Side / Titreyengol / Colakli / Sorgun / Kumkoy

Vakantie Side

Wil je op vakantie naar Side? Dan kom je waarschijnlijk niet om alleen te luieren op het strand? In Side is namelijk nog genoeg te zien naast het strand. Side ligt tussen Antalya en Alanya en heeft een van de breedste zandstranden van alle Turkse badplaatsen, maar ook als cultuurliefhebber kom je hier aan je trekken. Zo kun je kiezen uit Side Centrum, badplaats Side en de antieke stad Side. Tijdens je vakantie in Side spot je op elke hoek van de straat wel een ruïne of overblijfsel uit de oudheid.

Na een ochtend sightseeing strijk je neer op een terrasje aan de haven. Je kunt je uren vergapen aan de luxe jachten en kleine vissersbootjes die hier aanmeren. Ben je benieuwd welke bezienswaardigheden je niet mag overslaan? Lees dan verder.

Bezienswaardigheden in Side

Dat je die culturele hotspots niet mag overslaan moge duidelijk zijn. Welke je echt moet toevoegen aan je lijstje met te bezoeken bezienswaardigheden? Dat zijn de Apollo tempel, het theater en de oude stadsmuur. Ondanks dat Side eigenlijk al één groot opluchtmuseum is raden onze bezoekers een bezoek aan het Side Museum ook aan. Dit museum is gevestigd in het oude badhuis van Side en herbergt zeer fraaie overblijfselen van oude gebouwen uit de Griekse tijd.

Bekijk alle accommodaties

vakanties Side / Titreyengol / Colakli / Sorgun / Kumkoy

We hebben een aantal aanbieders voor Side / Titreyengol / Colakli / Sorgun / Kumkoy voor je op een rij gezet:

Corendon

Reviews over Side / Titreyengol / Colakli / Sorgun / Kumkoy

Fantastisch, zoals altijd😍

Ans Guldemond
    14-10-2019

Het was mijn 9e keer naar Side! Ik vind Side érg mooi en veelzijdig, er zijn veel dingen te doen en te bezichtigen. Met name in Antik Side is het leuk slenteren,door de smalle winkelstraatjes. De haven is prachtig en gezellig,met vele terrasjes, waar je even neer kunt strijken voor een drankje. Vergeet niet de Apollo Temple te bezichtigen, dat is de hotspot waar Side zo bekend om staat. Er zijn mooie ( zand) stranden in en om Side, met leuke Beachclubs.

Gereisd Met vrienden in oktober 2019

GEWELDIG uitstapje ....

Cynthia
    22-9-2019

Geweldig leuke stad wat mooi gecombineerd is met de oude elementen 👌🏼. Ook bijv de haven van Side is ZEKER een bezoekje waard. Ga lekker op 1 van de gezellige terrasjes zitten en kijk uit over de prachtige zee en de boten. Daarna kun je héérlijk slenteren door de straatjes waar de geheel gerenoveerde huisjes/winkeltjes liggen...Honger na al het shoppen? Ook geen probleem....van een heerlijk broodje op de hand (2,50 euro ps) tot een zeer luxe 3/4/5 gangen diner kun je hier krijgen. Dus echt voor elke portemonnee, en hongergevoel 😉 wel iets te vinden. Terug naar je hotel...geen probleem taxi's in overvloed op de standplaats te vinden of de dolmus staat zo daar. Ook kun je vanaf de haven leuke uur/dagdeel boot trips reseveren, met een grote groep of juist knus en kleinschalig. Het is er allemaal mogelijk !!!

Side bezoeken tijdens je vakantie is echt een DOEN!!!

Gereisd Met partner in september 2019

Aanrader

Maud
    19-9-2019

Leuk stadje met vele winkeltjes. In de winkeltjes moet je goed onderhandelen anders betaal je de hoofdprijs.

Ook voor een lekker avondje dineren aan het water zit je er prima! En ook zeker voor een leuke prijs.

Bezienswaardigheden genoeg, denk aan oude badhuizen, tempels, ruïnes.

Gereisd Met partner in september 2019

Strandplezier en shopping onder een stralende zon

Fam. Leysen
    28-8-2019

Turkse Rivièra op zijn best. Dat wil zeggen: - Kilometers all-in hotels langs een uitgestrekt strand - Watersporten (parasailing, jetski, banana, ...) - Véél typische Turkse shopping in combinatie met leuke bars - Verplaatsingen aan 1€ met de Dolmüs

Side zelf is de laatste jaren mooi ge-upgrade met oog voor het historische verleden van het kuststadje. Ook de Horeca zelf heeft dezelfde upgrade meegekregen. De buitendorpjes zoals Kümkoy en Colakli zijn stevig gegroeid en beschikken nu zelf ook over meer dan voldoende shopping en andere horeca!

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2019

Mooi, maar druk.

Harriet
    22-8-2019

Prachtig centrum! Wel veel te commercieel en veel te veel van hetzelfde. De verkopers trekken je bijna de winkel naar binnen. Side heeft een lange promenade waar je vooral 's avonds heerlijk kunt lopen.

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2019
Side / Titreyengol / Colakli / Sorgun / Kumkoy scoort een 8,7 uit 10, op basis van 4956 reviews