Hotel aan zee, Luxe hotel, Familiehotel, ZorghotelWeer vandaag31°20°
9,8

Wat vakantiegangers zeggen

Bij Hotel Saphir Resort & Spa is het de missie om je je thuis te laten voelen tijdens je vakantie. In jullie reviews lezen we dat dit aardig lukt. Het hotel heeft natuurlijk ook niet voor niets een Gouden Zoover Award gewonnen in het verleden. Gaby zegt: ‘Echt een aanrader!’ Het hotel heeft bovendien een gunstige ligging in een baai met het strand voor de deur. Ook steden als Alanya en Side liggen vlakbij. Het is wel een rustig resort en daarmee minder geschikt voor vakantiegangers die houden van levendigheid en drukte. Benieuwd welke faciliteiten er tussenuit springen in jullie reviews? Lees met ons mee.

De kamers bij Saphir Resort & Spa voldoen aan jullie verwachtingen. Zo vertelt Gaby: ‘Een mooi hotel met mooie kamers, met airco en klein balkon waar je wel op kunt zitten.’ De kamers en het hotel zelf worden volgens jullie goed schoon gehouden. Je hebt daarnaast de beschikking over gratis handdoeken en je kunt gebruik maken van een kluis als je daar behoefte aan hebt.

In de mooi aangelegde tuin van het hotel ligt het zwembad. Naast het buitenzwembad is er ook een binnenzwembad en een spa. Er is een speciaal kinderbad dat wat meer in de schaduw ligt. Ook is er een zwembad met meerdere glijbanen speciaal voor de kinderen. Rondom het zwembad staan voldoende ligbedjes en ook parasols zijn beschikbaar.

Arende heeft zich niet verveeld bij Saphir Resort & Spa: ‘Kosten noch moeite worden gespaard om het de gasten naar hun zin te maken. Overdag en ‘s avonds is er van alles te doen voor zowel kinderen als volwassenen.’ Zo is er voor kinderen onder andere een miniclub en kidsdisco. Sportactiviteiten zoals darten, waterpolo en beachvolleybal worden ook regelmatig georganiseerd.

Reviewer Friesland was zeer te spreken over het aanbod aan eten en drinken: ‘Je kunt op meerdere plekken eten en drinken krijgen, overal staan koelkasten waar je drinken kunt pakken, eten was iedere dag uitgebreid.’ Ook de meeste andere reviewers zijn positief over de hoeveelheid en de variatie in het aanbod van eten bij Hotel Saphir Resort & Spa.

Ligging

Vanaf Hotel Saphir Resort & Spa sta je binnen enkele minuten op het privéstrand. Het strand heeft wel kiezels, dus waterschoenen zijn aan te raden. Als je een stukje naar links loopt kom je bij een klein bos waar je wat kleine dieren kunt zien. Ook naar rechts kun je een mooi stuk wandelen. Ga je liever het water op? Het beoefenen van watersporten is hier zeker mogelijk.

Op ongeveer 10 minuten lopen ligt een grote bazaar met honderden winkels waar je uitgebreid kunt shoppen. Met de dolmus bereik je steden als Alanya of Side. In Alanya vind je mooie stranden, maar ook een bezoek aan het kasteel op de heuvel is de moeite waard. Side is een interessante stad met een rijke geschiedenis. Vooral de vele opgravingen hier trekken liefhebbers van cultuur aan.

We hebben een aantal aanbieders voor Saphir Resort & Spa voor je op een rij gezet:

51 reviews over Hotel Saphir Resort & Spa in het Nederlands

Geweldig hotel dat super proper is!

Fam. Waltens
2-9-2019

Een heel proper hotel in een niet zo drukke plaats. Een grote bazaar in de directe omgeving. Heel vriendelijk personeel en super propere kamer. Deze is misschien een beetje aan de kleine kant voor 4 personen. Het zwembad is heel proper maar let er op dat dit 1m40 diep is. Dit was voor onze kinderen niet zo handig omdat ze niet kunnen staan. Het babybad was dan weer te ondiep voor hun. Maar met een luchtmatras erbij hebben ze zicht super geamuseerd. Ook in de kidsclub. Leuke animatie voor jong en oud zonder opdringerig te zijn. Het strand was ook altijd proper en veel leuke dingen te doen zoals parasailing, jetski,... het eten was altijd heel verzorgd en lekker. Veel keuze! Jammer dat de wijn echt niet lekker was maar de cocktails waren dan weer wel lekker. Wij hadden een super leuke vakantie en komen hier nog eens terug!

