131 tips over Hotel Turquoise Resort & Spa

• Paul, 19-05-2019

Neem waterschoenen mee en een snorkel. Klein bedrag aan turkse lira is voldoende voor Side stad om het museum en amfitheater te bezoeken, voor de rest kun je alles met euro's betalen. Op maandag en donderdags is er n bazaar in manavgat . Boottripje is ook makkelijk zelf te regelen aan de haven. Parasailen naast het hotel kost 50 pp en 70 voor 2 personen. Apart reserveren voor de a la carte restaurants kan max twee dagen van te voren. Keuze is niet reuze maar kwaliteit wel goed.

• Sarahhh, 28-04-2014

Voor het boeken van dit hotel zou ik bij verschillende aanbieders kijken, kan namelijk enorm schelen in de prijs. Leuk voor de man om je bij de kapper te laten scheren. Spreek wel vantevoren een prijs af! Zelfde geldt voor het knippen. Wij vonden het villa gedeelte erg fijn. Lekker a la carte lunchen en eigen bar voor cocktails waar ze zelfs aan je bedje komen bedienen. En je eigen rustige zwembad en gereserveerde bedjes per kamer.

• Wasim, 06-06-2014

Ontbijt is lekker, echter dit mag soms wel variëren aangezien alleen het ontbijt elke dag hetzelfde is.

• Gerrit-Jan, 10-06-2014

Deluxe kamers waren goed. Hoofdgebouw Oostvleugel zit boven de keuken dus heeft vaak last van luchtjes. Zeker vervelend als je wel eens houdt van op het balkon zitten, of hiertoe verplicht wordt door je slapende baby.

Maak zeker gebruik van de alacarte restaurants.

We hebben een aantal aanbieders voor Turquoise Resort & Spa voor je op een rij gezet:

• brechjebuxtorff, 19-05-2014

De villa's zijn echt aan te bevelen, hebben een eigen zwembad.

• erwin, 06-05-2014

Side is leuk om te shoppen (8 euro met de taxi) en de markt in manavgat is ook erg leuk op maandag en donderdag (10 euro met de taxi).

• Mappie, 26-04-2014

De Annexkamer is fijn en keurig netjes. Het A-blok is lekker dicht bij het hoofdgebouw en de receptie.

• Danielle, 01-03-2014

Als je op de pier wilt liggen moet je wel reserveren. Als je geluk hebt zie je dan de grote schildpad voorbij zwemmen. Ooh jaa.. Ben haar naam kwijt maar ik denk dat ze uit Rusland komt met blond gaar van de receptie.. Zij deed er alles aan om het je naar je zin te Laten hebben . ZELFS OP DE PUER WIFi BEREIK !! Alleen op de kamers dan weer niet.

• erik de jong, 19-07-2012

tip: huur zelf een Jeep en ga richting de manavgat watervallen. rij een ca. 5 km rechtdoor een volg de bordjes Panoramo View. Je komt dan uit bij een subliem plekje waar je heerlijk kunt zwemmen en eten. Heel rustig daar. De eigenaar is een Belg en is zeer vriendelijk.

• Harry, 21-10-2013

Let op met boeken van de villa. Bij de meeste locaties staan veel bomen (dus schaduw). Lekker tijdens hoge temperaturen tijdens de zomer, maar met het voor- en najaar kan dit best fris zijn. Denk aan een lange broek en trui meeneen dan.

• jacques van poppel, 01-07-2012

geef de mensen een paar keer een fooi dat verdienen ze ga ook naar het oude stad side heel leuk

• Van Torre Marina, 09-10-2013

Voor wie graag hengelt is er een volledige ingerichte plaats voorzien op de lange pier , super !

• Coen, 27-06-2012

Reserveer bij aankomst meteen bij de a'la carte restaurants. Je mag in ieder restaurant 1 x eten. Doe dit meteen, de tafels zijn beperkt. Leg twee euro fooi op je kussen en je zult zien dat je bed er bij terugkomst in een keer heel anders uitziet. Loop 's avonds via het strand naar het stadje side, het is een 20-30 min. lopen, maar geeft je fantastische foto's van de zonsondergang, het avondleven op de openbare stranden.

