• Type accommodatie

Flagstaff

Reviews over Flagstaff

Wupatki National Monument en Sunset Vulcano

imke2307, 5-8-2016
    Daar wij in de buurt van Flagstaff ons motel hadden en wij een aantal dagen de tijd hadden om de Grand Canyon te bezichtigen besloten we om van het pad af te wijken en via een andere route naar de Canyon te rijden (en dan de North Rim te bezoeken). Dit was absoluut de moeite waard. Een bijzonder en onontdekt stukje Amerika mogen aanschouwen. Sunset crater Vulcano national monument is een mooi gebied waar op sommige plekken de lava metershoog ligt. Dit als gevolg van een vulkaanuitbarsting een paar honderd jaar geleden. Het is zoals gezegd leuk om doorheen te rijden en af en toe te stoppen om te wandelen maar het hoogtepunt van deze route is toch wel het wupatki national monument park. Een uitgestrekt landschap met hier en daar nederzettingen waar 10.000 jaar geleden indianen woonden. Wij vonden dit toch wel een van de hoogtepunten van onze reis naar Amerika, mede omdat dit zo afwijkt van de normale route. wij kwamen welgeteld 1 groepje Nederlanders tegen en de rest waren allemaal Amerikanen. En ook dit waren er niet veel.

Leuke plaats

Martin, 17-5-2014
    Het oude centrum is klein maar wel leuk, sfeervol en authentiek. Is een prima uitvalsbasis voor allerlei bezienswaardigheden.
Flagstaff scoort een 7,7 uit 10, op basis van 17 reviews