Vakantie Duitsland
header

Vakantieparken in Duitsland

De leukste vakantieparken in Duitsland

Op een paar uur rijden vind je bij onze oosterburen volop vakantieparken die garant staan voor een geslaagde gezinsvakantie. Omgeven door prachtige natuurgebieden ben je er hier even helemaal uit. Vermaak je bij het zwembad, maak gebruik van alle leuke faciliteiten of verken de interessante streek. Duitsland is een heerlijk kampeerland.

Bekijk accommodaties

Inspiratie voor vakantieparken in Duitsland

Top 3 vakantieparken Duitsland

Tussen de bergen bij Vakantiepark Landal Eifeler Tor

Tegen de bergen, met uitzicht over het Ruhrtal, ligt Landal Eifeler Tor. De strategisch geplaatste huisjes bieden een prachtig uitzicht over de natuur. Kinderen kunnen zich oneindig vermaken bij het zwembad of de verschillende leuke speeltuinen. Heb je zin in wat activiteit? De heuvelachtige omgeving vraagt om een stevige mountainbiketocht.

Wandelwalhalla bij Vakantiepark Landal Sonnenberg

Midden in het populaire Duitse wijngebied de Moezel ligt Landal Sonnenberg. Hier kun je dagenlang wandelen zonder je te vervelen. Ook op het park is altijd iets te doen. Met een indoorklimwand, een indoor speelparadijs, bowlingbaan en speeltuin vermaak je je altijd prima bij Landal Sonnenberg. Het park heeft ook uitstekende restaurants.

Tussen de wijngaarden: Roompot Ferienresort Cochem

Vanuit het hooggelegen Vakantiepark Roompot Ferienresort Cochem kijk je uit over de uitgestrekte wijngaarden en heuvels aan de iconische Moezel. De historie, cultuur en natuur zijn hier overweldigend. Het vakantiepark biedt het hele gezin ontspanning met een overdekt zwembad, bowlingbanen, een kidsclub en golfbanen.

De mooiste Duitse regio’s

De natuur van Baden-Württemberg

Natuurliefhebbers kunnen hun hart ophalen in Baden-Württemberg, waar je mond openvalt bij het zien van de schitterende vergezichten. Het uitgestrekte Zwarte Woud, de glooiende heuvels en burchten bij de historische steden maken je bezoek bijzonder gevarieerd. Zoek een mooi vakantiepark in deze regio en het genieten kan beginnen

Voor ieder wat wils in Beieren

Panoramische vergezichten, witte bergtoppen en middeleeuwse kastelen: in het afwisselende Beieren raak je niet uitgekeken. Wandelaars kunnen hier korte of lange tochten maken, terwijl cultuurliefhebbers sfeervolle steden als Passau en Lindau kunnen ontdekken. Trakteer jezelf ook op een echt Beiers biertje! Ook dat is cultuur.

Van skiën tot relaxen in Noordrijn-Westfalen

In deze regio vind je niet alleen meerdere comfortabele vakantieparken, je treft langs de Rijn ook steden als Keulen of Kleve. Die lenen zich uitstekend voor een dagtrip. Liever actief bezig zijn? Bind dan de lange latten onder in Winterberg. Noordrijn-Westfalen is een compleet andere wereld op slechts een paar uur rijden. Sehr Toll!

3x doen bij de vakantieparken

Ontdek gevarieerd Winterberg

Dit populaire skigebied ligt maar tweehonderd kilometer van de Nederlandse grens en in de omgeving vind je leuke vakantieparken, waaronder Vakantiepark Landal Winterberg. In de zomer kun je je hier ook goed vermaken. Bekijk op grote hoogte het panorama-uitzicht vanaf de Erlebnis Brücke over Winterberg of ga rodelen in attractiepark Fort Fun.

Sehr Toll in Trier

Een bezoek aan de oudste stad van Duitsland is indrukwekkend. De historische stad is omgeven door de heuvels van de Eifel en de Hünsruck. Behalve natuurschoon vind je in Trier overblijfselen uit de Romeinse tijd en de klassieke oudheid, zoals Porta Nigra, het amfitheater, de keizerlijke thermen, de Dom en de Liebfrauenkirche.

Ontdek het échte Rheinland-Pfalz

Het prachtige Rheinland-Pfalz heeft een breed aanbod aan romantische stadjes en Duitse wijndorpen. Per boot of te voet leer je dit deel van Rheinland-Pfalz het beste kennen. Het bijzondere dal maakt deel uit van de UNESCO-route Levenslust en hoogstaande cultuur. Zeer de moeite waard om je vakantiepark tijdelijk voor te verlaten.