• Peter Laros, 09-06-2012

Oud side wordt je gek van de mensen die je binnen willen praten. en allerlei nep spullen willen verkopen. Zeer vervelende lui

• astrid, 10-06-2012

We hebben één keer in het CHinese restaurant gegeten en één keer in het Italiaanse. Leuk als je een keer geen buffet wilt. En...lekker gegeten. Kijk voordat je een excusie gaat doen ook even bij de taxichauffeurs voor het hotel. Voor de ingang staat een bord met vaste prijzen. Bijv. de watervallen van Manavgat. Kan je een hoop geld schelen als je met meerdere personen wilt gaan kijken.

• Jack, 10-09-2013

gaan snorkelen bij de lange pier grootte kans dat je daar een paar zeeschildpaden ziet. Markt Manvagat is groot maar super leuk vooral het gedeelte waar de plaatselijke specerijen staan is heerlijk

• suzanne, 29-05-2012

Markt Manavgat op maandag en donderdag aan te raden, alleen niet als je niet van opdringerige verkopers houd. Side centrum leuk om gewoon ff een rondje te maken.

• Fam Swenters, 05-08-2013

Neem waterschoenen mee want in de zee liggen er veel stenen,hebben toch wel wat mensen met open tenen en voeten zien passeren.Beter voorkomen dan genezen.

• angela wouters, 12-07-2013

Je kan erg afdingen. ze vragen voor een zonnebril bijv 20 euro, is dan zogenaamd Rayban, maar je kan die bril gemakkelijk voor 13-15 euro krijgen. Ook in Side vragen ze soms hoge prijzen. Denk niet dat Turkije veel goedkoper is, ze zien toeristen en vragen hoge prijzen! je hoeft geen handdoeken mee te nemen, die krijg je daar elke dag gratis. Een ritje op een banaan is leuk, kost 7 euro p.p. of parasailen, kosten 40 euro.

• ann, 11-09-2013

indien u met kindjes zit die op tijd moeten gaan slapen , probeer dan een kamer te krijgen achter aan (bij de receptie)

• Anita, 22-08-2013

met de taxi naar Side is 8 euro, en naar Manavgat is 10 euro. In Manavgat kun je met de dolmus goedkoop naar de watervallen. Aanrader is de markt op maandag in Manavgat. De spa in het hotel is ook prima. wel iets duurder dan in Side, maar wel goed.

• Demi Joy, 22-08-2013

Ga naar Side stad, is even iets anders dan het hotel. Ik vond 8 dagen perfect.

• Familie Kooij, 01-08-2012

De door de hostess aangeboden excursies bleken achteraf aardig duur te zijn. Zo boekten wij een excursie naar Green Canyon voor 59 euro p.p. Van andere reizigers in de Green Canyon hoorden we dat zij elders deze excursie voor 39 euro p.p. hadden geboekt. Toch wel even balen.

• Trui, 29-07-2013

Zeker op maandag en vrijdag naar de show gaan gewoon weg schitterend

• Sonja, 19-09-2013

Neem waterschoenen mee. Zit je al voor 9 uur op een bedje aan het zwembad of op het strand, blijf daar dan tot na 9 uur, want anders is je handdoek weg! Na 9 uur is het veilig en kan je overal naar toe. Wij waren op de pier en in de zee aan het zwemmen voor 9 uur en kwamen terug en onze handdoek was weggehaald.

• T.A.Dijks, 12-06-2013

WiFi ook in de hotel kamers zowel in het hoofdgebouw als in de bijgebouwen. Is nu alleen in de lobby, strand en terrassen. In 2014 weer minder Russen zoals altijd!

• martinverhoeven, 09-09-2013

Vanuit het hotel kun je met de dolmus in ongeveer een half uurtje naar Manavgat. Drukke maar wel leuke stad met een heel grote bazaar. Je kunt ook naar Side. Met de bus ongeveer 10 minuten en langs het strand ongeveer een half uurtje lopen. Er is daar veel te zien en je kunt er ook nog lekker eten. Wel even uitkijken met de rekening want ze kunnen zich zomaar vergissen.

• M, 12-10-2011

Hammam in het hotel: 30 minuutjes - scrubben - zeep

Kost € 30,-

natuurlijk wel in het begin van de vakantie doen, wordt je extra bruin ;-)

• patty aardenburg, 29-08-2013

Met dolfijnen zwemmen in alanya

• Stiggy, 01-09-2013

Pak een Villa, de extra's maken het zeker waard. Ga een keer naar Side ('s avonds). De winkels zijn tot 24:00 open en je kunt overal met euro's betalen (maar let op, alle merkartikelen zijn nep), dus bied weinig!). Het stadje heeft mooie ruïnes, een amphitheater en stadsmuren.

