Hotel Turquoise Resort & Spastersterstersterster

Turkije, Mediterraan, Side / Titreyengol / Colakli / Sorgun / Kumkoy

9.1Fenomenaal

Score uit 1929 reviews

Zoover gold Award 2019

We hebben een aantal aanbieders voor Turquoise Resort & Spa voor je op een rij gezet:

• Aan zee
  • All inclusive
  • Animatie
  • Jacuzzi
  • Sauna
Tonen op kaart

Bij Turquoise Resort Hotel & Spa begint je vakantie meteen goed. Je koffer wordt direct naar de kamer gebracht bij aankomst en Chantal schrijft dat je dan ook een drankje en uitleg in het Nederlands krijgt. In dit hotel verblijven veel stamgasten. Keer je terug? Dan zie je dus veel bekenden. En dat zorgt er toch voor dat je vakantie extra gezellig is. Hou je van een ruim opgezet hotel met veel groen? Dan zit je goed in Turquoise Resort & Spa.

Lange rijen bij de all-inclusive buffetten? Daar heb je in Turquoise Resort & Spa geen last van. Het eten is ook nog eens goed. En vind je dat een cocktail een beetje hoort bij relaxen aan het zwembad? Familie van den Eijnden zegt dat de bartenders in Turquoise Resort & Spa heerlijke cocktails maken. Er staan zoveel cocktails op de kaart dat je elke dag van je vakantie een andere kunt uitproberen. Kies je een plekje uit op het terras? Dan hoef je niet zelf te lopen voor je drankje. Al vinden reviewers dat de bediening op het terras niet optimaal is. Zin in een middagsnack? Familie van den Eijnden tipt: ‘In de snackbar iedere dag kipdöner aan het spit.’ Dat is smullen!

In Turquoise Resort & Spa vind je een goede balans tussen rust en gezelligheid. De animatie is prima, maar niet heel bijzonder. Wel zorgen de animateurs er elke avond voor dat de dansvloer gevuld is. Zo worden die avondjes erg gezellig. Overdag wordt er ook het een en ander georganiseerd bij het zwembad. Wil je dit juist niet en wil je even zonnen in alle rust? Jill nam plaats bij het 18+ zwembad waar het lekker rustig was.

Vind je het belangrijk dat je hotelkamer schoon is? Volgens reviewers is dit in Turquoise Resort & Spa dik in orde. Ruim zijn de kamers ook en boek je een familiekamer? Dan zijn beide slaapkamers gescheiden. De bedden zijn wel wat aan de harde kant. Vraag het personeel om een topper om dit probleem op te lossen.

Ligging

Turquoise Resort Hotel & Spa ligt pal aan het strand. Vanaf het hoofdzwembad stap je zelfs zo het strand op. Zo wissel je dat zwembad en het strand wel heel makkelijk af. Ook voor het strand geldt dat er een apart deel is waar je alleen kunt zonnen als je 18 jaar of ouder bent.

Turquoise Resort & Spa ligt niet in het centrum, maar wel in de buurt hiervan. Wat dacht je van Side of Manavgat? Voor de deur van het hotel vind je een bushalte wat het bereiken van beide steden makkelijk maakt. Manavgat is kleiner dan Side, maar een aanrader. Ga op maandag want dan is er een leuke markt. Na wat inkopen te hebben gedaan kun je meteen door naar de Manavgat waterval, een echte must see! Ga je naar Side? Dan heeft reviewer Chantal nog een leuke tip: ‘Side in geweest met de taxi en de nieuwe Nova mall is een aanrader.’

Ook enthousiast geworden over Turquoise Resort & Spa? Let’s go!

