Side / Titreyengol / Colakli / Sorgun / Kumkoy

Vakantie Side

Wil je op vakantie naar Side? Dan kom je waarschijnlijk niet om alleen te luieren op het strand? In Side is namelijk nog genoeg te zien naast het strand. Side ligt tussen Antalya en Alanya en heeft een van de breedste zandstranden van alle Turkse badplaatsen, maar ook als cultuurliefhebber kom je hier aan je trekken. Zo kun je kiezen uit Side Centrum, badplaats Side en de antieke stad Side. Tijdens je vakantie in Side spot je op elke hoek van de straat wel een ruïne of overblijfsel uit de oudheid.

Na een ochtend sightseeing strijk je neer op een terrasje aan de haven. Je kunt je uren vergapen aan de luxe jachten en kleine vissersbootjes die hier aanmeren. Ben je benieuwd welke bezienswaardigheden je niet mag overslaan? Lees dan verder.

Bezienswaardigheden in Side

Dat je die culturele hotspots niet mag overslaan moge duidelijk zijn. Welke je echt moet toevoegen aan je lijstje met te bezoeken bezienswaardigheden? Dat zijn de Apollo tempel, het theater en de oude stadsmuur. Ondanks dat Side eigenlijk al één groot opluchtmuseum is raden onze bezoekers een bezoek aan het Side Museum ook aan. Dit museum is gevestigd in het oude badhuis van Side en herbergt zeer fraaie overblijfselen van oude gebouwen uit de Griekse tijd.

Bekijk alle accommodaties

Andere bestemmingen in Turkse Rivièra

Bekijk alle plaatsen

Lijstweergave

We hebben een aantal aanbieders voor Side / Titreyengol / Colakli / Sorgun / Kumkoy voor je op een rij gezet:

Kras
Kras