• D Goffa, 22-08-2013

Als je a la carte wil eten kan je best reserveren meteen bij aankomst anders is alles volzet.

• Fam van Ool, 16-08-2013

Bezoek Side een keer overdag, het is groot openlucht museum.

• john, 11-08-2013

Boek een kamer in de tuin , lekker rustig en zijn prima in orde.

• P . Kapsenberg, 07-08-2013

Side centrum is gezellig en een bezoek waard. Je zit er zo met een taxi binnen tien min. De winkeltje op het terrein is minder. Woekerprijzen, vooral voor luchtbedjes enzo. Meenemen van thuis! :)

• Judith, 27-05-2013

Lekker de dolmus pakken en op maandag naar de markt in manavgat gaan!

• F de Bondt, 25-05-2013

De markt/bazaar in Manavgat is erg leuk. En ook de lokale markt in Side is leuk.

• Mary, 29-10-2013

Lopend over het strand naar Side duurt ca. 40 minuten, is zeer de moeite waard, Side is een erg leuk 'stadje'.

• eline, 24-05-2013

vraag kamer in bungalows zijn gerenoveerd en minder last van lawaai.

• Floortje, 04-03-2013

Leg af en toe fooi op je kussen. Je krijgt een prachtig mooi opgemaakt bed met rozenblaadjes en de schoonmaaksters zijn toppers dus die verdienen het! Hetzelfde voor de barmannen en bediening! Ze werken super hard.

• Witje18, 01-09-2012

Het Italiaanse A La Carte restaurant 'Napoli' is echt een fantastisch goed restaurant op het resort. Ik zou zeker aanraden daar een keer voor te reserveren.

• iwanvandegraaf, 08-01-2013

Ga in de avond ook eens naar side het oude centrum in ...met de taxi of dolmus ben je er zo en voor weinig geld.

• A. Poots, 02-07-2014

Als je op de 1e verdieping zit, sluit altijd de deur, anders word je door de muggen opgevreten.

• Albert en Karin Groote, 02-11-2012

Ga via strand naar Side lopen. Ongeveer 40 minuten, maar zeer de moeite waard.

• Eric, 13-08-2012

Kijk even verder dan de standaard eetzaal. Buiten staat nog meer eten en wordt vers gemaakt.

• Kevin, 02-11-2012

We dachten een 6,3 mm headphone jack mee te nemen om de kluis (gratis) mee te activeren. Hier komen ze alleen zo achter, dus dit heeft geen zin. Gewoon 2 euro per dag betalen dus.

• Hermanenyol, 21-10-2012

Side is mooi - schoon - de moeite waard om te bezoeken.

• j_van_sluijs, 10-08-2012

Turkse lira niet nodig! Wij hadden gewisseld, maar alles kan in euro's, dus zonde! Het hotel wisselt de lira's niet terug naar euro's.

• Nathalie, 23-09-2013

Quad safari is echt het leukste wat ik ooit heb gedaan !! Zeer de moeite waard voor wat actie

• Ingrid en Harry, 11-09-2013

Als je rust zoekt neem dan een villa en niet het hoofdgebouw want daar zijn de bars e.d waar wij gaan last van hadden maar het is maar dat je het weet

• hvanderlaan, 14-09-2013

Oude stad van Side is leuk om te bezoeken, 2x gedaan (overdag en 's avonds). Excursie gedaan naar Pamukkale was erg mooi. Ook Aspendos bezocht, ook zeer de moeite waard

• Wim, 05-09-2012

Wil je a la carte eten, reserveer dan direct na aankomst! De belangstelling hiervoor is n.l. behoorlijk. Maak 'ns een praatje met de kamermeisjes, dat vinden ze erg leuk. Er is een erg leuk animatieteam aanwezig: meedoen aan de Olympic Games en de Crazy Poolgames is geweldig! Voor jonge kinderen is er de Kidsclub en voor de oude kinderen is er een Teenage Club. Vermaak alom dus. Side zelf is erg druk en gezellig en veilig pinnen doe je bij Türkiye Bankasi, vlak bij de Jandarma. Veel plezier!

