Hotel Royal Dragon

Hotel aan zee, Luxe hotel, KinderhotelWeer vandaag23°15°
Hotel Royal Dragon
8,8

Wat vakantiegangers zeggen

Royal Dragon Hotel Turkije wordt veel bezocht door gezinnen met jonge kinderen. Peter zegt: ‘Heb je geen bezwaar voor wat lawaai en enorme grote luchtbedden in het zwembad dan is dit hotel the place to be.’ Zoals veel hotels aan de Turkse Rivièra is Hotel Royal Dragon een vrij massaal hotel. Hotel Royal Dragon ligt direct aan zee met een zandstrand dat langzaam afloopt in de zee, ideaal voor een vakantie met kinderen.

Over de kamers van Hotel Royal Dragon zijn jullie positief. Familie Strijk zegt: ‘Zeer ruime kamer, dagelijkse schoonmaak en ook de shampoo e.d. werden dagelijks aangevuld.’ Wel geven jullie aan dat de bedden aan de harde kant zijn en de kamers ietwat verouderd. Je kunt bij de receptie wel vragen om een topper voor de bedden.

Over de variatie van het eten zegt Familie Winter: ‘Zeer veel variatie voor een Turks hotel. Natuurlijk is het beperkt tot kip, vis, lam en rundvlees waardoor de mogelijkheden minder ruim zijn dan in Nederland. Desondanks toch iedere avond een ander menu met een speciaal thema zoals Mexicaans, Thais, Mediterraan, Turks. Ook overdag is er voldoende keus al is hier minder variatie’. Voor kinderen is er een speciaal kinderbuffet. Naast het buffet heeft Hotel Royal Dragon ook vier à la carte restaurants. Over de drankjes zegt Jerry: ‘Cocktails waren lekker en je had volop keus.’

Bij het zwembad zijn er meer dan genoeg ligbedden dus van handdoekje leggen is hier geen sprake. Let wel op dat het kinderbad met 40 centimeter nog best diep is voor de kleinere kinderen. Het aquapark en de kermis bereik je via een tunnel. Deze faciliteiten deel je met het naastgelegen hotel. Een tip van Patrick: ‘Perfect aquapark, alleen moet je bij de receptie een wit bandje halen zodat de kids van alle glijbanen af mogen.’ Rondom het zwembad van Hotel Royal Dragon ligt een grote tuin die direct aan zee ligt.

Reviewers zijn zeer te spreken over het personeel bij Hotel Royal Dragon. Seema vertelt: ‘Het personeel is ontzettend vriendelijk en behulpzaam.’ Ook Erwin is een tevreden gast: ‘Met klachten gaan ze erg goed om, en pakken dit meteen op, ook door het personeel zelf.’ Wel geven jullie aan dat de kwaliteit van het internet nog verbeterd kan worden.

Ligging

Met de dolmus kun je goedkoop naar steden als Side of Manavgat. Op maandag en donderdag is er in Manavgat een lokale markt. Leuk is om dit te combineren met de watervallen net buiten de stad. Cultuurliefhebbers moeten naar Side gaan. De opgravingen hier zoals het theater en de tempels van Apollo en Athene zijn zeker de moeite waard.

Als je wilt shoppen doe dit dan niet recht tegenover het hotel. Ongeveer 1 kilometer vanaf Hotel Royal Dragon vind je namelijk een winkelcentrum dat een stuk goedkoper is. Je kunt vanaf het hotel ook een boulevard met verschillende winkels bereiken. Als je hier langs loopt heb je kans om schildpadden te spotten op het strand.

