Hotel Side Prenses Resort & Spa

FamiliehotelWeer vandaag32°23°
Hotel Side Prenses Resort & Spa
8,1

Wat vakantiegangers zeggen

In het Turkse Side ligt vijf sterren Hotel Side Prenses Resort & Spa. Hou je ervan om je je tijdens je vakantie te mengen met andere nationaliteiten? Dan zit je hier goed. Maar ook over het personeel van dit hotel zijn jullie enthousiast. Reviewers schrijven dat zij erg aardig en behulpzaam zijn. Stel je vragen dus gerust, want ze helpen je graag. Voor gezellige avonden ben je hier aan het juiste adres. Moon: ‘,s Avonds leuke activiteiten, zoals poolparty, schuimparty, beachparty, live muziek.’ Het terrein waarop Side Prenses Resort & Spa 5* ligt, is een beetje heuvelachtig. Wees hierop voorbereid bij je komst.

Vakantiegangers die eerder in Side Prenses Resort & Spa verbleven zijn vooral erg enthousiast over het zwembad. Volly van Tongeren schrijft dat het een mooi zwembad is met een eilandje in het midden. Kristel vult aan: ‘Zwembad heel proper en super badmeester.’ Een groot voordeel is dat het beruchte handdoekje leggen hier wordt aangepakt. Leg je je handdoek voor 9.30 uur neer, terwijl je nog niet gaat zwemmen en zonnen? Dan wordt deze weggehaald. Zo kun je rustig wakker worden en ontbijten voordat je neerstrijkt bij het zwembad.

In Side Prenses Resort & Spa 5* vind je een prima animatieteam. Je viert hier vakantie met veel nationaliteiten wat het volgens familie de Boer wel lastig maakt voor het animatieteam. Het grootste deel van de vakantiegangers is Duits, Russisch of Turks. De animatie spreekt deze talen dan ook het grootste deel van de tijd. Toch krijgt de animatie hier een dikke voldoende. De animateurs zijn volgens jullie namelijk hartstikke vrolijk en vriendelijk.

In heel veel reviews wordt er geschreven over het eten. En dat is dan ook een belangrijk onderdeel van je all-inclusive vakantie in Side Prenses Resort & Spa. Jullie meningen over het eten zijn nogal verdeeld. Een deel vindt het eten goed en gevarieerd, terwijl een ander deel het eten juist niet gevarieerd vindt en niet warm genoeg. Ook over de hygiëne zijn de reviews wisselend, al zijn de meeste reviewers het erover eens dat het hotel schoon genoeg is.

Ligging

Combineer jij je relax vakantie graag met een beetje sightseeing? Dan ben je in Side Prenses Resort & Spa aan het juiste adres. Vanuit het hotel wandel je zo de boulevard op. Wandel een halfuurtje door langs het water en je staat in het hart van het oude stadscentrum van Side. Hier vind je op bijna elke hoek van de straat overblijfselen uit de oudheid. Sla de tempel van Apollo zeker niet over. Vind je een halfuur wandelen toch wat te ver? Reviewer Moon tipt dat je ook in de dolmus kunt stappen. Dan sta je er in 10 minuten.

Een duik nemen in zee en tussendoor zonnen aan de kust? Het privéstrand van Side Prenses Resort & Spa ligt op 10 minuten loopafstand. Annelies vertelt dat je het strand bereikt door naar beneden af te dalen, hou hier dus rekening mee wanneer je slecht ter been bent. Eenmaal op het strand kun je meteen een verkoelend drankje halen bij de beachbar.

We hebben een aantal aanbieders voor Side Prenses Resort & Spa voor je op een rij gezet:

174 reviews over Hotel Side Prenses Resort & Spa in het Nederlands

Voor herhaling vatbaar

AN
29-5-2019

Het is een heel mooi hotel . Zeer schoon en heel vriendelijke bediening.

Geboekt bijvakantiediscounter.nl

Heel fijn hotel!

Mariska
28-5-2019

We waren hier met 4 vriendinnen en we hebben een heerlijk verblijf gehad in Side Prenses Resort & Spa! Het ligt vlakbij het oude centrum van Side, te voet te bereiken via een mooi aangelegd voetpad, of 5 minuutjes met de taxi. Mooie kamers, netjes en schoon. Het eten in het buffetreastaurant was heel goed, met veel afwisseling en voor elk wat wils. Het a la carte restaurant ( wij gingen voor turks) was ook heerlijk. Tussendoor lekkere (zoete) hapjes en ijs, en de gözleme is zeker een aanrader! Mooi zwembad met voldoende bedjes. Het strand is makkelijk te bereiken, en voor de gasten van Side Prenses hebben ze een beachbar waar je lekker kunt snacken en ook weer voldoende bedjes om te genieten van het strand. Het personeel is vriendelijk en praat goed duits en engels. Ook het animatieteam is vriendelijk en enthousiast en maakt graag een gezellig praatje zonder opdringerig te zijn! We komen zeker nog een keer terug!