• Laura Vreezen, 07-09-2012

Het is leuk om over het strand naar Side te lopen 20 a 25 minuten, of 2 haltes met de Dolmus. Het raften in het taurusgebergte is erg leuk om te doen. En de zeeschildpadden voor jet hotel in de zee is helemaal geweldig.

• Wim, 30-08-2012

Waterschoenen voor aan het strand ivm stenen in het water op sommige plekken, Duikbril met snorkel voor het zwemmen naar en met de schildpadden voor de kust, links aan het einde van de lange steiger, respecteer de natuur en raak ze niet aan, je kan ze rustig op 1 meter naderen en ze zijn van klein tot zeer groot, ruim 1 meter.

• De Horasjes, 31-08-2012

Als je kleine kinderen hebt zijn de a la carte restaurants geen doen. Het duurt veel te lang. Dus beperk je gewoon tot het buffet. Genoeg keuze en iedere dag anders

• Hans, 02-09-2012

Gemêleerd aantal nationaliteiten o.a Engelsen, Duitsers, Italianen, Fransen Belgen en Nederlanders. Russen ? Ik heb ze niet gezien . Voor de vogelsporters we hebben in de tuin van het resort de Hop gefotografeerd en Gefilmd. Strandwandeling naar Side ongeveer 35 à 40 minuten was prima te doen.

• huangdi007, 03-09-2012

Boek direct bij aankomst 1 vd 4 a la carte resto's, want de plaatsen zijn beperkt!Wij bleven gelukkig 2 weken, waardoor we ze in 2e week konden doen. Daar is de service en eten goed. Side ligt op 5 minuten, met kleine kids is het aan te raden de taxi te nemen (8euro) en voordeel tov. dolmus is dat je direct aan het centrum wordt afgezet! Loop zeker door langs de haven om op het einde overblijfselen uit de Romeinse tijd te bezichtigen!

Snorkel zeker langs het "huisrif", veel vissen!

• Sofie, 27-08-2012

Hotel ligt misschien wel afgelegen (voor ons was deze rust heerlijk) ... voor 1 euro per persoon ben je met een dolmus in Side.

• Maureen, 27-08-2012

Echt een aanrader!! Service, eten, kamers, personeel, animatie, hotel helemaal SUPER!!

• Abio, 24-08-2012

Neem zeker snorkelgerief mee! En ga niet duiken. De schildpadden lijken langzaamaan weg te trekken. De eerste dagen dat wij er waren zag je er nog een 10-tal zitten op een paar minuten tijd. Nu moet je al een halfuur zoeken om er 2 te vinden. Meeste kans: duik in het water helemaal achteraan op de lange pier. Volg de zwemlijn (afbakening) naar links (weg van Side) voor een 50-100 tal meter, tot je onder jou zeegras ziet, dat is de zone waar ik het meeste (grote) schilpadden heb gezien.

• Hidde, 13-08-2013

Side (stad) is erg mooi. Je kunt daar mooi winkelen.

• Darren, 08-08-2012

Trek er op uit want er is echt heel veel om te bekijken....

• kees koppes, 26-09-2012

Lid animatieteam Onur, een superventje, werd na een eerdere oproep bedolven onder de appelmoes. Is nog steeds welkom maar echte knoflooksaus, pindasaus of winegums zijn ook welkom. Neem maar mee, hij verdient het en doe hem de groeten van de appelmoesman.

• brigitte_egberts, 05-08-2012

De watervallen in Manavgat zijn de moeite waard, en de markt op maandag en donderdag. Een walhalla voor shoppers.

• Kremers, 04-08-2012

Een boottocht langs de kust van Alanya en de nieuwe dorpen tocht waar je kennis maakt met de "berg bevolking"is heel leuk.

• Familie Kooij, 01-08-2012

Waar je nog wel prima kunt snorkelen: circa 500 meter richting Side heb je, op zo’n 20 meter voor de pier van Club Robinson , langs de scheidslijn met het watersportgedeelte (dus zo’n 30 meter in zee) een erg leuk ongeschonden ‘rif’ met vele vissen.

• Kyra, 02-08-2012

Betaal alles in Liras en niet in euros want dan ben je meer kwijt

• Marion Hurkmans, 25-07-2012

Vanwege het erg warme weer was het zwembad erg warm waardoor er wel veel ooronsteking bij de duiklustige kids voorkwam. Als tip zou ik zeggen: zorg dat de kinderen oordoppen hebben zodat de oorontsteking niet het zwemplezier kan bederven.

