Hotel Side Prenses Resort & Spa

• Jacuzzi
  • Kinderopvang
  • Sauna
Meer hotelinfo

In het Turkse Side ligt vijf sterren Hotel Side Prenses Resort & Spa. Hou je ervan om je je tijdens je vakantie te mengen met andere nationaliteiten? Dan zit je hier goed. Maar ook over het personeel van dit hotel zijn jullie enthousiast. Reviewers schrijven dat zij erg aardig en behulpzaam zijn. Stel je vragen dus gerust, want ze helpen je graag. Voor gezellige avonden ben je hier aan het juiste adres. Moon: ‘,s Avonds leuke activiteiten, zoals poolparty, schuimparty, beachparty, live muziek.’ Het terrein waarop Side Prenses Resort & Spa 5* ligt, is een beetje heuvelachtig. Wees hierop voorbereid bij je komst.

Vakantiegangers die eerder in Side Prenses Resort & Spa verbleven zijn vooral erg enthousiast over het zwembad. Volly van Tongeren schrijft dat het een mooi zwembad is met een eilandje in het midden. Kristel vult aan: ‘Zwembad heel proper en super badmeester.’ Een groot voordeel is dat het beruchte handdoekje leggen hier wordt aangepakt. Leg je je handdoek voor 9.30 uur neer, terwijl je nog niet gaat zwemmen en zonnen? Dan wordt deze weggehaald. Zo kun je rustig wakker worden en ontbijten voordat je neerstrijkt bij het zwembad.

In Side Prenses Resort & Spa 5* vind je een prima animatieteam. Je viert hier vakantie met veel nationaliteiten wat het volgens familie de Boer wel lastig maakt voor het animatieteam. Het grootste deel van de vakantiegangers is Duits, Russisch of Turks. De animatie spreekt deze talen dan ook het grootste deel van de tijd. Toch krijgt de animatie hier een dikke voldoende. De animateurs zijn volgens jullie namelijk hartstikke vrolijk en vriendelijk.

In heel veel reviews wordt er geschreven over het eten. En dat is dan ook een belangrijk onderdeel van je all-inclusive vakantie in Side Prenses Resort & Spa. Jullie meningen over het eten zijn nogal verdeeld. Een deel vindt het eten goed en gevarieerd, terwijl een ander deel het eten juist niet gevarieerd vindt en niet warm genoeg. Ook over de hygiëne zijn de reviews wisselend, al zijn de meeste reviewers het erover eens dat het hotel schoon genoeg is.

Ligging

Combineer jij je relax vakantie graag met een beetje sightseeing? Dan ben je in Side Prenses Resort & Spa aan het juiste adres. Vanuit het hotel wandel je zo de boulevard op. Wandel een halfuurtje door langs het water en je staat in het hart van het oude stadscentrum van Side. Hier vind je op bijna elke hoek van de straat overblijfselen uit de oudheid. Sla de tempel van Apollo zeker niet over. Vind je een halfuur wandelen toch wat te ver? Reviewer Moon tipt dat je ook in de dolmus kunt stappen. Dan sta je er in 10 minuten.

Een duik nemen in zee en tussendoor zonnen aan de kust? Het privéstrand van Side Prenses Resort & Spa ligt op 10 minuten loopafstand. Annelies vertelt dat je het strand bereikt door naar beneden af te dalen, hou hier dus rekening mee wanneer je slecht ter been bent. Eenmaal op het strand kun je meteen een verkoelend drankje halen bij de beachbar.

We hebben een aantal aanbieders voor Side Prenses Resort & Spa voor je op een rij gezet:

182 reviews over Hotel Side Prenses Resort & Spa

• 2018
    8Monique06-05-2018

Nog een keer!

goed hotel uitstekende prijs / kwaliteitverhouding eten was prima, personeel was aardig, fijn zwembad, fijn strand

1 minpunt, een half uur voor einde van ontbijt/diner gaan ze al opruimen, als je laat komt pak je dus op dingen mis.

• 2017
    5J.20-09-2017

Nooit meer.

Het eten is goed en het handdoeken leggen hebben ze redelijk onder controle. Voor de rest is het een sfeerloos, saai hotel met (een uitzondering daar gelaten)ongeintereseerd, vervelend personeel wat vooral gericht is op onze Duitse buren en Turken die in eigen land vakantie gaan vieren.

