Dubai

We hebben een aantal aanbieders voor Dubai voor je op een rij gezet:

vakanties Dubai

We hebben een aantal aanbieders voor Dubai voor je op een rij gezet:

Over Dubai

Eén van de zeven Verenigde Arabische Emiraten aan de Perzische Golf, dat is het landje en stad Dubai. Het is één van de snelst groeiende bestemmingen ter wereld, in omvang en in aantal toeristen. Alles is hier mogelijk, van verblijven in een zeven sterren hotel als Burj al Arab tot het kopen van je eigen eiland. En natuurlijk baden in de zon, want – zeker in onze winterperiode – is het in Dubai goed toeven.

Dubai is de hoofdstad van de gelijknamige emiraat in de Verenigde Arabische Emiraten. In het zuiden ligt de emiraat Abu Dhabi, in het noord-oosten bevindt zich Sharjan en in het zuid-oosten grenst het aan Oman. Zodra je de stad verlaat kom je terecht in de Arabische Woestijn. De stad is gelegen aan de Perzische Golf en heeft ruim 1,1 miljoen inwoners.

Door zijn handel is Dubai een zeer rijke stad. En dit is daarom ook direct te zien zodra je de stad binnenkomt. De meest grote en uiterst luxueuze hotels zijn hier te vinden. Het meest bekendste hotel is het 7-sterrige Bur dal Hjad, wat een bezienswaardigheid op zich is. Maar Dubai heeft veel meer te bieden. Het Sjeik Saïd Al-Maktoum’s huis, Jumeirah Beach en Dubai’s mooiste moskee de Jumeirah zijn een van de attracties die te bezoeken zijn. De stad is niet gigantisch rijk aan musea. Het grootste en bekendste is het Dubai Museum. Verder heb je in Dubai de mogelijkheid om een dag te gaan skiën in het overdekte sneeuw centrum, het Wild Wadi Water Park en een woestijnsafari zijn enkele opties die Dubai te bieden heeft.

Anders dan anders… Dubai

Dubai is absoluut anders dan anders. Eigenlijk is hier alles mogelijk, dankzij het vele geld van de Arabieren. Met gemak bouwen ze er in de woestijn een Formule I circuit en een mega-groot attractiepark. Binnen nu en nog heel even kun je zelfs écht skiën in de sneeuw, in een overdekt skicentrum. Met uitzicht op de woestijn! Als dat niet bijzonder is… Het toerisme stijgt snel en vandaar dat superluxe hotels als paddestoelen uit de grond schieten, coole en thematische shopping malls openen om de haverklap de deuren en bijzondere onroerend goed projecten worden bijna dagelijks gelanceerd. Shop till you drop dat kun je in Dubai zeker! In de hypermoderne winkelcentra zijn luxe winkels al Boss, DKNY, Dior of bijvoorbeeld Marks & Spencers te vinden. Omdat Dubai een totaal ander belastingstelsel kent, is de kleding hier stukken goedkoper. Alleen al een reden om naar Dubai af te reizen!

Maar Dubai heeft meer… al vind je er niet veel cultuur. Een oud paleis van de Sheik, verder niet eigenlijk. Maar de souks (markten) doen ook heerlijk cultureel aan. En je kunt er voor ‘weinig’ goud kopen, of prachtige gekleurde lappen textiel. Naast al dat geshop is Dubai the place to be om heerlijk uit eten te gaan. Alles is er, want Dubai is ontzettend internationaal. Smullen van goedkope shushi’s, of uitgebreid (en wat duurder) dineren. Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt… ook qua financiën. Een drankje in de bar van het zeven sterren hotel Burj al Arab kost je al gauw, omgerekend, tien euro. Maakt eigenlijk niet uit of je een biertje pakt of sterke drank... Leuk is zo’n bezoekje wel, al moet je entree voor dit hotel betalen als je er niet verblijft. En dan natuurlijk de zonuren! In onze winterperiode schijnt in Dubai heerlijk het zonnetje en vermaak je je uitstekend op het strand of aan de rand van het zwembad. Eigenlijk is het gewoon een bijzonder paradijsje.

Wonen op palmblad

Verder is Dubai booming vanwege de huizenmarkt. Er wordt hard gewerkt aan grote en bijzondere projecten als The Palm en The World. Deze opgespoten eilanden worden binnen nu en tien jaar allemaal opgeleverd en hier zijn tegen die tijd de meest mooie appartementen, villa’s en watervilla’s te vinden. Het project The Palm wordt helemaal in de vorm van een palmboom gebouwd en is in 2006 gereed, daarna volgen er nog twee palmen. Heerlijk vertoeven hoor, zowel in eigen huizen als in luxe hotels. Het project The World is helemaal bijzonder. Hier wordt voor de kust van Dubai een eilanden groep van driehonderd eilanden opgespoten in de vorm van de wereld. Het eiland Nederland is er ook! Er loopt al een optie op, maar naast liggende landen zijn vast nog wel te koop… Bijzonder wonen zul je er zeker!