• Abio, 28-01-2013

Neem zeker zwemvliezen mee, de stroming kan vrij hevig zijn! En toch nogmaals vermelden om NIET te gaan duiken met de duikwinkel van het hotel. Wij hebben echt véél meer gezien tijdens onze snorkeluitjes! Het duiken was weggesmeten geld, hun "beste" foto om hun uitstapjes te promoten is een roeste fiets, dan weet je het eigenlijk al wel op voorhand...

• wilco_Jozina, 16-07-2012

Bij de lange pier kun je snorkelen tussen de vissen. Met wat brood komen ze heel dicht bij je zwemmen.

• piethuijps, 10-06-2012

ga in de maand mei of juni dan is de temperatuur het best

• susix, 08-05-2012

Proefduik voor kinderen in het zwembad, onze zoon van bijna 6 vond dit ontzettend leuk! Ochtendje naar Side, oude stad waar veel bewaard is gebleven. Wel erg toeristisch in het centrum maar loop in het midden van de straat, heb je weinig last van verkopers. Voor een euro p.p kun je met de Dolmus. Vlieg je met Arke fly? Kies voor 25 euro p.p meer voor Premium Comfort Class, enorm ruim & eten/drinken onderweg!

• strirufa1, 16-06-2012

Boek een villakamer, het is zeker het verschil in geld met een gewone hotelkamer waard. Deze kamers zijn als huisjes rustig in de bossen gelegen, er zijn 2 slaapkamers 1 met 2persoonsbed en 1 met 2 losse bedden er is een woonkamer met stoelen en een slaapbank, 2 badkamers, Je hebt dan een eigen terras/balkon met eigen ligbedden en een zwembad voor de deur waar hotelgasten geen gebruik van mogen maken. Ontbijten en lunchen kan in een apart rustig restaurant, handdoeken e kluishuur zitten erbij in

• Boy, 18-06-2012

Als je gaat eten. Ga ook naar buiten waar alles vers wordt bereid. Veel lekkerder dan wat er in die schalen binnen ligt. Zorg dat je iets voor 9 uur je bedje hebt. Een schaduwplekje is een must met die turkse zon. Geef de bediening een keer een fooi. Dit zorgt ervoor dat ze weten wie je bent en dat je nog sneller je volgende drankje hebt. Kamer 1317 is niet ideaal voor de uitslapers. Zeker omdat dit naast het schoonmaakhok is. En Turkse vrouwen kunnen niet fluisteren!

• Boom - van der Zee, 05-06-2012

Lokatie perfect, direct aan het strand, +/- 3 km van Side, met de dolmus in 10 minuten daar. Alleen het autentiek Side bezocht, dat is nog net als 17 jaar geleden. Wie vann oudheden houd is daar op zijn plek.

• Bas, 23-05-2012

Neem gerust een bezoekje aan het wellness-gedeelte van het hotel. De sauna, stoomcabine en hammam zijn gratis te gebruiken.

• suus307, 11-05-2012

De transfer naar dit hotel is best lang 92x hebben we er meer dan 2 uur over gedaan) om dit volgende week niet te hebben en binnen 60 min in het zwembad te liggen hebben we voor een taxi gekozen deze is online te bestellen voor 60euro voor grote bus van 2 tot6 personen. 2 personen voor 51euro. Voor alle prijzen kijk op:

• Laura, 02-05-2012

Wij hebben in de periode april-mei last gehad van muggen op de kamer. BIj de receptie zijn wel electrische aparaatjes te verkrijgen die muggen weg moeten houden en ze willen zelfs de kamer voor je spuiten, maar vergeet toch geen muggenolie en after bite K mee te nemen, want de muggen kunnen hardnekkig zijn. Kan zijn dat je er alleen in deze periode last van hebt

• A Waterschoot, 05-05-2012

Tip voor medereizigers...winkels op het resort erg duur. Zonnebril in Side (en dat was al duur) 5 euro..Zelfde bril in het winkeltje 18 euro...maar dat maakt de kapper weer goed en ook de Hammam is heerlijk...

