Géén boekingskosten

TurkijeMediterraanOkurcalar

9.1FenomenaalScore uit 363 reviews

3,8 miljoen onafhankelijke reviews
Boek direct bij Zoover
Onze klantenservice staat voor je klaar
Zekerheid van ANVR en SGR

• Kinderopvang
  • Bubbelbad
  • Animatie programma
  • Sportfaciliteiten

Bij Hotel Saphir Resort & Spa is het de missie om je je thuis te laten voelen tijdens je vakantie. In jullie reviews lezen we dat dit aardig lukt. Het hotel heeft natuurlijk ook niet voor niets een Gouden Zoover Award gewonnen in het verleden. Gaby zegt: *‘Echt een aanrader!’* Het hotel heeft bovendien een gunstige ligging in een baai met het strand voor de deur. Ook steden als Alanya en Side liggen vlakbij. Het is wel een rustig resort en daarmee minder geschikt voor vakantiegangers die houden van levendigheid en drukte. Benieuwd welke faciliteiten er tussenuit springen in jullie reviews? Lees met ons mee.## FaciliteitenDe kamers bij Saphir Resort & Spa voldoen aan jullie verwachtingen. Zo vertelt Gaby: *‘Een mooi hotel met mooie kamers, met airco en klein balkon waar je wel op kunt zitten.’* De kamers en het hotel zelf worden volgens jullie goed schoon gehouden. Je hebt daarnaast de beschikking over gratis handdoeken en je kunt gebruik maken van een kluis als je daar behoefte aan hebt. In de mooi aangelegde tuin van het hotel ligt het zwembad. Naast het buitenzwembad is er ook een binnenzwembad en een spa. Er is een speciaal kinderbad dat wat meer in de schaduw ligt. Ook is er een zwembad met meerdere glijbanen speciaal voor de kinderen. Rondom het zwembad staan voldoende ligbedjes en ook parasols zijn beschikbaar.Arende heeft zich niet verveeld bij Saphir Resort & Spa: ‘Kosten noch moeite worden gespaard om het de gasten naar hun zin te maken. Overdag en ‘s avonds is er van alles te doen voor zowel kinderen als volwassenen.’ Zo is er voor kinderen onder andere een miniclub en kidsdisco. Sportactiviteiten zoals darten, waterpolo en beachvolleybal worden ook regelmatig georganiseerd.Reviewer Friesland was zeer te spreken over het aanbod aan eten en drinken: *‘Je kunt op meerdere plekken eten en drinken krijgen, overal staan koelkasten waar je drinken kunt pakken, eten was iedere dag uitgebreid.’* Ook de meeste andere reviewers zijn positief over de hoeveelheid en de variatie in het aanbod van eten bij Hotel Saphir Resort & Spa. ## LiggingVanaf Hotel Saphir Resort & Spa sta je binnen enkele minuten op het privéstrand. Het strand heeft wel kiezels, dus waterschoenen zijn aan te raden. Als je een stukje naar links loopt kom je bij een klein bos waar je wat kleine dieren kunt zien. Ook naar rechts kun je een mooi stuk wandelen. Ga je liever het water op? Het beoefenen van watersporten is hier zeker mogelijk.Op ongeveer 10 minuten lopen ligt een grote bazaar met honderden winkels waar je uitgebreid kunt shoppen. Met de dolmus bereik je steden als Alanya of Side. In Alanya vind je mooie stranden, maar ook een bezoek aan het kasteel op de heuvel is de moeite waard. Side is een interessante stad met een rijke geschiedenis. Vooral de vele opgravingen hier trekken liefhebbers van cultuur aan.

Bekijk de beschikbaarheid

363 Reviews over Saphir Resort & Spa

• 9Liza07-11-2021

Super hotel!

Zeer fijn, schoon hotel. Alles covid-proof. Eten wordt opgeschept of aan tafel gebracht. Ondanks de drukte nergens hoeven wachten. Personeel is alleraardigst. Alles zeer proper. Kamers wel wat verouderd en aan de kleine kant. Bed leek vernieuwd, lag wel goed.

• 8Cgdeg20-09-2019

Mooi hotel maar erg Duits

Super schoon hotel en vriendelijk personeel, eten was goed en lekker maar wel wat eentonig. Er zijn bijna alleen maar Duitse gasten dat merk je ook aan alles, personeel spreekt Duits en eigenlijk geen Engels. Waren de enige Nederlanders. Animatie is amateuristisch ze doen hun best maar toch, deden dingen die we ruim 20 jaar geleden zagen. Veel oudere mensen dat viel ons op. Leuke gezellige vakantie gehad maar gaan hier niet meer heen, wat ons betreft te weinig vermaak zeker in de avond.

• 9Fam. Waltens02-09-2019

Geweldig hotel dat super proper is!

