Hotel Side Prenses Resort & Spa

• Jacuzzi
  • Kinderopvang
  • Sauna
Meer hotelinfo

In het Turkse Side ligt vijf sterren Hotel Side Prenses Resort & Spa. Hou je ervan om je je tijdens je vakantie te mengen met andere nationaliteiten? Dan zit je hier goed. Maar ook over het personeel van dit hotel zijn jullie enthousiast. Reviewers schrijven dat zij erg aardig en behulpzaam zijn. Stel je vragen dus gerust, want ze helpen je graag. Voor gezellige avonden ben je hier aan het juiste adres. Moon: ‘,s Avonds leuke activiteiten, zoals poolparty, schuimparty, beachparty, live muziek.’ Het terrein waarop Side Prenses Resort & Spa 5* ligt, is een beetje heuvelachtig. Wees hierop voorbereid bij je komst.

Vakantiegangers die eerder in Side Prenses Resort & Spa verbleven zijn vooral erg enthousiast over het zwembad. Volly van Tongeren schrijft dat het een mooi zwembad is met een eilandje in het midden. Kristel vult aan: ‘Zwembad heel proper en super badmeester.’ Een groot voordeel is dat het beruchte handdoekje leggen hier wordt aangepakt. Leg je je handdoek voor 9.30 uur neer, terwijl je nog niet gaat zwemmen en zonnen? Dan wordt deze weggehaald. Zo kun je rustig wakker worden en ontbijten voordat je neerstrijkt bij het zwembad.

In Side Prenses Resort & Spa 5* vind je een prima animatieteam. Je viert hier vakantie met veel nationaliteiten wat het volgens familie de Boer wel lastig maakt voor het animatieteam. Het grootste deel van de vakantiegangers is Duits, Russisch of Turks. De animatie spreekt deze talen dan ook het grootste deel van de tijd. Toch krijgt de animatie hier een dikke voldoende. De animateurs zijn volgens jullie namelijk hartstikke vrolijk en vriendelijk.

In heel veel reviews wordt er geschreven over het eten. En dat is dan ook een belangrijk onderdeel van je all-inclusive vakantie in Side Prenses Resort & Spa. Jullie meningen over het eten zijn nogal verdeeld. Een deel vindt het eten goed en gevarieerd, terwijl een ander deel het eten juist niet gevarieerd vindt en niet warm genoeg. Ook over de hygiëne zijn de reviews wisselend, al zijn de meeste reviewers het erover eens dat het hotel schoon genoeg is.

Ligging

Combineer jij je relax vakantie graag met een beetje sightseeing? Dan ben je in Side Prenses Resort & Spa aan het juiste adres. Vanuit het hotel wandel je zo de boulevard op. Wandel een halfuurtje door langs het water en je staat in het hart van het oude stadscentrum van Side. Hier vind je op bijna elke hoek van de straat overblijfselen uit de oudheid. Sla de tempel van Apollo zeker niet over. Vind je een halfuur wandelen toch wat te ver? Reviewer Moon tipt dat je ook in de dolmus kunt stappen. Dan sta je er in 10 minuten.

Een duik nemen in zee en tussendoor zonnen aan de kust? Het privéstrand van Side Prenses Resort & Spa ligt op 10 minuten loopafstand. Annelies vertelt dat je het strand bereikt door naar beneden af te dalen, hou hier dus rekening mee wanneer je slecht ter been bent. Eenmaal op het strand kun je meteen een verkoelend drankje halen bij de beachbar.

We hebben een aantal aanbieders voor Side Prenses Resort & Spa voor je op een rij gezet:

182 reviews over Hotel Side Prenses Resort & Spa

• 8Hennepveld14-08-2019

Komen nog eens terug

De kamer was prima en werdt goed schoon gehouden. Zwembad ruim opgezet met genoeg ligbedden. Eten perfect en gevarieerd. Hammam medewerker zeer onbeleefd. De annimatie was matig tot slecht georganiseerd.

• 9AN29-05-2019

Voor herhaling vatbaar

Het is een heel mooi hotel . Zeer schoon en heel vriendelijke bediening.

Geboekt bij vakantiediscounter
  • 9Mariska28-05-2019

Heel fijn hotel!

We waren hier met 4 vriendinnen en we hebben een heerlijk verblijf gehad in Side Prenses Resort & Spa! Het ligt vlakbij het oude centrum van Side, te voet te bereiken via een mooi aangelegd voetpad, of 5 minuutjes met de taxi. Mooie kamers, netjes en schoon. Het eten in het buffetreastaurant was heel goed, met veel afwisseling en voor elk wat wils. Het a la carte restaurant ( wij gingen voor turks) was ook heerlijk. Tussendoor lekkere (zoete) hapjes en ijs, en de gözleme is zeker een aanrader! Mooi zwembad met voldoende bedjes. Het strand is makkelijk te bereiken, en voor de gasten van Side Prenses hebben ze een beachbar waar je lekker kunt snacken en ook weer voldoende bedjes om te genieten van het strand. Het personeel is vriendelijk en praat goed duits en engels. Ook het animatieteam is vriendelijk en enthousiast en maakt graag een gezellig praatje zonder opdringerig te zijn! We komen zeker nog een keer terug!

