Hotel Side Prenses Resort & Spa

FamiliehotelWeer vandaag30°22°
Hotel Side Prenses Resort & Spa
8,1

Wat vakantiegangers zeggen

In het Turkse Side ligt vijf sterren Hotel Side Prenses Resort & Spa. Hou je ervan om je je tijdens je vakantie te mengen met andere nationaliteiten? Dan zit je hier goed. Maar ook over het personeel van dit hotel zijn jullie enthousiast. Reviewers schrijven dat zij erg aardig en behulpzaam zijn. Stel je vragen dus gerust, want ze helpen je graag. Voor gezellige avonden ben je hier aan het juiste adres. Moon: ‘,s Avonds leuke activiteiten, zoals poolparty, schuimparty, beachparty, live muziek.’ Het terrein waarop Side Prenses Resort & Spa 5* ligt, is een beetje heuvelachtig. Wees hierop voorbereid bij je komst.

Vakantiegangers die eerder in Side Prenses Resort & Spa verbleven zijn vooral erg enthousiast over het zwembad. Volly van Tongeren schrijft dat het een mooi zwembad is met een eilandje in het midden. Kristel vult aan: ‘Zwembad heel proper en super badmeester.’ Een groot voordeel is dat het beruchte handdoekje leggen hier wordt aangepakt. Leg je je handdoek voor 9.30 uur neer, terwijl je nog niet gaat zwemmen en zonnen? Dan wordt deze weggehaald. Zo kun je rustig wakker worden en ontbijten voordat je neerstrijkt bij het zwembad.

In Side Prenses Resort & Spa 5* vind je een prima animatieteam. Je viert hier vakantie met veel nationaliteiten wat het volgens familie de Boer wel lastig maakt voor het animatieteam. Het grootste deel van de vakantiegangers is Duits, Russisch of Turks. De animatie spreekt deze talen dan ook het grootste deel van de tijd. Toch krijgt de animatie hier een dikke voldoende. De animateurs zijn volgens jullie namelijk hartstikke vrolijk en vriendelijk.

In heel veel reviews wordt er geschreven over het eten. En dat is dan ook een belangrijk onderdeel van je all-inclusive vakantie in Side Prenses Resort & Spa. Jullie meningen over het eten zijn nogal verdeeld. Een deel vindt het eten goed en gevarieerd, terwijl een ander deel het eten juist niet gevarieerd vindt en niet warm genoeg. Ook over de hygiëne zijn de reviews wisselend, al zijn de meeste reviewers het erover eens dat het hotel schoon genoeg is.

Ligging

Combineer jij je relax vakantie graag met een beetje sightseeing? Dan ben je in Side Prenses Resort & Spa aan het juiste adres. Vanuit het hotel wandel je zo de boulevard op. Wandel een halfuurtje door langs het water en je staat in het hart van het oude stadscentrum van Side. Hier vind je op bijna elke hoek van de straat overblijfselen uit de oudheid. Sla de tempel van Apollo zeker niet over. Vind je een halfuur wandelen toch wat te ver? Reviewer Moon tipt dat je ook in de dolmus kunt stappen. Dan sta je er in 10 minuten.

Een duik nemen in zee en tussendoor zonnen aan de kust? Het privéstrand van Side Prenses Resort & Spa ligt op 10 minuten loopafstand. Annelies vertelt dat je het strand bereikt door naar beneden af te dalen, hou hier dus rekening mee wanneer je slecht ter been bent. Eenmaal op het strand kun je meteen een verkoelend drankje halen bij de beachbar.

We hebben een aantal aanbieders voor Side Prenses Resort & Spa voor je op een rij gezet:

38 reviews over Hotel Side Prenses Resort & Spa in het Nederlands

Geweldig mooi en fijn hotel!

