Hotel Saphir

9.3Fenomenaal

Turkije, Mediterraan, Konakli (bij Alanya)

9.3Fenomenaal

• Animatie
  • Jacuzzi
  • Sauna
Meer hotelinfo

Saphir is een echt familiehotel in Alanya. Terwijl jij heerlijk tot rust komt op je ligbedje, spelen de kinderen in het zwembad. Met alle glijbanen en speeltoestellen is het een echt zwemparadijs voor hen. Ben je benieuwd of Saphir Hotel Alanya iets voor jou is? Lees dan met ons mee.

Bij Saphir kun je heerlijk relaxen bij de twee zwembaden voorzien van ligbedden en parasols. Voor de kinderen is er een apart kinderzwembad. De zwembaden beschikken over verschillende glijbanen waar de kids uren zoet mee kunnen zijn. Zijn ze toch uitgespeeld? Dan kunnen ze verder spelen in de speeltuin of tafeltennissen, volleyballen en basketballen. Daarnaast is er ook nog een disco en een openluchtbioscoop.

Voor jong en oud is er een activiteitenprogramma en voor de kinderen is er een animatieteam. Marloes schrijft hierover in een review: ‘Geweldige animatieteam, zij maken je vakantie echt compleet, ik durf echt te zeggen dat ik er hele goede vrienden aan heb overgehouden’. Vakantieganger Zusan is het daarmee eens: ‘Super hotel! Alles is heel goed geregeld en er is heel veel aandacht voor kinderen’.

Restaurants

Waar gaan jullie vandaag eten? Saphir heeft drie restaurants: een buffetrestaurant met terras en twee à la carte restaurants met Italiaanse en Ottomaanse keuken. Daarnaast is er een snackbar en zijn er vijf barren. Nancy is erg tevreden over het eten: ‘Grote diversiteit aan eten en aan alles en iedereen wordt gedacht. Dit was één van onze mooiste vakanties en ik zou dit resort echt aan iedereen aanbevelen!’

Petra was een stuk minder positief over het eten: ‘Wij komen al geruime tijd in Turkije, maar qua eten was dit een van de slechtste hotels. Hygiëne was niet correct’. Zo zie je maar weer dat smaken kunnen verschillen.

Hotelkamers

Saphir Hotel Alanya biedt verschillende soorten kamers aan. Wim is hier erg over te spreken: ‘We Komen hier al voor de vierde keer. Dit familiehotel heeft goede kamers, de keuken is ook zeer goed, de kamers worden elke dag goed schoongemaakt’. Marianne is het daar helemaal mee eens: ‘Wij kregen een fantastisch mooie nieuw gerenoveerde kamer!’

Een aantal van de gasten geeft wel aan dat er soms sprake is van geluidsoverlast. Sommigen schrijven dat dit komt omdat er veel Russen komen in dit hotel.

Omgeving

Saphir Hotel Alanya heeft een centrale ligging omringd met mooi onderhouden tuinen. Je loopt zo het strand op waar je een prachtige pier vindt. Ricardo heeft een tip: ‘De zee is makkelijker begaanbaar met waterschoentjes, er liggen namelijk steentjes’.

Het hotel ligt in Konakli, een rustig dorpje met een mooie omgeving en leuke winkeltjes en restaurantjes. Willen jullie de drukte opzoeken? Bezoek dan een toeristische stad zoals Alanya of Side. Deze steden zijn makkelijk bereikbaar en erg leuk om een dagje naartoe te gaan.

207 reviews over Hotel Saphir

• 8BasJ13-10-2019

Voor herhaling zeker

Leuk en groot hotel, genoeg te doen voor jong en oud. Hotel kamer was echt veel mooi met ene mooi uitzicht op zee/zwembad

• 9A27-09-2019

Het is fantastisch

Het is een zorgeloze vakantie in een fijn, goed onderhouden hotel. Het personeel is super aardig.

Met jonge kinderen

• 9Mulder01-09-2019

Aanrader!

