Hotel Side Prenses Resort & Spa

• Jacuzzi
  • Kinderopvang
  • Sauna
Meer hotelinfo

In het Turkse Side ligt vijf sterren Hotel Side Prenses Resort & Spa. Hou je ervan om je je tijdens je vakantie te mengen met andere nationaliteiten? Dan zit je hier goed. Maar ook over het personeel van dit hotel zijn jullie enthousiast. Reviewers schrijven dat zij erg aardig en behulpzaam zijn. Stel je vragen dus gerust, want ze helpen je graag. Voor gezellige avonden ben je hier aan het juiste adres. Moon: ‘,s Avonds leuke activiteiten, zoals poolparty, schuimparty, beachparty, live muziek.’ Het terrein waarop Side Prenses Resort & Spa 5* ligt, is een beetje heuvelachtig. Wees hierop voorbereid bij je komst.

Vakantiegangers die eerder in Side Prenses Resort & Spa verbleven zijn vooral erg enthousiast over het zwembad. Volly van Tongeren schrijft dat het een mooi zwembad is met een eilandje in het midden. Kristel vult aan: ‘Zwembad heel proper en super badmeester.’ Een groot voordeel is dat het beruchte handdoekje leggen hier wordt aangepakt. Leg je je handdoek voor 9.30 uur neer, terwijl je nog niet gaat zwemmen en zonnen? Dan wordt deze weggehaald. Zo kun je rustig wakker worden en ontbijten voordat je neerstrijkt bij het zwembad.

In Side Prenses Resort & Spa 5* vind je een prima animatieteam. Je viert hier vakantie met veel nationaliteiten wat het volgens familie de Boer wel lastig maakt voor het animatieteam. Het grootste deel van de vakantiegangers is Duits, Russisch of Turks. De animatie spreekt deze talen dan ook het grootste deel van de tijd. Toch krijgt de animatie hier een dikke voldoende. De animateurs zijn volgens jullie namelijk hartstikke vrolijk en vriendelijk.

In heel veel reviews wordt er geschreven over het eten. En dat is dan ook een belangrijk onderdeel van je all-inclusive vakantie in Side Prenses Resort & Spa. Jullie meningen over het eten zijn nogal verdeeld. Een deel vindt het eten goed en gevarieerd, terwijl een ander deel het eten juist niet gevarieerd vindt en niet warm genoeg. Ook over de hygiëne zijn de reviews wisselend, al zijn de meeste reviewers het erover eens dat het hotel schoon genoeg is.

Ligging

Combineer jij je relax vakantie graag met een beetje sightseeing? Dan ben je in Side Prenses Resort & Spa aan het juiste adres. Vanuit het hotel wandel je zo de boulevard op. Wandel een halfuurtje door langs het water en je staat in het hart van het oude stadscentrum van Side. Hier vind je op bijna elke hoek van de straat overblijfselen uit de oudheid. Sla de tempel van Apollo zeker niet over. Vind je een halfuur wandelen toch wat te ver? Reviewer Moon tipt dat je ook in de dolmus kunt stappen. Dan sta je er in 10 minuten.

Een duik nemen in zee en tussendoor zonnen aan de kust? Het privéstrand van Side Prenses Resort & Spa ligt op 10 minuten loopafstand. Annelies vertelt dat je het strand bereikt door naar beneden af te dalen, hou hier dus rekening mee wanneer je slecht ter been bent. Eenmaal op het strand kun je meteen een verkoelend drankje halen bij de beachbar.

We hebben een aantal aanbieders voor Side Prenses Resort & Spa voor je op een rij gezet:

182 reviews over Hotel Side Prenses Resort & Spa

• 2017
    9Monique30-04-2017

Super goed hotel

Hier 8 dagen geweest diverse nationaliteiten in dit hotel ook best veel Nederlanders. Vriendelijk personeel en fantastisch eten met keurige bediening. Binnen een halfuur kun je naar Side lopen (5 kilometer) over dd boulevard, leuke wandeling. Strand is wat aan de kleine kant maar als je in het voor of na seizoen zit dan is dit niet storend. Een aanrader gezien prijs / kwaliteit verhouding.

