Hotel Turquoise Resort & Spa

• Animatie
  • Jacuzzi
  • Sauna
Meer hotelinfo

Bij Turquoise Resort Hotel & Spa begint je vakantie meteen goed. Je koffer wordt direct naar de kamer gebracht bij aankomst en Chantal schrijft dat je dan ook een drankje en uitleg in het Nederlands krijgt. In dit hotel verblijven veel stamgasten. Keer je terug? Dan zie je dus veel bekenden. En dat zorgt er toch voor dat je vakantie extra gezellig is. Hou je van een ruim opgezet hotel met veel groen? Dan zit je goed in Turquoise Resort & Spa.

Lange rijen bij de all-inclusive buffetten? Daar heb je in Turquoise Resort & Spa geen last van. Het eten is ook nog eens goed. En vind je dat een cocktail een beetje hoort bij relaxen aan het zwembad? Familie van den Eijnden zegt dat de bartenders in Turquoise Resort & Spa heerlijke cocktails maken. Er staan zoveel cocktails op de kaart dat je elke dag van je vakantie een andere kunt uitproberen. Kies je een plekje uit op het terras? Dan hoef je niet zelf te lopen voor je drankje. Al vinden reviewers dat de bediening op het terras niet optimaal is. Zin in een middagsnack? Familie van den Eijnden tipt: ‘In de snackbar iedere dag kipdöner aan het spit.’ Dat is smullen!

In Turquoise Resort & Spa vind je een goede balans tussen rust en gezelligheid. De animatie is prima, maar niet heel bijzonder. Wel zorgen de animateurs er elke avond voor dat de dansvloer gevuld is. Zo worden die avondjes erg gezellig. Overdag wordt er ook het een en ander georganiseerd bij het zwembad. Wil je dit juist niet en wil je even zonnen in alle rust? Jill nam plaats bij het 18+ zwembad waar het lekker rustig was.

Vind je het belangrijk dat je hotelkamer schoon is? Volgens reviewers is dit in Turquoise Resort & Spa dik in orde. Ruim zijn de kamers ook en boek je een familiekamer? Dan zijn beide slaapkamers gescheiden. De bedden zijn wel wat aan de harde kant. Vraag het personeel om een topper om dit probleem op te lossen.

Ligging

Turquoise Resort Hotel & Spa ligt pal aan het strand. Vanaf het hoofdzwembad stap je zelfs zo het strand op. Zo wissel je dat zwembad en het strand wel heel makkelijk af. Ook voor het strand geldt dat er een apart deel is waar je alleen kunt zonnen als je 18 jaar of ouder bent.

Turquoise Resort & Spa ligt niet in het centrum, maar wel in de buurt hiervan. Wat dacht je van Side of Manavgat? Voor de deur van het hotel vind je een bushalte wat het bereiken van beide steden makkelijk maakt. Manavgat is kleiner dan Side, maar een aanrader. Ga op maandag want dan is er een leuke markt. Na wat inkopen te hebben gedaan kun je meteen door naar de Manavgat waterval, een echte must see! Ga je naar Side? Dan heeft reviewer Chantal nog een leuke tip: ‘Side in geweest met de taxi en de nieuwe Nova mall is een aanrader.’

Ook enthousiast geworden over Turquoise Resort & Spa? Let’s go!

We hebben een aantal aanbieders voor Turquoise Resort & Spa voor je op een rij gezet:

Contact

1921 reviews over Hotel Turquoise Resort & Spa

• 2018
    9Janny27-08-2018

Een aanrader om heen te gaan. Heel vriendelijk personeel. Strand heeft stenen , neem waterschoenen mee, maar kreeg uitleg waarom de stenen niet weggehaald werden. 2 minuutjes verder lopen heb je prachtig schoon zandstrand. Eten zeer gevarieerd en goed van kwaliteit.

• 8Steen18-08-2018

Een prima vakantie

Een schitterend park, mega vriendelijk personeel. Ontbijt buffet heel uitgebreid, middag snacks zijn okey, dinner minder kwalitijd. Italiaan restaurant heel goed. Min punt: handdoeken leggen in de ochtend. Met speciale dank aan:nazia, alla, toby van het animatie team.

• 9Angelique16-08-2018

zo ontzettend fijn!!

