• Type accommodatie

• Aanwezig in kamer/huis

• Waardering

Sorteren

Reviews over Moneglia

Genieten van de Middellandse Zee!

Cissy
    21-10-2017
    Wij zijn stom toevallig op deze camping terecht gekomen. Gewoon de smalle tunnel in en eruit bij het bordje camping. Het was een grote verrassing om op deze prachtige plek pal aan zee terecht te komen. Met onze grote tunneltent kregen wij een plek aan het eind van de rij caravans. Door zo direct aan zee te staan voelt het heel ruim. Er was een trapje over de rotsen de zee in. Echt fantastisch! Zo uit bed een frisse duik. We zijn uiteindelijk 12 dagen gebleven. Genoten van het uitzicht, de blauwe zee en de heuvels rond de baai. Heel veel gezwommen en van de rotsen gesprongen. Het restaurant is heerlijk, eenvoudig en prima te betalen. Het pad naar Moneglia redelijk te doen met wat klimwerk. Onze kinderen van 8 en 10 hebben zich prima vermaakt. Met hele kleintjes is het niet echt een aanrader vanwege de rotsige strandjes en trapjes. Neem rotsharingen mee en een goede luifel en ga genieten van de Middellandse Zee naast je tent!

Een geweldige en onvergetelijke ervaring .....

Leon Austen en Margo Huntjens (NL - ZL)
    23-8-2017

Eenvoudige doch zeer uniek gelegen camping met toegang via een tunnel!! en een fantastische ligging, direct aan zee. Vooral s'avonds is het uitzicht over de baai met avondview op Moneglia en andere dorpen aan de overkant A-dem-be-ne-mend!! vooral bij volle maan.

Het personeel is vriendelijk, behulpzaam en zeer attent. Men spreekt Engels.

Er is een restaurant op de camping, waar à la carte heerlijke gerechten geserveerd worden tegen een schappelijke prijs. De pizza's worden er op een hout gestookte oven, vers gebakken ...... Heerlijk!!

Parkeren op deze camping is soms een beetje aan- en inpassen; er zijn geen vaste toegewezen parkeerplekken, dat zou wel een verbeterpunt op deze camping kunnen zijn. De sober ingerichte campingwinkel verkoopt het hoogstnodige en is slechts van 8 - 12uur s'middags open. Wij waren er 2 weken, van 6 aug. t/m 20 aug 2017 en gaan beslist nog eens terug. We hadden ter plaatse een houten bungalow gehuurd die compleet (zonder airco) was ingericht. Deze was netjes, schoon en lag eveneens direkt aan zee. Alle spullen moeten wel via trapjes naar boven worden gedragen en bij vertrek uiteraard ook weer naar beneden. Centraal gelegen camping als uitstekende uitvalsbasis voor dagtochten naar Cinque Terra, Sestre Levante, Rapallo, Chiavari, Genua etc.

Moneglia scoort een 8,4 uit 10, op basis van 18 reviews