Een heel proper hotel in een niet zo drukke plaats. Een grote bazaar in de directe omgeving. Heel vriendelijk personeel en super propere kamer. Deze is misschien een beetje aan de kleine kant voor 4 personen. Het zwembad is heel proper maar let er op dat dit 1m40 diep is. Dit was voor onze kinderen niet zo handig omdat ze niet kunnen staan. Het babybad was dan weer te ondiep voor hun. Maar met een luchtmatras erbij hebben ze zicht super geamuseerd. Ook in de kidsclub. Leuke animatie voor jong en oud zonder opdringerig te zijn. Het strand was ook altijd proper en veel leuke dingen te doen zoals parasailing, jetski,... het eten was altijd heel verzorgd en lekker. Veel keuze! Jammer dat de wijn echt niet lekker was maar de cocktails waren dan weer wel lekker. Wij hadden een super leuke vakantie en komen hier nog eens terug!

• 9Arnold19-08-2019

Prima hotel heerlijk hotel

Net terug van een heerlijke vakantie bij saphir resort. Prima hotel niet mega groot .veel Duitsers enkele Russen,Nederlanders enz. Waaronder veel gezinnen .Hotel is super schoon , nette tuin, ruim zwembad,en ligt direct aan een (kiezel)zandstrand (schoentjes aanbevolen) het handdoekje leggen waar veel mensen over klagen snap ik niet om 8.30uur was er nog keuze . Animatie is er voldoende voor jong en oud.wel elke dag hetzelfde voor de volwassenen.Er zijn enkele winkeltjes bij het hotel, voor de grote bazaar moet je de weg naar boven lopen en door tunnel. Om naar manavgat of Antalya te gaan kun je een dolmus pakken of taxi. Met een dolmus ben je 40 min.onderweg. eten is lekker en gevarieerd met live cooking.de kamer superieur is ruim met 3bedden en voor 4e persoon een slaapbank.bij aankomst gevulde minibar.

• 9Leo14-08-2019

Heerlijke vakantie gehad !!

Prachtig familiehotel direct aan het strand. Kan eigenlijk geen minpunten noemen over Saphir, de ligging of over het personeel. Eten ook prima, uitgebreid buffet en daarnaast ook iedere avond live cooking. Groot enthousiast animatie team die erg hun best doen om het iedereen naar de zin te maken. Bezoekers zijn wel 80% Duits, aangevuld met wat Russen, Nederlanders en wat Scandinaviërs maar was wat mij betreft prima, wij hadden daar geen last van. Al met al hebben wij ons 2 weken lang prima vermaakt, ik vind het Saphir hotel & spa echt een aanrader.

• 7El14-08-2019

Moewha

Zeker geen 9.8 waard, Personeel heel vriendelijk Alles heel schoon. Het barst van de Duitsers. Het eten is niet wat ik gewend ben in Turkije. Om half 7 liggen alle bedjes vol met handdoeken. Wij gaan er nooit meer heen

• 8Familie van Pelt22-07-2019

Prima voor 1 keer

Qua schoonmaak en vriendelijkheid echt een super hotel. Al het personeel is geweldig en doen alles voor je. Schoonmaak is ook perfect. Echter snap ik al die tienen echt niet. Eten is minste van alle hotels die we in Turkije gehad hebben. Weinig keuze, veel hetzelfde en qua toetjes om 2000 uur klaar, wordt niks aangevuld terwijl buffet tot 2100 uur open is. Handdoek leggen uiterlijk om 06.30 uur anders geen plek aan het zwembad. Tevens 90% Duitsers en een handjevol Nederlanders. Geen last van maar voor kinderen moeilijk aansluiting te vinden. Voor een keer prima maar niet meer terug.

• 9Kylie26-06-2019

Genieten!

Na helaas wat mindere hotels in Turkije de afgelopen jaren, is hotel Saphir echt een verademing. Alles is goed geregeld; eten is heerlijk en ruimschoots aanwezig, het hotel is schoon en de faciliteiten zijn top! Het animatie team is actief, gezellig maar zonder opdringerig te zijn. Wij houden niet zo van die mega resorts; daarin is Saphir perfect want het hotel is zeker van alle gemakken voorzien maar voelt nog wel ‘huiselijk’ aan doordat het niet te groot opgezet is en door het vriendelijke personeel. Er is een prachtig tuin met veel schaduw plekken om smiddags even te relaxen. De kamers zijn ruim, netjes maar niet super modern / luxe. Er zitten veel Duitse en Russische gasten maar voornamelijk gezinnen dus de sfeer is prima. Enige opmerking (wel naar moeten zoeken) is dat de internet verbinding inderdaad niet optimaal is...maar das tijdens de vakantie misschien helemaal niet erg :) wij komen graag terug!

