Hotel Royal Dragonstersterstersterster

• Jacuzzi
  • Sauna
Tonen op kaart

Algemene informatie Royal Dragon

Royal Dragon Hotel in Side, Turkije is een grote en populaire accommodatie in het zuiden van Turkije. Royal Dragon is groots opgezet en heeft zo'n 700 kamers. Je kunt hier all inclusive vertoeven en de aanwezigheid van een animatieteam, speeltuin en een waterpark maakt het een paradijs voor jonge kinderen.

Royal Dragon ligt direct aan zee met een zandstrand dat langzaam afloopt in de zee, ideaal voor een vakantie met kinderen.

De kamers van Hotel Royal Dragon zijn zeer ruim, worden dagelijkse schoongemaakt en benodigdheden als shampoo wordt aangevuld. Royal Dragon beschikt over drie kamertypen

• Standaardkamer (max. 3 volwassenen en 1 kind)
  • Juniorsuites - beschikt over een jacuzzi in de woonkamer (min. 2 personen en max. 2 volwassen en 1 kind)

• Familiekamer - beschikt over woon- en slaapkamer en een aparte slaapkamer (4 personen)

Het eten en drinken in Royal Dragon is zeer gevarieerd. Er is iedere avond een ander menu met een speciaal thema zoals Mexicaans, Thais, Mediterraan, Turks. Voor de kinderen is er een speciaal kinderbuffet en zijn er vier à la carte restaurants in het hotel te vinden.

Bij het zwembad zijn er meer dan genoeg ligbedden dus van handdoekje leggen is hier geen sprake. Let wel op dat het kinderbad met 40 centimeter nog best diep is voor de kleinere kinderen. Rondom het zwembad van Hotel Royal Dragon ligt een grote tuin die direct aan zee ligt. Royal Dragon beschikt zelfs over een aquapark en een kermis, die beide te bereiken zijn via een tunnel. Deze faciliteiten deel je met het naastgelegen hotel.

Ligging

Met de dolmus kun je goedkoop naar steden als Side of Manavgat. Op maandag en donderdag is er in Manavgat een lokale markt. Leuk is om dit te combineren met de watervallen net buiten de stad. Cultuurliefhebbers moeten naar Side gaan. De opgravingen hier zoals het theater en de tempels van Apollo en Athene zijn zeker de moeite waard.

Als je wilt shoppen doe dit dan niet recht tegenover het hotel. Ongeveer 1 kilometer vanaf Hotel Royal Dragon vind je namelijk een winkelcentrum dat een stuk goedkoper is. Je kunt vanaf het hotel ook een boulevard met verschillende winkels bereiken. Als je hier langs loopt heb je kans om schildpadden te spotten op het strand.

1363 reviews over Hotel Royal Dragon

• 2019
    10Frank en Anita uit wijchen21-09-2019

Dit hotel is zeker de moeite waard

Dit hotel is zeker de moeite waard, alles gewoon heel goed. Alles is netjes schoon en zeer hard werkende mensen . Eten en drinken in overvloed , zeer veel keuze. De friet zou beter gebakken kunnen worden . Ook mijn verjaardag daar gevierd, tegen een kleine vergoeding zeer veel leuke dingen voor mij gedaan. Ook alles zeer netjes schoon, constant worden de wc,s schoon gemaakt. Kamers zijn ook zeer ruim en netjes. Winkels gelijk tegen over het hotel. Maar toen wij er waren ,heel weinig Nederlanders . Zeer veel oosterburen, daar leeft het hotel wel. Maar al met al een super goede vakantie gehad.

Gereisd met vrienden in september 2019

• 10Gezin met klein kind19-08-2019

Luxe, kwaliteit, ontspanning ... van alles wat!

Super goed hotel. Na 14x Turkije, vaak in Side en enkele keren in Lara geweest, durf ik wel te zeggen dat Royal Dragon één van de betere, dan niet de beste, hotels is waar ben geweest. Afgelopen weekend teruggekomen van 10 dagen Royal Dragon. Bij binnenkomst een super mooie lobby. Zwembaden zijn top, ook kinderbad (40cm) is voor jonge kinderen geweldig. De glijbanen en de bijhorende kermis zijn natuurlijk geweldig. De kamer was erg ruim en erg schoon. De badkamer vind ik wel verouderd, vooral het bad. Veel resorts hebben de afgelopen jaren de bader verwijderd voor in een inloopdouche. De minibar werd prima bijgevuld. Het eten was erg goed, elke avond weer een ander thema met veel andere gerechten. 2 soorten patat, lamsvlees, garnalen, mosselen, lamsvlees, t-bone steak ... van alles wat. 2 minpunten: de kartonnen bekers bij het zwembad, ik vind de plastic bekers dan toch beter. Ik miste de matrasjes voor op de bedjes aan het zwembad.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 9Djes10-08-2019

Aanrader!

