Hotel Side Prenses Resort & Spa

• Jacuzzi
  • Kinderopvang
  • Sauna
Meer hotelinfo

In het Turkse Side ligt vijf sterren Hotel Side Prenses Resort & Spa. Hou je ervan om je je tijdens je vakantie te mengen met andere nationaliteiten? Dan zit je hier goed. Maar ook over het personeel van dit hotel zijn jullie enthousiast. Reviewers schrijven dat zij erg aardig en behulpzaam zijn. Stel je vragen dus gerust, want ze helpen je graag. Voor gezellige avonden ben je hier aan het juiste adres. Moon: ‘,s Avonds leuke activiteiten, zoals poolparty, schuimparty, beachparty, live muziek.’ Het terrein waarop Side Prenses Resort & Spa 5* ligt, is een beetje heuvelachtig. Wees hierop voorbereid bij je komst.

Vakantiegangers die eerder in Side Prenses Resort & Spa verbleven zijn vooral erg enthousiast over het zwembad. Volly van Tongeren schrijft dat het een mooi zwembad is met een eilandje in het midden. Kristel vult aan: ‘Zwembad heel proper en super badmeester.’ Een groot voordeel is dat het beruchte handdoekje leggen hier wordt aangepakt. Leg je je handdoek voor 9.30 uur neer, terwijl je nog niet gaat zwemmen en zonnen? Dan wordt deze weggehaald. Zo kun je rustig wakker worden en ontbijten voordat je neerstrijkt bij het zwembad.

In Side Prenses Resort & Spa 5* vind je een prima animatieteam. Je viert hier vakantie met veel nationaliteiten wat het volgens familie de Boer wel lastig maakt voor het animatieteam. Het grootste deel van de vakantiegangers is Duits, Russisch of Turks. De animatie spreekt deze talen dan ook het grootste deel van de tijd. Toch krijgt de animatie hier een dikke voldoende. De animateurs zijn volgens jullie namelijk hartstikke vrolijk en vriendelijk.

In heel veel reviews wordt er geschreven over het eten. En dat is dan ook een belangrijk onderdeel van je all-inclusive vakantie in Side Prenses Resort & Spa. Jullie meningen over het eten zijn nogal verdeeld. Een deel vindt het eten goed en gevarieerd, terwijl een ander deel het eten juist niet gevarieerd vindt en niet warm genoeg. Ook over de hygiëne zijn de reviews wisselend, al zijn de meeste reviewers het erover eens dat het hotel schoon genoeg is.

Ligging

Combineer jij je relax vakantie graag met een beetje sightseeing? Dan ben je in Side Prenses Resort & Spa aan het juiste adres. Vanuit het hotel wandel je zo de boulevard op. Wandel een halfuurtje door langs het water en je staat in het hart van het oude stadscentrum van Side. Hier vind je op bijna elke hoek van de straat overblijfselen uit de oudheid. Sla de tempel van Apollo zeker niet over. Vind je een halfuur wandelen toch wat te ver? Reviewer Moon tipt dat je ook in de dolmus kunt stappen. Dan sta je er in 10 minuten.

Een duik nemen in zee en tussendoor zonnen aan de kust? Het privéstrand van Side Prenses Resort & Spa ligt op 10 minuten loopafstand. Annelies vertelt dat je het strand bereikt door naar beneden af te dalen, hou hier dus rekening mee wanneer je slecht ter been bent. Eenmaal op het strand kun je meteen een verkoelend drankje halen bij de beachbar.

We hebben een aantal aanbieders voor Side Prenses Resort & Spa voor je op een rij gezet:

182 reviews over Hotel Side Prenses Resort & Spa

• 2018
    2linda Bolman19-10-2018

Slecht hotel

verkeerde kamer, onvriendelijk personeel, slecht bed, allerlei mankementen op de kamer, bedlinnen wordt niet verschoond water wordt niet aangevuld op de kamer evenals de koffie, papieren bekers voor koffie met houten roerstaafjes (ben ik op de camping of in een 5 sterren hotel) In het hele hotel is geen theelepel te vinden, laminaat kapot, verrotte kozijnen in de kamer. Deuren en spiegels worden niet schoongemaakt. overal vieze vingers en vetvlekken. dikke lagen stof onder de bedden. wc lek - vuile water liep zo de badkamer in, in het hele hotel vuile vloerbedekking.,alles wat je ziet of aanraakt valt uit elkaar, elke tafel stoel in het hotel is stuk vuil of beschadigt, het buffet is slecht en het eten is koud maar erger nog alles is echt smerig, alles wat je beetpakt moet je nakijken voor je het gebruikt, borden, bestek, kopjes, glazen.... en ook hier alleen maar houten stokjes ipv een theelepel ( daar eet geen geen zacht gekookt ei