Hotel Saphir is een mooi hotel wel erg groot maar je merkt haast niet dat het groot is. Het complex is dusdanig groot opgezet dat alle gasten zich goed kunnen verspreiden. Om 19 uur merk je pas hoe druk het is wanneer het buffet geopend wordt! Mensen staan om 18.45 al in grote groepen voor de diverse ingangen.... echter is er zoveel eten dat dit echt NIET hoeft. Het eten koelt erg snel af... Dit is het enige min puntje. Er is voldoende variatie aan eten en thema's. Toetjes buffet is ook goed! En er is zelfs verpakt ijs. Hotelkamers zien er keurig uit alles zit erop...echter wil je meer ruimte of op het rustige gedeelte boek dan een bungalow/appartement. Animatie spreekt bijna alle talen en is zeer actief. Erg leuk en gevarieerd programma. Zwembad waar uiteraard handdoekjes worden gelegd echter voor 8 uur halen ze deze eraf... en overdag houden ze het ook in de gaten! En terecht.... De zee, goed begaanbaar via de pier zijn er trappen.

• 9A. Gerrits27-08-2019

Geweldig hotel echt een aanrader

We hebben een geweldige vakantie gehad dit hotel is aan te raden voor mensen met kinderen en ook. Zonder kinderen er is genoeg te doen het animatie team was hartstikke goed onze kinderen waren er dol op hoe ze alles deden het eten :dat was er in overvloed alleen jammer dat het te koud/lauw was. wil je niet op het resort zijn loop je het hotel uit en je loopt 5 a 10 min en je bent in het centrum veel winkels leuk om te gaan kijken elke woensdag is er een markt ook dit kun je lopend af dus saphir hotel in konakli een echte aanrader we komen zeker een x terug

• 7Sabine22-08-2019

Prima hotel, wel massaal

Deze maand 10 dagen verbleven in hotel Saphir met partner en twee kinderen, 11 & 15 jr. Eten is oké, niet echt smaakvol. Kamers zijn netjes en schoon, zo ook de zwembaden. Bijna geen NL'ers gezien. Voornamelijk Russen. In het hoogseizoen is het massaal. Lopende band gevoel krijg je er wel. Het hotel is prima als je er alleen komt om te lezen, te slapen en te zwemmen. Eerste keer Turkije voor ons, normaal campings in Europa. Wij gaan iig niet nog een keer naar Turkije. Niet onder de indruk van de omgeving zoals we dat vaak wel hebben in Europese landen. En zodra je buiten het hotel komt probeert iedereen je een oor aan te naaien en je rommel te verkopen. Tuurlijk, je kunt gewoon doorlopen maar persoonlijk vonden wij het nogal irritant. Als je hier bent echt even picknicken bij Dim Fluss en naar de waterval daarbij Dim. Prachtig, zo mooi blauw schoon water. Ook de rit erheen is prachtig in de bergen.

• 9s gerrits17-08-2019

geweldig

supergoed hotel. personeel is heel vriendelijk. speciaal bedankt voor Eren van het animatieteam. hij spreekt goed nederlands. het zwembad is heel mooi. het eten is goed maar soms wat koud/rauw.

• 9Carmen17-08-2019

geweldig

geweldig hotel. gezellige animatie en leuke activiteiten. alleen het eten is vaak koud.