• 3Susanne18-06-2019

Bewertungen werden durch Stammgäste verfälscht

Man sollte hier beachten, das auf der Fanpage des Hotels auf Facebook schlichtweg um gute Bewertungen gebettelt wird. Negative Erlebnisse, welche man teilen und diskutieren möchte, werden sofort gesperrt oder gelöscht. Auch wird das Hotel von diesen „Stammgästen“ mit wunderschönen Bildern promotet. Toll gedeckte Tische und Hotelbetten sind hier täglich an der Ordnung. Als ich selbst letztes Jahr dieses Hotel besuchte habe ich und das muss ich in diesem Fall tatsächlich betonen, beinahe jeden Tag Trinkgeld für die Zimmermädchen dagelassen und unsere Kellner haben ebenfalls regelmäßig ihre Tips erhalten. Trotz allem habe ich nie auch nur eine der besonderen Aufmerksamkeiten erhalten. Nehmen Sie deshalb Abstand von der Idee hier besser behandelt zu werden als in anderen Hotels. Dieses Privileg erhalten nur die „Stammgäste“ welche für das Hotel im Gegenzug natürlich ordentlich die Werbetrommel schlagen.

• 8Jan en Mirjam Mussers03-06-2019

Geen 9,9 waardig maar wel een dikke 8,5

Wilden met onze moeder gaan en hebben ons door cijfer 9,9 laten verleiden. Helaas kon moeder niet mee. Weten echt niet hoe dit hotel aan 9,9 komt. Personeel is super vriendelijk. Voor wat betreft het eten: het is allemaal groots en ruimschoots voorradig. Voor ieders wat wils. Wel raar dat bij ontbijt de spiegeleieren en pannekoekjes in een soort "warmhoudkast" liggen. Hierdoor zijn deze lauw warm of koud. Dus gewoon een nieuwe laten maken. Hierdoor wordt o.i. veel weggegooid. Lukte hen niet om warme friet te maken. Deze was gewoon koud en was hij warm dan was hij niet gaar. Lijkt een klaagzang maar dit is een 5 sterren hotel onwaardig. 1e 3 dagen niet geslapen omdat een Russische alleenstaande vrouw meerdere mannen de kamer op sleepte met alle gevolgen van dien. Dit gemeld bij receptie/mannen 3e nacht werden 3 kerels uit kamer en hotel verwijderd. Van management pas op de laatste dag iets over dit voorval vernomen en ook nog eens omdat wij dit ter sprake brachten. Dit viel ons echt tegen. Verder een groot aantal hele goede dingen: In hotel op groot aantal plaatsen grote koelkasten met water en fris, 's middags ijs, werd hele dag door gepoetst, vriendelijk personeel zowel aan receptie als in de restaurants, op het strand etc. Al met al een goed hotel en was ons betreft indien men iets meer aandacht aan eten zou besteden was dit hotel zeker een dikke 9 waard.

Hotel Saphir Resort & Spa info

• 24-uurs receptieBeschikbaar
  • HotelkluisBeschikbaar (1)
  • WisselkantoorBeschikbaar (1)
  • LiftenBeschikbaar (1)
  • Kleine supermarktBeschikbaar (1)
  • WinkelsBeschikbaar (1)
  • KapperBeschikbaar (1)
  • BarsBeschikbaar (1)
  • NachtclubBeschikbaar (1)
  • TheaterBeschikbaar (1)
  • SpelletjeskamerBeschikbaar (1)
  • RestaurantsBeschikbaar (1)
  • Restaurants met airconditioningBeschikbaar (1)
  • Restaurants met niet-rokers gedeelteBeschikbaar (1)
  • Restaurants met hoge stoelenBeschikbaar (1)
  • VergaderruimteBeschikbaar (1)
  • GarageBeschikbaar
  • SpeelplaatsBeschikbaar
  • ParkeerplaatsBeschikbaar
  • KinderopvangBeschikbaar
  • TV kamerBeschikbaar (1)
  • Restaurants met rookruimteBeschikbaar (1)
  • FoyerBeschikbaar (1)

Entertainment

• BuitenzwembadenBeschikbaar (1)
  • KinderzwembadBeschikbaar (1)
  • BinnenzwembadBeschikbaar (1)
  • Pool barBeschikbaar (1)
  • LigstoelenBeschikbaar (1)
  • AerobicsBeschikbaar (1)
  • SportschoolBeschikbaar (1)
  • BoogschietenBeschikbaar (1)
  • TafeltennisBeschikbaar (1)
  • Fietsen en/of mountainbikenBeschikbaar (1)
  • BasketbalBeschikbaar (1)
  • Beach volleybalBeschikbaar (1)
  • EntertainmentprogrammaBeschikbaar (1)
  • KinderanimatieBeschikbaar (1)
  • TennisBeschikbaar (1)
  • DartsBeschikbaar (1)
  • Zonnestudio en/of solariumBeschikbaar (1)
  • Biljart en/of snookerBeschikbaar (1)
  • AerobicsBeschikbaar (1)
  • Aqua-aerobicsBeschikbaar (1)
  • ZonneterrasBeschikbaar (1)
  • Bananen bootBeschikbaar (1)
  • JetskiënBeschikbaar (1)
  • DuikenBeschikbaar (1)