• 9Monique30-04-2017

Super goed hotel

Hier 8 dagen geweest diverse nationaliteiten in dit hotel ook best veel Nederlanders. Vriendelijk personeel en fantastisch eten met keurige bediening. Binnen een halfuur kun je naar Side lopen (5 kilometer) over dd boulevard, leuke wandeling. Strand is wat aan de kleine kant maar als je in het voor of na seizoen zit dan is dit niet storend. Een aanrader gezien prijs / kwaliteit verhouding.

• Oude reviews

10Ron31-08-2016

GE-WEL-DIG HOTEL +++++++ absoluut een 9,5 waard

van 8-8 t/m 26-8 daar geweest met gezin 2 kinderen 13 en 8 ik vind een 8,4 echt een te laag punt voor dit hotel ik vraag me af wat de mensen die een laag punt geven gewend zijn thuis ??? en dat ze AUB laten weten wat hun dan wel goed vinden, want daar wil ik dan zeker heen !!! het eten is gewoon goed voldoende variatie en lekker vers !!(tuurlijk hebben ze ook elke dag friet en zo maar dat is meer voor de kids die lastig eten ) elke dag BBQ met diverse gerechten 80 soorten toetjes , salade bar etc etc het hotelis mooi en schoon , kamers zijn ruim zoals ook de badkamer . en wat ik helemaal niet snap!!! is dat er mensen zijn die zeggen dat het personeel onvriendelijk is (Ik denk dat deze mensen zelf van die zuurpruimen zijn) ik heb nog nooit zo"n vriendelijk personeel gezien zeker fatima van de vitamine bar dat is het liefste meisje wat je ooit gaat ontmoeten en de ober van de poolbar wat een aardige gozer en wij geven normaal niks om animatie maar zelfs dit team was leuk en aardig en ze houden je de hele dag bezig als je daar behoefte aan hebt bij het zwembad is vanaf 10:00 muziek ( tussen 12:30 en 14:30 rustige muziek voor tijdens het eten )

kort samen gevat !!! als je dit hotel boekt krijg je geen spijt wij gaan zeker terug !

• 10SJM Poppe08-08-2016

Super hotel!

Prachtig resort. Netjes onderhouden en echt gevarieerd en meer dan genoeg te eten. Ook voor ons als hollandse kieskouwers. Wij hebben een relaxte vakantie gehad. Als je een vraag had, geen probleem je werd goed en snel geholpen. Pluspunt wij vertrokken behoorlijk vroeg en het hotel had daar rekening mee gehouden en het restaurant was gewoon anderhalf uur eerder open op te ontbijten. Ook vaak gelezen bij andere hotels dat je geen ligbedden mocht reserveren. Hier worden de handdoeken ook echt verwijderd. Helaas wel gebruik moeten maken van de dokter in het hotel. Ook die service was super. Echt een aanrader!!

• 10fam. vree19-05-2016

een heerlijke ontspannende vakantie , een aanrader

prima hotel, schoon en netjes. Vriendelijk personeel. Prima en afwisselend buffet, keus genoeg. mooi zwembad en dicht bij het strand. Leuke animatie, niet teveel precies goed voor ons. Het enige minpuntje was dat er in onze familiekamer geen vier stoelen op het balkon stonden, qua ruimte zou het net kunnen. Wel hadden we een mooi uitzicht op het zwembad en de zee.

• 7Karin01-11-2015

hotel is goed. personeel spreekt geen engels

Een goed en mooi hotel. Wat echt slecht was is dat het personeel geen engels spreekt. Wel Russisch en Duits. In de avonden is er tot 24.00 uur harde muziek met het entertainment team buiten. Als je vroeger naar bed gaat met kinderen dan kun je hierdoor niet slapen. Dat is heel slecht geregeld. Het eten is goed maar niet geweldig. De ligging van het hotel is heel goed. Vlakbij het strand. Je kunt naar antiek side wandelen.

• 8Bianca16-09-2015

super hotel

Super mooi hotel. We hadden zeezicht echt heel mooi.Kamers met roomdivider is ideaal met een kind. Kamer was groot en modern. Animatie team helemaal top hoe ze omgingen met ons kind top. De shows waren zeer leuk en ze waren erg aardig. Eten zo divers, echt heerlijk. Enige minpuntje vonden wij de receptie. Slecht engels en duits sprekend, helaas spreken we niet meer talen, met uitchecken waren ze gewoon zeer ongastvrij. Maar verder is het hotel top.