Wat een super fijn relext goed georganiseerd resort is dit! Eigenlijk was alles fijn. Je hebt er geen idee van dat het hotel volgeboekt zit (1200 gasten), alles is zo ruim opgezet. Het eten is heerlijk, het personeel is vriendelijk, er waren heel veel Nederlanders, onze zoon van 16 had binnen het uur aansluiting met superleuke jongens en heeft zich de hele week prima vermaakt. Wij hadden een familiekamer de luxe, deze zit in het hoofdgebouw en is overal super dicht bij. De bedden waren heerlijk, geen problemen gehad met warm en koud water, waterkoker aanwezig, npo 1, bvn én rtl4 op tv, heerlijk a la carte gegeten bij de Italiaan, kortom: echt een heerlijk resort om zeker nog eens naar terug te keren!

• 9carmen11-08-2018

Zelfs de pubers willen terug volgend jaar!

Net terug van heerlijke vakantie bij Turquoise, met 2 pubers. Heerlijk relaxed dat er een 16+ strand & zwembad is. Handdoekje leggen is vooral bij het drukke zwembad waar wij vooral niet wilde zijn. Pubers willen zelfs volgend jaar terug! Overal voldoende bedjes (behalve direct aan main pool), lekker snorkelen vanaf pier, eten geweldig (met een buffet weet je dat je dezelfde dingen ziet, varieren kun je zelf), wifi over hele terrein en zelfs 5g in de lobby. Aanrader is het duikcentrum Side Azura wat op 2 min lopen ligt. Taxi's negeren voor het hotel en busje (dolmus) voor de deur pakken voor 1,- pp. En....als je naar de markt wil, vraag naar 'bazaar' ipv markt, anders sta je voor het spiksplinternieuwe winkelcentrum. Als je met pubers onder de 18 gaat, maak goede afspraken over drank, want daar komen ze makkelijk aan. Kamers in bijgebouw iets verouderd, maar daar betaal je ook minder voor. Wij komen zeker terug!

• 9fam Sıer09-08-2018

Ontzettend mooı !

Er ıs nıets negatıefs te melden over dıt Hotel. Geweldıg mooıe tuınen, heerlıjk eten, vrıendelıjk personeel. Bıj aankomst zıjn meteen alles trak geregeld met de sleutel pasjes en kamer dıe al klaar stond voor ons. Dıt ıs echt een AANRADER !!!

• 10Martıne van der Zee06-08-2018

Perfecte relaxte vakantıe gehad.

Prachtıg resort, zeer ruım en groen. Mooıe accomodatıe en personeel ıs zeer behulpzaam en vrıendelıjk. Voor kınderen van alle leeftıjden ıs er wat te doen. Zeer uıtgebreıd buffet en ook de a la carte restaurants zıjn zeer aan te bevelen. Kortom een perfecte vakantıe gehad en we komen hıer zeker nog een keer terug.

• 9Heskes05-08-2018

Super

Een uitstekend hotel in een mooie omgeving. De groene tuin is prachtig. We vonden het gehele complex erg relaxt en het personeel vriendelijk. Eten prima in orde met voldoende keus en veel plek om binnen of buiten te kunnen eten. In de omgeving van het resort is niets te beleven, maar zowel Side en Manavgat zijn op korte afstand gelegen en goed bereikbaar met de dolmus. Animatie stelde weinig voor. We hebben gebruik gemaakt van de hammam in het hotel en deze was zonder meer uitstekend!

• 8Maloneys1504-08-2018

Mooi hotel met enkele opmerkingen

Mooi hotel met een fantastische tuin. Is een heel groot hotel met tal van mogelijkheden. Heel ruim proper zwembad. Mooie pier die wat verfrissing brengt. De luxe kamer is al wat aan vernieuwing toe. Laminaat begint op te krullen, papier komt los van de muur, kleine bedden. Wel stille kamers. Comfortabele inloopdouche met constante temperatuur. Het onderhoud van de kamer kan beter. Mini-bar niet altijd aangevuld. Grote minpunt aan dit hotel is het buffet. Het is weliswaar heel uitgebreid, verzorgd en lekker, maar echt eentonig, teveel Turks - Engels getint. Altijd hetzelfde over de middag en avond. Na 2 dagen heb je daar alles gegeten wat je wil. De thema's in het restaurant beperken zich tot 1 à 2 dingen, waar in andere hotels dat een volledig restaurant is. De à-la-carte restaurants zijn niet toegankelijk voor kinderen, dus helaas overbodig voor ons. Avond animatie is ondermaats. Leuke glijbanen. Tof hotel, maar na 5 jaar Turkije is dit naar onze mening wel het minste hotel...

