Hotel Alba Queen

Hotel aan zee, KinderhotelWeer vandaag26°17°
Hotel Alba Queen
8,8

Wat vakantiegangers zeggen

Voor een relaxte all-inclusive vakantie kun je terecht in Hotel Alba Queen. Zo vond ook reviewer Anke: ‘Nu een week terug van misschien wel de fijnste vakantie ooit. Ik was gegaan om te relaxen en dat is helemaal gelukt. Wat een super hotel!!! Echt een aanrader’. Benieuwd waarvoor je hier nog meer goed zit? Wij delen graag wat informatie over de faciliteiten, kamers en omgeving van Hotel Alba Queen met je.

Behalve voor relaxen zit je hier voor een gezinsvakantie ook goed volgens Mireille: ‘Wij hebben een heerlijke vakantie gehad met onze 2 kinderen van 9 en 11. Hotel ziet er prachtig uit met mooie tuinen en een ligging aan het strand. Het zwembad was voor onze kinderen leuk hoewel het water in april nog wel wat koud was 22-24C’. Gelukkig mag je bij Hotel Alba Queen ook zwemmen in het verwarmde binnenbad van de spa, zodat je ook op minder warme dagen kunt genieten van waterpret. Uniek aan dit hotel is dat ook de kinderen toegang hebben tot de spa en zelfs een behandeling mogen boeken. Dat zie je toch niet vaak?

Ook reviewer Marloes is te spreken over het zwembad met spa: ‘Mooi en schoon zwembad met een aantal glijbanen gelegen vlak naast de poolbar waar je 24/7 kunt eten en drinken’. Het 24/7 kunnen eten en drinken is bovendien voor jullie van grote meerwaarde voor een all-inclusive vakantie. Zeker als je leest dat het eten hier van goede kwaliteit is en erg gevarieerd. Zo schrijft Anke: ‘Het eten was heel gevarieerd. Voor elk wat wils. Veel te veel keuze. De obers in het restaurant en bij de overige barren waren super vriendelijk en hadden snel in de gaten wat je altijd dronk’. Een goede service vind je hier dus zeker. Anke voegt hier verder aan toe dat ook het animatieteam van Alba Queen Side erg gezellig was en totaal niet opdringerig.

Kamers

Bij Hotel Alba Queen krijg je een kamer aan de zwembad of aan de straatkant, waarbij de kant van het zwembad de voorkeur geniet onder de reviewers. Over de kamers zegt Jolanda verder: ‘schone en nette verzorgde kamers’. Wel heeft ze nog een tip voor als je je haar goed in model wilt krijgen: ‘neem aub je eigen (reis)fohn mee!! Die van het hotel stopt iedere halve minuut en doet het pas weer na 1 minuut wachten (navraag gedaan, maar dat werkt daar nu eenmaal zo)’.

Omgeving

Over de ligging van Hotel Alba Queen zijn jullie enthousiast. Zo schrijft Jolanda: ‘geweldige ligging via wandelpad naar zee met ligbedden'. Alba Queen ligt op 13 kilometer afstand van het centrum van Side dat met haar historische centrum leuk is om eens te bezoeken. Maar ook om te shoppen zit je in Side goed. Wil je liever niet zo ver van het hotel? Ook op loopafstand van het hotel vind je een aantal winkelcentra waar je naar hartelust kunt shoppen.

225 reviews over Hotel Alba Queen in het Nederlands

We hebben een heerlijke week gehad!

Gerlinde
2-5-2019

Weer terug van een heerlijke week in dit hotel. We hebben genoten van dit mooie schone hotel met goede keuken en vriendelijk personeel. Echt een aanrader! Mooi zwembad, heerlijk strand en vooral alles erg schoon! Het eten was prima en altijd en overal mogelijk. Kleine minpuntjes: De ligbedden bij het zwembad zijn vrij hard en het zwembad is in de meivakantie nog erg koud. Onze kinderen waren daarom ook veel in het binnenzwembad te vinden. Verder is er een nieuw winkelcentrum geopend, als je de straat oversteekt links. Centrum Side goed te doen met Dolmus. Ongeveer een kwartiertje. Tips: Zoek eens het pannenkoekenvrouwtje op tussen 12.00 en 16.00 uur. Ze zit bij het strand rechts een beetje afgelegen in een tuin.