Pluspunten: zijzeezicht geboekt, hele grote kamer met zeezicht gekregen. Het hotel zou verouderd zijn maar wij hebben hier niets van gemerkt!! Schoonmaak op de kamer was top. Personeel voor het grootste gedeelte erg vriendelijk. De hele dag door eten, ‘s middags heb je lunchbuffet, strandrestaurant, turkse tent, amphi food corners (kip, doner, friet, pita, patat, salades, wafels, ijs enz) en de pattiserie en ‘s nachts zelfs van de kaart eten!! Veel Duitsers en Nederlanders. Groot zwembad en een waterpark en kermis erbij! In de omgeving genoeg winkeltjes (loop via links of rechts naar de lange bazaar achter het stone shopping center tegenover het hotel, heel goedkoop). In de lobby & de terrassen wordt je overal bediend dus niet zelf in in de rij. Verbeterpunten: heel veel eten ook bij het buffet, daarom soms wel een kwantitatief over kwalitatief idee erbij. Hygiëne op de openbare toiletten, buiten die in de lobby, was niet al te best.

Gereisd met partner in augustus 2019

• 10peter engelen07-08-2019

geweldig

geweldig hotel met een mega zwembad en direct aan het strand. De kamers zijn ruim van opzet en worden dagelijks schoongemaakt en voorzien van nieuw beddengoed. qua eten kom je niks te kort je kan 24 uur per dagen eten en drinken eten is zowel binnen als buiten gevarieerd en lekker. het zwembad is groot en warm maar zorgde voor voldoende verkoeling en ook het kinderbadje is ruim van opzetalleen misten we daar een klok. Ook het aqua park en de kermis is voor de kleintjes heel leuk. het personeel was zeer vriendelijk en geen vraag was te gek. als je ieder dag aan het zelfde tafeltje ging zitten dan stond na 2 dagen het drinken al voor je klaar omdat de ober wist wat je dronk. ook het animatieteam was erg actief en er werden heel veel activiteiten gedaan. al met al een geweldige tijd gehad

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 7William20-07-2019

Voor ons niet meer

Tegenvallend verblijf van 12 dagen in Royal Dragon, in ieder geval niet wat we gewend zijn. Het grootste gedeelte van het personeel is onvriendelijk en straalt geen enkele vorm van enthousiasme uit. Het eten is weinig gevarieerd en tevens is het erg druk in het hoofdrestaurant. Als je buiten eet word je continu door katten gestoord, ze springen op lege stoelen en in sommige gevallen zelfs op tafel. Het zwembad is op zich goed maar er is geen enkele glijbaan voor jonge kinderen (<4) in het kikkerbad. Er is een handdoeken beleid maar dit word niet gehandhaafd. Op basis van het bovenstaande komt dit hotel niet in de buurt bij andere hotels in Lara. Dit heeft vooral met details als maken van contact met de klant, gratis popcorn, suikerspin of een lollie na de minidisco te maken. Wij gaan niet meer terug en zullen ook andere Royal Hotels niet bezoeken. Past waarschijnlijk niet bij ons.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 10Bianca v Boggelen12-07-2019

Geweldig hotel zeer gastvrij prachtige omgeving

Gereisd met partner in juli 2018

• 8Angela09-07-2019

Leuk en mooi voor een keertje

We hadden eigelijk Royal Taj Mahal geboekt, Maar omdat de kamers met zwembadzicht volgeboekt waren kregen we de optie om naar Royal Dragon te verhuizen in een suite met het zwembadzicht wat we wouden. Mooi hotel, beide trouwens. Fyn verzorgd en genoeg te doen voor kleintjes ! Het eten is wel echt iedere dag hetzelfde, op sommige dingen van het avondeten na.. Het was mooi voor een keertje, maar gaan er niet meer terug.. heb al veel plaatsjes in Turkije bezocht, maar komkoy/side valt het meest tegen val allemaal.. buiten je hotel Heb je een breed aanbod in winkels met namaakspulletjes, maar echt een gezellig terrasje of eens leuk uitgaan zit er in deze plaats niet echt in. Verder zeker wel een aanrader als je een lekkere ontspannen vakantie wilt ! Of met de kinderen een mooie vakantie wilt hebben waarbij er genoeg te doen is voor de kleintjes. Mooi strand ook! Lief personeel dat voor je klaarstaat, maar niet telkens lastig valt.

