Hotel Turquoise Resort & Spa

• Animatie
  • Jacuzzi
  • Sauna
Meer hotelinfo

Bij Turquoise Resort Hotel & Spa begint je vakantie meteen goed. Je koffer wordt direct naar de kamer gebracht bij aankomst en Chantal schrijft dat je dan ook een drankje en uitleg in het Nederlands krijgt. In dit hotel verblijven veel stamgasten. Keer je terug? Dan zie je dus veel bekenden. En dat zorgt er toch voor dat je vakantie extra gezellig is. Hou je van een ruim opgezet hotel met veel groen? Dan zit je goed in Turquoise Resort & Spa.

Lange rijen bij de all-inclusive buffetten? Daar heb je in Turquoise Resort & Spa geen last van. Het eten is ook nog eens goed. En vind je dat een cocktail een beetje hoort bij relaxen aan het zwembad? Familie van den Eijnden zegt dat de bartenders in Turquoise Resort & Spa heerlijke cocktails maken. Er staan zoveel cocktails op de kaart dat je elke dag van je vakantie een andere kunt uitproberen. Kies je een plekje uit op het terras? Dan hoef je niet zelf te lopen voor je drankje. Al vinden reviewers dat de bediening op het terras niet optimaal is. Zin in een middagsnack? Familie van den Eijnden tipt: ‘In de snackbar iedere dag kipdöner aan het spit.’ Dat is smullen!

In Turquoise Resort & Spa vind je een goede balans tussen rust en gezelligheid. De animatie is prima, maar niet heel bijzonder. Wel zorgen de animateurs er elke avond voor dat de dansvloer gevuld is. Zo worden die avondjes erg gezellig. Overdag wordt er ook het een en ander georganiseerd bij het zwembad. Wil je dit juist niet en wil je even zonnen in alle rust? Jill nam plaats bij het 18+ zwembad waar het lekker rustig was.

Vind je het belangrijk dat je hotelkamer schoon is? Volgens reviewers is dit in Turquoise Resort & Spa dik in orde. Ruim zijn de kamers ook en boek je een familiekamer? Dan zijn beide slaapkamers gescheiden. De bedden zijn wel wat aan de harde kant. Vraag het personeel om een topper om dit probleem op te lossen.

Ligging

Turquoise Resort Hotel & Spa ligt pal aan het strand. Vanaf het hoofdzwembad stap je zelfs zo het strand op. Zo wissel je dat zwembad en het strand wel heel makkelijk af. Ook voor het strand geldt dat er een apart deel is waar je alleen kunt zonnen als je 18 jaar of ouder bent.

Turquoise Resort & Spa ligt niet in het centrum, maar wel in de buurt hiervan. Wat dacht je van Side of Manavgat? Voor de deur van het hotel vind je een bushalte wat het bereiken van beide steden makkelijk maakt. Manavgat is kleiner dan Side, maar een aanrader. Ga op maandag want dan is er een leuke markt. Na wat inkopen te hebben gedaan kun je meteen door naar de Manavgat waterval, een echte must see! Ga je naar Side? Dan heeft reviewer Chantal nog een leuke tip: ‘Side in geweest met de taxi en de nieuwe Nova mall is een aanrader.’

Ook enthousiast geworden over Turquoise Resort & Spa? Let’s go!

We hebben een aantal aanbieders voor Turquoise Resort & Spa voor je op een rij gezet:

Contact

1921 reviews over Hotel Turquoise Resort & Spa

• 7Ger29-08-2008

Nooit meer!!

Er valt een hele lijst aan klachten te vertellen, maar wil dit objectief houden. In dit hotel zullen wij met ons gezin(3) niet meer komen. Een 5 sterren hotel is het absoluut niet. We zijn in meerdere 5 sterren hotels geweest en is het verschil op vele vlakken groot en geef dit hotel eerder 3 1/2 ster. De tuin van het hotel is zeer mooi en indruk wekkend. Iedere dag kun je goed beginnen door een heerlijk ontbijt en keuze aan eten aanwezig is. Het middag en avondeten is niet altijd top, want er wordt vaak in oud vet gebakken, salades staan niet gekoeld en waren soms zuur, kipgerechten waren niet altijd gaar en eieren moesten op verzoek goed door gebakken worden. Keuze en variatie aan eten was er ruim voldoende dus te eten had je altijd wel. Het eten was wel minder op kinderen gericht, dus onze zoon at vaak hetzelfde. De kamer werd goed schoon gehouden en het bedlinnen op tijd verschoond. Ook gezien de warmte. De airco was smerig en onze zoon heeft er ook een bacterie door opgelopen.

