vakantiehuizen in Sintra

We hebben een aantal aanbieders voor Sintra voor je op een rij gezet:

Eliza was here
Eliza was here

Reviews over Sintra

• 6Ronald Drost26-06-2019

Geschikt als uitvalsbasis voor bezoek aan Lissabon

Sintra is geschikt als startpunt voor een bezoek aan Lissabon, Cascais en Cabo da Roca. De diverse kastelen en het natuurpark zijn indrukwekkend, maar worden hier en daar overspoeld door toeristen. De diverse golf resort hotels doen inmiddels wat gedateerd aan en zouden een opknapbeurt verdienen.

• 1Uitgaanslevenn
    • 7Omgeving
    • 7Sfeer in stad

Gereisd met partner in juni 2019

• 9Marijke Wijngaards30-04-2019

Geweldig en heel gezellig

De natuur en omgeving is heel mooi. Kan veel wandelen. Is dicht bij Cascais met z'n mooie stranden en boulevard. Heerlijk eten en vriendelijke mensen

• 9Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur
    • 9Zorg voor natuur

Gereisd met partner in mei 2017

• 8Vera11-08-2018

Informeer je vooraf goed.

Het Paleis ligt op een berg. We kwamen gelukkig met de taxi. Wij hadden geen kaartjes dus in de rij €14,- pp. Door de poort maar dan ben je er nog niet een 14% helling op van ruim 500 meter met erin een steile trap. Dan weer wachten voor het paleis ruim 45 minuten. Door het paleis druk druk. Wel mooi maar de massa voert je mee. Wij waren blij dat we weer beneden waren. Maar onze tip ga in Cascais de bezienswaardigheden bekijken. Minder groot minder druk minder kosten minder commercieel. Als je wel gaat ga dan per taxi en zo vroeg mogelijklaar de taxi chauffeur kan je veel informatie geven. Veel plezier. Ps kleine kinderen doe je met het paleis geen plezier en een buggy...niet doen.Met hen kun je beter de tuinen bekijken.

• 8Omgeving
    • 7Sfeer in stad
    • 7Zorg voor natuur

Gereisd met partner in augustus 2018

• 10joepie22-03-2018

Super Vakantie!

Ik was helemaal overdonderd door de mooie omgeving van Sintra. de Romantische straatjes, de bijzondere architectuur en de authentieke bezienswaardigheden. Samen met mijn heb ik een weekje verbleven in het centrum van Sintra, aangezien wij beide geen rijbewijs hebben, deden we alles per openbaar vervoer. Ik moet zeggen dat het goed te doen is met de verbindingen. Wij zijn 2 daagjes naar Lissabon geweest en vanuit daar kun je ook doorrijden naar Cascais, een heel knus strandje, en Estoril. De treinreis zelf was al een onvergetelijke ervaring. Namelijk, de trein rijdt gedurende de hele rit langs de Oceaan. Alle stationnetjes die je daarbij tegenkomt zijn uniek prachtig om te zien.

Gereisd met partner in januari 2018

• 9Lute01-09-2017

Ontspannen, landelijk, historisch

Door ligging direct aan zee kan het nogal winderig zijn, lekker een terrasje pakken is niet altijd zo voor de hand liggend. Mooi historisch landschap aan de rots kust, leuke strandjes. En natuurlijk Sintra stad zelf is een aanrader, in het weekend en in de middag kan het erg druk zijn. Bij voorkeur bezoeken in de ochtend.

• 9Omgeving
    • 9Sfeer in stad

Gereisd met partner in juli 2017

• 9AK03821-03-2016

Mooi dorp omringd door bosrijke bergen. Goed bereikbaar vanuit Lissabon met de trein. Het Palacio da Pena is een eclectisch en kleurrijk paleis, waarvandaan je een prachtig uitzicht hebt tot aan Lissabon. Zeer de moeite waard om te bezoeken. Het Castelos des Mouros ligt op een andere bergtop. Deze hebben wij niet bezocht, maar is wel zichtbaar vanuit de omgeving.

• 6Uitgaanslevenn
    • 10Zorg voor natuur

Gereisd met partner in mei 2014

• 8jl.trudy19-10-2015

Sprookjesachtig mooi

Tijdens onze rondreis door Portugal uiteraard naar Sintra gegaan, vnl. voor het Palacio de Pena. Zeer indrukwekkend, sprookjesachtig. Disneyland, Efteling achtige sfeer en uitstraling. Het leek wel van marsepein allemaal. Maar ook het paleis binnen is de moeite waard. Ziet er prachtig onderhouden uit, alleen is het personeel niet echt vriendelijk. Sintra zelf is een leuk stadje met een gezellig centrum, maar een paar uurtjes is genoeg.

• 6Uitgaanslevenn
    • 8Sfeer in stad

Gereisd met partner in september 2015

• 9jos07-09-2015

Overweldigend mooi.

Sintra ligt niet al te ver van Lissabon en is vooral beroemd om zijn kastelen en paleizen. Het is prachtig gelegen op de heuvels in het groen. Het is wel enorm toeristisch en druk, zeker in de zomer. Bezoek de stad daarom zo vroeg mogelijk.

• 9Sfeer in stad

• 10Zorg voor natuur

november 2014

• 10Spkk10-05-2014

Oogstrelend

Sintra heeft vele bezienswaardigheden, ligt niet heel erg ver van Lissabon. mooi gelegen. bezienswaardigheden; Palacio Real, Palacio de Pena, Palacio Monserrate in moorse stijl, Seteais hotel, palacio E Quinta da Regualeira; klein paleis in neo manuel stijl, Castelo dos Mouros, 8e eeuws kasteel. wij gingen er met de auto bijlangs.

juli 2009

10 van de 46 reviews gezien