• 8Annelies20-09-2018

Heel goed

Hele fijne vakantie gehad 😊 eten was heerlijk. Ook bij de poolbar was het heel lekker. Daar was ook s.avonds de show, ik vond het meer een camping idee. De zee is ongeveer 10 min. Lopen. Een weg naar beneden over een slechte weg. Daar is ook een beach bar. Ook dat is net een camping. Daardoor vind ik het geen 5 maar 4 sterren WAARD.

• 8marco29-08-2018

goed en leuk gehad

mooi schoon hotel , mooie ligging , mooi schoon zwembad , goede bediening , mooie kamers , personeel erg vriendelijk , ontbijt is geweldig , lunch bij de poolbar top. strandtent erg matig voor een 5 sterren hotel , we hadden een suitekamer met 1 twee persoonsbed en een soort van slaapbank/stoel bed , eten s,avonds matig.

• 7Vercouteren19-08-2018

Hartstikke leuk

Het is een goed hotel personeel is hardstikke lief ze helpen waar ze kunnen. Animatieteam deed hun best er waren hele lieve jongens bij . Geloof niet altijd wat de mensen op zoover zetten en zijn altijd zeikers wij hebben een hele leuke vakantie gehad.

• 8Moon09-08-2018

Top vakantie

Mooi Hotel, ligging prima, klein stukje lopen en je bent op het strand, waar een bar met eten en drinken is. Side is te lopen via boulevard, klein half uurtje, met dolmus binnen 10 min! Side is erg mooi. Zwembad goed, ideaal geen handdoekjes leggen, ze worden gewoon weggehaald voor 9.30! Kamer, netjes, prima bed, nette badkamer. Animatie, goed, maar voor ons komt dat door MOMO, die heeft voor ons de vakantie nog leuker gemaakt. Momo is zeer vriendelijk en maakt er een geweldig feestje van, hij geniet er ook echt van, geweldig!!! ,s Avonds leuke activiteiten, zoals poolparty, schuimparty, beachparty, live muziek. Denk ongeveer 20 % Nederlanders, veelal duitsers en Turken. Wij hebben een top vakantie gehad, met veel leuke mensen!

• 9Fam de Boer08-08-2018

Top vakantie in een top hotel.

Prachtig hotel. Heel schoon. Goed en gevarieerd eten. Vriendelijk personeel. Oude centrum van Side op loopafstand. Zeer de moeite waard. Las ergens dat de handdoek service bij het zwembad niet gratis zou zijn.....Dit is gewoon gratis. En prettig.....ook als je iedere dag om 10.30 uur bij het zwembad kwam waren er nog voldoende bedjes. (hotel zat toch echt vol). Animatie is lastig met zoveel nationaliteiten, maar krijgt ook een dikke voldoende.

• 8Erik en Willy16-07-2018

Kan beter

Geen 5 sterren waard. Onvoldoende gevarieerd warm eten . Veel Russische en Turkse gasten die onvriendelijk zijn tegen het bedienend personeel. Personeel bij poolbar zeer vriendelijk en behulpzaam. Animatie zeer matig en veelal gericht op Russen en Turken. Leuke strandtent voor een hapje en een drankje. Rond het hotel voldoende winkeltjes om te gaan kijken naar kleding enz. Kamers waren prima met goede bedden. Side licht op ca. 3 km en kan lopend lang het water bereikt worden of met een taxi ( 8 € ) of dolmusbus (1 € )

• 8Kristel30-06-2018

Leuke vakantie tussen Russen Duitsers en turken

De receptie vond ik ondermaats , spraken beperkt Engels of Duits. Kwam heel onpersoonlijk over.zo ook de gast relation .gelukkig trekken wij als Belgen onze plan . Mooie ruime kamer , wij hadden GEEN hard bed. Onderhoud kamer is op zijn Turks . Het eten was warm maar weinig variatie , s,avonds heel veel rook op buiten eet terras aan zwembad kant. Zwembad heel proper en super badmeester , Animatie op Russen en Duitsers gericht , belgie was dat?ze deden wel moeite en waren vriendelijk. Personeel algemeen heel vriendelijk . Direct drinken brengen , afruimen , Ligging , het ligt wat heuvelachtig maar best te doen , niks jaagd op vakantie he. Wij hebben genoten van ons verblijf zeker voor deze prijs

• 9Hans28-06-2018

Heerlijk hotel 5 sterren voor een redelijke prijs

Het was een heerlijk hotel. Alles was tot in de puntjes geregeld. Het was even geleden maar troffen weer eens sinds lange tijd een echt 5 sterren hotel. Eten, zwembad, animatie, ligging, kamers gewoon super. Wij hebben ons met onze Duitse en Nederlandse vrienden heerlijk vermaakt. Komen zeker terug !!

