Hotel Turquoise Resort & Spa

• Animatie
  • Jacuzzi
  • Sauna
Meer hotelinfo

Bij Turquoise Resort Hotel & Spa begint je vakantie meteen goed. Je koffer wordt direct naar de kamer gebracht bij aankomst en Chantal schrijft dat je dan ook een drankje en uitleg in het Nederlands krijgt. In dit hotel verblijven veel stamgasten. Keer je terug? Dan zie je dus veel bekenden. En dat zorgt er toch voor dat je vakantie extra gezellig is. Hou je van een ruim opgezet hotel met veel groen? Dan zit je goed in Turquoise Resort & Spa.

Lange rijen bij de all-inclusive buffetten? Daar heb je in Turquoise Resort & Spa geen last van. Het eten is ook nog eens goed. En vind je dat een cocktail een beetje hoort bij relaxen aan het zwembad? Familie van den Eijnden zegt dat de bartenders in Turquoise Resort & Spa heerlijke cocktails maken. Er staan zoveel cocktails op de kaart dat je elke dag van je vakantie een andere kunt uitproberen. Kies je een plekje uit op het terras? Dan hoef je niet zelf te lopen voor je drankje. Al vinden reviewers dat de bediening op het terras niet optimaal is. Zin in een middagsnack? Familie van den Eijnden tipt: ‘In de snackbar iedere dag kipdöner aan het spit.’ Dat is smullen!

In Turquoise Resort & Spa vind je een goede balans tussen rust en gezelligheid. De animatie is prima, maar niet heel bijzonder. Wel zorgen de animateurs er elke avond voor dat de dansvloer gevuld is. Zo worden die avondjes erg gezellig. Overdag wordt er ook het een en ander georganiseerd bij het zwembad. Wil je dit juist niet en wil je even zonnen in alle rust? Jill nam plaats bij het 18+ zwembad waar het lekker rustig was.

Vind je het belangrijk dat je hotelkamer schoon is? Volgens reviewers is dit in Turquoise Resort & Spa dik in orde. Ruim zijn de kamers ook en boek je een familiekamer? Dan zijn beide slaapkamers gescheiden. De bedden zijn wel wat aan de harde kant. Vraag het personeel om een topper om dit probleem op te lossen.

Ligging

Turquoise Resort Hotel & Spa ligt pal aan het strand. Vanaf het hoofdzwembad stap je zelfs zo het strand op. Zo wissel je dat zwembad en het strand wel heel makkelijk af. Ook voor het strand geldt dat er een apart deel is waar je alleen kunt zonnen als je 18 jaar of ouder bent.

Turquoise Resort & Spa ligt niet in het centrum, maar wel in de buurt hiervan. Wat dacht je van Side of Manavgat? Voor de deur van het hotel vind je een bushalte wat het bereiken van beide steden makkelijk maakt. Manavgat is kleiner dan Side, maar een aanrader. Ga op maandag want dan is er een leuke markt. Na wat inkopen te hebben gedaan kun je meteen door naar de Manavgat waterval, een echte must see! Ga je naar Side? Dan heeft reviewer Chantal nog een leuke tip: ‘Side in geweest met de taxi en de nieuwe Nova mall is een aanrader.’

Ook enthousiast geworden over Turquoise Resort & Spa? Let’s go!

We hebben een aantal aanbieders voor Turquoise Resort & Spa voor je op een rij gezet:

Contact

1921 reviews over Hotel Turquoise Resort & Spa

• 9De Waegenaere - Duyvejonck28-07-2008

10 schitterende dagen

Ik ben ervan overtuigd dat iedereen die hier negatieve commentaar rondstrooit over dit hotel (slecht eten, veel lawaai, vervelende Russen, geen 5 sterren waard ...) ofwel enorm veel gewoon is ofwel gewoon niet in het hotel is geweest.

• 9Yolanda25-07-2008

Heerlijk genoten

Heerlijk hotel met ligging in bos. Ruime keus in eten, hoewel er niet zo veel rekening werd gehouden met kinderen. Mooie zwembaden, animatie waaraan zelfs mijn kinderen meededen (een paar Belgen in het team), korte afstand van Side en Manavgat. Het publiek was overwegend beschaafd op een paar Russen na. Personeel niet te opdringerig voor mij als alleenstaande moeder. Ik zou er zeker weer teruggaan als ik dit type vakantie weer zou kiezen.