Contact

1929 reviews over Hotel Turquoise Resort & Spa

• 9Ab Spaargaren11-01-2020

Geweldig

Super hotel alles perfect geregeld, glaasje bubbels bij aankomst met Nederlandse uitleg. Er is van alles te doen hoewel er in september veel gesloten is binnen het hotel (einde seizoen) Veel bedjes en ruimte en hierdoor geen vervelende handdoeken daarop (op een enkele na) Eten was top maar simpel. Super vriendelijke bediening en doen veel voor je. Er verblijven veel katten maar zijn niet vervelend of onverzorgd omdat het hotel ze zelf verzorgd. Er zijn veel vaste terug komende gasten, wat al veel zegt over het hotel. Wij sliepen exact boven de bevoorradings-ingang waar s'nachts het vuil word opgehaald, dit was mijn enige min punt, hierdoor een paar keer wakker geworden.

Gereisd met partner in september 2019

• 2019
    9Mariëlle14-12-2019

Voor de aller eerste keer in een resort geweest en dit beviel mij prima. Heel vriendelijk personeel, heerlijk eten en genoeg keuze zelfs voor zo'n slechte eter als ik. Enigste min puntje was de schoonmaak op de kamer, wij kregen het idee dat de vloer nooit werd schoongemaakt. Het resort zelf werd wel netjes onderhouden en schoongemaakt. Ik kom hier zeker weer terug :D

Gereisd met vrienden in september 2019

• 9Nicole17-11-2019

Wat een fantastisch hotel is dit! Middenin een oase van groen kom je helemaal tot rust.Het ontbreekt je aan niets en mocht er onverhoopt toch iets missen,de service lijkt eindeloos.Guest relations (Mareie)maar ook bv. het bar personeel doet er alles aan je een onbezorgde vakantie te bezorgen,helemaal top!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 9Fam Vonk10-11-2019

Fijn hotel, zeker weer

Een goed verzorgd hotel dat ondanks de grootte heel prettig voelt. Mooi zwembad en goede ligging aan het strand en ruime restaurant keuze. De kamers zijn schoon en zijn voorzien van alles wat je nodig hebt. Moderne inloopdouche en ruime badkamer. Het balkon is ook prettig en handig. Personeel is vriendelijk en behulpzaam.

Gereisd met vrienden in oktober 2019

• 6Janssens06-11-2019

Geen 5 sterren waard en geen Spa gevoel

Wij waren eind oktober hier. Heel rustig en alles werd eigenlijk gesloten. Geen eigen ober bij de luxe villa huizen. Geen schone zwembad handdoekenservice aan huisje. Privé restaurant gesloten, Turks en Italiaans restaurant gesloten. Steakhouse €10,- pp. bijbetalen en binnen 45 min hadden we alle gangen (die overigens al voor je bepaalt zijn) voorgeschoteld gekregen. De Spa is geen Spa! Er zijn wel behandelingen, maar tegen betaling. Het Turks stoombad is super klein, stinkt en is smerig. De douches idem dito. De sauna is tevens super klein. Wij zijn juist Wellnes gangers, vandaar onze keuze voor dit hotel. Al met al, wij waren teleurgesteld. Zeker als je de recensies leest. Het personeel was wel vriendelijk, maar je voelt de sfeer van fooien geven zeker te weten wel. Wij zijn all inclusief niet gewoon en kunnen alleen vergelijking hierin maken met Mexico. Die 5 sterren zijn 5 sterren, in Turkije wordt blijkbaar anders gemeten!

Turquoise hotel, Sales & Marketing , 09-11-2019

Namens Turquoise familie willen wij u graag met oprechte bedanken voor de beoordeling die u heeft achtergelaten. Ook zijn wij dankbaar voor uw opmerkingen. Wij vinden het echter jammer dat deze vakantie niet aan uw verwachtingen heeft voldaan. À la carte restaurant informatie kunt u vinden op onze internet pagina, reis-organisaties websites en in de reisbrochure. Onze İtalian restaurant was geopend tot het eind van het seizoen. Steak house, Kabap restoraunt en Begonvil restaurant zijn geopend van 20 mei tot 20 oktober. İk wil u graag laten weten dat uw opmerkingen zeker gedeeld worden met het hotel management.

• 9Lia05-11-2019

Het was weer heerlijk!