Gereisd met jonge kinderen in Mon Apr 01 2019 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Zeker voor herhaling vatbaar !

Mevr. Alberts
12-11-2018

Super schoon hotel, eten zeer gevarieerd en lekker ! Vriendelijk personeel. Strand lekker dichtbij en leuke winkelcentrums. Enigste minpuntje zwembad was vrij koud.

Gereisd met vrienden in Sun Apr 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Heerlijke chill vakantie

Mireille
19-5-2018

Wij hebben een heerlijke vakantie gehad met onze 2 kinderen van 9 en 11. Hotel ziet er prachtig uit met mooie tuinen en een ligging aan het strand. Het zwembad was voor onze kinderen leuk hoewel het water in april nog wel wat koud was 22-24C. We mochten ook zwemmen in het verwarmde binnenbad van de spa. Met het hele gezin ook gebruik gemaakt van de spa. Erg leuke en professionele behandeling voor ons en de kinderen. Personeel was erg vriendelijk en behulpzaam. Het eten was goed en gevarieerd. Ook het eten en drinken in de poolbar en strandtent was lekker. Op het strand met eigen strandbedjes was ook een extra gekoelde limonade bar. Onze familiekamer was netjes, schoon en ruim. Helaas hadden wij niet zo'n mooi uitzicht (aan de straatkant). Animatie was gevarieerd en voor jong en oud. Wij hebben geen vergelijkingsmateriaal maar vonden de prijs/kwaliteit verhouding dik in orde.

Gereisd met jonge kinderen in april 2018

Tjingo

Super vakantie gehad lekker relaxed.

Patricia van Boven
1-5-2018

Hotel was goed. Alleen in een 3 persoons kamer. Animatie team was leuk. Eten goed gewoon alles goed en zeker voor die prijs.😎

Gereisd alleenreizend in april 2018

Super fantastisch!

Anke D
28-4-2018

Nu een week terug van misschien wel de fijnste vakantie ooit. Ik was gegaan om te relaxen en dat is helemaal gelukt. Wat een super hotel!!! Echt een aanrader. De service was top. Ik had last van een gekneusde rib en vroeg om een zachtere matras. Dat was voor het avondeten en toen ik naar bed ging was de matras al verwisseld. De kamer was heel ruim en schoon. Ik had uitzicht op het zwembad. Een minpunt was dat de sigarettenrook van de buren naar binnen kwam. Dus als zij aan het roken waren moest ik de deur dichtdoen. Het eten was heel gevarieerd. Voor elk wat wils. Veel te veel keuze. De obers in het restaurant en bij de overige barren waren super vriendelijk en hadden snel in de gaten wat je altijd dronk. Ook het animatie team was heel gezellig. Totaal niet opdringerig. Als je geen interesse had om mee te doen dan was dat oke. Voor mij zeker voor herhaling vatbaar. Misschien in oktober alweer. Dus maar 1 minpunt en duizend pluspunten.

Gereisd alleenreizend in Sun Apr 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Een echte aanrader!

Jolanda Z.
28-4-2018

+: uitstekend hotel, schone en nette verzorgde kamers, geweldige ligging via wandelpad naar zee met ligbedden. Prachtig groot zwembad met ligbedden, gratis handdoekenservice bij zwembad, mooie spa/welness. Geweldige keuze en goed eten(buffet), gratis minibar op de kamer, vriendelijk personeel.

