Hotel Kemal Bay

Anders

Prijs / Kwaliteit!

O.Simons
27-5-2017

We hebben dit hotel geboekt als extra vakantie in de Meivakantie, vooral omdat het niet duur was. We hadden lage verwachtingen, maar hebben niets te klagen gehad. Het is niet het beste hotel, maar ook niet het slechtste. Hier krijg je best wel waar voor weinig geld (betaal niet teveel voor dit hotel).

Het hotel ligt op een rustige plek, met aan de zuid zijde een berg waar je niet omheen kunt. Het Greenhill Bay complex aan de voet van die berg staat al een tijdje leeg en dat doet wat ongezellig aan. Je kunt te voet naar de weg lopen, waar je voor anderhalve euro de bus naar Konakli of Alanya kunt nemen. Twee plaatsen waar je heel goed kunt shoppen. Vooral het winkelcentrum in Konakli is de moeite waard, hier kun je overdekt goedkoop shoppen voor Turkse prijzen, voor als je de schreeuwers van de Bazaar even zat bent.

Het zeewater is meestal schoon en helder (visjes!), maar door de pier blijft er soms wel wat troep in het water hangen. Het kleine-kiezelzand strand is kunstmatig aangelegd, de zee heeft hier een rotsachtige bodem. We hebben mooiere stranden gezien, maar het was wel schoon en wordt net als het zwembad elke dag goed bijgehouden. Er zijn genoeg bedjes, als er te weinig zijn kun je bij de winkeltjes onder het restaurant een bedje erbij vragen.

Het eten is over het algemeen goed, maar was niet erg afwisselend. Dat hebben we beter gezien in Turkije. De Gozleme (turkse pizza) is een aanrader, in de strandbar.

De kamers waren verrassend groot. De douche wisselde soms warm/koud. Poetsvrouw kwam elke dag.

We kwamen (mede door het negatief reisadvies) geen Nederlanders tegen in dit hotel. Wel Engelsen en Oostblokkers, maar die hebben zich netjes gedragen (alhoewel 's nachts het drankfeest lang doorging).

Hebben we iets gemerkt van anti NL sentiment? NEE! Turkije is en blijft onze favoriete vakantiespot, ondanks de politieke situatie. De Turken zijn nog altijd zeer gastvrij en aan de Turkse Riviera is er alles op gericht om je een zorgeloze vakantie te laten beleven.

2008

Prima verblijf gehad

Ineke
23-6-2008

Twee jaar geleden ben ik twee weken naar dit hotel gegaan, min een nacht vanwege een uitstapje naar Capadoccia. Goede service, prima eten, leuke mensen en een gigantische kamer met prachtig uitzicht op zee en zwembad.

Er was geen cola light, maar vanwege mijn diabetes kreeg ik dagelijks een fles op de kamer.

De kamer werd ook keurig schoongemaakt.

Prima verblijf gehad. Alleen is het inderdaad een stuk lopen naar de dolmus en zijn er veel russen. Maar daar kan het hotel natuurlijk niets aan doen.

2007

Ben zelf kok,heb nog nooit zo'n slecht eten gehad!!Het enige dat goed was aan deze vakantie was het weer!Allebei ziek geweest,mijn vriend 1 week,en velen met ons.Absoluut geen 5 sterren.Animatie veelal gericht op de Russen.Aan de receptie werd goed russisch en heel slecht engels en duits gesproken.Strand waardeloos!Hier nooit meer naar toe!!!

WTC.nl

Zeker geen 5 sterren waard!!

Priscilla
14-8-2007

Zeker geen 5 sterren waard!!.

Weinig variatie in eten en wat er was erg smaakloos en eentonig. De afstand van het hotel naar de weg voor de dolmus is best wel ver. En het strand is echt waardeloos. Vies!!!

dit is het allerslechtste hotel waar ik ooit in heb gezeten faciliteiten (op het zwembad na) zijn dramatisch slecht. eten is vakk hetzelfde en er is weinig keus.

Kamers zij ook erg slecht en zijn vol gebreken. ook het strand is niet echt mooi.