1322 reviews over Hotel Royal Dragon in het Nederlands

Mooi hotel maar ijkoud zwembad

C,
14-10-2018

Mooi hotel en kamers zijn schoon. Kamers zien er goed uit maar de bedden waren erg hard. Verder ook geen afzuiging op de badkamer voor bv het toilet. Het eten was prima en veel wordt voor je neus vers bereid. Wel is het jammer dat bij de Poolbar en in het hoofdgebouw de eetgedeeltes wisselt open zijn waardoor het er wat ongezellig uitzien. We waren in oktober maar het hotel was helemaal volgeboekt. Het ergste was het steenkoude zwembad, gewoon niet te doen. Zelfs het kleine kinderbadje was veel te koud (lees net zo koud). Niet te doen voor die kleintjes. Ook was het kinderbadje best diep met 40cm waardoor kindjes die niet kunnen lopen niet zittend kunnen spelen in het water. Door het koude water was het heel erg druk op het strand. Ook geen pier het water in en geen mogelijkheden voor een prieeltje of iets dergelijks te huren. Wat we wel kennen van bv Lara. Animatie hebben we geen gebruik van gemaakt. Side zelf bezoeken is echt de moeite waard. Wat een leuk stadje.

Gereisd met jonge kinderen in Mon Oct 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Mooi groot hotel

Jerry Voormeeren,
8-10-2018

Mooi groot hotel die toe is aan een opknapbeurt, met voornamelijk Duitse en Russische gasten. Onze kamer was ruim en schoon. Het meeste personeel was vriendelijk en behulpzaam. Het eten was goed en gevarieerd. Cocktails waren lekker en je had volop keus. Minpunten vonden wij de shows,die ook tegelijkertijd met de live muziek bij het strand begonnen. En gezamenlijk met het naast gelegen hotel werden gedaan. Ook vonden we wel raar dat de bar bij de arena dicht ging als de show begon. Verder bij de etenstentjes bij het zwembad kon de vloer erg glad zijn. Verder zijn er 4 ala carte restaurants waarvan helaas 3 in het hoofdgebouw. Buiten het hotel direct aan de overkant is er een winkelcentrum waar de prijzen hoog zijn. Je kan beter een stukje verder lopen. Bezoekje Side is ook leuk.

Gereisd met vrienden in Sat Sep 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Prima vakantie maar geen tweede keer dit hotel

Angela den Hollander,
25-9-2018

Ik vind dat dit hotel plussen maar ook minnen heeft. + Kamer verouderd maar wel netjes + Eten prima, ruime keus en paar keer per week een thema + Personeel grotendeels erg vriendelijk en behulpzaam + Elke dag handdoeken en kamer opgeruimd + Ligging goed + Zandstrand loopt geleidelijk af + Geen probleem de kamer bij te boeken voor een halve dag ivm vertrek

• Drankjes, ook cocktails , regelmatig lauw, vooral aan de poolbar, tijdje laten staan en roeren met ijsklontjes maar dan weer waterig
  • Shows vaak middelmatig, veel mensen gingen dan ook na 10 minuten al weg
  • Bij binnenkomst van de hotelkamer rook je een put lucht. Het kwam echter niet van de badkamer maar uit de airconditioning.
Gereisd met oudere kinderen in Sat Sep 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Tjingo

Er is maar 1 woord, Super!

Gerard Nijboer,
23-9-2018

Wij zijn van 6 t/m 15 september in dit prachtige hotel geweest. Wat een super hotel. Wij kunnen geen min puntjes vinden. Het personeel vriendelijk, niks was hen te veel. Het entertainment team, helemaal super.

Gereisd met partner in september 2018

nooit meer

alex,
20-9-2018

Receptie medewerker ook nog eens manager scheld mensen uit zodra ze hun rug keren. Schoonmaak top! Kamers super schoon! Eten zo veel soorten en zo lekker! Eerste en laatste keer Dragon

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

Jeroen,
15-9-2018

Wij zijn nu voor het 2e jaar op rij na dit super hotel geweest en het is nog steeds het zelfde als vorig jaar gewoon in 1 woord geweldig en wederom het gehele personeel wat daar werkt verdiend er een dikke pluim deze mensen staan 24 uur per dag voor je klaar ik kan niks anders zeggen dan dat dit hotel op alle fronten een dikke 10 verdiend.

Gereisd met partner in september 2018

Heel fijn hotel!

