Hotel Turquoise Resort & Spa

• Animatie
  • Jacuzzi
  • Sauna
Meer hotelinfo

Bij Turquoise Resort Hotel & Spa begint je vakantie meteen goed. Je koffer wordt direct naar de kamer gebracht bij aankomst en Chantal schrijft dat je dan ook een drankje en uitleg in het Nederlands krijgt. In dit hotel verblijven veel stamgasten. Keer je terug? Dan zie je dus veel bekenden. En dat zorgt er toch voor dat je vakantie extra gezellig is. Hou je van een ruim opgezet hotel met veel groen? Dan zit je goed in Turquoise Resort & Spa.

Lange rijen bij de all-inclusive buffetten? Daar heb je in Turquoise Resort & Spa geen last van. Het eten is ook nog eens goed. En vind je dat een cocktail een beetje hoort bij relaxen aan het zwembad? Familie van den Eijnden zegt dat de bartenders in Turquoise Resort & Spa heerlijke cocktails maken. Er staan zoveel cocktails op de kaart dat je elke dag van je vakantie een andere kunt uitproberen. Kies je een plekje uit op het terras? Dan hoef je niet zelf te lopen voor je drankje. Al vinden reviewers dat de bediening op het terras niet optimaal is. Zin in een middagsnack? Familie van den Eijnden tipt: ‘In de snackbar iedere dag kipdöner aan het spit.’ Dat is smullen!

In Turquoise Resort & Spa vind je een goede balans tussen rust en gezelligheid. De animatie is prima, maar niet heel bijzonder. Wel zorgen de animateurs er elke avond voor dat de dansvloer gevuld is. Zo worden die avondjes erg gezellig. Overdag wordt er ook het een en ander georganiseerd bij het zwembad. Wil je dit juist niet en wil je even zonnen in alle rust? Jill nam plaats bij het 18+ zwembad waar het lekker rustig was.

Vind je het belangrijk dat je hotelkamer schoon is? Volgens reviewers is dit in Turquoise Resort & Spa dik in orde. Ruim zijn de kamers ook en boek je een familiekamer? Dan zijn beide slaapkamers gescheiden. De bedden zijn wel wat aan de harde kant. Vraag het personeel om een topper om dit probleem op te lossen.

Ligging

Turquoise Resort Hotel & Spa ligt pal aan het strand. Vanaf het hoofdzwembad stap je zelfs zo het strand op. Zo wissel je dat zwembad en het strand wel heel makkelijk af. Ook voor het strand geldt dat er een apart deel is waar je alleen kunt zonnen als je 18 jaar of ouder bent.

Turquoise Resort & Spa ligt niet in het centrum, maar wel in de buurt hiervan. Wat dacht je van Side of Manavgat? Voor de deur van het hotel vind je een bushalte wat het bereiken van beide steden makkelijk maakt. Manavgat is kleiner dan Side, maar een aanrader. Ga op maandag want dan is er een leuke markt. Na wat inkopen te hebben gedaan kun je meteen door naar de Manavgat waterval, een echte must see! Ga je naar Side? Dan heeft reviewer Chantal nog een leuke tip: ‘Side in geweest met de taxi en de nieuwe Nova mall is een aanrader.’

Ook enthousiast geworden over Turquoise Resort & Spa? Let’s go!

We hebben een aantal aanbieders voor Turquoise Resort & Spa voor je op een rij gezet:

Contact

1921 reviews over Hotel Turquoise Resort & Spa

• 9Angela06-10-2008

Absolute aanrader!

Als reisadviseuse bezoek ik veel hotels maar dit hotel is absoluut een van de betere hotels in Side. Groots opgezet. Vriendelijk personeel, mooie, nette en schone kamers, eten is zeer gevarieerd met iedere dag een ander thema en de keuze uit diverse a la carte restaurants (vooraf reserveren dit systeem is een beetje omslachtig omdat er om 08.30 uur al een rij staat en om 09.00 uur gaat het loket open. de a la carte restaurants zijn klein waardoor ze snel vol zitten). Zwemwater wordt een paar keer per dag gecontroleerd. Disco stelt niet heel veel voor. Taxi is makkelijkste manier om naar Side centrum te gaan (€ 7,- totaal en tot aan het centrum) dolmus € 1,- p.p. en tot aan een markt waarna je per trein (nog een keer betalen) of lopend naar het centrum moet. Hoewel dit jaar veel meer russen dan normaal totaal geen last gehad. Ze zijn erg op zichzelf en hoewel zelfs de cocktails inclusief zijn geen verhalen over vervelende en dronken Russen. Hotel is een aanrader!!