• 9Fam. Buis20-07-2018

Top vakantie gehad!!!

Het hotel is zo mooi en rustig gelegen ,maar toch dichtbij het centrum. Je kunt met de dolmus of taxi naar het centrum. Het hotel ( met Nederlands sprekende receptie medewerkers) en de animatie was erg goed ,hotel is groots opgezet ,zodat je niet merkt dat het druk is in de zomervakantie .Het hotel en de tuinen worden heel goed onderhouden . Er is voor iedereen wat te doen in het hotel ,voor jong en oud. Het aanbod van excursies ie ook heel groot en wij waren zeer tevreden over de excursies die wij gedaan hebben. Kortom is dit een hotel om echt een keer naar terug te gaan, we hebben mensen ontmoet die er al voor de 8 ste keer waren.Er zijn veel Nederlanders en Belgen,prettige sfeer in het hotel onder de gasten. Kortom een top hotel en omgeving voor een vakantie!!

• 10Linda24-06-2018

Supergoed hotel,vriendelijke mensen,service is perfect,overal netjes en schoon,divers eten,leuke entertaining,zowel overdag als s avonds,een echte aanrader!

131 tips over Hotel Turquoise Resort & Spa

• Paul, 19-05-2019

Neem waterschoenen mee en een snorkel. Klein bedrag aan turkse lira is voldoende voor Side stad om het museum en amfitheater te bezoeken, voor de rest kun je alles met euro's betalen. Op maandag en donderdags is er n bazaar in manavgat . Boottripje is ook makkelijk zelf te regelen aan de haven. Parasailen naast het hotel kost 50 pp en 70 voor 2 personen. Apart reserveren voor de a la carte restaurants kan max twee dagen van te voren. Keuze is niet reuze maar kwaliteit wel goed.

• Sarahhh, 28-04-2014

Voor het boeken van dit hotel zou ik bij verschillende aanbieders kijken, kan namelijk enorm schelen in de prijs. Leuk voor de man om je bij de kapper te laten scheren. Spreek wel vantevoren een prijs af! Zelfde geldt voor het knippen. Wij vonden het villa gedeelte erg fijn. Lekker a la carte lunchen en eigen bar voor cocktails waar ze zelfs aan je bedje komen bedienen. En je eigen rustige zwembad en gereserveerde bedjes per kamer.

• Wasim, 06-06-2014

Ontbijt is lekker, echter dit mag soms wel variëren aangezien alleen het ontbijt elke dag hetzelfde is.

323 vragen over Hotel Turquoise Resort & Spa

• frans nuyts, 21-08-2019

gala diner

Is er een gala diner in het hotel en op welke dag dan? Is de sauna naakt of met badkledij?

• van ommen, 02-08-2019

alcoholvrije cocktails

aangezien dat ik helaas geen alcohol meer mag is mijn vraag of ze ook alcoholvrije cocktails hebben zodat je toch het gevoel hebt dat je een beetje meedoet

Marc, 06-08-2019

De laatste keer dat wij er waren, en ook de keren daarvoor hadden ze alcoholvrije cocktails.

• Mary, 31-07-2019

Bedden

Zijn de bedden hard wij hebben kamers in het hoofdgebouw

Marc, 06-08-2019

Het is natuurlijk persoonlijk, maar ik vond de bedden in het hoofdgebouw aan de harde kant. Bij de receptie aangegeven en er is direct een topping aangeleverd. Heerlijk geslapen.

• Eten en drinkenLunch

• Receptie24-uurs receptie, Aanwezig
  • Room Service24 uurs service, Aanwezig
  • Op het terreinBagageruimte, Disco, Recreatieruimte, Rookruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Overige servicesAutoverhuur, Concierge, Dokter, Fietsverhuur, Geld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Kluis, Krant, Stomerij, Strijkservice, Wasserette

• SaunaAanwezig, Finse sauna, Hammam, Stoombad / Turks bad

• ParkeermogelijkhedenBewaakt parkeren, Parkeergarage, Parkeerplaats