Roy van Lent,
13-9-2018

Hele fijne vakantie gehad in dit mooie grote hotel!!! Eten was super, personeel vriendelijk uitermate kindvriendelijk!!! Bedden alleen heel erg hard!! Kamers, daar kan ik heel duidelijk over zijn: Super!!! Hygiëne Super!!! Enige minpunt was dat het hotel Duits is ingesteld.. Dat wil zeggen: Personeel spreekt weinig tot geen Engels, en zeker voor de receptionisten vind ik dit erg slecht!! Midnight snack hoef je niet veel van te verwachten, ook dit was onder de maat. Voor de rest... Een super hotel, waar wij nog wel een keer terug gaan komen!!

Gereisd met jonge kinderen in september 2018

Leuk mooi hotel maar niet voor 2e x

Fam. T,
12-9-2018

Het park was prachtig, ligging super kamers ruim, bed erg hard Alles schoon en super vriendelijk personeel. Alleen in het het restaurant zowel bij het zwembad als het hoofd restaurant Veel levensmiddelen slecht of geheel ongevoelig, bij het zwembad liep de boter als olie uit het kuipje. , drankjes ook vaak lauw echt niet prettig. En het vlees steeds erg droog en de gekookte groente erg hard gewoon niet gaar. Met de messen bij het eten was gewoon niet te snijden. Verder wel fijne vakantie gehad , maar zou geen 2e x gaan Voor de hele kleintjes was het peuterbad erg diep Een 2e kleuterbad liep snel af zonder markering.

Gereisd met vrienden in september 2018

Een (voor ons iets te groot) geweldig hotel!!

Sabrina Van Gulik,
9-9-2018

Een mooi hotel, vriendelijk personeel, schoon en het eten was super! Het zwembad is lekker groot, het kinderbadje naast de kinderanimatie dus ideaal! Entertainment savonds is ook leuk! Het aquapark en kermis zijn via een tunneltje te bereiken en deel je met het hotel ernaast. Het enige minpunt voor ons was dat het allemaal wel erg groot en kolossaal is maar dat staat de kwaliteit niet in de weg gelukkig! We hebben echt een super vakantie gehad maar kiezen volgend jaar wel voor een iets kleiner resort. Een tip voor als je gaat winkelen; kies niet voor het winkelcentrum tegenover het hotel, je betaald de hoofdprijs. Als je links schuin oversteekt (parkeerplaats over) en een stukje loopt kom ke een kleiner winkelcentrum tegen en winkels die stukken goedkoper zijn.

Gereisd met jonge kinderen in Wed Aug 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Super hotel! Zeer ruime kamer, dagelijks schoonmaak en ook de shampoo ed werden dagelijks aangevuld. Minibar om de dag! Personeel heel vriendelijk, eten geweldig!! Wat een keuze en variatie, ik kan er niet bij dat mensen commentaar op het eten hebben. Mooie zwembaden, voldoende bedje bij het zwembad , mooi waterpark! Ook overdag genoeg keuze in eten en 's avonds lekkere cocktails (ruime keuze). Ook de kinderanimatie was leuk en gevarieerd! Echt een top vakantie, ontbrak aan niks! Komen zeker nog eens terig

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• Soort strandKiezels
  • Afstand tot strand400 m, 5 minuten lopen, < 5 minuten met de auto
  • Privé strandAanwezig
  • Strand toegangGescheiden door boulevard

• Animatie programmaAanwezig, Miniclub (2-5 jaar)
  • KinderopvangOp aanvraag

• Receptie24-uurs receptie, Aanwezig
  • Room Service24 uurs service, Aanwezig
  • Op het terreinBagageruimte, Disco, Recreatieruimte, Rookruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Overige servicesAutoverhuur, Dokter, Geld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Kluis, Stomerij, Strijkservice, Wasserette

• SaunaAanwezig, Hammam, Stoombad / Turks bad

• FitnessAerobics, Fitness
  • TennisbaanAanwezig
  • Tennisbaan informatieMateriaalverhuur
  • Sport & SpelBiljart, Bowling, Darts, Minigolf, Tafeltennis

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Royal Dragon in Side / Titreyengol / Colakli / Sorgun / Kumkoy, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Royal Dragon zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.