• Laura, 03-08-2013

Waterschoenen!!! Bijna het gehele stuk zee voor het hotel ligt bezaaid met enorme stenen, waardoor je je flink kunt bezeren wanneer je de zee in wilt lopen. Verder is het tijdens het zwemmen nog altijd oppassen, omdat de zee na een stukje ineens weer heel ondiep kan worden met opnieuw stenen...pas dus op dat je hier niet met je armen of benen tegenaan slaat en alsnog je eigen open haalt. Wanneer je even echt wilt zwemmen ipv dobberen, kun je dit beter vanaf de pier doen.

• Familie_Ruiz_Carbonell, 23-04-2012

In de buurt van Side zit bovendien een zeer goed ziekenhuis (ook een fijne zekerheid igv reizen met kleine kinderen) gekoppeld aan de hotelarts van Turquoise. Dit ziekenhuis heeft een Nederlandse tolk!

• marlieskaa, 02-05-2012

Vlak buiten Side (20 minuten lopen vanaf het centrum) zit Conny's. Dit is een restaurant (en hotel) van een stel nederlanders en is erg goed en lekker eten daar. En je wordt thuisgebracht naar je hotel. Zeker de moeite waard.

• Jack, 29-07-2013

markt Mavagat, oude stad Side.

• Yvonne, 29-07-2013

Neem voor de zee waterschoentjes mee!

• C Hochstenbach, 21-04-2012

Hamman in het hotel veel te duur. In Side is een goede hamman met redelijke prijzen vlak bij het busstation.

• Marleen, 10-10-2012

Huur een speedboot bij het hotel en doe dan de turtletour echt helemaal gaaf! Blijf afdingen op de markt want ze beginnen heel hoog en uiteindelijk krijg je het voor een heel klein prijsje

• Theo, 08-11-2011

Jeepsaferie zeker de moeite waard. Vip hammam in Side gehele behandeling ongeveen 1.5 uur € 19.50 ook eens proberen. Je word tevens afgehaald en terug naar het hotel gebracht incl.

• Mieke, 26-05-2013

Kursunlu Waterfall Natural Park is mooi .

• Wim en Cora, 04-10-2011

Ga naar Side en laat de winkels links liggen. Je kan langs de kustlijn het dorp bezoeken. De Romeinsopgravingen zijn een bezoekje waard Na 8 dagen lekker verwend te zijn wordt het tijd om weer verrekken

• Rob, 14-09-2011

Neem waterschoentjes als je vanaf het strand in de zee wil gaan. Dit ivm rotsen in het water.

• Emmy Klooster, 09-08-2011

Zet de knop van de douche niet helemaal omhoog als je geen waterballet in de badkamer wilt hebben. Dus half omhoog en je hebt minder gespetter.

• Fam. Assink, 31-08-2012

Neem je snorkel mee! En praat Nederlands tegen Ügur (één van de vele aardige kelners) en je ligt in een deuk!!

• Fam van Dam, 09-08-2014

Snorkelen vanaf de pier..veel mooie vissen en zeeschilpadden gezien. Bezoek Side en Manavgat..pak de bus voor het hotel voor 1 euro p.p. Smeer je goed in; de zon is erg sterk.

• aukje, 16-09-2014

Villa pool huisje erg rustig en je kunt de drukte opzoeken bij het hoofdzwembad.

• Bas Martens, 29-09-2014

De wellness buiten het hotel ligt wat moeilijk daar Side bereikbaar is alleen met de dolmus. Je kan in het hotel ook terecht voor massages en dis meer. Doch best vooraf de prijzen goed afspreken en zeer goed je wensen kenbaar maken. Ook de prijs drukken, want het is niet goedkoop hoor. Meer weten idem als hierboven.

• hermien piersma, 29-09-2014

Wij hadden een kamer op de 1e verdieping met uitzicht op de tennisbaan. Het was er heerlijk rustig.Geen rotzooi of vuilnis waar we op uitkeken

• Kimberly, 26-04-2015

excursies aangeboden door touroperator (Corendon) erg duur! Kan je beter in Side boeken, veel goedkoper! LET OP: de fotograaf in het hotel behoud de negatieven van de foto's die hij van je maakt. Hij bied ook naakt shoots ect. aan en hij heeft dan het recht om die foto's in zo'n presenteer mapje te stoppen en aan iedereen te laten zien als voorbeeld. Je moest goed door vragen, om hier achter te komen, en is gewoon iets om rekening mee te houden mocht je hier geen behoefte aan hebben.