Gereisd Met vrienden in mei 2019

Geweldig mooi en fijn hotel!

Marja Nederkoorn
26-5-2019

Prachtig hotel, met heerlijk eten en ontzettend vriendelijk personeel! We mochten bij aankomst uit twee mooie familiekamers kiezen. Het uitzicht is prachtig! Hele gezellige sfeer. Leuke winkels in het hotel, mooie spa en binnenzwembad. Mooie indeling van het hotel! Tijdens het eten en in de lobbybar wordt je glas constant aangevuld. Zelfs tijdens het ontbijt willen ze koffie/cappuccino voor je pakken. Als je aan het strand ligt kun je lekker lunchen 's bij de beachbar, keuze genoeg en fijne vriendelijke bediening. Ook het eten bij de poolbar is lekker. Tussen de beachbar en het strand ligt de boulevard, waar je 's avonds en overdag natuurlijk, heerlijk kunt wandelen (naar Side). Volop winkels enz. langs de boulevard en ook aan de straatkant. Kortom, een geweldig betaalbaar hotel, waar we zeker weer teruggaan!

Gereisd Met oudere kinderen in april 2019

Preisdaler

Goed om er terug te komen

Gerard
25-5-2019

Het is een prachtig hotel met Zeer vriendelijk personeel . Kort bij Side Vlak bij de mooie Boulevard

Gereisd Met partner in mei 2019

Eeen meer dan goed hotel!

Han en Marja
22-5-2019

Fantastische ligging! Prima eten!Ruimte genoeg. Niet nodig om handdoekjes te leggen. De tuin met bedjes bij de beachbar was voor ons populair. Erg vriendelijk personeel, met name de lobbybar en de beachbar, o.a. Ahmet Nergiz. Hier komen we zeker terug!

Gereisd Met partner in mei 2019

Super ! 2020 komen we terug voor de meivakantie

Marja Hendriks- van Bavel
12-5-2019

We hebben een super vakantie gehad. Het is een tophotel Alles is keurig en schoon en wordt dagelijks schoongehouden. Eten is goed en heel veelzijdig. Probeer eens de pasta van pastaman op het buitenterras, super. Personeel is erg vriendelijk en behulpzaam. Vraag een upgrade en je zal je verbazen 😊 Naast het hotel zit een kleine supermarket ( als je voor het hotel staat aan de linkerkant naast Beckhams / Buffalo ) Super vriendelijke verkoper Fouad verkoopt alles wat je nodig hebt. Naast de supermarket zit een reisorganisatie. De eigenaar is een Nederlander en woont sinds een jaar of 6 weer in Turkije. Bij hem boek je de leukste excursies voor minder dan bij je reisorganisatie in het hotel. Doen hoor ! Hij kan je met alles helpen ( goede kapper, waar ga je het beste naar de masseur, niks is hem te gek Wij , 6 volwassen met kinderen, komen hier in 2020 zeker weer terug.

Gereisd Met vrienden in mei 2019

Een heel fijn hotel met goede locatie

Bianca
9-5-2019

Een zeer mooi hotel met heerlijk eten en vriendelijk personeel. Mooie, schone kamer en hele grote badkamer. Elke avond entertainment . Door het hoogteverschil heb je een lift om bij het strand te komen en is het 5 minuten lopen. Locatie is erg goed, direct aan de promenade. Hotel heeft meerdere (binnen) zwembaden, winkeltjes, kapsalon, fitnessruimte en hamam. Ook aan kinderen is gedacht. Enig minpunt is wanneer je vroeg in het jaar gaat er erg veel oudere mensen zijn in het hotel. Maar zeker een aanrader

Gereisd Met partner in april 2019
Geboekt bijvakantiediscounter.nl

Niet doen!! Te duur voor dit camping hotel

Marcel
9-12-2018

Dit is geen 5 sterren hotel. Het is overal vies, vloeren, tafels, vloerbedekking, ramen, bestek en servies moet je controleren voor je het pakt want het is gewoon niet schoon. Het fruit was niet fris en bruin. Salades lijken niet vers. Het buffet was weinig variatie en niet zo groot als bij de andere hotels waar we geweest zijn in turkye. Geen licht in de eetzaal tijdens ontbijt en lunch erg donker tijdens het eten. Vlekken in vloer bedekking echt aan vervanging toe. Er word veel gewerkt met kartonnen bekers en in het hele hotel geen theelepel te vinden dus een zacht gekookt eitje eten gaat ook niet lukken. Stoelen vallen van ellende uit elkaar en sommige tafels zijn vies en plakkerig omdat er iets van stickers op hebben gezeten. De strand tent word ook met wegwerp servies en bestek gewerkt in het restaurant van de strand tent ook, heel slecht voor het milieu en eet ook niet fijn. De wc's waren ronduit smerig bij het strand restaurant

