vakantiehuizen in Fuzine

Reviews over Fuzine

• 9Jadranka22-06-2018

Fantastisch verblijf in bosrijke Gorski Kotar.

Prachtige omgeving omsingeld door bossen. Wandelaars kunnen hier alle kanten op. De kust is op 50 km afstand.Wij logeerden in het vakantiehuis in een klein dorpje Tuk. Dat was kort gezegd geweldig. Privé zwembad, veel rust en veel groen. Het huis is geschikt voor zeven personen. De eigenaar is een jonge man die veel energie steekt in de opvang van zijn gasten om hun verblijf heel aangenaam te maken. Er is ook privé parkeerterrein en een barbecue. Ieder verdieping heeft eigen badkamer en wc. Zeker een plus punt als je met 7 personen bent. Wij gaan zeker terug!

• 6Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur
    • 10Omgeving
    • 10Sfeer in stad
    • 10Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in augustus 2017

• 8DeWereldvanWendy04-07-2012

ontsnappen aan de zomerse hitte in Fuzine

Ik verlaat de kustweg en rijd de bergen in richting Gorski Kotar , met een laatste groet neem ik afscheid van de Adriatische zee en kronkel hier via kleine bergweggetjes het achterland in. Het liefst zou ik niet op het andere verkeer willen letten. Wat is het hier mooi! Ik zie overal om mij heen het Velebit gebergte zo magnifiek en overweldigend. Ik zou hier uren kunnen rijden. Maar de afspraak met Andrej Kauzlarić, de eigenaar van Hotel Bitoraj in Fuzine, brengt me terug naar de realiteit. Een bijzonder mooie realiteit, zo blijkt later. Iets speciaals, iets verrassends,beschreef hij zijn hotel gisteravond aan de telefoon. Zodra ik Fuzine binnen rij, heb ik een lach op mijn gezicht. Het lichtgele herenhuis staat parmantig te wezen in de prachtige tuin. Als ik uitstap, hoor ik de vogels fluiten. De zon schijnt en de bomen bewegen zacht mee op de wind. Fuzine is mooi, zo rustig, ver weg van het massatoerisme, een ideale bestemming voor iedereen die houdt van de natuur.

• 3Uitgaanslevenn
    • 4Cultuur
    • 9Omgeving
    • 8Sfeer in stad

Zakelijk gereisd in juni 2012

• 8rainbow14-05-2011

3 meren en heerlijk koel in de zomer!

Dit uitstapje werd ons getipt door onze gastvrouw, anders hadden wij dit plaatsje nooit ontdekt! Deze toeristische bestemming heeft een hele lange traditie. Reeds in de 19 de eeuw werd het al druk bezocht. In de zomer is het hier heerlijk koel, en kan je hier fijn wandelen rond de drie meren; Bajer, Lepenica en Potkos, die mooi gelegen zijn in het berglandschap van het hinterland. Je kan hier de Vrelo grot bezoeken, de prachtige kerk, Crkva Sv.t Antona Padovanskog, de grootste van dat type in Gorski Kotar, en op de meren kan je heel wat watersporten beoefenen. Veel mooie wandelingen te maken in de onmiddelijke omgeving!

• 8Cultuur

• 8Sfeer in stad

Alleen gereisd in januari 2009

• 0Wendy19-03-2011

Ontsnappen aan de zomerse hitte in Fuzine

Enkele jaren geleden bezocht ik Fužine, ik was positief verrast door het allerschattigste plaatsje wat in Gorski Kotar ligt. Op slechts een half uurtje rijden van de kust aan de Kvarner Riviera kon ik heerlijk even de hitte aan de kust ontvluchten in het hoogland van de Kvarner regio. De natuur is hier op haar mooist gedurende de zomermaanden, alles is groen en staat in bloei,en een aangenaam briesje zorgt voor welkome verkoeling. In de omgeving zijn talloze wandel-, fiets- en bergtochten uitgezet wat het gebied de ultieme bestemming maakt voor een dagje back to nature of een actieve vakantie. Bezoekers van Fužine en omgeving komen er vooral om heerlijk te wandelen, bergbeklimmen en jagen in de bosrijke bergen, genieten van de bekoorlijkheden van angstaanjagende canyons, van bruisende watervallen, grotten met een overvloed aan verschillende grotversieringen, of van de stilte van donkere bergmeren, van hengelen of van kajakken en kanoën op wilde, kristalheldere bergrivieren.

januari 2008