Reviews over Perge

ruïne van een Romeinse stad

krissi,
    29-10-2013

Perge ligt op een kleine twintig kilometer van Antalya. De stad werd gesticht door de Grieken en nadien door achtereenvolgens Alexander de Grote en de Romeinen veroverd. De stad kende een spectaculaire bloei onder de Romeinen met de inplanting van heel wat bouwwerken, maar daar kwam een einde aan tijdens de Byzantijnse periode. Je komt de antieke stad binnen via de Romeinse poort. Vooral de weg die beplant werd met zuilen is indrukwekkend. Je vindt hier ook de restanten van thermen, van een basiliek en van de agora. Het terrein waar je de ruïnes van deze eeuwenoude stad kan bezichtigen, is redelijk groot. Wegens de ligging vlakbij zee in een vruchtbare vlakte is Perge in de loop der eeuwen leeggeroofd, zodat het een echte ruïne is.

Gereisd met partner in januari 2013

Stenen, stenen en nog eens stenen

Maurits ,
    24-11-2012

Perge. Is nog een legpuzzel. Stenen, stenen en nog eens stenen. Voer voor archeologen, die de geschiedenis reconstrueren en voor bouwkundigen, die de brokken steen proberen in te passen in bouwsels, die weer gaan lijken op wat de vroeger waren. In Turkije schijnen 2000 antieke steden te zijn. Perge is er 1 van. Niet de mooiste, maar toch wel indrukwekkend.

Gereisd met vrienden in mei 2010

Romeinse Historie

R.v.S.,
    10-11-2012

Dit gebied beschermd door Unesco wordt stukje bij beetje gerestaureerd, een ware puzzel. De diverse gedeelten worden duidelijk door borden weergegeven. De ruines zijn niet zo mooi als Efeze, maar zeker de moeite waard.

Gereisd met vrienden in oktober 2012
Perge scoort een 8,2 uit 10, op basis van 5 reviews