner in juni 2009

• 5Maarten05-01-2009

Smerig hotel

We hebben hier 3 nachten verbleven, maar een smerig hotel. de hal voor de kamer stonk naar pis. De kamer was vol gepropt met kasten en moesten over de bedden heen stappen. het restaurant in het hotel was gesloten. Als je naar de WC in de Lobby wilt moet je eerst de sleutel vragen aan de balie. we hebben in San Francisco een gesprek gehad met de taxi chauffeur en hij vertelde ons dat de meeste taxi's s'avonds en s'nachts niet naar dit deel van de stad rijden i.v.m. de junks en zwervers. dit is ook de enigste slechte wijk van San Francisco. op een gegeven moment toen we s'avonds uit de stad kwamen zat er een junk voor de deur op zijn hurken te pissen.

Gereisd met partner in september 2008

Hotel Renoir info