• 10Marja Nederkoorn26-05-2019

Geweldig mooi en fijn hotel!

Prachtig hotel, met heerlijk eten en ontzettend vriendelijk personeel! We mochten bij aankomst uit twee mooie familiekamers kiezen. Het uitzicht is prachtig! Hele gezellige sfeer. Leuke winkels in het hotel, mooie spa en binnenzwembad. Mooie indeling van het hotel! Tijdens het eten en in de lobbybar wordt je glas constant aangevuld. Zelfs tijdens het ontbijt willen ze koffie/cappuccino voor je pakken. Als je aan het strand ligt kun je lekker lunchen 's bij de beachbar, keuze genoeg en fijne vriendelijke bediening. Ook het eten bij de poolbar is lekker. Tussen de beachbar en het strand ligt de boulevard, waar je 's avonds en overdag natuurlijk, heerlijk kunt wandelen (naar Side). Volop winkels enz. langs de boulevard en ook aan de straatkant. Kortom, een geweldig betaalbaar hotel, waar we zeker weer teruggaan!

Met oudere kinderen

• 9Gerard25-05-2019

Goed om er terug te komen

Het is een prachtig hotel met Zeer vriendelijk personeel . Kort bij Side Vlak bij de mooie Boulevard

• 9Han en Marja22-05-2019

Eeen meer dan goed hotel!

Fantastische ligging! Prima eten!Ruimte genoeg. Niet nodig om handdoekjes te leggen. De tuin met bedjes bij de beachbar was voor ons populair. Erg vriendelijk personeel, met name de lobbybar en de beachbar, o.a. Ahmet Nergiz. Hier komen we zeker terug!

• 10Marja Hendriks- van Bavel12-05-2019

Super ! 2020 komen we terug voor de meivakantie

We hebben een super vakantie gehad. Het is een tophotel Alles is keurig en schoon en wordt dagelijks schoongehouden. Eten is goed en heel veelzijdig. Probeer eens de pasta van pastaman op het buitenterras, super. Personeel is erg vriendelijk en behulpzaam. Vraag een upgrade en je zal je verbazen 😊 Naast het hotel zit een kleine supermarket ( als je voor het hotel staat aan de linkerkant naast Beckhams / Buffalo ) Super vriendelijke verkoper Fouad verkoopt alles wat je nodig hebt. Naast de supermarket zit een reisorganisatie. De eigenaar is een Nederlander en woont sinds een jaar of 6 weer in Turkije. Bij hem boek je de leukste excursies voor minder dan bij je reisorganisatie in het hotel. Doen hoor ! Hij kan je met alles helpen ( goede kapper, waar ga je het beste naar de masseur, niks is hem te gek Wij , 6 volwassen met kinderen, komen hier in 2020 zeker weer terug.

• 8Bianca09-05-2019

Een heel fijn hotel met goede locatie

Een zeer mooi hotel met heerlijk eten en vriendelijk personeel. Mooie, schone kamer en hele grote badkamer. Elke avond entertainment . Door het hoogteverschil heb je een lift om bij het strand te komen en is het 5 minuten lopen. Locatie is erg goed, direct aan de promenade. Hotel heeft meerdere (binnen) zwembaden, winkeltjes, kapsalon, fitnessruimte en hamam. Ook aan kinderen is gedacht. Enig minpunt is wanneer je vroeg in het jaar gaat er erg veel oudere mensen zijn in het hotel. Maar zeker een aanrader

Geboekt bij vakantiediscounter
  • 2018
    3Marcel09-12-2018

Niet doen!! Te duur voor dit camping hotel

Dit is geen 5 sterren hotel. Het is overal vies, vloeren, tafels, vloerbedekking, ramen, bestek en servies moet je controleren voor je het pakt want het is gewoon niet schoon. Het fruit was niet fris en bruin. Salades lijken niet vers. Het buffet was weinig variatie en niet zo groot als bij de andere hotels waar we geweest zijn in turkye. Geen licht in de eetzaal tijdens ontbijt en lunch erg donker tijdens het eten. Vlekken in vloer bedekking echt aan vervanging toe. Er word veel gewerkt met kartonnen bekers en in het hele hotel geen theelepel te vinden dus een zacht gekookt eitje eten gaat ook niet lukken. Stoelen vallen van ellende uit elkaar en sommige tafels zijn vies en plakkerig omdat er iets van stickers op hebben gezeten. De strand tent word ook met wegwerp servies en bestek gewerkt in het restaurant van de strand tent ook, heel slecht voor het milieu en eet ook niet fijn. De wc's waren ronduit smerig bij het strand restaurant