Gereisd met partner in juni 2019

• 10Sanne06-07-2019

Fantastisch resort met geweldig personeel!

wij hebben een top vakantie gehad. genoten van een heerlijk luxe verblijf met ontzettend gastvrij personeel!

Gereisd met partner in september 2018

• 7Frank19-06-2019

Compleet gezinshotel naar Turkse maatstaven

Groot resort-enorm zwembad-aquapark voor kids-voldoende plek bij zwembad en op het strand-iedere avond live muziek-duits-russisch georienteerd-echt gezinshotel-VEEL kinderen-eten niet geweldig, kip of lam en veelal lauw tot koud,versheid o.b.v. smaak tevens te betwisten.

Gereisd met vrienden in juni 2019

• 9Miranda Gerrits15-05-2019

Prima hotel!

Prima hotel. Goede kwaliteit-prijs verhouding. Goed eten, vriendelijk personeel( obers, schoonmaaksters, animatie). Kamers zijn ruim, bedden te hard. Elke dag schoonmaak+ schone handdoeken. Zwembad is hardstikke mooi, alleen is t water steenkoud. Wij misten zelf een beetje sfeer rondom t zwembad. Het was er een beetje stil, rustig. Direct aan t strand, werden leuke beachparty's georganiseerd. Side leuke stad om naar toe te gaan.

Gereisd met jonge kinderen in mei 2019

57 tips over Hotel Royal Dragon

• Maud, 11-05-2014

Probeer een 'a la Carte' restaurant die zijn erg goed! Probeer savonds na de show zo vlug mogelijk naar de piano bar te lopen, er zijn weinig tafels en stoelen

• Hemelsoet, 07-06-2014

Luiers te koop schuin tegenover het hotel in het winkelcentrum (supermarket), 1 pak pampers is ongeveer 8 euro, de + luiers heb ik niet gezien. Alle sappen die je zelf kunt tappen in de automaten zijn ongelooflijk gezoet, stuiterende kinderen verzekerd! De sappen uit de pakken aan de bar zijn ongezoet zoals wij kennen bij Appelsientje/Goudappeltje. gewoon even aan de ober/serveerster vragen, voor kinderen doen ze werkelijk alles!!!

• Suzanne, 04-05-2014

Maak geen excursies via reisorganisatie. Dit is commercieel uitgebuit. Je gaat verplicht langs juweliers en/of leerhandels. Echt tijd voor de originele excursie is er dan niet. Pak gewoon de dolmus als je ergens heen wilt, goedkoper en leuker!!!!

304 vragen over Hotel Royal Dragon

• Miranda, 31-05-2019

Kamer met rolstoel? Adres quest relations?

Wij zouden dit hotel willen boeken. Zit zelf in een rolstoel en vraag me af of de kamers groot genoeg zijn en zich evt op de begane grond bevinden. Heeft iemand het email adres van de quest relations, zodat ik het hierover met het hotel kan hebben? Bedankt alvast voor een reactie! Groetjes Miranda

• Diana lange, 03-02-2019

Restaurant

Weet iemand wat je extra moet betalen voor de alacarte restaurant

didier evens, 08-03-2019

ja je moet bijbetalen 10 euro per persoon en rezerveren

• Ilona Overmeer, 07-01-2019

Drinken

Hebben ze hier ook slush zoals bij de andere Royals hotels??

didier evens, 08-03-2019

• Soort strandKiezels
  • Afstand tot strand400 m, 5 minuten lopen, < 5 minuten met de auto
  • Privé strandAanwezig
  • Strand toegangGescheiden door boulevard

• Animatie programmaAanwezig, Miniclub (2-5 jaar)
  • KinderopvangOp aanvraag

• Receptie24-uurs receptie, Aanwezig
  • Room Service24 uurs service, Aanwezig
  • Op het terreinBagageruimte, Disco, Recreatieruimte, Rookruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Overige servicesAutoverhuur, Dokter, Geld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Kluis, Stomerij, Strijkservice, Wasserette

• SaunaAanwezig, Hammam, Stoombad / Turks bad

• ParkeermogelijkhedenParkeergarage, Parkeerplaats