header
Ameland

Lekker uitwaaien op Ameland

Wil je het echte eilandgevoel beleven? Daarvoor hoef je helemaal niet ver te reizen. Op het prachtige Waddeneiland Ameland is de sfeer ontspannen, de natuur mooi en zijn de dorpjes gezellig. Huur een mooi vakantiehuis en je komt helemaal tot rust tijdens je vakantie. Liever op pad? Op Ameland is ook meer dan genoeg te doen.

Inspiratie voor vakantiehuizen op Ameland

Vijf keer lekker eten

Lokale favorieten  op Ameland

Best gewaardeerde huizen

Midden in de natuur ligt Vakantiehuis Sjans

Aan de rand van recreatieterrein Roosduinen in het dorpje Ballum ligt Vakantiehuis Sjans. Van het huisje wandel je binnen een kwartier naar het strand, maar je mag ook gratis gebruik maken van zwembad Roosdunen. Het knusse vierpersoonshuisje heeft een ruim eigen terrein en je verkent de omgeving lekker per fiets.

Gastvrijheid bij vakantiehuis Lange  Dunen

Midden in het groen tussen Ballum en Hollum liggen de knusse vakantiehuizen van Lange Dunen. De huizen zijn simpel, maar gezellig ingericht met oog voor detail. De accommodatie staat bekend om de vriendelijke en gastvrije eigenaren. Je kunt hier zelfs met je eigen paard naartoe, of een paardrijles boeken.

Vakantiehuis Zandzegge met veel privacy

Vijfsterren vakantiehuis Zandzegge ligt vlakbij het historische centrum van Ballum en op loopafstand van het strand en openluchtzwembad. Het lichte vijfpersoonshuisje biedt veel privacy en ruimte en is voorzien van houtkachel, fijne bedden, spelletjes en fietsen. Een reviewer op Zoover zegt: ‘Wij vonden hier het ultieme vakantiegevoel.’

Vakantiehuis De Rietpluim  midden in de natuur

Op zoek naar een ruim huisje midden in de natuur? De Rietpluim is een achtpersoonsvakantiehuis in de duinen bij Hollum. Het strand ligt op zo’n 750 meter afstand, maar je kunt ook heerlijk zonnen op het grote terras. Je hebt zelfs uitzicht op de vuurtoren! Bijkomen na een dag wandelen? Dat doe je voor de open haard of in het bubbelbad.

Vakantiehuis Paasduin met prachtig uitzicht

De appartementen van Paasduin liggen op loopafstand van het centrum van Nes en het strand. Vanuit de woonkamer heb je een prachtig uitzicht over recreatiegebied De Vleijen. De huisjes worden goed schoongehouden en zijn modern ingericht. Ga je met een grote groep? Huur dan een groepsaccommodatie tot wel 104 personen.

Top vijf vakantiehuizen

Rijksmonument en vakantiehuis De  Sagenhoek

Het knusse, nostalgische Sagenhoek ligt midden in het centrum van Nes. Deze vrijstaande vierpersoonswoning ligt in een rustige straat en is door de gemeente aangewezen als Rijksmonument. In het huisje zijn fietsen aanwezig waarmee je gemakkelijk het eiland kunt verkennen.

Kindvriendelijk Vakantiehuis Sier

De vakantiehuizen bij Sier zijn stuk voor stuk kindvriendelijk en liggen in het gezellige Ballum. De tuinen zijn omheind en voorzien van speeltoestel en trampoline. Ook zijn er een kinderbed, kinderstoel en speelgoed aanwezig. De huisjes zijn luxe ingericht met kwaliteitsmeubelen en worden goed schoongehouden.

Sfeervol rietgedekt Vakantiehuis Oerd

Het ultieme vakantiegevoel ervaar je tijdens een verblijf in het rietgedekte Vakantiehuis Oerd. Het huis biedt veel privacy en ligt vlakbij Ballum en het strand. Het is van alle gemakken voorzien, zoals een vaatwasser, whirlpool bubbelbad en fietsen. Er is zelfs een gezellige open haard om ’s avonds bij te kletsen.

Prachtig uitzicht bij vakantiehuis Skutehon

Vijfsterren vakantiehuis Skutehon ligt in het gezellige Hollum. Deze zespersoonswoning ligt aan de rand van natuurgebied de Jan Roepesheide. Je hebt hier een schitterend uitzicht over de duinen en in het huisje zelf ontbreekt het je aan niets. Het is recent gerenoveerd, ruim van opzet en voorzien van sfeerhaard en smart-TV.

Kom tot rust bij lodge Ballumerhoeve

Boerderijlodge Ballumerhoeve ligt net buiten het dorpje Ballum en heeft uitzicht op de Amelandse vuurtoren. Je komt hier heerlijk tot rust en het is een goede uitvalsbasis om het eiland te verkennen. De ruime lodges zijn sfeervol ingericht met duurzame meubels en vrolijke kleuren. Ze beschikken zelfs over een gashaard en bubbelbad.

Vijf keer doen op Ameland

Op Robbentocht

Wat doe je op Ameland? Zeehonden spotten natuurlijk! Tussen Ameland en Terschelling ligt de Robbenbank. Deze zandplaat valt droog bij laag water en is dan de favoriete  relaxplek  voor vele zeehonden. Spring op de boot in de haven van Nes of ga met een gids op pad naar de zandplaat.

