Camping Mather (South Rim)

Weer vandaag32°
Camping Mather (South Rim)
8,4

10 reviews over Camping Mather (South Rim) in het Nederlands

GEWELDIG

Bart
27-7-2018

Super fijne locatie, mooi midden in de natuur. Het is net alsof je in de wilde natuur kampeert. Verder zijn de faciliteiten niet bijzonder, maar natuurlijke opzet en de natuur maakt alles goed. Herten en wilde dieren lopen zo langs je camper.

Gereisd Met vrienden in Sat Apr 01 2017 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Goede uitvalbasis voor Grand Canyon

Roel Rambags
20-4-2018

Campingplaatsen zijn helemaal in orde. Alles is drive-thru/no-hookups; af en toe - met grote camper - wel een beetje steken. Maar dan sta je ook echt in de natuur. Geen last van je buren. Eigen eettafel en stookplaats. Prima uitvalbasis om de Grand Canyon te bezoeken; parkbussen pikken je voor de campground op. Lopend ga je naar het shoppinggedeelte; niets mis mee. Er is nog een andere campground voor volledige hookups; die plekken liggen minder in de natuur; is meer veredelde parkeerplaats. Sanitair is, zoals op meerdere plekken in het westen van Amerika, voldoende, maar niet uitmuntend. Dat kan schoner en nieuwer.

De natuur van dichtbij. Onuitwisbare indruk.

Familie Valk
6-5-2016

Vergeet tevoren niet te reserveren. Vol is vol. Verblijf midden in de natuur, fantastisch

Gereisd Met partner in september 2014

Prachtige campsite midden in de bossen

Jan Jaap
13-6-2011

Campsite ligt prachtig in de bossen en vlak bij de South Rim. Vanaf de camping zo met de fiets of de bus bij de rim om zonsondergang te zien. Op de campsite eenvoudig, maar schoon sanitair. En douches vooraan de campsite. Prachtige plekken onder de bomen met een kampvuurplaats. Erg ruim opgezet. Herten lopen zo langs je plek. Aanrader in de Grand Canyon is de Bright Angel Trail vanaf Grand Canyon Village. Gaat helemaal tot aan de rivier, maar dat is in één dag niet te doen. Vanaf de Village is Plateau Point goed te lopen voor iemand met redelijk conditie en bergwandel ervaring. Wij zijn om 6 uur 's ochtends bij zonsopkomst vertrokken en waren om 12.00 uur weer boven. Bedenk wel dat het eerst naar beneden is en dan pas weer omhoog. Genoeg drinken en niet te hard omhoog willen lopen. Onderweg weer herten, hagedissen en zelfs een rattle-snake gezien. De volgende dag nog een helikoptervlucht over de Canyon gedaan. Super!

Gereisd Met vrienden in augustus 2010

Prima NP camping

Rudy
5-1-2011

Ruim opgezette camping. De south rim van de Grand Canyon is goed te bereiken via het bussysteem. Voor hele grote campers is er geen plaats, tot 31 feet wel. Geen electriciteit, water en sewer, maar dat is normaal op NP campings. Mooie ruim opgezette camping, waar de herten gewoon bij de schemering langs de camper lopen.

Gereisd Met jonge kinderen in juni 2010

Fantastische plek

Monique R.
9-3-2010

Vlakbij de Grand Canyon een camping op een state park. De camping is licht bebost en de grond is tamelijk hard/gesteente. Niet heel makkelijk om de haringen de grond in te krijgen.. Het mag de pret niet drukken. Kort na het opzetten van onze tent bezoeken we de South Rim. Beautiful. Hoe later op de dag hoe mooier het licht. Het werd ook nog licht heiig. Erg mooi. Maar, met het ondergaan van de zon kwam ook de kou. Hoewel we hier in juni waren, hadden we 's nachts het ijs op de tent staan. Het vroor 4 graden onder 0! Wel even rekening mee houden. Als je het op kunt brengen vroeg opstaan voor de sunrise: beautiful!!!!!

Gereisd Met vrienden in juni 1999

Midden in de natuur

Barnie
15-2-2009

Alsof je midden in het bossen kampeert. Ook wij hebben reeen op bezoek gehad, geweldig! De plaatsen zijn goed. De weggetjes naar de plaatsen toe soms een beetje aan de smalle kant voor een hoge camper (door de bomen), maar het lukt wel! Alleen vooraan op de camping is sanitair. Het is verouderd, maar goed genoeg. De geur op de camping is trouwens HEERLIJK! Overdag waan je je in een sauna, met de geur van warm hout en dennengeuren. 's Nachts kan het erg koud zijn. Ook hier is op een paar minuten lopen een shuttlebus en ietsjes verderop een winkelcentrum met eetgelegenheid. Helemaal goed dus!

Gereisd Met partner in juni 2008
2008

lekker dicht bij de Grand canyon

ronell
25-10-2008

Echt een N.P. camping met veel ruimte. Wij hadden bij de opstaan de herten naast de tent lopen, spectaculair. Toiletblok prima, douches betaald maar goede straal en lekker warm.Wasserette groot en ijsblokjes in hoofdgebouw. Heerlijk rustig en op loopafstand van de rand van de canyon en de supermarkt. Perfecte camping.

Gereisd Met partner in Fri Aug 01 2008 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Midden in de Grand Canyon

Stijn Breton
3-9-2008

Mather Campground is een typische spartaanse camping, zoals je ze meestal aantreft in de nationale parken. Het sanitair bestaat uit eenvoudige gebouwtjes met toiletten en wastafels. (Betaalde) douches zijn er alleen bij de ingang, wat vanaf de meeste plaatsen erg ver lopen is. De camping is groot en de plaatsen liggen vrij dicht bij elkaar, maar doordat het in een bos is heb je toch nog enige privacy. De ligging is verder ideaal, op loopafstand van de rand van Grand Canyon en van winkels.

Gereisd Familie in april 2008

Valk bij de grand canyon

van dijk
24-6-2008

Ligt mooi dicht bij de grand canyon, verder is er weinig te doen. Je kunt er naar het kleine dorpje gaan lopen. grote camping veel ruimte voor de camper. Het sanitair is er redelijk schoon maar erg verouderd.

Gereisd Met partner in Sun Jun 01 2008 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • BBQToegestaan

• Warme douchesAanwezig

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Mather (South Rim) in Grand Canyon, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Mather (South Rim) zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.