Voor de tweede keer hier eind september begin oktober mogen verblijven, weer was het super! Heerlijke pier, fijn snorkelen, lekker eten, fijne schone kamers, super vriendelijk personeel. Het hotel was vol maar geen wachtrijen, misschien even aan de bar maar het is vakantie dus relax! Steakrestaurant een aanrader. Bloemen gekregen met mijn verjaardag op de kamer en tijdens het eten, superleuk!! Één klein minpuntje was de airco, vooral 's nachts was het toch nog warm op de kamer ondanks dat de airco aanstond. Side met de bus prima te doen, 1 euro, vanaf het busstation in Side rijdt er een gratis bus naar het oude gezellige centrum, je bent er zo, lopend is het ook goed te doen. Helaas geen late uitcheck omdat er eenvoudig geen kamers vrij waren, wij vertrokken eind van de middag, maar konden douchen bij de hamam, prima hoor!

Turquoise hotel, Sales & Marketing , 09-11-2019

Namens Turquoise familie willen wij u graag bedanken voor uw verblijf in het hotel en voor de beoordeling die u heeft achtergelaten. We zijn erg blij om te horen dat u genoten heeft van uw verblijf in ons hotel. Het zou een eer zijn om u weer terug te zien in Turquoise Hotel.

Gereisd met partner in september 2019

• 10Maxime25-10-2019

Zeer mooi hotel

Welkomstontvangst: kregen een glaasje champagne aangeboden en kregen ook de nodige informatie. Vriendelijke personeel ( altijd met een lach). De wellness was geweldig die moet je ook echt uitproberen als je in dit hotel verblijft. Een zeer mooie verzorgde groene omgeving waarbij je helemaal tot rust komt. Het stadje side kan je heel gemakkelijk bereiken via een dolmus maar ook via het strand die bij dit hotel aanwezig is. Het stadje Manavgat is ook de moeite waard om te gaan bezoeken 2x in de week is er daar een grote markt. Wij zijn zeker nog eens van plan om ooit nog terug te willen logeren in dit hotel.

• 9San19-10-2019

Een aanrader voor een ontspannen vakantie.

Top resort! Nette kamers, ruim balkon. Strand dichtbij, maar je kunt geen lange strandwandeling maken doordat de resorts naast elkaar liggen en afgesloten zijn van elkaar. Het wordt overal goed schoongehouden. Drankjes aan tafeltjes en aan de bar wordt geschonken in een glas en anders in een papieren beker. (Voor het milieu, afval kan gescheiden worden weggegooid of opgehaald). De temperatuur van het zwembad is goed. Genoeg ligbedden, zowel bij de zwembaden als op het gras of op het strand. (Handdoeken die te vroeg op een ligbed worden neergelegd, worden weggehaald). Het eten is elke avond een ander thema, zoals Mexicaans, vis, Aziatisch met daarnaast ook wel de vaste Turkse gerechten, en natuurlijk elke dag patat en pasta. Het animatieteam is zo spontaan en heeft veel actieve variatie voor jong en oud. Ook is er elke avond op verschillende tijden en plekken wel iets leuks. Een aanrader voor een geweldige vakantie.

Gereisd met oudere kinderen in oktober 2019

• 6Rudolf15-10-2019

Mooi resort maar nooit weer

Eind september/ begin oktober geweest voor de eerste maal Mooi resort uitgestrekt met grasvelden aan de rand van het hotel. Erg druk rond deze tijd van het jaar en handdoekje leggen was er wel bij rond 7 uur 's ochtends dus niet fijn. Personele bezetting was mager hetgeen resulteerde in lange wachttijden bij de restaurants en bars. Verder was men over het algemeen vriendelijk, maar het management zag dit blijkbaar niet en op 1 dag werd de airco uitgezet??? Bezuinigingsmaatregel? Al met al niet zo'n beste ervaring daar als we dit vergelijken met bijvoorbeeld Ali Bey hetgeen 300 meter verder ligt. Hygiene op de toiletten laat zeker te wensen over.