Reddingsboot met paarden

Een reddingsboot met paarden? Op Ameland krijg je dit nog dagelijks te zien. Tien stoere paarden trekken de reddingsboot dwars over het strand en door de branding richting zee. Wil je deze demonstratie meemaken? Ga dan kijken bij het boothuis bij het Maritiem Centrum in Hollum.

Fietsen en wandelen op Ameland

Op Ameland kun je heerlijk fietsen of wandelen door de ongerepte natuur. Staatsbosbeheer biedt speciale fiets- en wandelexcursies waarbij je alles leert over de natuur. Ben je avontuurlijk ingesteld? Trek er dan op uit met de mountainbike. De fietspaden door de duinen zijn ideaal voor een mooie rit.

Stap in een  blokart

Op zoek naar nog meer avontuur? Boek een lesje  blokarten  en laat je door de wind vooruit duwen op het strand van Ameland. In een klein wagentje op wieltjes start je op het strand van het eiland met je avontuur. Boven je hangt een zeil waardoor je de wind als brandstof kunt gebruiken. Kicken!

De vuurtoren beklimmen

Wil je de vuurtoren van Hollum beklimmen? Deze traditionele toren biedt je een prachtig uitzicht over het eiland. Voor acht euro kun je zelfs een leuke tocht boeken die je kennis laat maken met avonddieren en nachtgeluiden. Het eindpunt is een bezoek aan de vuurtoren.

Vijf keer lekker eten

Nippen van een  Nobeltje

Genoten van een lange strandwandeling of fietstour door de ongerepte natuur van Ameland? Na een actieve dag heb je wel een drankje verdiend. Maak van de gelegenheid gebruik en ga voor het Nobel-likeurtje. Het is het traditionele drankje van Ameland en het proeven zeker waard.

Smaaksensatie bij restaurant Nobel

Op zoek naar een belevenis voor de smaakpupillen? Plof dan neer bij restaurant Nobel in Ballum en laat je informeren door de sommelier.  De koks zorgen vervolgens voor gerechten die een lust voor het oog zijn en die ook nog eens overheerlijk smaken.  Wat dacht je bijvoorbeeld van een  heerlijke châteaubriand?

Redelijke prijzen bij eeterij Tante A’n

Als je zin hebt in een lekkere hap voor een redelijke prijs, dan ben je bij eeterij Tante A’n in Hollum aan het juiste adres. De medewerkers van dit knusse restaurant zorgen dat je niets tekort komt. Geniet van een lekkere mosterdsoep, gevolgd door een eendenborstfilet of de tongschar. Wat een vakantiegevoel!

Dinercafé Rixt voor een fijne avond

Bij Dinercafé Rixt in Nes beleef je gegarandeerd een fijne avond. Deze knusse tent is voorzien van een mooi, stijlvol interieur. Kies voor lekkere gerechten, zoals de wildbouillon of visschotel en laat je verrassen door de proeverij van het huis.

Grandcafé van Heeckeren met ambiance

In het centrum van Nes ligt Grandcafé Van Heeckeren. De ambiance is fantastisch, met verschillende vuurhaarden en mooie loungebanken. In de winter kun je hier zelfs buiten borrelen bij het vuur. Geniet vooraf van een lekker Libanees broodje met dip en ga vervolgens voor de tournedos, biefstuk of frisse caesarsalade.

• Aanwezig in kamer/huis

Sorteren

vakantiehuizen Ameland

Reviews over Ameland

In één woord fantastisch!

Ceciel
    6-8-2018

Mooie frisse woning voorzien van veel comfort en luxe. Grote tuin met speeltoestellen voor de kids en veel ruimte voor iedereen met diverse zitjes. De kinderen maar ook wij hebben ons echt thuis gevoeld. De woning was voorzien van alle gemakken en nog meer! Ook het gebruik van de fietsen bij de woning vonden wij een pluspunt. Wij keren zeker nog een keer terug. Het huis is gelegen tussen Ballum en Nes en alles is prima met de fiets af te leggen binnen een afstand van 5 kilometer. Een leuke bijkomstigheid is de bierbrouwerij die maar een paar honderd meter van het huis ligt.

Een fantastische week met traantjes bij vertrek

Veerle Merlevede en Jan Noij
    30-7-2018

Prachtige ligging van de accommodatie - bijzonder door relatie met film Penny's Schadow - persoonlijke zorg door eigenaars - zeer comfortabele accomodaties - extra geschikt door mogelijkheden paardrijden en rijlessen - heerlijk eiland met mooie stranden en gezellige dorpen met alle faciliteiten.

Geweldige groepsaccommodatie!

Landstede Sport en Bewegen
    5-7-2018

Heerlijke accommodatie met veel buitenmogelijkheden.

Over 2 jaar zijn we er weer!

OBS
    5-7-2018

Met onze basisschool gaan we iedere 2 jaar naar de Hollumer Trap. De vrije ligging en veel speelruimte maken het voor ons ideaal. Het gebouw is al wel wat ouder, maar dat mag de pret zeker niet drukken.

Zeker gaan!

Petra Korte
    28-6-2018

Wat een topweekend hebben wij gehad! En dat zeker mede door de gastvrijheid en luxe die u, uw accommodatie en uw team ons hebben geboden. Hartelijk dank daarvoor.

Wij komen volgend jaar heel graag terug. Zodra duidelijk is in welk weekend het beachvolleybaltoernooi plaatsvindt zullen we contact opnemen.

Nogmaals hartelijk dank.

Met vriendelijke groet,

alle beachvolleyballers die er waren