Hotel Side Prenses Resort & Spa

• Jacuzzi
  • Kinderopvang
  • Sauna
Meer hotelinfo

In het Turkse Side ligt vijf sterren Hotel Side Prenses Resort & Spa. Hou je ervan om je je tijdens je vakantie te mengen met andere nationaliteiten? Dan zit je hier goed. Maar ook over het personeel van dit hotel zijn jullie enthousiast. Reviewers schrijven dat zij erg aardig en behulpzaam zijn. Stel je vragen dus gerust, want ze helpen je graag. Voor gezellige avonden ben je hier aan het juiste adres. Moon: ‘,s Avonds leuke activiteiten, zoals poolparty, schuimparty, beachparty, live muziek.’ Het terrein waarop Side Prenses Resort & Spa 5* ligt, is een beetje heuvelachtig. Wees hierop voorbereid bij je komst.

Vakantiegangers die eerder in Side Prenses Resort & Spa verbleven zijn vooral erg enthousiast over het zwembad. Volly van Tongeren schrijft dat het een mooi zwembad is met een eilandje in het midden. Kristel vult aan: ‘Zwembad heel proper en super badmeester.’ Een groot voordeel is dat het beruchte handdoekje leggen hier wordt aangepakt. Leg je je handdoek voor 9.30 uur neer, terwijl je nog niet gaat zwemmen en zonnen? Dan wordt deze weggehaald. Zo kun je rustig wakker worden en ontbijten voordat je neerstrijkt bij het zwembad.

In Side Prenses Resort & Spa 5* vind je een prima animatieteam. Je viert hier vakantie met veel nationaliteiten wat het volgens familie de Boer wel lastig maakt voor het animatieteam. Het grootste deel van de vakantiegangers is Duits, Russisch of Turks. De animatie spreekt deze talen dan ook het grootste deel van de tijd. Toch krijgt de animatie hier een dikke voldoende. De animateurs zijn volgens jullie namelijk hartstikke vrolijk en vriendelijk.

In heel veel reviews wordt er geschreven over het eten. En dat is dan ook een belangrijk onderdeel van je all-inclusive vakantie in Side Prenses Resort & Spa. Jullie meningen over het eten zijn nogal verdeeld. Een deel vindt het eten goed en gevarieerd, terwijl een ander deel het eten juist niet gevarieerd vindt en niet warm genoeg. Ook over de hygiëne zijn de reviews wisselend, al zijn de meeste reviewers het erover eens dat het hotel schoon genoeg is.

Ligging

Combineer jij je relax vakantie graag met een beetje sightseeing? Dan ben je in Side Prenses Resort & Spa aan het juiste adres. Vanuit het hotel wandel je zo de boulevard op. Wandel een halfuurtje door langs het water en je staat in het hart van het oude stadscentrum van Side. Hier vind je op bijna elke hoek van de straat overblijfselen uit de oudheid. Sla de tempel van Apollo zeker niet over. Vind je een halfuur wandelen toch wat te ver? Reviewer Moon tipt dat je ook in de dolmus kunt stappen. Dan sta je er in 10 minuten.

Een duik nemen in zee en tussendoor zonnen aan de kust? Het privéstrand van Side Prenses Resort & Spa ligt op 10 minuten loopafstand. Annelies vertelt dat je het strand bereikt door naar beneden af te dalen, hou hier dus rekening mee wanneer je slecht ter been bent. Eenmaal op het strand kun je meteen een verkoelend drankje halen bij de beachbar.

We hebben een aantal aanbieders voor Side Prenses Resort & Spa voor je op een rij gezet:

182 reviews over Hotel Side Prenses Resort & Spa

• 2017
    8Astrid17-05-2017

Geweldig Hotel met diverse faciliteiten

Er waren allerlei activiteiten het eten was heel divers voor iedereen was er wel iets bij. De shows waren erg goed. ik heb geen negatieve dingen ervaren

Alleenreizend

• Oude reviews

10Pelimiki17-08-2015

Super hotel.

Wat een super hotel. We hebben geen minpunten, alles was werkelijk goed!!

• 7activa_00010-11-2014

"Dankzij het personeel, geen aanrader!

Het onthaal is erg koel. De kamer was goed, alle comfort. MAAR; de kamer werd niet schoongemaakt enkel met een droge dweil;er waren spatten op de spiegel toen we toekwamen en ze waren er nog altijd toen we vertrokken. Het terras werd nooit schoongemaakt en overal lag er stof dat bleef liggen. We hebben nooit verse lakens gekregen gedurende de 10 dagen. Het eten was geen hoogvlieger. Dessert ok. M'n mag eten van 19-21u.,maar om 20u30 beginnen ze al af te ruimen. Het personeel in het restaurant is alles behalve goed. Men loopt! in de eetzaal om zo snel mogelijk klaar te zijn voor 21u.Er zijn maar 1 à 2 obers die een beetje vriendelijk zijn. Ze nemen een gans bord drankjes, zetten die op hun afruimkast en geven die dan aan de mensen. Warm, behalve het bier, was er geen enkele drank die koel was.Toen we vroegen om een koude wijn of een koude cola, werden we boos aangekeken en werd er ons aangesproken in het Turks. Het is een mooi hotel, maar personeel maakt alles kapot. prijs/kwaliteit ok.

• 9Ramon09-09-2012

mooi hotel

ik ga over paar jaar weer heen

Alleenreizend

• 7Anouk01-05-2007

Het hotel is n beetje verouderd... je kunt het beste hp nemen want als je all-in hebt moet je even goed voor veel dingen extra betalen...een van de mindere dingen Als je moeilijk te been bent raad ik dit hotel niet aan. Het eten is perfect, niets op aan te merken. Een echte aanrader voor als je overdag toch veel uitstapjes maakt...