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2019
Geboekt bijneckermann.nl

Prima hotel heerlijk hotel

Arnold
19-8-2019

Net terug van een heerlijke vakantie bij saphir resort. Prima hotel niet mega groot .veel Duitsers enkele Russen,Nederlanders enz. Waaronder veel gezinnen .Hotel is super schoon , nette tuin, ruim zwembad,en ligt direct aan een (kiezel)zandstrand (schoentjes aanbevolen) het handdoekje leggen waar veel mensen over klagen snap ik niet om 8.30uur was er nog keuze . Animatie is er voldoende voor jong en oud.wel elke dag hetzelfde voor de volwassenen.Er zijn enkele winkeltjes bij het hotel, voor de grote bazaar moet je de weg naar boven lopen en door tunnel. Om naar manavgat of Antalya te gaan kun je een dolmus pakken of taxi. Met een dolmus ben je 40 min.onderweg. eten is lekker en gevarieerd met live cooking.de kamer superieur is ruim met 3bedden en voor 4e persoon een slaapbank.bij aankomst gevulde minibar.

Gereisd Met jonge kinderen in Thu Aug 01 2019 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Heerlijke vakantie gehad !!

Leo
14-8-2019

Prachtig familiehotel direct aan het strand. Kan eigenlijk geen minpunten noemen over Saphir, de ligging of over het personeel. Eten ook prima, uitgebreid buffet en daarnaast ook iedere avond live cooking. Groot enthousiast animatie team die erg hun best doen om het iedereen naar de zin te maken. Bezoekers zijn wel 80% Duits, aangevuld met wat Russen, Nederlanders en wat Scandinaviërs maar was wat mij betreft prima, wij hadden daar geen last van. Al met al hebben wij ons 2 weken lang prima vermaakt, ik vind het Saphir hotel & spa echt een aanrader.

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2019
Geboekt bijneckermann.nl

Moewha

El
14-8-2019

Zeker geen 9.8 waard, Personeel heel vriendelijk Alles heel schoon. Het barst van de Duitsers. Het eten is niet wat ik gewend ben in Turkije. Om half 7 liggen alle bedjes vol met handdoeken. Wij gaan er nooit meer heen

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2019

Prima voor 1 keer

Familie van Pelt
22-7-2019

Qua schoonmaak en vriendelijkheid echt een super hotel. Al het personeel is geweldig en doen alles voor je. Schoonmaak is ook perfect. Echter snap ik al die tienen echt niet. Eten is minste van alle hotels die we in Turkije gehad hebben. Weinig keuze, veel hetzelfde en qua toetjes om 2000 uur klaar, wordt niks aangevuld terwijl buffet tot 2100 uur open is. Handdoek leggen uiterlijk om 06.30 uur anders geen plek aan het zwembad. Tevens 90% Duitsers en een handjevol Nederlanders. Geen last van maar voor kinderen moeilijk aansluiting te vinden. Voor een keer prima maar niet meer terug.

Genieten!

Kylie
26-6-2019

Na helaas wat mindere hotels in Turkije de afgelopen jaren, is hotel Saphir echt een verademing. Alles is goed geregeld; eten is heerlijk en ruimschoots aanwezig, het hotel is schoon en de faciliteiten zijn top! Het animatie team is actief, gezellig maar zonder opdringerig te zijn. Wij houden niet zo van die mega resorts; daarin is Saphir perfect want het hotel is zeker van alle gemakken voorzien maar voelt nog wel ‘huiselijk’ aan doordat het niet te groot opgezet is en door het vriendelijke personeel. Er is een prachtig tuin met veel schaduw plekken om smiddags even te relaxen. De kamers zijn ruim, netjes maar niet super modern / luxe. Er zitten veel Duitse en Russische gasten maar voornamelijk gezinnen dus de sfeer is prima. Enige opmerking (wel naar moeten zoeken) is dat de internet verbinding inderdaad niet optimaal is...maar das tijdens de vakantie misschien helemaal niet erg :) wij komen graag terug!

Gereisd Met jonge kinderen in juni 2019

Geen 9,9 waardig maar wel een dikke 8,5

Jan en Mirjam Mussers
3-6-2019

Wilden met onze moeder gaan en hebben ons door cijfer 9,9 laten verleiden. Helaas kon moeder niet mee. Weten echt niet hoe dit hotel aan 9,9 komt. Personeel is super vriendelijk. Voor wat betreft het eten: het is allemaal groots en ruimschoots voorradig. Voor ieders wat wils. Wel raar dat bij ontbijt de spiegeleieren en pannekoekjes in een soort "warmhoudkast" liggen. Hierdoor zijn deze lauw warm of koud. Dus gewoon een nieuwe laten maken. Hierdoor wordt o.i. veel weggegooid. Lukte hen niet om warme friet te maken. Deze was gewoon koud en was hij warm dan was hij niet gaar. Lijkt een klaagzang maar dit is een 5 sterren hotel onwaardig. 1e 3 dagen niet geslapen omdat een Russische alleenstaande vrouw meerdere mannen de kamer op sleepte met alle gevolgen van dien. Dit gemeld bij receptie/mannen 3e nacht werden 3 kerels uit kamer en hotel verwijderd. Van management pas op de laatste dag iets over dit voorval vernomen en ook nog eens omdat wij dit ter sprake brachten. Dit viel ons echt tegen. Verder een groot aantal hele goede dingen: In hotel op groot aantal plaatsen grote koelkasten met water en fris, 's middags ijs, werd hele dag door gepoetst, vriendelijk personeel zowel aan receptie als in de restaurants, op het strand etc. Al met al een goed hotel en was ons betreft indien men iets meer aandacht aan eten zou besteden was dit hotel zeker een dikke 9 waard.