Met vrienden

• 7anoniem24-06-2018

voor ons de eerste keer dit hotel maar niet weer

hotel is goed netjes de zwembad werd goed onder houden maar de receptie mensen van het hotel proberen je een kamer te geven waar je niet voor geboekt heb je kan zien en voelen dat het duits /turks hotel is het buiten gedeelte werd niet elke dag schoongemaakt voor oudere mensen naar het strand kom je een flinke huevel tegen dat komt door het hoogte verschil

Met vrienden

37 tips over Hotel Side Prenses Resort & Spa

• Marja, 13-05-2019

Excursies boek je bij Fatih, hij heeft zijn zaak naast de supermarket aan de kant van Beckhams/Buffalo. Goedkoop, eerlijk, zonder verkoopadresjes onderweg. Fatih kan je met alles helpen, ( goede kapper , barbier, hamam etc ect. De supermarket is van Fouad, super aardig hij heeft van alles te koop. Laat je zonnebrand/ shampoo`s maar thuis, in Turkije koop je het voor een 4e van de prijs. Loop over de boulevard naar het oude centrum. Eet een keer bij Liman, super lekker . Neem Teski Kebab

• Arjanne Otten, 14-05-2014

De Hamam die word aangeboden door Arke is heel goed. heerlijk genieten.

• Bert, 30-04-2014

Boek een trip bij het reisbureautje wat u vindt, als u uit de lift naar het strand komt. Links en nogmaal links vindt u een uitstekend sprekend NL sprekende Turk uit Rotterdam. Hij heeft vooral voor de ouderen een hele leuke bussafari. Hij vraagt € 25,= pp. Aan u om dit op z'n Turks op te lossen. We hadden een Duitssprekende Turkse reisleider die goed was te verstaan. Tip 2 boek eventueel bij Hasan op het strand. Hij kan u ook leuke zaken aanbieden. Zijn leefwijze dwong bij ons respect af.

53 vragen over Hotel Side Prenses Resort & Spa

• Eva, 21-08-2018

Cocktails

Zijn de cocktails en mix-drankjes zoals gin-tonic ook inbegrepen in het all inclusive assortiment of moet je deze betalen?

• Richard, 15-07-2018

Handdoeken

Is er een handdoeken serves? Hoe vaak kun je je handdoek om wisselen?

• Mary, 26-06-2018

Hoe is de Wi-Fi in het hotel?

• Voorzieningen voor minder validenAanwezig, Kamer geschikt voor gasten in een rolstoel
  • De staf spreektDuits, Engels

• Afstand tot strand200 m, 6 minuten lopen, < 5 minuten met de auto
  • Kleur van het strandLicht
  • Privé strandAanwezig
  • Strand toegangGescheiden door straat

• Animatie programmaAanwezig, Kids Club (6-9 jaar), Miniclub (2-5 jaar)

• Soort gerechtenDiabetische gerechten, Gerechten voor gasten met allergieën, Glutenvrij, Italiaans, Regionaal, Turks, Vegetarisch, Vis / Seafood
  • Aantal cafés1

• WinkelsCadeauwinkel, Juwelier, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
  • Room ServiceAanwezig, Beperkt menu
  • Op het terreinBagageruimte, Disco, Recreatieruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Overige servicesAutoverhuur, Dokter, Geld wisselen mogelijk, Geldautomaat, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Strijkservice, Wasserette

• SaunaAanwezig, Hammam, Hetelucht sauna, Stoombad / Turks bad
  • Wellness behandelingenAyurveda, Fysiotherapie, Lichaamsbehandelingen, Massages, Oosterse behandelingen, Samen met partner, Speciale massages

• Reservering voor parkerenNiet mogelijk
  • ParkeermogelijkhedenBewaakt parkeren, Overdekte parkeerplaatsen, Parkeerplaats

• TennisbaanAanwezig
  • Sport & SpelBiljart, Darts, Tafeltennis