• 9vander linden27-08-2008

topklasse

net terug, was ons eerste bezoek aan dit hotel . eten, zwembaden, service, netheid, vriendelijkheid en inzet van personeel was werkelijk top!enig minpuntje waren stenen in zee, best speciaal schoeisel meenemen.side is zeker een bezoekje waard. jelle en femke, proficiat, jullie deden echt je best voor de talrijk aanwezige belgen.voor diegenen die niet tegen de warmte kunnen : vermijd turkije in zomer want het is puffen van 's morgens tot 's avonds, wel goede airco in de kamers. voor de rest niets dan lof over dit hotel!!

• 9van Horssen22-08-2008

Eindelijk de juiste keus in Turkije

Eindelijk was het TOP. Een ouder, maar gerenoveerd hotel met ouderwetse kwaliteit. Nog nooit was het eten zo veelzijdig en gevarieerd. Een fantastisch aangelegd complex met mooie tuin. Overal mogelijkheden om te gaan liggen. Familiekamers in een fantastische tuin (optioneel aan diverse kleine zwembaden) of in het hoofdgebouw. Maar niet aan de zeezijde van het hotel, waar alles 's avonds te doen is. Achteraf goed dat we aan de achterzijde zaten. Rust voor de kleine kinderen. Heerlijke mengelmoes van nationaliteiten, nederlanders, belgen, fransen, duitsers en ja ja, de russen. Pas diep in de avond kunnen die wat lastig zijn, maar overlast is een groot woord. Bediening is goed, drankaanbod is goed, eten is fantastisch (nog nimmer zo goed gehad) en avondanimatie is erg leuk. Strand voor de deur iets minder. Kinderanimatie kan absoluut beter in vergelijking met andere eerdere hotels. Maar wij kiezen toch voor de kwaliteit van dit hotel. Iedereen in Turquoise bedankt en tot de volgende keer.

• 9familie Eelen19-08-2008

superleuke vakantie

Wij verbleven in hotel Turquoise van 30/7 tot 13/8 en hebben het heel erg naar onze zin gehad. Het eten was ronduit super.Veel variatie en heel lekker. Ok er is alle dagen pasta, maar wie verplicht je om pasta te eten als er ook nog 100 andere lekkere dingen op het menu staan? het personeel is heel vriendelijk, vooral de Beach boy Erdogan verdient een speciale pluim. Altijd klaar om een handje te helpen en de kinderen zijn weg van hem. Ook een pluim voor het supertoffe multiculturele animatieteam. Formidabele shows, leuke kinderanimatie, het Jetair-team is super en erg hartelijk . Heel leuke tuin, veel ligzetels, altijd plaats (zelfs voor 11 personen). Toffe zwembaden. De kamers vonden wij iets minder. De bedden zijn redelijk hard (toch voor enkelen van ons) en de airco maakt veel lawaai. De kluisjes werkten niet altijd. (werd wel vlug verholpen) 's Avonds aan de bar moet je ook erg lang wachten op je drankje. Al bij al een meer dan geslaagde, maar zeer warme vakantie +/- 40 °C.

• 10fam.Donckels uit Wevelgem15-08-2008

In deze categorie absolute top

Voor 2de maal in drie jaar dit hotel bezocht. In de periode voor 15/08 grote kolonie Belgen. Tevens attentie op de kamer ontvangen omdat we er zijn teruggekeerd. Qua properheid kent dit hotel zijn gelijke niet. Absoluut een aanrader. Geen klachten over "lastige" Russen

• 9Lefèvre Nicole10-08-2008

Uiterst tevreden

Ik geloof dat er veel zagen naar dit hotel gaan punt. Voor mij en de kinderen was het er voor de 2e keer een onvergetelijke vakantie, leerden veel toffe mensen kennen en hopen met de meesten contact te houden! Er waren mankementen, maar is er 1 hotel voor iedereeen perfect, neen denk ik, sommige mensen kunnen gewoon beter thuis blijven en tegen elkaar zagen ipv naar slechte hotels te gaan!! Het team deed alleszins zijn uiterste best om het de Belgen naar hun zin te maken en ook de andere animators deden hun best een beetje actie in het hotel te steken, mocht zelfs ietsje meer!!!!