• 10Bloem10-08-2019

Fantastisch hotel

Wij zijn afgelopen week met onze twee kinderen in dit hotel geweest. In een woord aan te bevelen. Ligging perfect, direct aan zee met zand/kiezelstrand en pier met glijbaan. Hotel groot opgezet, + mooie tuin, en alles wordt keurig netjes onderhouden en schoon gemaakt. Kamers (wij zaten in het hotel zelf) niet erg groot, maar je komt er niet vaak dus maakt dat niet veel uit. Iedere dag schoonmaak en schone handdoeken. Zwembaden schoon en goed onderhouden. Er zijn 3 zwembaden, waarvan 2 in het wat rustige gedeelte en waar dus geen animatieteam komt. Het zwembad grenzend aan hotel heeft een bar in het zwembad en drie glijbanen. Hier is de hele dag erg leuke animatie, met oa watergym, waterpolo, dans in het water etc. Wij hebben hier erg van genoten. Wat ik hier ook heb gelezen is dat de muziek wel wat hard stond, dit kan niet altijd prettig zijn maar wij vonden dat niet erg. Nadeel zwembad: glijbanen beperkt geopend. Kinderen waren vaker aan het checken wanneer de glijbanen weer open zouden gaan. Personeel zwembad bij de glijbanen was consequent, maar erg chagrijnig. Dit was wel jammer. Onze kids hebben er wel van genoten en hebben veel plezier gehad. Miniclub ook erg leuk, savonds leuke shows in het buitentheater. Het animatieteam is sowieso een erg leuk team maar dit moet je met eigen ogen gezien hebben, het zijn erg leuke en enthousiaste mensen. Het eten was fenomenaal, gewoonweg fantastisch, ontzettend veel keuze in vlees en vis, fruit, verse groente, ook aan de kids wordt gedacht. Ontbijt en middageten ook genoeg keuze, je kijkt je ogen uit. Alleen om het eten zou ik dit hotel aanbevelen en het personeel werkt erg hard. Wij hebben totaal geen last gehad van andere toeristen wat ik hier ook vaker heb gelezen. De meesten zijn Duitsers en mensen uit de Oostbloklanden. Grote gezellige terrassen en barren. Gewoon super, we komen zeker een keer terug

Met jonge kinderen

• 3hohenheim27-06-2019

een paar suggereert

calamiteiten hebben ons van streek gemaakt. service onder onze verwachtingen. De slechte kwaliteit van het materiaal en het slechte uitzicht vanuit onze kamer was niet prettig. Omdat we hier een goede vakantie kiezen, zijn onze verwachtingen niet waargemaakt. het kon beter. je verandert van land en gaat op vakantie en je bent niet tevreden. Stel je voor hoe erg het is! Versterk de organisatie. en maak meer wereldwijd voedsel. Dit zal het probleem oplossen. zwembad, netheid enz ....

• 9Nancy09-04-2019

Super locatie en een prachtig mooi resort. Grote diversiteit aan eten en aan alles en iedereen word gedacht. Dit was één van onze mooiste vakanties en ik zou dit resort echt aan iedereen aanbevelen !

9 tips over Hotel Saphir

• daisy, 13-07-2014

wat zeker de moeite waard is,is de 'Green canyon' dit is een geweldig mooi meer.

• pedro & stefanie, 10-08-2014

Boek je uitstappen niet bij de reisleiding of hotel maar in de bazaar aan de overkant van het hotel. Scheelt veel in prijs. VB : sealanya, bij reisleiding €104, in bazaar €67 (voor 3 personen en één gratis)

• Bob, 11-08-2014

Mijn advies is wel wat minder Russen zou alles een stuk prettiger maken. Deze mensen hebben sorry dat ik dit moet zeggen geen normen en waarden. Verder een uitstekende vakantie gehad.

6 vragen over Hotel Saphir

• H.N., 17-01-2018

handdoekservice

Is er een handdoekservice aanwezig? Zo ja, moet er borg voor betaald worden?

• Paul, 13-12-2017

Baby bedje

Zijn er babybedjes aanwezig of moet je een campingbedje meenemen?

• Nayj, 14-08-2015

wifi kamer

Is er wifi beschikbaar op de kamer?

Irma, 16-08-2015

• Soort strandKiezels
  • Afstand tot strand150 m, 2 minuten lopen, < 5 minuten met de auto
  • Privé strandAanwezig
  • Directe toegang vanuit accommodatieAanwezig

• Animatie programmaAanwezig, Kids Club (6-9 jaar), Miniclub (2-5 jaar)
  • KinderopvangOp aanvraag

• KeukenKeuken

• WinkelsCadeauwinkel, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
  • Receptie24-uurs receptie, Aanwezig, Express check-in & check-out
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen, Casino
  • Overige servicesAutoverhuur, Dokter, Fietsverhuur, Geld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Kluis, Strijkservice, Wasserette

• SaunaAanwezig, Hammam, Stoombad / Turks bad

• ParkeermogelijkhedenOpenbare parkeerplaats, Parkeergarage, Parkeerplaats