Hotel Kahya Resort & Aqua

Hotel aan zee, FamiliehotelWeer vandaag36°27°
Hotel Kahya Resort & Aqua
8,8

Wat vakantiegangers zeggen

Voor een vakantie met kinderen ben je in Kahya Resort Aqua & Spa aan het juiste adres. In dit kindvriendelijke hotel zullen de kids zich geen moment vervelen. Activiteiten en faciliteiten zijn er voor hen genoeg. Hou er wel rekening mee dat dit een groot hotel is. Dit maakt het hotel minder geschikt wanneer je op zoek bent naar een gemoedelijk hotel in Turkije. Benieuwd of Kahya Hotel Alanya aansluit bij jouw vakantiewensen? Lees met ons mee.

Dat Kahya Hotel Alanya geschikt is voor een vakantie met kinderen blijkt wel uit jullie reviews. Er zijn meerdere zwembaden met spectaculaire glijbanen. Van welke glijbaan roetsj jij het eerste af? Als ouder kun je ondertussen genieten van de zon. Al wordt er hier aan handdoek leggen gedaan, zijn er wel altijd genoeg ligbedden vrij.

Naast waterpret biedt ook het animatieteam in Kahya Resort Aqua & Spa vermaak. Reviewers omschrijven het animatieteam als goed, maar vinden het vooral fijn dat ze niet opdringerig zijn. Ook ‘s avonds wordt er iets georganiseerd. Wat dacht je van een acrobatiekshow? Voor tieners is de animatie minder geschikt.

Zoals je dat van Turkije gewend bent, verblijf je ook in Kahya Resort Aqua & Spa all-inclusive. Naast de hoofdmaaltijden worden er verschillende snacks geserveerd. Probeer bijvoorbeeld eens een Turkse oliebol. Bij het zwembad kun je patat, hamburgers en pizza halen. De hoofdmaaltijden worden geserveerd in buffetvorm. Omdat Kahya Resort Aqua & Spa een groot hotel is, is het in het restaurant vaak druk. Monika Govers heeft hier een oplossing voor: ‘Als je na 19.30 gaat kun je rustiger eten. Ook wordt het aangevuld.’ Toch zeggen enkele vakantiegangers dat niet alles meer wordt aangevuld vanaf 19.30 uur. Volgens reviewers is er dan ook zeker ruimte voor verbetering. Naast dat het erg druk is in het restaurant, is de temperatuur van het eten ook niet altijd goed.

Tijdens een vakantie in Kahya Hotel Alanya overnacht je in een fijne kamer. Michel Herben: ‘Kamers worden goed schoon gemaakt. Iedere dag nieuwe handdoeken en een fris opgemaakt bed.’ Je hebt ook gratis wifi die in de meeste hotelkamers ook nog eens goed werkt. De badkamer is fijn en heeft een ruime douche. Alleen de bedden zijn wat aan de harde kant. Mocht je graag wat zachter willen liggen, dan kun je om een topper vragen.

Ligging

Steek de weg over bij Kahya Hotel Alanya en je staat op het strand. Ook ligt dit hotel op maar vier kilometer afstand van het centrum van Konakli. Hier kun je heerlijk winkelen of wat eten in een gezellig restaurantje. Zoek je het liever wat groter op en wil je naast winkelen ook wat cultuur snuiven? Ga dan naar Alanya (15 kilometer). Zowel Konakli als Alanya kun je bereiken met de dolmus.

Wil je ook vakantie vieren in Kahya Resort Aqua & Spa? Let’s go!

We hebben een aantal aanbieders voor Kahya Resort & Aqua voor je op een rij gezet:

491 reviews over Hotel Kahya Resort & Aqua in het Nederlands

voor ons niet voor herhaling

debbie
22-8-2019

Wij zijn net terug, helaas viel het voor ons echt tegen. De keuken is veel te klein voor de 2 gebouwen die er staan, ze hadden na komst van het bijgebouw ook de keuken groter moeten maken, nu is het veel te druk en na 20.30 werd er geen eten meer bijgevuld. Ook weinig variatie met eten.