Ga hier nooit heen je kan nog beter in een plaggenhut gaan slapen dan hier te verblijven, het is als geld door het riool spoelen (bijna letterlijk) gezien het feit dat de afvoer van het hotel op zee uitkomt

2006

wij zijn hier 25 mei 14dgn geweest als huwelijksreis en dit nooit meer!!!!!!!!!!!

we kwamen eerst in het green hill terecht en dat was een ramp uitzicht hadden we niet want 1 meter voor ons raam steeg een rots omhoog.

ook stonk de kamer en de badkamer lekte van alle kanten, en de rest van de kamer kun je wel raden.

toen na 2 dagen kregen we eindelijk onsze kamer in het geboekte kemal bay hotel met zeezicht,dat wel.

nou deze kamer had dus ook zijn gebreken en was dus ook slecht onderhouden, maar het was in ieder geval beter.

onze deur ging niet meer open en hebben van sóchtend 9 tot sávonds 7 aangehoord: "5 minutes" totdat iik het zat werdt en dreigde de deur in te trappen, ik heb dit ook getracht maar dacht van"je bent toch in turkije" er stond sávonds weliswaar een fruitmand met wijn etc. op de kamer maar. ze hebben mijn huwelijksreis aardig verpest.

!!

Wij zijn van 4 tot 18 augutus er geweest en hebben ons daar heel erg geergerd aan alles. We kregen eerst een kamer 701 dat echt drama was. Alles was bijna kapot en alles zat los. Naar 3 dagen konden we pas naar een andere kamer die uitzicht had op de afvoer echt smerig. En allemaal Russen maarja dat heb je niet voor het kiezen. Als je dit een 5 steren hotel noemt als touroperator ben je echt heel ziek. Ik boek zelf nu nooit meer bij touroperator want dit sloeg echt alles en daar betaal je dan ook nog een 1125 pp voor echt idioot. We hebben daarom ook een mail gestuurd naar Touroperator en hopen op compensatie. Ga nooit naar KEMAL BAY geen aanraden.

heel mooi land maar slecht hotel, receptie is schaars geeft geen bevredigend antwoord op je vragen. ze spreken enkel turks en een beetje onverstaanbare engels. de bediening is niet goed ze moeten lang werken waardoor e prikkelbaar en giftig worden. strand heel vuil stront van de wc komt in zwemwater. riolering van keuken komt uit op strand.geen enkele redder gezien.al was het maar voor de show.geen goede samenwerking met GREEN Hill buurhotel. je krijgt dadelijk een bandje rond je pols als je aankomt in hotel je wordt regelmatig lastig gevallen door security al weten ze goed wie je bent...ik word er ziek van als ik er aandenk, je moet het zelf weten maar ik ga er niet meer terug

Alle negatieve recenties over dit hotel negeren! Het is een mooi, groot en zeer schoon hotel. De bediening is zeer vriendelijk en het eten ook erg goed.

Het klopt dat er veel Russen verblijven en dat ze veel eten opscheppen en daarna alles laten staan. Maar heb jij daar last van??? Wij in ieder geval niet. Tuurlijk is het zonde van al dat eten, maar wat doe je eraan.

Een leuke vakantie maak je tenslotte zelf! Wanneer je een ander je vakantie laat verpesten zegt dat meer over jezelf. Plezier maak je zelf!

Bij het hotel zit ook een discotheek, erg gezellig en lekker dansen. Wij hebben in ieder geval een super leuke vakantie gehad.

-Service,eten,accomodatie,ligging absoluut uitstekend

rm van der Geugten
13-8-2006

-Service,eten,accomodatie,ligging

absoluut uitstekend.

-Hotelbus aanwezig 3x per dag voor

- 1.50 euro

-Geen last van overkritische,teveel,

Nederlanders(je hebt het gevoel dat je

echt op vakantie bent.Geen geklaag over

het gebruikelijke zoals:

eten,weer,andere nationaliteiten,enz.

kortom een echte aanrader voor een

ieder die wil genieten van de

vriendelijke Turkse gastvrijheid!

WTC.nl

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Kemal Bay in Konakli (bij Alanya), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Kemal Bay zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.