Marja Nederkoorn
26-5-2019

Prachtig hotel, met heerlijk eten en ontzettend vriendelijk personeel! We mochten bij aankomst uit twee mooie familiekamers kiezen. Het uitzicht is prachtig! Hele gezellige sfeer. Leuke winkels in het hotel, mooie spa en binnenzwembad. Mooie indeling van het hotel! Tijdens het eten en in de lobbybar wordt je glas constant aangevuld. Zelfs tijdens het ontbijt willen ze koffie/cappuccino voor je pakken. Als je aan het strand ligt kun je lekker lunchen 's bij de beachbar, keuze genoeg en fijne vriendelijke bediening. Ook het eten bij de poolbar is lekker. Tussen de beachbar en het strand ligt de boulevard, waar je 's avonds en overdag natuurlijk, heerlijk kunt wandelen (naar Side). Volop winkels enz. langs de boulevard en ook aan de straatkant. Kortom, een geweldig betaalbaar hotel, waar we zeker weer teruggaan!

Gereisd Met oudere kinderen in april 2019

goed en leuk gehad

marco
29-8-2018

mooi schoon hotel , mooie ligging , mooi schoon zwembad , goede bediening , mooie kamers , personeel erg vriendelijk , ontbijt is geweldig , lunch bij de poolbar top. strandtent erg matig voor een 5 sterren hotel , we hadden een suitekamer met 1 twee persoonsbed en een soort van slaapbank/stoel bed , eten s,avonds matig.

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2018

Hartstikke leuk

Vercouteren
19-8-2018

Het is een goed hotel personeel is hardstikke lief ze helpen waar ze kunnen. Animatieteam deed hun best er waren hele lieve jongens bij . Geloof niet altijd wat de mensen op zoover zetten en zijn altijd zeikers wij hebben een hele leuke vakantie gehad.

Top vakantie

Moon
9-8-2018

Mooi Hotel, ligging prima, klein stukje lopen en je bent op het strand, waar een bar met eten en drinken is. Side is te lopen via boulevard, klein half uurtje, met dolmus binnen 10 min! Side is erg mooi. Zwembad goed, ideaal geen handdoekjes leggen, ze worden gewoon weggehaald voor 9.30! Kamer, netjes, prima bed, nette badkamer. Animatie, goed, maar voor ons komt dat door MOMO, die heeft voor ons de vakantie nog leuker gemaakt. Momo is zeer vriendelijk en maakt er een geweldig feestje van, hij geniet er ook echt van, geweldig!!! ,s Avonds leuke activiteiten, zoals poolparty, schuimparty, beachparty, live muziek. Denk ongeveer 20 % Nederlanders, veelal duitsers en Turken. Wij hebben een top vakantie gehad, met veel leuke mensen!

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2018

Top vakantie in een top hotel.

Fam de Boer
8-8-2018

Prachtig hotel. Heel schoon. Goed en gevarieerd eten. Vriendelijk personeel. Oude centrum van Side op loopafstand. Zeer de moeite waard. Las ergens dat de handdoek service bij het zwembad niet gratis zou zijn.....Dit is gewoon gratis. En prettig.....ook als je iedere dag om 10.30 uur bij het zwembad kwam waren er nog voldoende bedjes. (hotel zat toch echt vol). Animatie is lastig met zoveel nationaliteiten, maar krijgt ook een dikke voldoende.

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2018

Alles gewoon goed

Debby
22-8-2017

Personeel vriendelijk,schoon, eten was goed. In half uurtje loop je naar Side over de boulevard. Goede regeling rondom handoeken leggen, zat je er tussen 8.00 en 9.00 niet werd gewoon de handdoek verwijdert en die kon je dan ophalen bij de spa, dus om 9.00 nog plek zat rond het zwembad. Heerlijke smoothies van LEKA LEKA boy (wel betaald) Mooie familiekamer met 2 slaapkamers, 2 airco's en 2 tv's. Kortom heerlijke vakantie gehad!