Bij het restaurant was er lauwe en prikloze frisdrank. Kamers waren wel schoon, maar elke keer geen handdoeken gekregen en geen water aangevuld in de minibar. Ligbedden aan het zwembad worden al om 3.00 snachts neergelegd, er is een beleid dat je voor 7.30 geen ligbedden mag reserveren, maar er word niets aangedaan. Jammer dat je voor veel moet betalen, zoals ijs, kluisjes, kinderanimatie. Voor ons niet meer dit hotel, en het is naar ons inzien geen 5 sterren!!

Fantastisch hotel

Fam Verschuuren
20-8-2019

Wij zijn gisteren terug gekomen van een super vakantie met 2 gezinnen. Na al die slechte reviews zagen we er best tegen op. Maar wij hebben het fantastisch gehad. Personeel en animatie team zijn hartstikke vriendelijk en spreken een goed woordje Engels. Bij het zwembad was genoeg te doen, zoals waterpolo water aerobics crazy watergame en er omheen darten boogschieten en jeu de boules enz. Het was bij het zwembad ook schoon en netjes. Ja je hebt altijd mensen die er zelf een bende van maken. Veel Nederlanders in het hotel. Jammer was dat er niets gedaan werd aan het handdoeken leggen. Irritant dat er op bedjes handdoeken lagen en dat die mensen pas in de middag kwamen. De laatste Dag ben ik heel erg ziek geweest , hield niets binnen, vond het slechte service dat we moesten betalen om 3uur extra in kamer te blijven tot de bus kwam terwijl ik die ochtend alleen maar aan het overgeven was. Toch maar betaald en gelukkig weer opgeknapt.

Gereisd Met jonge kinderen in Thu Aug 01 2019 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Helaas voor ons niet meer

Ben
20-8-2019

De mensen die werken op het Kahya resort, werken hard om het alle uiteenlopende gasten naar het zin te maken. Dit resort is in 2012 uitgebreid met een extra gebouw, echter, de faciliteiten zijn nog gemaakt op veel minder gasten, zoals het restaurant en de bedjes rondom de zwembaden. Dit lijdt, mede door korte eettijden, tot behoorlijke chaos bij tijd en wijlen. Dit ligt uiteraard niet bij de medewerkers. Deze zijn, ondanks de enorme werkdruk, toch vriendelijk te noemen, uiteraard per medewerker verschillend. Wat hier het probleem is, is dat er veel gasten zijn, die zich niet aan de regels houden, zoals eten meenemen uit t restaurant of met natte slippers en natte zwemkleding door het restaurant en de hallen lopen. Dit geeft gevaarlijke en gladde situaties. De medewerkers kunnen hier haast niet tegenop werken om de "Dikkat" situaties het hoofd te bieden. Meestal zijn de gasten die denken dat alles om hen draait, van Russische komaf.

Heerlijke vakantie gehad

Esther
17-8-2019

Mooi hotel alleen vind ik het meer 4 sterren als 5 sterren. De zwembaden zijn super leuk, glijbanen zijn gewoon bijna de hele dag open. Animatie laat je met rust als je niet wilt, top voor ons. Animatie valt wel tegen voor oudere kids. Het eten is wat eentonig maar wat er is is gewoon goed! De kamer was netjes en de schoonmaak hield het perfect bij. Personeel spreekt gewoon netjes Engels. Het enige nadeel vond ik dat je te lang moest wachten aan de bar voor het drinken, als er 1 extra mannetje staat zou dat veel beter werken. Bedjes bij het grote zwembad zijn om 7 uur al bezet, maar bij de andere 2 baden elke ochtend nog voldoende plek (ik hoefde mijn wekker er niet voor te zetten).

Gereisd Met oudere kinderen in Thu Aug 01 2019 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Fantastisch resort

Sandra
17-8-2019

Tweede keer Kayha resort en nog steeds geweldig. Zwembaden, river en de glijbanen super! Kamers elke dag mooi schoon. Personeel werkt hard en is erg vriendelijk. Op het resort maakt Hasan naam armbandjes en andere dingetjes met naam. Er leuk en niet duur. Ook Hasan zelf is erg vriendelijk. Eten heeft elke dag een ander thema en zeer gevarieerd. De croissantjes in de ochtend en de turke pizzas in de avond zijn heerlijk. Als minpunt vinden wij de liften al twee jaar op een rij drama.