Met jonge kinderen

• 9anoniem22-03-2017

Super hotel

Afgelopen zomer ben ik hier samen met mijn partner naartoe geweest, het was in één woord geweldig. Het eten was goed,de kamers waren schoon. Ook de ligging is ideaal, in minder dan 5 minuutjes ben je aan het strand en langs de boulevard ben je in 15 minuutjes midden in het centrum. Kortom een goed hotel voor jong en oud!

• 9wilhelmina07-03-2017

zeer goed

alles was goed en ook het personeel was zeer vriendelijk, zwembad was schoon,en het eten zeer goed.

• 9mobydick08-01-2017

geweldige service

alles was goed uitgezonderd het privestrand dat is te klein en rommelig

Met oudere kinderen

• Oude reviews

10Harm van Goor04-10-2016

super hotel

Wat een mooie vakantie...mooi hotel...zeer goede maaltijden...mooi eigen strand..en zeer vriendelijk personeel...!! Zeker nog een keer!!

• 8Sisi27-09-2016

Lekker eten mooi hotel vlakbij Side meer een 4ster

Side prenses is een mooi hotel op loop afstand van Side centrum erg gezellige boulevard langs het strand met heel veel andere hotels na het avondeten gingen we de boulevard op naar Side lopen wat heel veel mensen ook deden dus was een gezellige sfeer. Manavgat ook vlakbij met dolmus

Eten is goed en uitgebreid elke dag bijna iets nieuws en wordt elke keer bijgevuld. Drinken wordt hele tijd gebracht ze onthouden zelf wat je drinkt en brengen extra als je glas leeg is dus heel fijne services. Er waren ook minpunten Hotel is erg op duitsers gericht terwijl erg ook heel veel andere nationaliteiten waren.

De kamers worden heel slecht schoongemaakt twee dagen achter elkaar niet geveegd of gedweild terwijl vloer vol met zand lag van strand we hadden zelf fooi geleden en ze had de vloer niet gedaan badkamer ook niet ze had lakens niet vervangen ze had alleen nog onze oude lakens een waaier gemaakt voor de rest niks schoongemaakt Dus receptie gebeld en het werd gelijk opgepakt en vanaf toen extra netjes schoongemaakt dat was wel fijn.

De bedden zijn vreselijke boxsprings en kamers waren vol dus we kregen kamer aan de weg een hele drukke weg zelfs met raam dicht hoor je auto's en de cafés tegenover die karaoke avonden hebben tot 2 uur snacks dus weinig geslapen.

Animatie vonden we echt niks gaat nergens over 3 x per week Duitse comedie night wat erg flauw was en plat. Wel een Turkse avond gehad met een andere animatie team was erg leuk. Strandbedden liggen echt op elkaar geplakt terwijl alle andere hotels wel gewoon een namaken ruige hadden tussen setjes van twee bedden. Vond het echt een minpunt zo op elkaar gepropt.

Totaal beoordeling mooi hotel goede services meer een 4 sterren dan 5. Maar voor de prijs die wij betaald hebben zeker wel waard en we gaan wel terug naar zelfde plek Side maar denk door de slechte bedden en zo op elkaar gepropte strandbedjes niet terug naar Side Prenses.

Met vrienden

• 9P de Waard21-09-2016

Dit was de 2e keer in Side Prenses weer heerlijk

Personeel is vriendelijk en behulpzaam, de bedden wel wat hard, eten goed en gevarieerd ook na 15 dagen elke keer een ander thema. Je moet wel een stukje lopen naar het strand maar dat is voor ons geen probleem. Hadden een kamer op de kopse kant met een gigantisch balkon wat wel prettig is wanneer je langer verblijft. Het is via de boulevard een stukje lopen naar het oude centrum maar is leuk en prima te doen. Het strand heeft een zandstrand en loopt zeer geleidelijk af in zee.

