Géén boekingskosten

• Kinderzwembad
  • Kinderopvang
  • Bubbelbad
  • Sportfaciliteiten

Dit prachtige 5 sterrenhotel ligt op loopafstand van het strand en is perfect voor families die een onvergetelijke vakantie tegemoet willen gaan. Waterratten opgelet! Er is een waterpark met 3 glijbanen en meerdere zwembaden. Dankzij de all inclusive formule hoef je je geen zorgen te maken over eten en drinken. Vervelen zul je niet doen bij Side Crown Sunshine!

Veel mensen zijn je voorgegaan naar Side Crown Sunshine. Zo verbleef familie de Jong ook in het hotel en zegt hierover: “Wij hadden twee kamers geboekt zodat onze dochters hun eigen kamer zouden hebben, echter bij aankomst bleken wij te zijn overboekt (kwam veel voor). Het alternatief wat geboden werd was of overplaatsen naar een ander resort of een familiekamer. Gekozen voor familiekamer. (Touroperator heeft keurig gecompenseerd i.p.v. het hotel). Hotel is volledig op Duitsers georiënteerd en dat bleek ook de gasten die er waren. (Drie nederlandse koppels gezien) Animatie is erg simpel [...] Muziek bij het zwembad bestaat grotendeels uit Turkse muziek. Daar ben je op een gegeven moment wel klaar mee. Hotel personeel werkt keihard en is super vriendelijk Alle dranken zijn all-in ook sterke dranken WiFi is overdag niet al te sterk. Evengoed wel een Super vakantie gehad.” Ook vakantieganger Regina heeft een vakantie doorgebracht in Side Crown Sunshine. Ze zegt: “Het is een mooi hotel, mooie kamers, word goed schoon gehouden. Personeel is vriendelijk maar heeft moeite met de talen, ze kunnen Turks en een beetje Duits, Engels is niet mogelijk, ontbijt was heel goed middag en avond eten was wat eentonig en meestal lauw of koud. Wij zijn strand-mensen wat ik jammer vind is dat het strand niet schoon is.” Zoals veel beoordelingen aangeven wordt en voornamelijk veel Duits en Turks gesproken in het hotel, hou dus rekening met een eventuele taalbarrière. Verder scoort het hotel hoog op kamers, prijs en kwaliteit.

De ligging

Hou je veel van zwemmen en zonnen? Dan zit je bij hotel Side Crown Sunshine goed, want het hotel ligt op een steenworp afstand van een zandstrand. Ook heeft het hotel een eigen privé strand, waar het all inclusive concept van toepassing is. Het strand kun je bereiken met de gratis shuttlebus of te voet. Voor boodschappen hoef je ook niet ver te lopen, want de supermarkt ligt om de hoek. Verder liggen er bars, restaurants en winkels dichtbij het hotel. Heb je een auto gehuurd? Dan mag je het historische centrum van Side niet missen! Het is slechts 25 minuten rijden, maar dat is het zeker waard. Ontdek de nauwe wegen, bezoek vele archeologische gebouwen of bestel de lekkerste drankjes bij gezellige cafés. Een must see die je niet mag missen tijdens een vakantie aan Side Crown Sunshine zijn de overblijfselen van het Griekse-Romeinse theater. De dichtstbijzijnde luchthaven is Luchthaven Antalya op ongeveer 55 kilometer van het hotel.

Het hotel en faciliteiten

Side Crown Sunshine heeft in totaal 290 kamers verdeeld over 4 verdiepingen. Er zijn ook liften aanwezig. In de lobby vind je een 24-uursreceptie met een bagageruimte. Als vakantieganger kun je in de gemeenschappelijke ruimtes gratis gebruikmaken van wifi. Verder heeft het hotel diverse winkels, markt en een souvenirwinkels. Side Crown Sunshine heeft meerdere zwembaden waar het heerlijk vertoeven is op warme zomerdagen. Er is ook een zonneterras waar je kunt genieten van de Turkse zon. Ook aan de jongste vakantiegangers is gedacht. Zo is er een apart kinderbad en een speeltuin waar ze zich uren kunnen vermaken. Ook voor een relaxte vakantie zit je bij Side Crown Sunshine goed. Er is een wellnesscentrum waar je kunt ontspannen in de sauna, hammam en stoombad. Tegen betaling kun je een massage of een schoonheidsbehandeling boeken. De actievelingen kunnen gebruik maken van fitness, of een potje volleybal of tafeltennis spelen. Zowel overdag als in de avond is er een activiteitenprogramma voor jong en oud. Daarnaast kun je lekker eten en drinken in het buffetrestaurant of in één van de à-la-carte restaurants.

De kamers

Alle tweepersoonskamers zijn modern ingericht en voorzien van een airconditioning, minibar, televisie en koffie-/theefaciliteiten. De badkamers zijn uitgerust met een douche en toilet. Een föhn is voor het gemak van de gasten beschikbaar. Daarnaast is er een balkon met zitje aanwezig op de kamers. Tegen betaling kun je gebruik maken van wifi en kluisje.