• 10Vondeberg08-08-2008

Super hotel

Het eerste hotel waar we niet om 5.00 u hoefden op te staan om een ligbed te reserveren. Genoeg ligbedden verdeeld over het hele park.Eten was fantastisch en kelners vriendelijk.Er waren wel veelrussen(weinig last van gehad).Overal schaduwrijke plekjes.Dit hotel heeft ook de heerlijke cocktails inclusive.Animatie deed het ook heel goed.Dus al met al een echte aanrader,we gaan er beslist nog eens terug.

• 10paemelaere christiaan 05-08-2008

echt af en dat voor onze derde maal

wij zijn voor de derde maal met ons gezin in het hotel geweest . wij kunnen ons geen beter vakantie plaats voor stellen .alles was tot in de puntjes verzorgd, voor elk wat wils .de negatieve komentaar die soms geschreven word begrijpen wij niet dit zijn personen die zelf bij hen thuis niets gewoon zijn. wij hebben er met ons gezin van genoten en gaan zonder twijfels er een vierde maal naar toe tot volgend jaar

• 8Fam van Rijt01-08-2008

Na 3 jaar niet meer

Turquoise heeft haar accomodatie uitgebreid met 400 overnachtingsplaatsen. Het ondersteunend personeelsbestand is helaas uitgebreid met 12,5%, hetgeen er toe heeft geleid dat men voor een omeletje in een rij moet staan met meer dan 20 wachtenden. Dit geld ook bij het bestellen van een drankje. De levertijd is ongeveer een half uur. In vergelijking met vorige bezoeken is het service level zwaar naar beneden gegaan. Een vijf sterren accomodatie onwaardig.

• 10Frédérique29-07-2008

Prachtig hotel

Een heel uitstekend hotel!Prachtige omgeving,lekker eten,goede animatie enz... Alles was top! Wie over dit hotel iets negatief te zeggen heeft, is echt wel heel veeleisend!

131 tips over Hotel Turquoise Resort & Spa

• Paul, 19-05-2019

Neem waterschoenen mee en een snorkel. Klein bedrag aan turkse lira is voldoende voor Side stad om het museum en amfitheater te bezoeken, voor de rest kun je alles met euro's betalen. Op maandag en donderdags is er n bazaar in manavgat . Boottripje is ook makkelijk zelf te regelen aan de haven. Parasailen naast het hotel kost 50 pp en 70 voor 2 personen. Apart reserveren voor de a la carte restaurants kan max twee dagen van te voren. Keuze is niet reuze maar kwaliteit wel goed.

• Sarahhh, 28-04-2014

Voor het boeken van dit hotel zou ik bij verschillende aanbieders kijken, kan namelijk enorm schelen in de prijs. Leuk voor de man om je bij de kapper te laten scheren. Spreek wel vantevoren een prijs af! Zelfde geldt voor het knippen. Wij vonden het villa gedeelte erg fijn. Lekker a la carte lunchen en eigen bar voor cocktails waar ze zelfs aan je bedje komen bedienen. En je eigen rustige zwembad en gereserveerde bedjes per kamer.

• Wasim, 06-06-2014

Ontbijt is lekker, echter dit mag soms wel variëren aangezien alleen het ontbijt elke dag hetzelfde is.

323 vragen over Hotel Turquoise Resort & Spa

• frans nuyts, 21-08-2019

gala diner

Is er een gala diner in het hotel en op welke dag dan? Is de sauna naakt of met badkledij?

• van ommen, 02-08-2019

alcoholvrije cocktails

aangezien dat ik helaas geen alcohol meer mag is mijn vraag of ze ook alcoholvrije cocktails hebben zodat je toch het gevoel hebt dat je een beetje meedoet

Marc, 06-08-2019

De laatste keer dat wij er waren, en ook de keren daarvoor hadden ze alcoholvrije cocktails.

• Mary, 31-07-2019

Bedden

Zijn de bedden hard wij hebben kamers in het hoofdgebouw

Marc, 06-08-2019

Het is natuurlijk persoonlijk, maar ik vond de bedden in het hoofdgebouw aan de harde kant. Bij de receptie aangegeven en er is direct een topping aangeleverd. Heerlijk geslapen.

• Eten en drinkenLunch

• Receptie24-uurs receptie, Aanwezig
  • Room Service24 uurs service, Aanwezig
  • Op het terreinBagageruimte, Disco, Recreatieruimte, Rookruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Overige servicesAutoverhuur, Concierge, Dokter, Fietsverhuur, Geld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Kluis, Krant, Stomerij, Strijkservice, Wasserette

• SaunaAanwezig, Finse sauna, Hammam, Stoombad / Turks bad

• ParkeermogelijkhedenBewaakt parkeren, Parkeergarage, Parkeerplaats