Kortom wat ons betreft een aanrader zeker op prijs kwaliteit verhouding.

• 10Richard20-09-2016

Super hotel,

Kom al jaren in Turkije, maar wat je hier aan eten kunt krijgen is echt niet normaal , van biefstuk tot uitgesneden verse zalm op de bbq, strand is 2 minuten lopen met een bar en eten in de middag, animatie is top, kamers zijn zeer ruim modern en schoon. Moet wel zeggen dat ik nu maar 1350 euro heb betaald voor 2 pers. Maar normaal ben je daar 2100 euro kwijt , komt natuurlijk door de huidige situatie waarbij het toerisme met 30 % is gedaald en men toch het hotel vol wil hebben, neemt niet weg dat ik daar ook naar toe zal gaan als ik 2100 moet betalen.

• 10Richard & Natasha20-09-2016

Echt een aanrader!

Net terug, nog aan het nagenieten van een super vakantie (12-19 sept 2016):

Transfertijd vliegveld-hotel is ongeveer een uurtje.

Ligging: fantastisch ... je loopt als je van het hotel naar beneden gaat (stijl weggetje) langs het strand over de gezellige boulevard in een half uurtje naar Side stad. Mooie oude cultuur van Side moet je gezien hebben. Gezellige haven en leuke binnenstad.

Hotel: Super ... van kamermeisje tot bediening altijd even vriendelijk personeel. Mooie schone kamers. Elke dag schone handdoeken. Heel klein minpuntje: Vertrekkende gasten mogen tot 12.00 uur op hun kamer blijven. Als je dan als aankomende gast vroeg inchecked en het hotel zit volgeboekt, kan je dus niet meteen op je kamer. Dus maar even rondgekeken en tegen 14.00 uur was de kamer schoon en klaar. Duits georienteerd hotel, veel gezellige duits/turkse medegasten. Maar ook wij als hollanders waren ruimschoots aanwezig. In de lounge gratis wifi. Tegen borg badhanddoek service, voor 10.00 uur je handdoek op een bedje klaargelegd en je bent er zelf niet, weg = pech. Ook helemaal niet nodig, ligbedjes genoeg. Kluisje op de kamer voor 2,- per dag te huren.

Eten: 6e keer in Turkije, nog nooit zo goed geweest als nu!!! Ontbijt, lunch en 's avonds Ruim keuze bij het buffet. Van allerlei voorgerechten, saladebar, warm buffet en vers voor je gemaakt corner, vers fruit en een verrukkelijk toetjesbuffet. 's Avonds elke dag iets anders voor je klaargemaakt van de grill buiten. Ook pasta bar buiten waar ze ter plekke pasta naar keuze voor je klaar maken. Mensen die hier klagen over het eten moeten wel echte kieskauwers zijn. Drank bediening aan tafel. Wij zaten vaak aan hetzelfde tafeltje buiten. Mustafa wist wat we dronken en bracht dit altijd meteen. Glas leeg, meteen weer nieuw gebracht aan tafel ... Toppie!!!

Tussendoor de hele dag door overal wat te verkrijgen,'s middags bij het zwembad en aan het strand hamburgers pizza's pasta, salades en vers fruit. Later op de middag warme wafels (buiten) en (schep)ijs en heerlijk gebak bij de loungebar binnen bij het zwembad.

Vers fruit cocktails bij het zwembad, naar keuze voor €2,50 voor je klaargemaakt moet je geprobeerd hebben ... Fatima van Lecker lecker, leuke meid.

Animatieteam: Ook in september nog elke dag actief. van 10.00 uur 's ochtends tot 24.00 uur 's avonds werd er wat voor je georganiseerd. Aquagym, volleybal. waterpolo, dart. 's Avonds kinderdisco en verschillende animatie voor de volwassenen. 's Avonds ook vaak live muziek ... kortom gezellig. Ook hier drank bediening aan tafel.

Kortom: Aanrader!!!