-: neem aub je eigen (reis)fohn mee!! Die van het hotel stopt iedere halve minuut en doet het pas weer na 1 minuut wachten (navraag gedaan, maar dat werkt daar nu eenmaal zo)

Gereisd met partner in april 2018

Verwacht geen uitbundige luxe en moderne inrichting bij het zien van de 5* maar dit kun je wel verwachten: - Beleefd, hardwerkend personeel (van receptie tot bediening tot schoonmaaksters). Allen bereid een praatje te maken en na een dag weten ze al wat je graag drinkt / waar je graag zit. - Een uitgebreid buffet zowel in de ochtend, middag als avond met voor ieder wat wils en elke dag wat anders. Alles is vers en wat warm hoor te zijn is ook daadwerkelijk warm. - Mooi en schoon zwembad met een aantal glijbanen gelegen vlak naast de poolbar waar je 24/7 kunt eten en drinken. - Een minuutje lopen naar de schone, heldere zee met mogelijkheid tot diverse watersporten en snorkelen. - Een enthousiast animatie-team die van s’ochtends tot s’avonds met diverse activiteiten en shows in de weer is. Verwacht geen musical-niveau maar gewoon basic entertainment. In het laagseizoen zeker een aanrader, wellicht in het hoogseizoen te druk.

Gereisd alleenreizend in april 2018

Super hotel! Mooie ligging

Jeroen Derksen
7-12-2017

Mooi schoon hotel, Goed eten, Mooie ligging, Veel Oostblokkers, Leuk zwembad, Faciliteiten dichtbij

Gereisd met vrienden in augustus 2017

Heel mooi Hotel

Gerda van Tintelen
7-11-2017

Wij zijn in September een week bij Alba Queen geweest, Het is een heel mooi Hotel. We hadden een mooie kamer,goed schoon en elke dag een nieuwe creatie op ons bed ,leuk!!! Het eten is ook goed veel variatie,s avonds is het wel druk. Er is ook een mooi groot zwembad dat is heel schoon , en wordt goed onderhouden. En er is een lekker zandstrand,best groot en veel vertier daar, en je kunt tussen de middag lekker eten bij de Poolbar/Strandbar, van het hotel. Het personeel was super vriendelijk en ze werken hard en zijn, heel behulpzaam. Ook de winkels zijn op loop afstand van het hotel. Wij hebben het prima naar ons zin gehad.

Met vriendelijke groet: Hennie en Gerda.

Gereisd met partner in september 2017

Geboekte hotel niet af dus naar Alba Queen

Colinda van dop
20-5-2017

Het personeel is hartstikke aardig, de obers weten na 1 dag wat je drinkt..zowel bij het eten als aan de bar. Alles is prima bereikbaar. Elke dag ijs. Aan het strand ook eten en drinken in een aparte gelegenheid van het hotel. Genieten van de prachtige zonsondergang vanaf het terras van de bar. Kamers prima, schoon, elke dag komt de poetsvrouw. Vorig jaar zijn we onvrijwillig overgeboekt van Calido Maris (hotel was niet af) door touroperator. Dus dit jaar hadden we Calio nogmaals geboekt maar na zeer negatieve berichten hebben we touroperator gevraagd of we een ander hotel mochten kiezen. Dat was.mogelijk...dus binnenkort reizen we -vrijwillig😃- af maar Alba Queen !!!

Zegt genoeg toch!!

• Soort strandZand
  • Afstand tot strand3 minuten lopen, 300 m, < 5 minuten met de auto
  • Privé strandAanwezig
  • Strand toegangGescheiden door boulevard

• Animatie programmaAanwezig, Kids Club (6-9 jaar), Miniclub (2-5 jaar)
  • KinderopvangOp aanvraag

• WinkelsCadeauwinkel, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
  • Receptie24-uurs receptie, Aanwezig, Express check-in & check-out
  • Room Service24 uurs service, Aanwezig
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen, Casino
  • Overige servicesAutoverhuur, Dokter, Fietsverhuur, Geld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Krant, Schoenpoetsservice, Stomerij, Strijkservice, Wasserette

• SaunaAanwezig, Finse sauna, Hammam, Stoombad / Turks bad

• FitnessAerobics, Fitness
  • TennisbaanAanwezig
  • Tennisbaan informatieBuiten, Materiaalverhuur
  • Sport & SpelBiljart, Bowling, Darts, Minigolf, Tafeltennis

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Alba Queen in Side / Titreyengol / Colakli / Sorgun / Kumkoy, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Alba Queen zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.