• 9c.de bruin23-07-2008

prima

nou wij zijn net 2 weken geweest we hebben super genoten . de mensen maken je echt het hof . problemen worden ook gelijk op gelost . de anematie was ook geweldig je kon echt de hele dag vermaakt worden . tine bedankt je bent een liefje [demi] het eten vond ik ook niet slecht en ik ben echt een moeilijke eter hoor . dus dat klopt absoluut niet . voor de rest vond ik de regel dat je geen handoeken mag leggen voor 9 uur helemaal geweldig . zo kan je om half 10 nog gewoon een mooi plekje bemachtigen . ik vond het ook een heel schoon resort . al met al ik vind het een super hotel bedank

• 8E.S22-07-2008

prachtig hotel

ik snap sommige reacties over dit hotel echt niet wij vonden het werkelijk een schitterend hotel waar het personeel er alles aan doet om het je naar de zin te maken en wat het eten betreft wij hebben het ook wel eens beter gehad maar om dit nou gelijk een smakeloze vreetschuur te noemen vind ik echt belachelijk er is elke dag genoeg variatie en de ene dag is het wel eens lekkerder dan de andere. verder vond onze dochter de kinderdisco prachtig. en ook wij hebben ons 12 dagen prima vermaakt

• 7Nuyens18-07-2008

Verblijf 01/07 t/m 10/07 Voor vertrek had ik hier alle reacties doorgenomen, algemeen kon ik er van uitgaan dat alles dan ook perfect zou zijn. Echter, het eten was alles behalve! Het oogde er soms mooi uit, maar dan is ook alles gezegd. Totaal geen variatie en wat ik vooral miste was lekker vers fruit ! De kinderen konden 10d pasta of cornflakes eten, tot het hun strot uitkwam. Enkel tussen 12-14 kon je schepijs krijgen, maar de kwaliteit is water!

Nog even dit, wij zijn om 23h toegekomen in hotel en waren totaal uitgehongerd, op vliegtuig van Freebird hadden we om 17u een kleinigheidje gehad. Aan receptie verzekerde ze ons dat er nog een lekkere verassing op kamer zou zijn. Van verassing gesproken, enkele uitgedroogde boterhammen met veel augurk en mayonaise ofzoiets... enfin hebben het gewoon moeten laten staan. Turquoise = NOOIT MEER

• 8erik hasaers18-07-2008

mooi en leuk hotel

het hotel is mooi gelegen in de bossen en toch aan het strand ! De mensen zijn allemaal heel vriendelijk en hulpvaardig.

• 8lubbers/schenk14-07-2008

in een woord geweldig

het was daar heel mooi schoon en erg gezellig wij willen jullie bedanken voor dit advies .... dus gewoon goed hotel turqouise we kunnen niets anders van maken..oja en 90% moet je toch zelf maken toch??????????????????????????

• 8Geert11-07-2008

We hebben voor dit hotel gekozen omdat een collega reeds 4x hier geweest was. Het zou voor een all inclusive reiziger een aanrader zijn. Onze ervaring is echter anders. Het officiele percentage russen lag op 29 % en van een aantal van hen heb ik last gehad. Het animatie team was slecht (goed voor kinderen). Het eten was minder als voorgaande vakanties. Helaas is het ons tegengevallen en zou het hotel voor mensen die vaker all inclusive verblijven niet aanraden. De wijnen die er worden geschonken zijn slecht en de vruchten(smaak)drankjes uit de apparaten mierzoet. Dit hotel is zeer goed geweest maar is afgezakt naar een onopvallend niveau. Het is goed, maar beslist niet meer dan dat. Ik heb de receptiemedewerker (zie reactie) gesproken aan het begin van ons verblijf. Deze zou ons verblijf als onvergetelijk maken. Helaas is dit niet gelukt. Volgend jaar gaan wij naar een ander hotel.