• 10harem30-09-2008

top accomodatie!!!

Wat een heerlijke vakantie. Werkelijk alles was oke.. Wij hebben genoten van de gastvrijheid, het personeel en het heerlijke eten. Ook het weer was prima. Dit hotel is zeker een aanrader. Gewoon doen, dan weet je waar we over praten.

• 10Tom, Hilde en Luc20-09-2008

Wil je een topvakantie? Boek Turquoise !!!!

Na de negatieve kritieken met een bang hartje vertrokken, maar alles was er gewoon super. Kamer was prima, eten was superlekker (zeker de themarestaurants), personeel was heel vriendelijk, animatie was super, etc. We kunnen geen negatieve punten vinden. De all-in was af en je werd steeds vlot bediend. De ligging was rustig terwijl winkels en disco op 5 minuten dolmus liggen. De russen; tja, je hebt er net zoveel last van als je zelf wilt. Ze houden zich heel rustig, alleen in het restaurant vallen ze op door hun volle borden. Ze verspillen veel, maar door de overvloed zal je zelf nooit iets tekort komen.Turquoise is een fijne plek om je vakantie door te brengen. Dit was de eerste keer dat we niet voor dag en dauw moesten opstaan om ligbedje te reserveren. Handdoeken die gelegd werden voor 9 uur, werden verwijderd en er waren meer dan voldoende ligbedjes. We hebben er echt genoten.

• 9ik ga terug19-09-2008

Ik wil terug

Een heel fijn hotel waar we een prima verblijf hebben gehad. 1 min puntje de bezetting was 60% á 70% russen. Ga zeker nog een keertje heen. Dit is gewoon een uitstekend hotel

• 10Fam. Linden06-09-2008

Uitstekend

Beste hotel dat we ooit al tegengekomen zijn. Service was super.Enkel als je 's avonds aan een tafeltje zat kon het even duren voor je een drankje kreeg. Het eten was ook fantastisch, heel gevarieerd, je had ook vier themarestauranten waar je kon reserveren en daar was het ook zeer lekker! Wij hadden een enorme kamer (met een fam. van 4) hadden we precies een suite. De animatie was perfect, elke middag de poolgame met de clubdance, en dat was ambeance hoor mensen! We zullen zeker nog eens terugkeren naar dit prachtige hotel!

• 9Fam. Vennekens uit België04-09-2008

Prachtig hotel

van 18/08/08 tot 27/08/08, met 2 kindjes 6j en 11j. Eerste keer Turkije en dit hotel. Prachtig hotel, geweldige ontvangst alles werd geregeld.Eten en drinken heel goed, zeer goede en vriendelijke service, je wordt op je wenken bediend! Zeker een aanrader is een suite of lakehous met zwembad.De temperatuur in de grote zwembaden vonden wij wat warm (32gr). In de zwembaden aan de kamers was temp. goed. Enig minpunt: veel Russen. zij zijn onvriendelijk kunnen niet eten zonder de tafel vol te hebben staan. Hier laten ze dan nog 3/4 van staan ook! Niet aantrekken en heb een geweldige vakantie gehad. Er waren ook veel vriendelijke Belgen enz verleden jaar veel minder Russen. Animatie was goed doch weinig Nederlandstalige animatoren. Diegene die er waren deden wel hun best doch wij hadden de indruk dat zij meer wilden doen met de Nederlandstaligen. Kortom zeker een aanrader

• 9Fam. Schaut - België03-09-2008

4de keer nog steeds uitstekend hotel!

Wij waren voor de 4de keer in hotel Turquoise en de service is nog steeds zeer goed. De kamers werden vernieuwd en het eten is zeer gevarieerd en zeer lekker. De animatie was prima en we hebben weer een zeer leuke vakantie gehad. De gem. rating van 9.1 is volgens ons zelfs wat te laag. Wie weet volgt er nog een 5de keer Turquoise .

• 8Esther Karssen01-09-2008

absolute topper

geweldige accomodatie op een top locatie. Wij zijn net terug van een 12 daagse reis. Geweldig gewoon. dat er echt mensen zijn die bij zo'n hotel nog kunnen klagen...snappen wij niet. Eten is goed, veel en gevarieerd. Miniclub geweldig, annimatie top. Alleen in augustus kan het erg warm zijn, zodat we aan verdere excursies niet toe zijn gekomen.