Het verschil in kamers

De tweepersoonskamers zijn geschikt voor maximaal twee personen. Sommige kamers kunnen ook geboekt worden voor alleengebruik. De voordeelkamers zijn iets kleiner dan de tweepersoonskamers en beschikken niet over een balkon of terras met zitje. Deze kamers beschikken over dezelfde faciliteiten als de tweepersoonskamers. De deluxe kamers hebben dezelfde faciliteiten als de tweepersoonskamers en zijn luxer ingericht. Ook de deluxe kamers zijn te boeken voor alleengebruik. De suites hebben dezelfde faciliteiten als de tweepersoonskamers en zijn iets groter. Op zoek naar een familiekamer voor het gehele gezin? Ook Side Crown Sunshine heeft ruime kamers tot z’n beschikking en hebben dezelfde faciliteiten als de tweepersoonskamers. De royal suites jacuzzi kamers zijn ruimer ingericht en hebben dezelfde faciliteiten als de tweepersoonskamers. Ook zijn deze kamers uitgerust met een slaapkamer en balkon met zitje. De badkamer heeft een bad of douche en een föhn.

Eten en drinken

Bij Side Crown Sunshine kun je verblijven op basis van all inclusive verzorging. Ontbijt, lunch en diner zijn in buffetvorm inbegrepen. Daarnaast is er een ruime keuze aan geselecteerde alcoholvrije dranken en alcoholische dranken die 24 uur per dag inbegrepen zijn bij de reissom. Er is ook een à la carte restaurant, waar je tegen betaling en op basis van reservering kan dineren.

Kindvriendelijke all inclusive vakantie

Voor de kinderen is er een miniclub aanwezig. Ouders dienen aanwezig te zijn in de kidsclub voor- en na de middag. Ook worden er mini disco's gehouden in de avonden. Bij het restaurant is er een speciaal kinderbuffet en zijn er kinderstoelen aanwezig. Voor de actievelingen is er een kinderbad en een speeltuin. Een babybedje kun je aanvragen bij het boeken van de accommodatie.

Goed om te weten

Een babybedje kun je aanvragen bij het boeken van de accommodatie. Dineren in een à la carte restaurant is tegen betaling en op basis van reservering.

Boek met andere aanbieders

Boek met Zoover

Misschien vind je deze accommodaties ook leuk?

20 Reviews over Side Crown Sunshine

• 3Dre31-10-2022

Zeer slecht

Pluspunten: - mooi gebouwd hotel - vriendelijk personeel Minpunten: - zwembad is klein en afgeschermd met muren en huizen erom heen. Dat is op de film niet te zien - eten koud, dan bedoel ik echt koud. Frieten lagen soms 3 uur in een bak. Mensen moesten die eerst opeten voordat nieuwe kwamen. - niet schoon, kamers werden slecht of niet schoongemaakt - geen derde bed voor onze dochter. Daar was een slaapbank voor. Wilden we upgraden dan 90 euro betalen. - hotel ging sluiten. Alles werd afgebroken, geen animatie, niets te doen. Laatste 2 dagen slechts 20 mensen in hotel. Alles wordt overgeboekt naar Crown palace terwijl hotel gewoon te boeken is. Hotel ging toch sluiten en zou verkocht zijn. Wij hebben een fijne vakantie gehad omdat we positief zijn ingesteld en genoten hebben van de zon. Omgeving en onze dochter die een leuke vriendin had ontmoet. Echter vind ik wel dat als je 5 sterren all in boekt, best iets mag verwachten. Jammer.

• 6Angelique26-10-2022

Nooit meer.

Buiten het hotel is niets te beleven. Half uur rijden van Side vandaan. Zwembadwater was ijskoud, bijna niemand ging erin. Op het strand genoeg bedjes. Eten bij het strand was redelijk. Het buffet in het hotel viel erg tegen, iedere dag hetzelfde, weinig verandering. Ben vaker in Turkije geweest en dit was wel het minste wat ik ooit gehad heb. Voor mij geen 5 sterren waard. Regelmatig uit wezen eten in Side, en dat is jammer omdat je toch voor all inclusief hebt betaald. Personeel was wel erg vriendelijk. Voor mij dus dit hotel niet meer.

• 4Nada12-10-2022

Nooit meer.

Het eten was verschrikkelijk, elke dag het zelfde eten. Zwembadwater was te koud! Zelfs het kinderzwembad was ijskoud. Mijn kindje van 9 maanden is hierdoor ziek geworden met 39.9 koorts.