• 8Merel16-09-2016

Meer dan prima voor de gevraagde prijs

Mooi zwembad, schone kamers, gewoon elke dag nieuwe handdoeken en kamerschoonmaak. Eten was prima voor elk wat wils.

Minder zeer platte animatie de steile weg naar het strand niet vermeld bij boeken de afstand naar side zou 1.5 maar was zeer zeker het dubbele (laatste waren niet gemeld en ook bv niet de melding van niet geschikt voor mensen die moeilijk ter been zijn)

Ligging verder mooi echt over de baai uitkijkend. Maar wel een onvoldoende ivm de verkeerde informatie

Met vrienden

37 tips over Hotel Side Prenses Resort & Spa

• Marja, 13-05-2019

Excursies boek je bij Fatih, hij heeft zijn zaak naast de supermarket aan de kant van Beckhams/Buffalo. Goedkoop, eerlijk, zonder verkoopadresjes onderweg. Fatih kan je met alles helpen, ( goede kapper , barbier, hamam etc ect. De supermarket is van Fouad, super aardig hij heeft van alles te koop. Laat je zonnebrand/ shampoo`s maar thuis, in Turkije koop je het voor een 4e van de prijs. Loop over de boulevard naar het oude centrum. Eet een keer bij Liman, super lekker . Neem Teski Kebab

• Arjanne Otten, 14-05-2014

De Hamam die word aangeboden door Arke is heel goed. heerlijk genieten.

• Bert, 30-04-2014

Boek een trip bij het reisbureautje wat u vindt, als u uit de lift naar het strand komt. Links en nogmaal links vindt u een uitstekend sprekend NL sprekende Turk uit Rotterdam. Hij heeft vooral voor de ouderen een hele leuke bussafari. Hij vraagt € 25,= pp. Aan u om dit op z'n Turks op te lossen. We hadden een Duitssprekende Turkse reisleider die goed was te verstaan. Tip 2 boek eventueel bij Hasan op het strand. Hij kan u ook leuke zaken aanbieden. Zijn leefwijze dwong bij ons respect af.

53 vragen over Hotel Side Prenses Resort & Spa

• Eva, 21-08-2018

Cocktails

Zijn de cocktails en mix-drankjes zoals gin-tonic ook inbegrepen in het all inclusive assortiment of moet je deze betalen?

• Richard, 15-07-2018

Handdoeken

Is er een handdoeken serves? Hoe vaak kun je je handdoek om wisselen?

• Mary, 26-06-2018

Hoe is de Wi-Fi in het hotel?

• Voorzieningen voor minder validenAanwezig, Kamer geschikt voor gasten in een rolstoel
  • De staf spreektDuits, Engels

• Afstand tot strand200 m, 6 minuten lopen, < 5 minuten met de auto
  • Kleur van het strandLicht
  • Privé strandAanwezig
  • Strand toegangGescheiden door straat

• Animatie programmaAanwezig, Kids Club (6-9 jaar), Miniclub (2-5 jaar)

• Soort gerechtenDiabetische gerechten, Gerechten voor gasten met allergieën, Glutenvrij, Italiaans, Regionaal, Turks, Vegetarisch, Vis / Seafood
  • Aantal cafés1

• WinkelsCadeauwinkel, Juwelier, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
  • Room ServiceAanwezig, Beperkt menu
  • Op het terreinBagageruimte, Disco, Recreatieruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Overige servicesAutoverhuur, Dokter, Geld wisselen mogelijk, Geldautomaat, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Strijkservice, Wasserette

• SaunaAanwezig, Hammam, Hetelucht sauna, Stoombad / Turks bad
  • Wellness behandelingenAyurveda, Fysiotherapie, Lichaamsbehandelingen, Massages, Oosterse behandelingen, Samen met partner, Speciale massages

• Reservering voor parkerenNiet mogelijk
  • ParkeermogelijkhedenBewaakt parkeren, Overdekte parkeerplaatsen, Parkeerplaats

• TennisbaanAanwezig
  • Sport & SpelBiljart, Darts, Tafeltennis