• 10fam. van veghel11-07-2008

net 2 dagen terug van een super vakantie in turquoise. super hotel, goed eten, zeer vriendelijk, goede schoonmaak (kamers maar ook buiten) alles top. klein minpuntje; veel kiezels op strand, maar daar zijn wij toch nie geweest. nieuw groot animatie team, hebben alleen animatie voor kinderen gehad (omdat we vanaf 22.30 op kamer zaten ivm met onze kleine) en dat was SUPER vooral Tine!! We komen hier zeker nog een keer terug. ECHTE AANRADER!!!

• 9steven hartsuijker09-07-2008

Hotel met perfecte ligging.Zwembad direct aan het strand.Is het erg aangenaam bij zwembad omdat er zeewind staat die de temperatuur in hoogseizoen aangenaam houdt. Wel jammer is,net wat te weinig schaduw bij het zwembad is.Iedereen samen geklonterd op de schaduwplekken. Handdoeken voor 9 uur van ligbedden verwijderd. mijzelf ook gebeurd. (terecht!) Personeel TOP!.Glazen waar uit men drinkt bij de bar worden niet omgespoeld maar in vaatwasser.Openbare toiletten ieder uur schoon gehouden.Eten in restaurant goed.Wat over blijft gaat volgende dag terug in de salades.(heb bij meerdere all in resorts meegemaakt)(smaakvol en zonde om weg te gooien.)Hoofdgebouw om 0230 aircondition uit tot 1100. Kamer op de zuidkant(zoals ik)om 0700 uur vrij warm in je kamer.leuk om over strand naar Side te lopen.Vonden het jammer om naar huis te gaan, erg naar ons zin gehad.

131 tips over Hotel Turquoise Resort & Spa

• Paul, 19-05-2019

Neem waterschoenen mee en een snorkel. Klein bedrag aan turkse lira is voldoende voor Side stad om het museum en amfitheater te bezoeken, voor de rest kun je alles met euro's betalen. Op maandag en donderdags is er n bazaar in manavgat . Boottripje is ook makkelijk zelf te regelen aan de haven. Parasailen naast het hotel kost 50 pp en 70 voor 2 personen. Apart reserveren voor de a la carte restaurants kan max twee dagen van te voren. Keuze is niet reuze maar kwaliteit wel goed.

• Sarahhh, 28-04-2014

Voor het boeken van dit hotel zou ik bij verschillende aanbieders kijken, kan namelijk enorm schelen in de prijs. Leuk voor de man om je bij de kapper te laten scheren. Spreek wel vantevoren een prijs af! Zelfde geldt voor het knippen. Wij vonden het villa gedeelte erg fijn. Lekker a la carte lunchen en eigen bar voor cocktails waar ze zelfs aan je bedje komen bedienen. En je eigen rustige zwembad en gereserveerde bedjes per kamer.

• Wasim, 06-06-2014

Ontbijt is lekker, echter dit mag soms wel variëren aangezien alleen het ontbijt elke dag hetzelfde is.

323 vragen over Hotel Turquoise Resort & Spa

• frans nuyts, 21-08-2019

gala diner

Is er een gala diner in het hotel en op welke dag dan? Is de sauna naakt of met badkledij?

• van ommen, 02-08-2019

alcoholvrije cocktails

aangezien dat ik helaas geen alcohol meer mag is mijn vraag of ze ook alcoholvrije cocktails hebben zodat je toch het gevoel hebt dat je een beetje meedoet

Marc, 06-08-2019

De laatste keer dat wij er waren, en ook de keren daarvoor hadden ze alcoholvrije cocktails.

• Mary, 31-07-2019

Bedden

Zijn de bedden hard wij hebben kamers in het hoofdgebouw

Marc, 06-08-2019

Het is natuurlijk persoonlijk, maar ik vond de bedden in het hoofdgebouw aan de harde kant. Bij de receptie aangegeven en er is direct een topping aangeleverd. Heerlijk geslapen.

• Eten en drinkenLunch

• Receptie24-uurs receptie, Aanwezig
  • Room Service24 uurs service, Aanwezig
  • Op het terreinBagageruimte, Disco, Recreatieruimte, Rookruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Overige servicesAutoverhuur, Concierge, Dokter, Fietsverhuur, Geld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Kluis, Krant, Stomerij, Strijkservice, Wasserette

• SaunaAanwezig, Finse sauna, Hammam, Stoombad / Turks bad

• ParkeermogelijkhedenBewaakt parkeren, Parkeergarage, Parkeerplaats