• 10fam ditewig23-08-2015

top hotel

wat een top hotel. wij hebben een geweldige vakantie gehad.wij waren met 3 gezinnen met jonge en oudre kinderen en die hebben ook echt genoten. goede animatie en altijd wat leuks te doen het eten was ook goed elke dag lag er wat anders. hotelkamer prachtig en vooral schoon.kortom geen minpunten.

• 9Fam. van Elten26-08-2014

super hotel

Wij hebben 10 mooie dagen gehad in dit mooie,luxe hotel.Het heeft een mooie ligging aan de kust ven Side.Het strand op loopafstand. De kamers waren schoon en ruim.Zwembad erg leuk,met ja muziek maar dat is toch gezellig! Het eten was perfect met een ruim assortiment.Het annimatieteam was geweldig.Figo een dikke kus. Dit hotel is prima.Vooral voor gezinnen.Wij komen zeker nog eens terug

37 tips over Hotel Side Prenses Resort & Spa

• Marja, 13-05-2019

Excursies boek je bij Fatih, hij heeft zijn zaak naast de supermarket aan de kant van Beckhams/Buffalo. Goedkoop, eerlijk, zonder verkoopadresjes onderweg. Fatih kan je met alles helpen, ( goede kapper , barbier, hamam etc ect. De supermarket is van Fouad, super aardig hij heeft van alles te koop. Laat je zonnebrand/ shampoo`s maar thuis, in Turkije koop je het voor een 4e van de prijs. Loop over de boulevard naar het oude centrum. Eet een keer bij Liman, super lekker . Neem Teski Kebab

• Arjanne Otten, 14-05-2014

De Hamam die word aangeboden door Arke is heel goed. heerlijk genieten.

• Bert, 30-04-2014

Boek een trip bij het reisbureautje wat u vindt, als u uit de lift naar het strand komt. Links en nogmaal links vindt u een uitstekend sprekend NL sprekende Turk uit Rotterdam. Hij heeft vooral voor de ouderen een hele leuke bussafari. Hij vraagt € 25,= pp. Aan u om dit op z'n Turks op te lossen. We hadden een Duitssprekende Turkse reisleider die goed was te verstaan. Tip 2 boek eventueel bij Hasan op het strand. Hij kan u ook leuke zaken aanbieden. Zijn leefwijze dwong bij ons respect af.

53 vragen over Hotel Side Prenses Resort & Spa

• Eva, 21-08-2018

Cocktails

Zijn de cocktails en mix-drankjes zoals gin-tonic ook inbegrepen in het all inclusive assortiment of moet je deze betalen?

• Richard, 15-07-2018

Handdoeken

Is er een handdoeken serves? Hoe vaak kun je je handdoek om wisselen?

• Mary, 26-06-2018

Hoe is de Wi-Fi in het hotel?

• Voorzieningen voor minder validenAanwezig, Kamer geschikt voor gasten in een rolstoel
  • De staf spreektDuits, Engels

• Afstand tot strand200 m, 6 minuten lopen, < 5 minuten met de auto
  • Kleur van het strandLicht
  • Privé strandAanwezig
  • Strand toegangGescheiden door straat

• Animatie programmaAanwezig, Kids Club (6-9 jaar), Miniclub (2-5 jaar)

• Soort gerechtenDiabetische gerechten, Gerechten voor gasten met allergieën, Glutenvrij, Italiaans, Regionaal, Turks, Vegetarisch, Vis / Seafood
  • Aantal cafés1

• WinkelsCadeauwinkel, Juwelier, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
  • Room ServiceAanwezig, Beperkt menu
  • Op het terreinBagageruimte, Disco, Recreatieruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Overige servicesAutoverhuur, Dokter, Geld wisselen mogelijk, Geldautomaat, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Strijkservice, Wasserette

• SaunaAanwezig, Hammam, Hetelucht sauna, Stoombad / Turks bad
  • Wellness behandelingenAyurveda, Fysiotherapie, Lichaamsbehandelingen, Massages, Oosterse behandelingen, Samen met partner, Speciale massages

• Reservering voor parkerenNiet mogelijk
  • ParkeermogelijkhedenBewaakt parkeren, Overdekte parkeerplaatsen, Parkeerplaats

• TennisbaanAanwezig
  • Sport & SpelBiljart, Darts, Tafeltennis