• 7karin12-10-2005

Hotel zelf ziet er perfect uit, maar ik vond er niet veel te doen. De animatie was of een bingo of een mr prinses verkiezing. Er zat ook niet meer dan 30 man bij de zwembadbar 's avonds. De bar binnen was ook gesloten! Het eten vond ik niet echt bijzonder,ben vaker in een all-inn hotel geweest en daar was veel meer te krijgen. voor een cocktail moest je 5 euro betalen! jus d'orange was 2 euro. Snacks waren ook niet inbegrepen bij de all-inn formule(staat wel in de reisgids) Het hotel heeft een eigen "prive" strand waar een bed 1 euro kost. Geen all-inn service op 't strand dus....drinken kun je kopen bij een supermarkt of op het terras van t naastgelegen hotel. side zelf vind ik een super plaats!! Ga er ook zeker terug, maar niet meer in side prenses. Denk dat als je vaak op het strand zit je net zo goed een LO hotel kunt nemen want in Side zelf kun je heerlijk eten!!

• 7anne en wilma23-09-2005

wij zijn hier in september 2005 geweest. prima hotel. mensen bij de receptie zijn niet erg snel. mooi zwembad en geweldig personeel. het eten is voor de liefhebber van de turkse keuken goed, maar smaken verschillen. de animatie was verschrikkelijk ze waren vooral bezig zichzelf te animeren. ga eens eten bij wiellies een ned. restaurant, erg goed eten vlakbij het hotel aan het eind van de kleine winkelstraat. verder een prima vankantie in het hotel gehad.

• 10Piet19-07-2005

Gewoon perfect alles is goed

• 0Sandra01-06-2005

het is echt een perfect hotel je kunt er alles!

• 9fam hemmink13-05-2005

heel mooi hotel met een prachtig uitzicht over zee en kustlijn. mooi zwembad, goede van eten en drinken het enige nadeeltje zijn de trappen als je naar het strand wilt en weer terug, een goede conditie en fysieke gesteldheid is dan wel handig maar hiervoor krijg je wel een mooi panoram voor terug als je boven bent. maar hotel is toppie.

37 tips over Hotel Side Prenses Resort & Spa

• Marja, 13-05-2019

Excursies boek je bij Fatih, hij heeft zijn zaak naast de supermarket aan de kant van Beckhams/Buffalo. Goedkoop, eerlijk, zonder verkoopadresjes onderweg. Fatih kan je met alles helpen, ( goede kapper , barbier, hamam etc ect. De supermarket is van Fouad, super aardig hij heeft van alles te koop. Laat je zonnebrand/ shampoo`s maar thuis, in Turkije koop je het voor een 4e van de prijs. Loop over de boulevard naar het oude centrum. Eet een keer bij Liman, super lekker . Neem Teski Kebab

• Arjanne Otten, 14-05-2014

De Hamam die word aangeboden door Arke is heel goed. heerlijk genieten.

• Bert, 30-04-2014

Boek een trip bij het reisbureautje wat u vindt, als u uit de lift naar het strand komt. Links en nogmaal links vindt u een uitstekend sprekend NL sprekende Turk uit Rotterdam. Hij heeft vooral voor de ouderen een hele leuke bussafari. Hij vraagt € 25,= pp. Aan u om dit op z'n Turks op te lossen. We hadden een Duitssprekende Turkse reisleider die goed was te verstaan. Tip 2 boek eventueel bij Hasan op het strand. Hij kan u ook leuke zaken aanbieden. Zijn leefwijze dwong bij ons respect af.

53 vragen over Hotel Side Prenses Resort & Spa

• Eva, 21-08-2018

Cocktails

Zijn de cocktails en mix-drankjes zoals gin-tonic ook inbegrepen in het all inclusive assortiment of moet je deze betalen?

• Richard, 15-07-2018

Handdoeken

Is er een handdoeken serves? Hoe vaak kun je je handdoek om wisselen?

• Mary, 26-06-2018

Hoe is de Wi-Fi in het hotel?

• Voorzieningen voor minder validenAanwezig, Kamer geschikt voor gasten in een rolstoel
  • De staf spreektDuits, Engels

• Afstand tot strand200 m, 6 minuten lopen, < 5 minuten met de auto
  • Kleur van het strandLicht
  • Privé strandAanwezig
  • Strand toegangGescheiden door straat

• Animatie programmaAanwezig, Kids Club (6-9 jaar), Miniclub (2-5 jaar)

• Soort gerechtenDiabetische gerechten, Gerechten voor gasten met allergieën, Glutenvrij, Italiaans, Regionaal, Turks, Vegetarisch, Vis / Seafood
  • Aantal cafés1

• WinkelsCadeauwinkel, Juwelier, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
  • Room ServiceAanwezig, Beperkt menu
  • Op het terreinBagageruimte, Disco, Recreatieruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Overige servicesAutoverhuur, Dokter, Geld wisselen mogelijk, Geldautomaat, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Strijkservice, Wasserette

• SaunaAanwezig, Hammam, Hetelucht sauna, Stoombad / Turks bad
  • Wellness behandelingenAyurveda, Fysiotherapie, Lichaamsbehandelingen, Massages, Oosterse behandelingen, Samen met partner, Speciale massages

• Reservering voor parkerenNiet mogelijk
  • ParkeermogelijkhedenBewaakt parkeren, Overdekte parkeerplaatsen, Parkeerplaats

• TennisbaanAanwezig
  • Sport & SpelBiljart, Darts, Tafeltennis