Voor de rest is dit hotel echt een aanrader

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2019

Goed hotel voor oud en jong

Shahin
17-8-2019

Dat was de eerste keer dat we gekomen zijn, we vonden het goed en we gaan zeker terug komen. personeels zijn heel vriendelijk en je kan zeker lekker eten en drinken. Als je problemen hebt kan je altijd bij vriendelijke manager terecht komen

Geweldig, herhaling vatbaar

Diane
16-8-2019

We zijn nu voor de 4e keer hier geweest en echt een heerlijk hotel. Het enige negatieve waar ik andere mensen gelijk in kan geven is de liften maar verder echt niets. Zeker weer voor herhaling vatbaar!

Middelmatig

Jolanda
16-8-2019

Helaas is het hotel niet gericht op zoveel mensen. Kamers mooi ruim ,schoonmaak prima. We hebben reviews gelezen over onvriendelijk personeel .dat hebben wij niet zo ervaren. Zijn vriendelijk en werken hard. Alleen dame nagelstudio niet vriendelijk Eten leek met de week slechter te worden. Weinig variatie. Baklava kennen ze niet, slechts 1x gezien. De Turkse avond op vrijdag was de enige avond dat eten goed was maar te weinig zitplaatsen in restaurant Probleem met ligbedjes niet gehad, wij kwamen voor het strand en daar bedjes voldoende. Liften zijn een drama maar wat echt niet meer van deze tijd is, is de zeer slechte WiFi. Ieder half uur opnieuw inloggen met paspoortnummer en kamer nummer. Als je geluk had kon je app sturen maar website of mail kan je niet eens openen Ik had hier meer van verwacht Alhoewel ik vind dat er meer hotels de laatste jaren steeds slechter lijken te worden helaas Hamanpersoneel wel zeer opdringerig

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2019

Gewelldig

Martin
16-8-2019

Heerlijk hotel groot zwembad genoeg keus aan eten alles klopt daar voor een 5 sterren hotel. Echt genoten en een heerlijke vakantie gehad ZEKER EEN AANRADER

Gereisd Met partner in juni 2019

Leuk hotel maar nooit meer Kahya voor ons.

Jeff
15-8-2019

Mooi hotel, mooie kamers maar matig eten en erg weinig entertainment.

5 jaar geleden hier ook geweest. Toen elke dag divers eten en een hoop animatie. Nu terug in 2019 en er is niks meer van over.

Kamers en zwembad zijn prima.

Overdag is er in het zwembad weinig te doen, op waterpolo na. Eerder deden ze vaak leuke spellen in het water, nu niks meer.

Eten is allerdaags hetzelfde, op 1 dag na. Pasta, patat, (droge) kip, kalkoen, kaas en groenten. Soms wat rund of kebab.

Luchtbedden van bezoekers liggen de volgende dag voor 13 - 20 euro in de winkeltje van het resort te koop. Trap hier dus niet in.

Voor ons is dit hotel klaar. Nooit meer Kahya voor ons.

• Eten en drinkenLunch, Welkomstdrankje

• Soort strandKiezels
  • Afstand tot strand200 m, 3 minuten lopen, < 5 minuten met de auto
  • Privé strandAanwezig
  • Strand toegangGescheiden door straat

• Animatie programmaAanwezig, Kids Club (6-9 jaar), Miniclub (2-5 jaar)

• Soort gerechtenDiabetische gerechten, Internationaal

• Gratis wifiLobby, Op de kamer

• Balkon / terrasEigen Balkon, Terras
  • KeukenKeuken
  • Huishoudelijke apparatuurBroekenpers, Gratis minibar, Kluis, Koelkast, Koelkast / Minibar, Koffie en thee, TV

• Receptie24-uurs receptie, Aanwezig, Express check-in & check-out
  • Room Service24 uurs service, Aanwezig
  • Op het terreinBagageruimte, Disco, Recreatieruimte, Rookruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen, Casino
  • Overige servicesAutoverhuur, Dokter, Fietsverhuur, Geld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Stomerij, Strijkservice, Wasserette

• SaunaAanwezig, Finse sauna, Hammam, Stoombad / Turks bad

• ParkeermogelijkhedenParkeerplaats

• WatersportDuiken, Waterskiën
  • BuitensportenBoccia
  • BalsportenBasketbal, Volleybal
  • Sport & SpelBiljart, Darts, Minigolf, Tafeltennis

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Kahya Resort & Aqua in Konakli (bij Alanya), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Kahya Resort & Aqua zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.