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2017

geweldige service

mobydick
8-1-2017

alles was goed uitgezonderd het privestrand dat is te klein en rommelig

Gereisd Met oudere kinderen in juni 2016

Goed hotel

Windroos
15-8-2016

Wanneer is een hotel goed, super goed of slecht. Voor iedereen is dit een andere beleving. Wat verwacht men van een hotel? Voor ons is het zo dat wij dit hotel als een goed hotel hebben ervaren, maar hebben de ervaring met betere hotels. Dat wil niet zeggen dat wij niet hebben genoten. Het genieten moet je zelf doen. Service laat zich te wensen over in dit hotel. Zo worden handdoeken niet elke dag verschoond, zo werden deze dan ook wel gewoon weer opgehangen na gebruik. Ondanks dat ze op de grond hadden gelegen. Overigens werd dit ook wel op de kamer aangegeven dat deze om de dag worden verschoond. Wifi in lobby van hotel is slecht. Betaalde wifi is niet per kamer, zoals men schrijft, maar per telefoon of tablet. Let daarmee op,kan dus een dure grap worden. Dit wordt niet duidelijk door hotel of reisorganisatie gecommuniceerd. Het eten is goed. Afwisseling hierin voldoende, maar verwacht geen Turkse specialiteiten, wel lange rijen voor de buffetten. Jammer dat de weg naar het strand niet door hotel wordt onderhouden. De weg is slecht. Het restaurantje bij het strand verwacht je niet voor een 5* hotel. Ook dit heeft het nodige onderhoud nodig. Groot voordeel is dat je bij het zwembad vóór 10 uur geen bedje mag reserveren. Hier worden dan ook de handdoeken verwijderd bij reservering. Het hotel is verder rustig. Dit komt mede doordat na 12 uur savonds de bars niet meer all-in zijn en dus moet gaan betalen. Het is heerlijk om vanuit je hotel direct naar de boulevard te kunnen lopen. Personeel vriendelijk. Side is sfeervol. Kortom een goed hotel met alles erop en aan maar verwacht niets extra's.

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2016

top vakantie gehad in juli

diana
6-8-2016

Wij vonden het vanwege de politieke toestanden in het land een beetje spannend maar is Side is daar echt helemaalniks van te merken!Dit hotel is ons super goed bevallen! Tip: boek je excursies bij Fatih(om de hoek naast de lidl) Dit is een Rotterdammen met veel lagere prijzen dan bij de operators en net zo goed.Vooral het raften vonden wij een groot succes. Wij hebben een top vakantie gehad en zouden zeker hier weer terug komen

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2016

Super vakantie gehad

plukkie
1-5-2016

Prima hotel, schoon en netjes. Vriendelijk personeel. Prima en afwisselend buffet, keus genoeg. Wel jammer dat er in onze familiekamer maar twee stoelen op het balkon stonden en 1 stoel in de hotelkamer, niet genoeg ruimte dus om met 4 personen te zitten. Erg lange en steile weg naar de boulevard. wel veel winkeltjes op loopafstand. Wij hebben genoten!

Gereisd Met oudere kinderen in april 2016

Preisdaler

• Voorzieningen voor minder validenAanwezig, Kamer geschikt voor gasten in een rolstoel
  • De staf spreektDuits, Engels

• Afstand tot strand200 m, 6 minuten lopen, < 5 minuten met de auto
  • Kleur van het strandLicht
  • Privé strandAanwezig
  • Strand toegangGescheiden door straat

• Animatie programmaAanwezig, Kids Club (6-9 jaar), Miniclub (2-5 jaar)

• Soort gerechtenDiabetische gerechten, Gerechten voor gasten met allergieën, Glutenvrij, Italiaans, Regionaal, Turks, Vegetarisch, Vis / Seafood
  • Aantal cafés1

• WinkelsCadeauwinkel, Juwelier, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
  • Room ServiceAanwezig, Beperkt menu
  • Op het terreinBagageruimte, Disco, Recreatieruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Overige servicesAutoverhuur, Dokter, Geld wisselen mogelijk, Geldautomaat, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Strijkservice, Wasserette

• SaunaAanwezig, Hammam, Hetelucht sauna, Stoombad / Turks bad
  • Wellness behandelingenAyurveda, Fysiotherapie, Lichaamsbehandelingen, Massages, Oosterse behandelingen, Samen met partner, Speciale massages

• Reservering voor parkerenNiet mogelijk
  • ParkeermogelijkhedenBewaakt parkeren, Overdekte parkeerplaatsen, Parkeerplaats

• TennisbaanAanwezig
  • Sport & SpelBiljart, Darts, Tafeltennis

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Side Prenses Resort & Spa in Side / Titreyengol / Colakli / Sorgun / Kumkoy, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Side Prenses Resort & Spa zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.