• syuce79, 27-04-2015

De cocktails zijn goed in het hotel, waaronder de mojito

• Mark Honselaar, 21-05-2015

Wil je luxe en een rustige omgeving. Boek dan een lakehouse!

• Anneke van den Hout, 24-05-2015

Boek bij aankomst meteen de all la carte restaurants anders zijn deze vol!

• Didier de Daniloff, 25-08-2014

Kies voor een kamer in de villa's of deluxe kamer met zeezicht, een andere kamer zou ik niet direct boeken.

• Lydia, 28-08-2014

Ik zou zeker de Deluxe kamer aanbevelen, mooie kamer en goede matrassen. Daarnaast is het zeker een aanrader om bij het Italiaanse a la carte restaurant te eten. Elke dag bij de poolgames kijken, dan wordt je echt geamuseerd. Tip om ook altijd buiten te kijken voor eten! Side zelf is erg leuk, maar ze zijn daar erg opdringerig en als je de winkel niet binnenkomt gaan ze schelden.

• A. Stouthuyzen, 05-08-2014

Wij hadden een deluxe kamer met lateraal zeezicht. Mensen die frontaal zeezicht hadden hadden lawaai van het restaurant en de live muziek.

• Leo Bouwmans, 25-06-2015

5 a la carte restaurants, turkse restaurant geprobeerd en is een echte aanrader!!!

• Jasna, 09-08-2014

Tijdig reserveren als je een a la carte restaurant wil doen, de deluxe kamer is een aanrader.

• Dave, 10-08-2014

Beloon het personeel waarmee je merkbaar een klik hebt. Een kleine fooi aan de schoonmaakster bijvoorbeeld zorgt voor een nog blijere verrassing! Overigens zal ze er zeker niet minder hard door werken als je geen fooi geeft...

• miekeamez, 29-05-2015

Als je graag dicht bij alles bent dan neem je best een luxekamer, die zijn in het hoofdgebouw. Met zeezicht is boven de bar!
    Standaardkamers kunnen wat ver van het hoofdgebouw zijn, namelijk in de bijgebouwen in de tuin. Ook de villakamers zijn een aanrader.

• Jeannette van der Veen, 11-10-2014

De villa's zijn echt aan te bevelen, super met het zwembad voor de deur.

• J.Timmermans, 11-10-2014

Ga eens een dag naar de bazaar in Manavgat is echt de moeite waard,Of met de taxi of bus naar Side.

• s_hirleeey, 01-06-2016

Het a la carte Italiaans restaurant zeker een aanrader. Verschillende menu opties. Probeer ook de verschillende coctails die inclusive zijn, erg lekker!.

De markt in Manavgat op donderdag ook leuk om eens te bezoeken. Ook kun je via het strand binnen 20 minuten naar het centrum van Side lopen en evenueel terug met een taxi voor 8 euro enkele reis.

Ook is er een nieuw winkelcentrum geopend op 5 minuten afstand met de taxi, namelijk Novada Shopping Centrum, 8 euro enkele reis.

• Jaap, 09-07-2016

Neem als je het kan betalen de luxe kamer met zeezicht. Prachtig! Maar aan de ander kant van het Hotel kijk je uit op de prachtig tuinen van het Hotel. Kost wat minder maar ook een prachtig uitzicht. Voordeelkamer geen balkon maar net zo mooi maar iets kleiner. Het a la carte Italiaans restaurant zeker een aanrader! De rest gewoon lekker is het Main restaurant eten. Erg goed en ruime keuze. Neem felsje water mee en ga heerlijk lekker rustig aan de pier liggen. Binnenzwembad erg koud!

• Suut, 18-01-2015

Met de dolmus naar Manavgat is erg leuk, maar wel warm. Vroeg op pad is het advies. Voor mensen met zeebenen: een boottocht over de zee is ook geweldig.

• edward, 08-08-2014

Raadpleeg nooit de arts in het hotel. Die verwijst door naar een lokale privé-kliniek. De dienst doende arts kon zonder temperaturen, bloeddrukmeting en polsmeting al vaststellen dat mijn echtgenote 1dag minimaal moest blijven. Ze zou een ernstige infectie hebben. Kritische vragen werden niet op prijs gesteld. Meewerken, zo niet onder druk vrijwaring tekenen. Lang verhaal kort, in de rit terug naar het hotel troffen we een Duitser met een keelontsteking, identiek verhaal en rekening €442,80.

