Vakantie in Dubai

Eén van de zeven Verenigde Arabische Emiraten aan de Perzische Golf, dat is het landje en stad Dubai. Het is één van de snelst groeiende bestemmingen ter wereld, in omvang en in aantal toeristen. Alles is hier mogelijk, van verblijven in een zeven sterren hotel als Burj al Arab tot het kopen van je eigen eiland. En natuurlijk baden in de zon, want – zeker in onze winterperiode – is het in Dubai goed toeven.

vakanties Dubai

We hebben een aantal aanbieders voor Dubai voor je op een rij gezet:

Bebsy
Bebsy
Corendon
Corendon

Over Dubai

Dubai is de hoofdstad van de gelijknamige emiraat in de Verenigde Arabische Emiraten. In het zuiden ligt de emiraat Abu Dhabi, in het noord-oosten bevindt zich Sharjan en in het zuid-oosten grenst het aan Oman. Zodra je de stad verlaat kom je terecht in de Arabische Woestijn. De stad is gelegen aan de Perzische Golf en heeft ruim 1,1 miljoen inwoners.

Door zijn handel is Dubai een zeer rijke stad. En dit is daarom ook direct te zien zodra je de stad binnenkomt. De meest grote en uiterst luxueuze hotels zijn hier te vinden. Het meest bekendste hotel is het 7-sterrige Bur dal Hjad, wat een bezienswaardigheid op zich is. Maar Dubai heeft veel meer te bieden. Het Sjeik Saïd Al-Maktoum’s huis, Jumeirah Beach en Dubai’s mooiste moskee de Jumeirah zijn een van de attracties die te bezoeken zijn. De stad is niet gigantisch rijk aan musea. Het grootste en bekendste is het Dubai Museum. Verder heb je in Dubai de mogelijkheid om een dag te gaan skiën in het overdekte sneeuw centrum, het Wild Wadi Water Park en een woestijnsafari zijn enkele opties die Dubai te bieden heeft.

Anders dan anders… Dubai

Dubai is absoluut anders dan anders. Eigenlijk is hier alles mogelijk, dankzij het vele geld van de Arabieren. Met gemak bouwen ze er in de woestijn een Formule I circuit en een mega-groot attractiepark. Binnen nu en nog heel even kun je zelfs écht skiën in de sneeuw, in een overdekt skicentrum. Met uitzicht op de woestijn! Als dat niet bijzonder is… Het toerisme stijgt snel en vandaar dat superluxe hotels als paddestoelen uit de grond schieten, coole en thematische shopping malls openen om de haverklap de deuren en bijzondere onroerend goed projecten worden bijna dagelijks gelanceerd. Shop till you drop dat kun je in Dubai zeker! In de hypermoderne winkelcentra zijn luxe winkels al Boss, DKNY, Dior of bijvoorbeeld Marks & Spencers te vinden. Omdat Dubai een totaal ander belastingstelsel kent, is de kleding hier stukken goedkoper. Alleen al een reden om naar Dubai af te reizen!

Maar Dubai heeft meer… al vind je er niet veel cultuur. Een oud paleis van de Sheik, verder niet eigenlijk. Maar de souks (markten) doen ook heerlijk cultureel aan. En je kunt er voor ‘weinig’ goud kopen, of prachtige gekleurde lappen textiel. Naast al dat geshop is Dubai the place to be om heerlijk uit eten te gaan. Alles is er, want Dubai is ontzettend internationaal. Smullen van goedkope shushi’s, of uitgebreid (en wat duurder) dineren. Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt… ook qua financiën. Een drankje in de bar van het zeven sterren hotel Burj al Arab kost je al gauw, omgerekend, tien euro. Maakt eigenlijk niet uit of je een biertje pakt of sterke drank... Leuk is zo’n bezoekje wel, al moet je entree voor dit hotel betalen als je er niet verblijft. En dan natuurlijk de zonuren! In onze winterperiode schijnt in Dubai heerlijk het zonnetje en vermaak je je uitstekend op het strand of aan de rand van het zwembad. Eigenlijk is het gewoon een bijzonder paradijsje.