Gereisd Met partner in oktober 2018

Hebben met ons vieren een hele fijne en prettige v

volly van Tongeren
1-12-2018

Wij waren met vrienden en mijn vrouw in Side Prenses resort in Side. Mooi en fijn resort ,met een mooi zwembad met een eiland in het midden. Mooie en ruime kamers met een heel grote badkamer ,erg geschikt voor minder valide personen. Eten en drinken erg goed. Kamers werden goed en dagelijks schoon gemaakt. Personeel erg behulpzaam en vriendelijk. Na uit boeken voor de terugreis bleek dat wij een hele grote vertraging hadden. Hotel resort en personeel heeft ons goed opgevangen en konden overal gebruik van maken . Dat was Klasse. Naar het strand toe was een lift om het hoogte verschil hierna toe op te vangen, werd net een nieuwe en mooie strand tent gebouwd en geopend , hier kon je tussen de middag eten en de gehele dag drinken halen super. Dit is zeker een aanrader. Het Resort ligt mooi ten op zichte van het oude Side ,makkelijk over boulevard na toe te lopen .

Gereisd Met vrienden in april 2018

Slecht hotel

linda Bolman
      19-10-2018

verkeerde kamer, onvriendelijk personeel, slecht bed, allerlei mankementen op de kamer, bedlinnen wordt niet verschoond water wordt niet aangevuld op de kamer evenals de koffie, papieren bekers voor koffie met houten roerstaafjes (ben ik op de camping of in een 5 sterren hotel) In het hele hotel is geen theelepel te vinden, laminaat kapot, verrotte kozijnen in de kamer. Deuren en spiegels worden niet schoongemaakt. overal vieze vingers en vetvlekken. dikke lagen stof onder de bedden. wc lek - vuile water liep zo de badkamer in, in het hele hotel vuile vloerbedekking.,alles wat je ziet of aanraakt valt uit elkaar, elke tafel stoel in het hotel is stuk vuil of beschadigt, het buffet is slecht en het eten is koud maar erger nog alles is echt smerig, alles wat je beetpakt moet je nakijken voor je het gebruikt, borden, bestek, kopjes, glazen.... en ook hier alleen maar houten stokjes ipv een theelepel ( daar eet geen geen zacht gekookt ei

Gereisd Met partner in september 2018

Preisdaler

• Voorzieningen voor minder validenAanwezig, Kamer geschikt voor gasten in een rolstoel
      • De staf spreektDuits, Engels

• Afstand tot strand200 m, 6 minuten lopen, < 5 minuten met de auto
      • Kleur van het strandLicht
      • Privé strandAanwezig
      • Strand toegangGescheiden door straat

• Animatie programmaAanwezig, Kids Club (6-9 jaar), Miniclub (2-5 jaar)

• Soort gerechtenDiabetische gerechten, Gerechten voor gasten met allergieën, Glutenvrij, Italiaans, Regionaal, Turks, Vegetarisch, Vis / Seafood
      • Aantal cafés1

• WinkelsCadeauwinkel, Juwelier, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
      • Room ServiceAanwezig, Beperkt menu
      • Op het terreinBagageruimte, Disco, Recreatieruimte, Terras, Tuin
      • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
      • Overige servicesAutoverhuur, Dokter, Geld wisselen mogelijk, Geldautomaat, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Strijkservice, Wasserette

• SaunaAanwezig, Hammam, Hetelucht sauna, Stoombad / Turks bad
      • Wellness behandelingenAyurveda, Fysiotherapie, Lichaamsbehandelingen, Massages, Oosterse behandelingen, Samen met partner, Speciale massages

• Reservering voor parkerenNiet mogelijk
      • ParkeermogelijkhedenBewaakt parkeren, Overdekte parkeerplaatsen, Parkeerplaats

• TennisbaanAanwezig
      • Sport & SpelBiljart, Darts, Tafeltennis

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Side Prenses Resort & Spa in Side / Titreyengol / Colakli / Sorgun / Kumkoy, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Side Prenses Resort & Spa zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.