St. Péreuse-en-Morvan (Nievre)

vakantiehuizen in St. Péreuse-en-Morvan (Nievre)

Reviews over St. Péreuse-en-Morvan (Nievre)

• 7Fam. Kroon06-02-2015

Rustig sfeervol en heel klein dorpje

Piepklein maar leuk dorpje met een lekker bakkertje en af en toe een streekmarkt met lokale producten. Helaas is het enige restaurant al een tijd gesloten.

• 9Sfeer in stad
    • 9Zorg voor natuur

juli 2014

• 6joan21-11-2013

Best mooi, maar niet gezellig.

Beter om meer naar het oosten te gaan, wat dichter bij Beaune. Heb je meer leuke stadjes, mooie wijnvelden en ook makkelijk om weer door te reizen. Hier zit je beetje stuck in the mid.

• 1Uitgaanslevenn
    • 3Cultuur
    • 7Omgeving
    • 6Sfeer in stad
    • 8Zorg voor natuur

augustus 2013

• 7Leo en Lida08-10-2012

Rustig maar mooi Frans dorpje

St. Pereuse is een mooi echt Frans dorpje waarvan er in de omgeving vele zijn.

• 7Sfeer in stad

Gereisd met partner in september 2012

• 7susan visser30-07-2012

vooral voor rustzoekers en natuurliefhebbers

als je van rust houdt en van mooie natuur dan zit je hier goed. hou je van cultuur en drukte, dan wordt het wat lastiger. het is een uurtje rijden naar de dichtsbijzijnde plaats (Autun of Nevers), deze plaatsen hebben wel veel cultuur en historie te bieden. voor ons was de afstand prima, de rit naar de plaatsen toe is al mooi. als je een beetje getraind bent is de omgeving ook prachtig om te fietsen.

• 3Uitgaanslevenn
    • 8Sfeer in stad

Gereisd met partner in juli 2012

• 8alisa blijleven20-11-2008

fijn wandelgebied

wij wandelen graag in de omgeving van st. pereuse. ook de meren in de directe omgeving geven zowel de mens als de hond gelegenheid tot zwemmen.

• 4Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in augustus 2007

• 8E. van de Belt23-08-2008

Rust en ruimte

Zeer ruim opgezette en mooi aangelegde camping. Zelfs in het hoogseizoen zeer rustig. Heerlijk (fris) zwembad. Net nieuwe (Engelse) eigenaren, die het runnen van een camping nog niet helemaal onder de knie hebben, maar uiterst vriendelijk en behulpzaam zijn. Vriendelijke ontvangst aan de receptie. Voor een 4-sterren camping moet er wel iets aan (de staat van) het sanitair worden gedaan. Campingwinkel stelt niet veel voor en is duur (maar wees eerlijk: op welke camping is dat niet zo). Het restaurant hebben wij geen gebruik van gemaakt. Wel een keer pizza besteld, die was redelijk en tot aan de tent gebracht. Er is in het dorp St. Péreuse (5 auto- of 15 fietsminuten) een lekker restaurant (het enige). We hebben nog getwijfeld of we na 1 week een andere - wat meer levendige camping - zouden opzoeken, maar zijn toch lekker gebleven. We hebben genoten van spelende eekhoorntjes in de bomen.

• 9Omgeving

Gereisd met partner in juli 2008