Wonen op palmblad

Verder is Dubai booming vanwege de huizenmarkt. Er wordt hard gewerkt aan grote en bijzondere projecten als The Palm en The World. Deze opgespoten eilanden worden binnen nu en tien jaar allemaal opgeleverd en hier zijn tegen die tijd de meest mooie appartementen, villa’s en watervilla’s te vinden. Het project The Palm wordt helemaal in de vorm van een palmboom gebouwd en is in 2006 gereed, daarna volgen er nog twee palmen. Heerlijk vertoeven hoor, zowel in eigen huizen als in luxe hotels. Het project The World is helemaal bijzonder. Hier wordt voor de kust van Dubai een eilanden groep van driehonderd eilanden opgespoten in de vorm van de wereld. Het eiland Nederland is er ook! Er loopt al een optie op, maar naast liggende landen zijn vast nog wel te koop… Bijzonder wonen zul je er zeker!

Golfen in The Gulf

In Dubai valt écht voldoende te doen... en natuurlijk zijn er ook verschillende golfbanen. Zelfs een keurige groene grasmat tijdens de warme zomermaanden. Dan laat je het overigens wel uit je hoofd om een balletje te slaan, maar in onze winterperiode is golfen in The Gulf ideaal. In de ochtend- en avonduurtjes is het goed toeven op de green. Bovendien is er ruim keus uit banen. Bijvoorbeeld de Emirates Golf Club Dubai met twee 18 holes banen, de Wadi Course en Majlis en de 18-holes van de Dubai Creek Golf midden in de stad. De Dubai Creek is de natuurlijke inham van de Perzische Golf die dwars Dubai loopt. Op zoek naar een golfvakantie?

Klimaat

Dubai is omringt door woestijn en zee, en is daarom het gehele jaar aangenaam qua temperaturen. In de zomers kan het echter wat aan de warme kant zijn, rond de 40 °C. In de wintermaanden liggen de temperaturen tussen de 22 en 25 °C. De stad beschikt over een groot bus systeem, wat reizen in de omgeving zeer goed mogelijk maakt. Verder heeft het boten beschikbaar die varen tussen de diverse delen van de stad en omgeving. Deze typische boten worden Abra-boten genoemd. De stad trekt veel elite toerisme naar zich toe, om die reden zul je veel limousines tegen komen. De meeste winkels zijn geopend van 09:00 - 13:30 & 16:30 - 22:00

Weer & Klimaat Dubai

Zeewatertemp (℃)24°22°25°27°31°31°32°32°33°31°29°26°
Dagen regen244200000002

Reviews over Dubai

• 7Ivo19-12-2019

Top, ik ga er ieder jaar heen.

Houd rekening met cloud seeking gedurende de wintermaanden dan veel bewolking en zelfs regen dus onbeperkt zonnen is niet aanwezig dan. Een veelzijdige stad gefocust op luxe, daarom kun je het zo duur maken als je wilt met een kortings app krijg je veel 2=1 dat scheelt behoorlijk aangezien dingen als hop in hop off en bezienswaardigheden al snel 40 tot 70 euro pp kosten. Aanrader pak de metro naar diverse bekende plekken voor 3,50 een retourtje of de taxi een enkeltje kost max 10 euro. Dubai museum en het oude gedeelte is ook een aanrader voor een dag let niet op alle mannen die je aanspreken om wat te kopen als je doorloopt is er niets aan de hand.Vermijd Dubai tussen april tm september dan is het tussen de 35-50 graden. Ik ben er nu 5x geweest en wat mij aanspreekt is het weer, de luxe en daardoor hygiëne, overal waar je loopt glimt het en is het schoon en het is heel veilig niemand zal je een onveilig gevoel geven.

• 7Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur
    • 8Omgeving
    • 7Stranden
    • 6Zorg voor natuur

Gereisd met partner in december 2019

• 10Alberts14-09-2019

Het is een unieke ervaring. In de zomer (zelfs in september) is het ondoenlijk heet. Zelfs het zeewater is 40 graden. Eigenlijk niet te doen. Te warm om iets te ondernemen. Zelfs in de avond is het niet koeler. Dat is het enige minpuntje. Je kunt hier rustig een taxi nemen. Wel prijs van tevoren afspreken. Erg vriendelijke mensen hier.