• 9volly van Tongeren01-12-2018

Hebben met ons vieren een hele fijne en prettige v

Wij waren met vrienden en mijn vrouw in Side Prenses resort in Side. Mooi en fijn resort ,met een mooi zwembad met een eiland in het midden. Mooie en ruime kamers met een heel grote badkamer ,erg geschikt voor minder valide personen. Eten en drinken erg goed. Kamers werden goed en dagelijks schoon gemaakt. Personeel erg behulpzaam en vriendelijk. Na uit boeken voor de terugreis bleek dat wij een hele grote vertraging hadden. Hotel resort en personeel heeft ons goed opgevangen en konden overal gebruik van maken . Dat was Klasse. Naar het strand toe was een lift om het hoogte verschil hierna toe op te vangen, werd net een nieuwe en mooie strand tent gebouwd en geopend , hier kon je tussen de middag eten en de gehele dag drinken halen super. Dit is zeker een aanrader. Het Resort ligt mooi ten op zichte van het oude Side ,makkelijk over boulevard na toe te lopen .

37 tips over Hotel Side Prenses Resort & Spa

• Marja, 13-05-2019

Excursies boek je bij Fatih, hij heeft zijn zaak naast de supermarket aan de kant van Beckhams/Buffalo. Goedkoop, eerlijk, zonder verkoopadresjes onderweg. Fatih kan je met alles helpen, ( goede kapper , barbier, hamam etc ect. De supermarket is van Fouad, super aardig hij heeft van alles te koop. Laat je zonnebrand/ shampoo`s maar thuis, in Turkije koop je het voor een 4e van de prijs. Loop over de boulevard naar het oude centrum. Eet een keer bij Liman, super lekker . Neem Teski Kebab

• Arjanne Otten, 14-05-2014

De Hamam die word aangeboden door Arke is heel goed. heerlijk genieten.

• Bert, 30-04-2014

Boek een trip bij het reisbureautje wat u vindt, als u uit de lift naar het strand komt. Links en nogmaal links vindt u een uitstekend sprekend NL sprekende Turk uit Rotterdam. Hij heeft vooral voor de ouderen een hele leuke bussafari. Hij vraagt € 25,= pp. Aan u om dit op z'n Turks op te lossen. We hadden een Duitssprekende Turkse reisleider die goed was te verstaan. Tip 2 boek eventueel bij Hasan op het strand. Hij kan u ook leuke zaken aanbieden. Zijn leefwijze dwong bij ons respect af.

53 vragen over Hotel Side Prenses Resort & Spa

• Eva, 21-08-2018

Cocktails

Zijn de cocktails en mix-drankjes zoals gin-tonic ook inbegrepen in het all inclusive assortiment of moet je deze betalen?

• Richard, 15-07-2018

Handdoeken

Is er een handdoeken serves? Hoe vaak kun je je handdoek om wisselen?

• Mary, 26-06-2018

Hoe is de Wi-Fi in het hotel?

• Voorzieningen voor minder validenAanwezig, Kamer geschikt voor gasten in een rolstoel
    • De staf spreektDuits, Engels

• Afstand tot strand200 m, 6 minuten lopen, < 5 minuten met de auto
    • Kleur van het strandLicht
    • Privé strandAanwezig
    • Strand toegangGescheiden door straat

• Animatie programmaAanwezig, Kids Club (6-9 jaar), Miniclub (2-5 jaar)

• Soort gerechtenDiabetische gerechten, Gerechten voor gasten met allergieën, Glutenvrij, Italiaans, Regionaal, Turks, Vegetarisch, Vis / Seafood
    • Aantal cafés1

• WinkelsCadeauwinkel, Juwelier, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
    • Room ServiceAanwezig, Beperkt menu
    • Op het terreinBagageruimte, Disco, Recreatieruimte, Terras, Tuin
    • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
    • Overige servicesAutoverhuur, Dokter, Geld wisselen mogelijk, Geldautomaat, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Strijkservice, Wasserette

• SaunaAanwezig, Hammam, Hetelucht sauna, Stoombad / Turks bad
    • Wellness behandelingenAyurveda, Fysiotherapie, Lichaamsbehandelingen, Massages, Oosterse behandelingen, Samen met partner, Speciale massages

• Reservering voor parkerenNiet mogelijk
    • ParkeermogelijkhedenBewaakt parkeren, Overdekte parkeerplaatsen, Parkeerplaats

• TennisbaanAanwezig
    • Sport & SpelBiljart, Darts, Tafeltennis