• 10fam huurman30-08-2008

erg goed hotel

We zijn in dit hotel geweest van 13/7 tot 23/7. Een supervakantie gehad!Als eerst word je zo vriendelijk ontvangen en dat gaat de hele vakantie zo door!!Het eten was lekker en gevarieerd, het is alleen wel eens massaal.Gelukkig kun je dan ook nog uit de drie a la carte restaurants kiezen.Mooie zwembaden en veel entertaiment rond de avond.We willen nog eens terug!

• 9Halans Tania30-08-2008

aanrader

voor de 2 keer in dit hotel verbleven. weer een schitterende vakantie gehad, vooral een dikke proficiat aan het hele animatie team (deze waren nog beter dan vorig jaar) vriendelijk tegen iedereen ook al deed je niet mee met de spelletjes. schitterend proficiat Jelle en de rest van het team en voor de kinderen was er natuurlijk DENNIZ (zino mist je al)voor de rest iedereen in het hotel , diensters, kuisploeg, tuinonderhoud zeer vriendelijk. We werden zelfs nog herkend van het vorige jaar. In het restaurant werd elke avond een tafeltje gereserveerd voor ons dat ze dan ook nog eens mooi versierden met bloemetjes (bedankt hiervoor MEHMET en SEVIM.Op drankjes moest je niet wachten, in tegendeel zelfs. Eten gevarieerd verschillende thema avonden. Het chinese restaurant is een aanrader. Het enige minpuntje aan ons verblijf was de electriciteit op onze kamer die viel dikwijls uit.

131 tips over Hotel Turquoise Resort & Spa

• Paul, 19-05-2019

Neem waterschoenen mee en een snorkel. Klein bedrag aan turkse lira is voldoende voor Side stad om het museum en amfitheater te bezoeken, voor de rest kun je alles met euro's betalen. Op maandag en donderdags is er n bazaar in manavgat . Boottripje is ook makkelijk zelf te regelen aan de haven. Parasailen naast het hotel kost 50 pp en 70 voor 2 personen. Apart reserveren voor de a la carte restaurants kan max twee dagen van te voren. Keuze is niet reuze maar kwaliteit wel goed.

• Sarahhh, 28-04-2014

Voor het boeken van dit hotel zou ik bij verschillende aanbieders kijken, kan namelijk enorm schelen in de prijs. Leuk voor de man om je bij de kapper te laten scheren. Spreek wel vantevoren een prijs af! Zelfde geldt voor het knippen. Wij vonden het villa gedeelte erg fijn. Lekker a la carte lunchen en eigen bar voor cocktails waar ze zelfs aan je bedje komen bedienen. En je eigen rustige zwembad en gereserveerde bedjes per kamer.

• Wasim, 06-06-2014

Ontbijt is lekker, echter dit mag soms wel variëren aangezien alleen het ontbijt elke dag hetzelfde is.

323 vragen over Hotel Turquoise Resort & Spa

• frans nuyts, 21-08-2019

gala diner

Is er een gala diner in het hotel en op welke dag dan? Is de sauna naakt of met badkledij?

• van ommen, 02-08-2019

alcoholvrije cocktails

aangezien dat ik helaas geen alcohol meer mag is mijn vraag of ze ook alcoholvrije cocktails hebben zodat je toch het gevoel hebt dat je een beetje meedoet

Marc, 06-08-2019

De laatste keer dat wij er waren, en ook de keren daarvoor hadden ze alcoholvrije cocktails.

• Mary, 31-07-2019

Bedden

Zijn de bedden hard wij hebben kamers in het hoofdgebouw

Marc, 06-08-2019

Het is natuurlijk persoonlijk, maar ik vond de bedden in het hoofdgebouw aan de harde kant. Bij de receptie aangegeven en er is direct een topping aangeleverd. Heerlijk geslapen.

• Eten en drinkenLunch

• Receptie24-uurs receptie, Aanwezig
  • Room Service24 uurs service, Aanwezig
  • Op het terreinBagageruimte, Disco, Recreatieruimte, Rookruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Overige servicesAutoverhuur, Concierge, Dokter, Fietsverhuur, Geld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Kluis, Krant, Stomerij, Strijkservice, Wasserette

• SaunaAanwezig, Finse sauna, Hammam, Stoombad / Turks bad

• ParkeermogelijkhedenBewaakt parkeren, Parkeergarage, Parkeerplaats