Turquoise hotel, Sales & Marketing , 09-11-2019

Namens Turquoise familie willen wij u graag met oprechte bedanken voor de beoordeling die u heeft achtergelaten. Ook zijn wij dankbaar voor uw opmerkingen. Wij vinden het echter jammer dat deze vakantie niet aan uw verwachtingen heeft voldaan. Wij zullen uw opmerkingen zeker delen met hotelmanagement, Turquoise hotel.

• 9Inez15-10-2019

Heerlijk

Top vakantie! Alleen standbar personeel laten je rustig staan .. eerst fooi wapperen .... De rest vh personeel zijn toppers

Turquoise hotel, Sales & Marketing , 09-11-2019

Namens Turquoise familie willen wij u graag bedanken voor uw verblijf in het hotel en voor de beoordeling die u heeft achtergelaten. We zijn erg blij om te horen dat u genoten heeft van uw verblijf in ons hotel. Wij zullen uw opmerkingen zeker delen met het hotel management. Het zou een eer zijn om u weer terug te zien in Turquoise Hotel.

131 tips over Hotel Turquoise Resort & Spa

• Paul, 19-05-2019

Neem waterschoenen mee en een snorkel. Klein bedrag aan turkse lira is voldoende voor Side stad om het museum en amfitheater te bezoeken, voor de rest kun je alles met euro's betalen. Op maandag en donderdags is er n bazaar in manavgat . Boottripje is ook makkelijk zelf te regelen aan de haven. Parasailen naast het hotel kost 50 pp en 70 voor 2 personen. Apart reserveren voor de a la carte restaurants kan max twee dagen van te voren. Keuze is niet reuze maar kwaliteit wel goed.

• Sarahhh, 28-04-2014

Voor het boeken van dit hotel zou ik bij verschillende aanbieders kijken, kan namelijk enorm schelen in de prijs. Leuk voor de man om je bij de kapper te laten scheren. Spreek wel vantevoren een prijs af! Zelfde geldt voor het knippen. Wij vonden het villa gedeelte erg fijn. Lekker a la carte lunchen en eigen bar voor cocktails waar ze zelfs aan je bedje komen bedienen. En je eigen rustige zwembad en gereserveerde bedjes per kamer.

• Wasim, 06-06-2014

Ontbijt is lekker, echter dit mag soms wel variëren aangezien alleen het ontbijt elke dag hetzelfde is.

323 vragen over Hotel Turquoise Resort & Spa

• frans nuyts, 21-08-2019

gala diner

Is er een gala diner in het hotel en op welke dag dan? Is de sauna naakt of met badkledij?

• van ommen, 02-08-2019

alcoholvrije cocktails

aangezien dat ik helaas geen alcohol meer mag is mijn vraag of ze ook alcoholvrije cocktails hebben zodat je toch het gevoel hebt dat je een beetje meedoet

Marc, 06-08-2019

De laatste keer dat wij er waren, en ook de keren daarvoor hadden ze alcoholvrije cocktails.

• Mary, 31-07-2019

Bedden

Zijn de bedden hard wij hebben kamers in het hoofdgebouw

Marc, 06-08-2019

Het is natuurlijk persoonlijk, maar ik vond de bedden in het hoofdgebouw aan de harde kant. Bij de receptie aangegeven en er is direct een topping aangeleverd. Heerlijk geslapen.

• Eten en drinkenLunch

• Receptie24-uurs receptie, Aanwezig
  • Room Service24 uurs service, Aanwezig
  • Op het terreinBagageruimte, Disco, Recreatieruimte, Rookruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Overige servicesAutoverhuur, Concierge, Dokter, Fietsverhuur, Geld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Kluis, Krant, Stomerij, Strijkservice, Wasserette

• SaunaAanwezig, Finse sauna, Hammam, Stoombad / Turks bad

• ParkeermogelijkhedenBewaakt parkeren, Parkeergarage, Parkeerplaats