• 10Cultuur
    • 10Sfeer in stad
    • 10Stranden
    • 10Zorg voor natuur

Gereisd met partner in september 2019

• 9Sebastiaan29-07-2019

Burj kalifa groot groter grootst

Meerdere keren in de Verenigde Arabische Emiraten geweest om iemand te bezoeken en natuurlijk ook uitstapjes gemaakt. Persoonlijk houd ik ervan om te voet een stad te verkennen, maar doordat Dubai en Abu Dhabi zo groot en uitgestrekt zijn, moest ik overal met de taxi naartoe. Overigens niet erg ivm de hitte overdag. De Moskee in Abu Dhabi is indrukwekkend, net als de Burj Khalifa. Er is niet echt een centrum om te winkelen maar wel genoeg mooie malls, waar de airco goed staat te draaien. Ook leuk om een trip te boeken door de woestijnen. Dat is vaak 's middags wanneer de zon begint te zakken en het beter uit te houden is buiten.

• 8Omgeving

Gereisd met partner in mei 2017

• 9Roy Challik19-06-2019

Prima verzorgde groepsreis

Prima verzorgde groepsreis naar Abu Dhabi, Dubai en Ajman. Alle hoogtepunten waren aanwezig in de aangeboden excursies van touroperator. Gids sprak Nederlands en zeer klantgericht

Gereisd met partner in mei 2019

• 9Erik Verduyn14-06-2019

Om nooit meer te vergeten

Tot in de puntjes verzorgd van bij het vertrek op Zaventem tot bij onze terug komst . Maar ook de gidsen ter plaatse waren super( en de gekozen hotels dat is 10/10 . Wij vielen van de ene verassing in de andere en met een afsluiter in het Armani Hotel restaurant was onze reis compleet .

• 10Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in juni 2019

• 8filip en chris10-05-2019

Extravagant maar zeker de moeite

reis geboekt, 1 week met gids + extra week : strandvakantie. Prijs/kwaliteit zeker de moeite.

• 8Cultuur

Gereisd met partner in maart 2019

• 8RoMa08-05-2019

Super Emiraat.

Het is daar mooi,schoon en veilig.

• 5Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in april 2019

• 9Vera Kreeft28-04-2019

Het was een droom met veel pracht en praal.

Cruise gedaan was schitterend

• 10Stranden
    • 10Zorg voor natuur

Gereisd met partner in januari 2018

• 8Nan26-04-2019

Geweldig

Goed Hotel, heel schoon veilig gevoel

• 8Cultuur

januari 2019

• 9Silvana Bhikhie24-04-2019

Fantastisch en voor herhaling vatbaar🎉🎉

Mijn eerste keer op vakantie naar Dubai was in 2010. In maart 2019 zijn we met een klein groep voor 11 dagen in Dubai op vakantie geweest. Ik moet zeggen dat in al die jaren er zoveel is verandert. Dubai is een land dat enorm veel te beleven is. Je kunt er overal heerlijk eten, wandelen, shoppen, stappen, de sfeer is uitstekend, het is daar veilig, er is genoeg te zien en te doen. Kortom je kunt het zo goedkoop of zo duur maken, zoals jezelf wilt. Met het openbaar vervoer of hop on hop off bus kun je enorm veel bezienswaardigheden/attracties bezichtigen of je neemt een taxi. Daarnaast kun je ook cruisen, wij hadden een cruise voor 7 dagen met het MSC Splendida geboekt via touroperator. Opstapplaats was in Dubai (port of Rashid) vaarroute: Abu Dhabi, Sir Basi Island, Oman en Khasab. Ik ben echt tot rust gekomen tijdens de cruise. Op de terugweg naar Nederland had ik nog last van de fijne vakantie gevoel. Ik wil er zeker weer naartoe...

Gereisd met vrienden in maart 2019

10 van de 514 reviews gezien