• Fam. Hamhuis, 05-10-2014

Side is een echte aanrader. Tot laat in de avond zijn alle winkeltjes en restaurantjes open. Mooie haven, waar je gezellig een kopje Turkse thee kan drinken, met uitzicht over de zee en voor de kinderen (20 en 23) leuke uitgaansgelegenheden tot diep in de nacht.

• ckavhouten, 30-04-2015

Ga niet buiten het resort in het bos trimmen, ( groep )zwerfhonden zijn agressief en bijten !

• Sjef de B., 10-05-2015

Whiskey, 7up en kersensap.

• airport, 24-05-2015

neem voldoende zonnecreme's mee het kan er warm zijn en worden

• Fam.Cardinale, 22-08-2014

Vila kamers zijn prachtig en ideaal voor met kleine kinderen die nog een middagdutje moeten doen.

• Marjan, 31-08-2014

Het handdoeken verhaal is in het hoogseizoen altijd een puntje in ieder hotel. Wil je een goede plek is het vroeg opstaan en tot 9.00 blijven zitten op je bedje. Zat je niet op je bed dan werden je handdoeken weggehaald en terecht dat vond ik wel goed want sommige mensen komen s'middags pas. Maar dan moet je wel consequent zijn en alles weghalen en niet een paar. Maar ik vond het wel fijn dat ze er in ieder geval wat mee deden dat zie je niet vaak.

• wendy, 28-07-2014

Wil je excursies doen of wat meer zien? Na een dik half uur op het strand wandelen kom je in het oude Side terecht (je ziet het stadje reeds van het hotel). Zeker de moeite waard. Er is als je het hotel buitengaat niet dadelijk van alles te doen, maar wanneer je de bus/taxi neemt (of dus te voet gaat), kan je van alles ontdekken. Veel hangt ook van jezelf af uiteraard.

• Gerry Raayman, 06-09-2014

Neem snorkels mee, 50 meter zwemmen vanaf de linker pier ben je er vrijwel zeker van de grote zeeschildpadden te kunnen zien. De rondvaartboten komen hier naar toe om schildpadden te spotten. Wij hebben ze diverse keren zelf gezien.

• Nigel91, 22-09-2014

Neem eens de dolmus naar Manavgat om naar de markt te gaan, hele grote markt met een verscheidenheid aan spulletjes. Weet niet meer precies welke dagen dit is.

• Corry van Veen, 05-06-2015

De tuinkamers en de villakamers liggen in een mooi park met veel groen en mooie bomen.

• syuce79, 24-04-2015

mojito cocktail is gewoon heerlijk, maar drink met maten.

• Sofie, 05-05-2015

Wij hebben lekker gegeten in het italiaanse a la carte restaurant van het hotel.

In Side zelf kan je ook goed eten, kijk rustig rond en laat je niet bij het eerste beste restaurant naar binnen kletsen.

Wij hebben via Corendon de excursie ''puur turkije plus'' gedaan. Erg leuk, maar toch met kinderen zou ik eerder voor de jeep safari gaan omdat je dan niet 4 uur lang op een boot zit ( wel in de super mooie natuur !! ) Het eten was inbegrepen maar verwacht daar niet te veel van...

• edzo_bergman, 13-08-2014

The tip: If you read the above, you can choose for yourself.. Yesterday I also posted something, on the Facebook site of Turquoise, but since it was not positive for Turquoise they simply took it off.

• Iris, 15-10-2014

Met de taxi's voor de deur naar Side. Op maandag is er markt in Manavgat, ook de moeite waard!

• Berhut, 22-10-2014

De vriendelijkheid van de man in de boetiek/ supermarkt is erbarmelijk. Zelfs voor een postzegel probeert hij er al een slaatje uit te slaan. Hij zal weinig verkopen met deze instelling.

• Lot, 30-04-2015

Een AED apparaat zou handig zijn die was niet aanwezig en er was er wel 1 nodig helaas.

• Marianne, 02-05-2015

Boek liever een officiële excursie dan die goedkope van op het strand.

• Fam. Jongenelen/Barendrecht, 07-07-2015

Deluxe kamer is een aanrader, zelfs RTL4 op de prachtige tv die in een soort van spiegel zit . Heerlijke inloopdouche, een grote kluis waar IPad en een hoop andere dingen inpassen en minibar met fris, water en bier en dit wordt elke dag aangevuld.

Onze bezoekers bekeken ook