Gereisd Met partner in mei 2019

Nooit meer

Carmen
12-5-2019

Wij hebben gekozen voor dit hotel vanwege de hoge score op Zoover. Eenmaal in het hotel zijn ons erg veel dingen ontzettend tegen gevallen. Van de 9 keer dat wij in Turkije zijn geweest was dit het meeste slechte hotel tot nu toe. Waar de 9,9 dus vandaan komt is ons een raadsel.

Gereisd Met vrienden in mei 2019

Heel goed en verzorgd hotel

Marina Evers Batelaan
12-5-2019

Prima hotel . Prachtige tuin ! Wij geven een dikke 8 ! Het hotel is heel erg schoon, het eten is heel erg verzorgd en lekker en alle personeel is super vriendelijk. We hadden een ruime kamer met zeezicht. Prima airco ,goede stevige bedden en schoon sanitair. Op dit moment zijn er veel Duitsers en erg weinig Nederlanders. Ook met de Russen valt het nu mee. We hebben hier nog een weekje te gaan . Tip : pak de Dolmus naar de markt van Manavgat ( 27 km) . Je kunt instappen bij de bushalte bij de Alara bazaar. Dit ritje kost je 2 euro p.p. Rij met deze bus naar het eindpunt in Manavgat. Dit is een verzamelpunt voor bussen. Van daaruit pak je een andere dolmus naar de markt. Dit kost 0,50 eurocent p.p. Bij de hotelreceptie helpen ze jou hiermee ook verder. Vanuit het hotel rijdt er iedere vrijdag ook een shuttle naar Alanya. Dit kost 5 euro p.p. Op en in het hele hotelcomplex staan meerdere koelkasten met water en frisdranken.

Prima hotel maar geen beoordeling 10 waardig!

Rene
4-5-2019

Mooi hotel maar een 10 is zwaar overdreven! We hadden hele hoge verwachtingen n.a.v. de enorm hoge waardering maar dat maken ze echt niet waar. Mooi hotel, schoon, netjes. Ligging aan zee, grote bazaar met veel winkeltjes op 10 min. Lopen. Eten is goed, uitgebreid buffet maar we misten wel wat, maar gezien de prijs prima. Een paar personeelsleden (bardame) zouden beter geïnstrueerd mogen worden in vriendelijkheid en taal, (redelijk Duits en Engels is toch wel een must) Muziek bij het zwembad regelmatig knetterhard, internet is zeer matig. S’avonds is er entertainment verder alles gesloten waardoor er voor jongeren niet veel te beleven is. Cocktails aan de bar zijn drama, een moijito bijv. is 7-up met een zoet siroopje, andere cocktails idem, ze weten niet hoe ze het moeten maken. Heel veel Russen :-/ Prima hotel, prijs goed maar met een beoordeling 8 houdt het echt op!

Gereisd Met vrienden in mei 2019

• VerzorgingAll inclusive, Halfpension
  • Eten en drinkenBrunch, Lunch
  • Shuttle bus vanaf vliegveldGratis
  • De staf spreektDuits, Engels
  • RokenToegestaan

• ZwembadAanwezig, Binnenzwembad, Buitenzwembad, Jacuzzi, Natuurzwembad, Onverwarmd, Peuterbad, Poolbar, Zwembad
  • WaterparkAanwezig
  • Aantal glijbanen3

• Soort strandZand
  • Afstand tot strand1 minuut lopen, < 25 m, < 5 minuten met de auto
  • Kleur van het strandLicht
  • Privé strandAanwezig
  • Directe toegang vanuit accommodatieAanwezig
  • Strand toegangGemakkelijk toegankelijk

• Animatie programmaAanwezig, Kids Club (6-9 jaar), Miniclub (2-5 jaar)

• Soort gerechtenDiabetische gerechten, Internationaal, Regionaal, Turks, Vegetarisch

• Gratis wifiBij het zwembad, Gehele hotel, Lobby

• Balkon / terrasTerras
  • TemperatuurregelingAirco, Centrale Verwarming

• WinkelsCadeauwinkel, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
  • Receptie24-uurs receptie, Aanwezig
  • Room ServiceAanwezig, Beperkt aantal uren
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen, Casino
  • Overige servicesAutoverhuur, Dokter, Fietsverhuur, Geld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Kluis, Schoenpoetsservice, Strijkservice, Wasserette

• SaunaAanwezig, Finse sauna, Hammam, Hetelucht sauna, Stoombad / Turks bad

• FitnessAerobics, Fitness
  • TennisbaanAanwezig
  • Tennisbaan informatieBuiten
  • Sport & SpelBiljart, Darts, Tafeltennis

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Saphir Resort & Spa in Okurcalar, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Saphir Resort & Spa zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.