• 9A . Dubois18-09-2022

leuke vakantie van 12 dagen gehad

Net terug van een leuke vakantie van 12 dagen, bij aankomst is het hotel bij vele gasten overboekt, zodat ze proberen je naar een ander hotel door te sturen van hun , niet aan meegewerkt en dus toch een kamer gekregen dezelfde dag. Het hotel is ons goed bevallen . De kamer was goed en schoon. Zwembad goed schoon en zeker ruim genoeg, met 1 redelijk groot bad voor te zwemmen van 1.40 diep, 1 bad voor relax te zwemmen ook van 1.40 diep, en nog een bad waar drie geweldige glijbanen in uitkomen, gast van de animatie knettergek maar zeker een geweldige oprechte kerel Restaurant heel ruim qua zitplaatsen en een leuk buitenterras erbij. Buffet eten ook naar onze keuze zeker ruim voldoende qua keuze, zeurders heb je er natuurlijk altijd bij. Strand ook leuk met iedere 10 a 15 minuten een shuttle ernaartoe, alleen hier helaas bij strandbuffet eten vaak koud. personeel van gehele hotel werkt zich uit de naadjes voor je vakantie geslaagt te maken.

• 8P en R02-09-2022

Prima hotel

We hebben ons die 10 dagen prima vermaakt. Mooi schoon hotel. Mooie ruime kamers. Vriendelijk personeel. Eten ook goed. Animatie team doen het met z'n drieën erg leuk. In de omgeving heel veel winkels. Kortom 10 dagenwas eigenlijk te kort.

• 8Barbara sporre21-08-2022

Fijn verblijf

Een prima hotel lief personeel werkt hard voor weinig eten goed voor iedereen wat Turkse avond dat viel tegen zee ruim 600 m verder op maar er rijd een busje van hotel kamer was prima

• 8Fam de Vries20-08-2022

Leuke vakantie gehad

Hotel was schoon en netjes. Personeel over het algemeen vriendelijk spreken duits en Engels Onze dochter vond de mini club en Mini disco geweldig leuke shows in de avond . Kamers schoon mooie lobby Eten kon soms iets warmer maar dat komt ook omdat de meeste gasten de deksels van de warmhoud bakken niet naar beneden doen. Minpuntjes waren geen echte cocktails ( wat je wel van 5 sterren mag verwachten) En het was erg glad rond het zwembad en de wc"s bij het zwembad niet altijd even schoon. En we misten afvalbakken rond het zwembad. Er was iemand die lege beheers e d kwam halen maar wij ruimen ons afval graag gelijk in zelf op En verplichte asbakken aan de parasols waar ook afval in gedeponeerd werd. Dit is voor niet- rokers wat minder fris We hadden een schuim party ( 1xper 2 weken) dit was echt geweldig . Turkse avonden ook mooi zowel eten als show. Geen 5 sterren maar 4 Verder leuke vakantie gehad .

• 5Kim11-08-2022

Bedenk je goed als je dit hotel boekt.

Bij aankomst om 04.00uur snachts met 2 kids vertellen ze dat ze geen kamer vrij hebben.Dit in de rest vd 13dagen van heel veel mensen gehoord.Dus geen toeval meer. Ze willen je gewoon na het andere hotel hebben. Dus bedenk je goed als je dit hotel boekt is er een kans van 90% dat ze je naar serenety sturen en of je daar blij van word? De mensen die gegaan zijn wisten niet hoe gauw ze terug wouden naar Sunshine.

• 5Enya09-08-2022

Nooit meer terug

Het eten is heel erg slecht,elke dag hetzelfde en wat er is is zo droog dat je het niet weg krijgt. Service onder de maat. Zeker geen 5 sterren waard. Ik dacht wat luxer en meer verzorgd op vakantie te gaan,maar dat is vies tegen gevallen.

• 4P02-08-2022

Geen aanrader!!!

Hotel ligt aan de uiterste rand, weinig toerisme of levendigheid. Personeel spreekt slecht of geen Engels, soms een beetje Duits. Buffet was weinig variërend en vaak lauw of koud. In de week dat wij er waren zijn er meerdere ongelukken gebeurt bij het zwembad doordat mensen ( en ook zelfs een kind) door het rooster naast het zwembad zakten. Tot ernstige verwondingen aan toe. Personeel is aardig en werkt hard. Strand ligt net te ver van het hotel om het lopend te doen ( geen aanrader met temp van 40 gr) Er loopt een pendelbusje tot 's avonds half 6. Restaurant aan t strand heeft ook niet veel keuze maar het eten is daar wel warm! En er zit de hele dag een Turkse vrouw van die pannekoeken te bakken. Strandbedden genoeg. Worden ook netjes zandvrij gemaakt als je aan komt.

Het was leuk voor één keer, maar voor ons niet weer!! Is het geld absoluut niet waard.

Hotel Side Crown Sunshine info

• SportschoolBeschikbaar (1)
  • BoogschietenBeschikbaar (1)
  • TafeltennisBeschikbaar (1)
  • BasketbalBeschikbaar (1)
  • Beach volleybalBeschikbaar (1)
  • Jeu de boulesBeschikbaar (1)
  • DartsBeschikbaar (1)
  • AerobicsBeschikbaar (1)
  • Bananen bootBeschikbaar (1)
  • JetskiënBeschikbaar (1)
  • DuikenBeschikbaar (1)