Golfen in The Gulf

In Dubai valt écht voldoende te doen... en natuurlijk zijn er ook verschillende golfbanen. Zelfs een keurige groene grasmat tijdens de warme zomermaanden. Dan laat je het overigens wel uit je hoofd om een balletje te slaan, maar in onze winterperiode is golfen in The Gulf ideaal. In de ochtend- en avonduurtjes is het goed toeven op de green. Bovendien is er ruim keus uit banen. Bijvoorbeeld de Emirates Golf Club Dubai met twee 18 holes banen, de Wadi Course en Majlis en de 18-holes van de Dubai Creek Golf midden in de stad. De Dubai Creek is de natuurlijke inham van de Perzische Golf die dwars Dubai loopt. Op zoek naar een golfvakantie?

Klimaat

Dubai is omringt door woestijn en zee, en is daarom het gehele jaar aangenaam qua temperaturen. In de zomers kan het echter wat aan de warme kant zijn, rond de 40 °C. In de wintermaanden liggen de temperaturen tussen de 22 en 25 °C. De stad beschikt over een groot bus systeem, wat reizen in de omgeving zeer goed mogelijk maakt. Verder heeft het boten beschikbaar die varen tussen de diverse delen van de stad en omgeving. Deze typische boten worden Abra-boten genoemd. De stad trekt veel elite toerisme naar zich toe, om die reden zul je veel limousines tegen komen. De meeste winkels zijn geopend van 09:00 - 13:30 & 16:30 - 22:00

Weer & Klimaat Dubai

Zeewatertemp (℃)24°22°25°27°31°31°32°32°33°31°29°26°
Dagen regen244200000002

Reviews over Dubai

• 8S.vdW08-05-2015

Leuke plek om eens te zien!

Dubai is een leuke bestemming voor weekje zon/strand! Dure bestemming qua shoppen of andere activiteiten. (bijvoorbeeld aquapark kost ca € 75,- pp!!)

• 7Zorg voor natuur
    • 8Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur

april 2015

• 9FRANK17-04-2015

coole plek met relaxe sfeer

superveilige stad. Vooral "the walk" en bijhorend strand is knap.

• 9Sfeer in stad
    • 9Omgeving

april 2015

• 8Henk10-12-2013

Dubai, moet je gewoon gezien hebben !

3 pakhuizen in 1971 en in 2013 zijn er 6 miljoen inwoners ! ! Hier is echt alles mogelijk. Elke architect kan zich hier wel uitleven of heeft zich hier uitgeleefd. Alles gaat per taxi. Wandelen gaat na 30 min. vervelen want daar is Dubai niet op ingesteld. Is ook te warm om te gaan wandelen. Shopping malls zijn groot en groter dan je denkt. Burj Khalifa is indrukwekkend hoog !

• 9Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur

Zakelijk gereisd in oktober 2013

• 8Teresa09-02-2017

Ik wil hier nog wel een keer naar toe, mooie stad.

Als het in Nederland zomert, dan moet je niet naar Dubai gaan, veel te warm dan. Vanaf november tot en met maart is de temperatuur hier ideaal. Wij hadden 31 graden, heel fijn. In het centrum zijn de hotels prijzig.

• 9Sfeer in stad
    • 7Omgeving
    • 9Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in november 2016

• 9markv17-03-2014

Very nice to go here

Nice for shopping, stop over to another destination. Hotelprices are a bit high in the cooler season.

• 7Omgeving
    • 6Zorg voor natuur
    • 8Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur
    • 6Stranden

Gereisd met partner in juli 2007

• 9judy02-12-2016

sprookje

veel gezien , de Mall moet je gezien hebben alleen al om de sfeer te proeven en om alle adembenemende luxe te zien

• 9Zorg voor natuur
    • 10Stranden

Gereisd met partner in november 2016

• 9Marjan20-10-2015

Geweldig

Dubai is zeer mooi en iedereen is even vriendelijk en behulpzaam, ook de mensen op straat. We hebben veel dingen ondernomen en het ene was nog mooier/leuker dan het andere. We zijn 2 weken geweest wat ook wel mooi genoeg was, ik denk niet dat Dubai iets voor een tweede keer is omdat we alles hebben gezien wat we wilde.

• 10Cultuur

Gereisd met partner in oktober 2015

• 7Erik14-10-2015

Leuke stad voor voor 1 keer

Leuke stad met veel mooie en architectonische hoogstandjes. Metro is super maar taxi's ook en goedkoop. Stad is ook schoon, oude gedeelte ook leuk en vergeet de abra's niet voor 24 cent naar de overkant van de rivier.

• 2Zorg voor natuur
    • 6Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur

Gereisd met partner in oktober 2015

• 10Esther12-02-2017

Heerlijk weer, mooie hotels. 'S ochtend leuke dingen doen. 'S middags heerlijk relaxen aan het strand of zwembad en 'S avonds goed shoppen. De perfecte vakantie!!!!

• 10Zorg voor natuur
    • 10Stranden

Gereisd met vrienden in januari 2017

• 10siezaar23-02-2014

Droomparadijs

Het is een prachtige stad! Met veel duure auto's. en mooie hotels. je kan heerlijk uitgaan. en het is rijk aan cultuur met een westers tintje. De sfeer in de stad is gezellig. De prijzen zijn prima.

• 7Zorg voor natuur
    • 10Uitgaanslevenn