We hebben een aantal aanbieders voor Canyon de Chelly voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Canyon de Chelly voor je op een rij gezet:

Reviews over Canyon de Chelly

Klassieke canyon met ruïnes op onmogelijke plekken

Jeroen
    11-1-2013

Canyon de Chelly is een klassiek gevormde canyon, met steile wanden, een vlakke bodem met begroeiing langs de rivier en hier en daar een merkwaardige hoge rotspartij. Het meest intrigerende van Canyon de Chelly is echter niet de natuur, maar de restanten van vroegere bewoning op onmogelijke plekken tegen de steile wanden van de canyon.

Een autorit langs de uitzichtpunten op de zuidwand geeft een goed overzicht van de canyon. Bij White House Overlook kun je via een trail de canyon in, naar de White House ruïnes die je van boven ziet liggen.

Gereisd met partner in november 2012

Erg mooie canyon

KPJR
    10-8-2009

Na de Grand Canyon is National Monument Canyon de Chelly de grootste canyon van de VS. Toch al wel weer een stuk kleiner trouwens dan de Gr.C., maar prachig om te zien. Veel groen onderin, het White House is interessant (overblijfselen van een eeuwenoude indianen-nederzetting). Er zijn diverse uitkijkpunten, die duidelijk vanaf de weg zijn aangegeven. Aan het einde van de door ons gereden South Rim Drive vind je Spider Rock, een 244 meter hoge monoliet. Mooi! Gratis toegang.

Canyon de Chelly is nog niet door de grote massa ontdekt kennelijk, want het was er erg rustig.

Chinle zelf is een ongezellige rotzooi. Staat midden in een indianenreservaat. Ze nemen het daar zo te zien niet zo nauw met het opruimen van afgedankte spullen, die worden blijkbaar het liefst ergens in de tuin achtergelaten (auto's, trailers, badkuipen etc.). Van de criminaliteit waarvoor wordt gewaarschuwd hebben we niets kunnen merken, al staat er -misschien veelbetekenend - wel een jeugdgevangenis in Chinle.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2009

Leuk voor 1 nacht

a.regoort
    13-8-2008

Onze ervaringen in Chinle (Arizona). We maakten een overnachting in het Best Western hotel en via de receptie hadden we een gids geboekt voor een excursie naar Canyon de Chelly, het grootste indianenreservaat van de VS: Navajo’s Nation. Hier zijn veel overblijfselen van prehistorische Indianennederzettingen gevonden. Onze gids heette Ben (Benny) en we mochten kiezen uit een open of dichte jeep, wij kozen voor een open, zodat we van daaruit ook mooie foto’s konden maken. Het was wel een heel oud vehikel, dat rammelde aan alle kanten, maar dat maakte ons niet uit. De gids (zelf ook een Navajo indiaan) reed direct de kloof - en vervolgens meteen - de rivier in!! Het water spatte soms hoog op! Hij stopte op interessante plekken en wist veel te vertellen over hiërogliefen op de rotsen en verschillende rotswoningen van de Anasazi-indianen, de voorouders van de huidige Pueblo-indianen. De duur van de excursie was ruim 3 uur en was zeer de moeite waard.

Gereisd met partner in Thu May 01 2008 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Een fantastische plek

J.Smink
    16-5-2005

Een fantastische plek. Ravijn kan je gemakkelijk betreden en biedt zeer mooie uitzichten en is niet druk bezocht door toeristen. In diverse souvenirwinkels kan je je arm kopen aan Indianen goederen.

Gereisd anders in Mon May 16 2005 16:42:40 GMT+0000 (UTC)

Mocht je een trip maken langs alle voor de hand liggende

Drees
    5-3-2004

Mocht je een trip maken langs alle voor de hand liggende nationale parken is deze uitstap zeker de moeite waard. Je hebt een goed uitzicht op de diverse indianen dwellings. Je hebt ook de mogelijkheid met een plaatselijke tourgids met de jeep de kloof in te gaan. Dit hebben wij niet gedaan, dus weet niet of het de moeite waard is. Park ligt in een indianen reservaat. Er staan ook langs de weg indianen souvenirs te verkopen. Er wordt in de gidsen wel extra aandacht gevraagd voor het afsluiten van je auto want er was in het verleden nog weleens een auto opengebroken als je terugkwam. Hebben hier zelf niets van gemerkt.

Gereisd anders in Fri Mar 05 2004 23:17:26 GMT+0000 (UTC)
Canyon de Chelly scoort een 8,4 uit 10, op basis van 8 reviews