Hotel Eftalia Ocean

Hotel Eftalia Ocean
7,2

Wat vakantiegangers zeggen

Eftalia Ocean

Hotel Eftalia Ocean ligt bij Antalya en is een populair plekje onder gezinnen. Jullie zeggen dat dit een mooi hotel is met een moderne uitstraling. Dit hotel is geschikt als je houdt van een groot all-inclusive hotel. In het hoogseizoen kan het hier dan ook erg druk zijn. Maar faciliteiten? Die vind je hier genoeg. Benieuwd of de faciliteiten ook aansluiten op jouw vakantiewensen? Lees met ons mee.

Waarom Hotel Eftalia Ocean een populair plekje is onder gezinnen? Volgens jullie is de waterpret de grootste reden. Zo zegt Rebecca van Kasteren: ‘Zwembad en alle glijbanen waren voor onze zoons het paradijs.’ Gezellig is het bij de zwembaden altijd dankzij de muziek die hier wordt gedraaid. Net als in de rest van het hotel kan het wel erg druk zijn bij de zwembaden. Dit zorgt ervoor dat de zwembaden bij Hotel Eftalia Ocean minder geschikt zijn wanneer je rustig wilt zonnen en zwemmen.

Ga je vakantie vieren met je gezin? Dan boek je een familiekamer die mooi en ruim is. Elke dag krijg je nieuwe frisdrank, koffie en thee. De schoonmaak kan wel wat beter en ook de bedden zijn wat te hard. Daarnaast zijn de kamers gehorig. Sommigen van jullie kozen voor een upgrade naar een swim up kamer, zoals Barbara: ‘Bij aankomst een upgrade genomen naar een swim up room en dit was zo het geld waard.’ Vanuit deze kamer heb je uitzicht over zee.

Hotel Eftalia Ocean is een bestemming waar je geen tot weinig animatie vindt. Alleen voor kids tot 5 jaar is er een miniclub. Elke avond kunnen zij dansen bij de minidisco. Hierna wordt er niets meer georganiseerd en zijn de avonden rustig. Houd hier dus rekening mee wanneer je ook als volwassenen graag deelneemt aan activiteiten.

In Hotel Eftalia Ocean vier je een ultra all-inclusive vakantie. Toch moet je volgens jullie voor verschillende drankjes wel bijbetalen. Bianca Kraster schrijft bijvoorbeeld dat zij moest betalen voor een cocktail. En de kwaliteit van het eten? Dat kan beter. Jullie zijn het er over eens dat er wat te weinig variatie is tijdens de buffetten.

Omgeving

Hotel Eftalia Ocean ligt in het dorp Avsallar. Hier beleef je de perfecte strandvakantie, want het privéstrand ligt op slechts 200 meter afstand.

Heb je zin in een aantal leuke to do’s? Elke zondag vindt er een markt plaats in het dorp zelf. Biance en Hilde ginger er allebei heen en raden het zeker aan de markt te bezoeken. Wil je eens op actieve excursie? Dan is een jeepsafari of een tocht op de piratenboot een aanrader. Hilde deelt hierover nog een goede tip: ‘Boeken bij de watersport kraam op het strand (een heel stuk goedkoper als bij de reisorganisatie.. en goed geregeld!).’ Beide zijn erg leuke gezinsactiviteiten. Je bent urenlang zoet!

91 reviews over Hotel Eftalia Ocean in het Nederlands

5 sterren onwaardig!

Shirley
31-8-2018

Bij binnenkomst heeft het hotel echt de "wow" factor. Helaas kom je er snel achter dat het uiterlijke schijn is. Restaurant is een mierenhoop, vechten voor een tafel en het eten is werkelijk waar niet te eten. Wij zijn vrij makkelijk en vinden altijd wel iets wat op zijn minst eetbaar is maar hier echt geen woorden voor. Personeel spreekt geen engels en is onbeschoft. Onze dochter van 9 had zich bijvoorbeeld gebrand aan een van de warmhoud bakken en had een behoorlijke brandwond. Personeel begreep niet eens dat wij ijs of een dokter nodig hadden! Schandalig! De Zwembaden, eftalia island en de glijbanen zijn top maar spiegel glad waardoor er regelmatig mensen lelijk ten val kwamen. Uhm..loopmatten een idee? All inclusive is een verkeerde benaming aangezien er voor veel dingen betaald moest worden. Animatie is er niet en de kinderdisco op Eftalia Island is lachwekkend. Eftalia Splash was vorig jaar velen malen beter. Nooit meer Ocean!!!

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2018

Nooit meer Eftalia Ocean!

Dennis
31-8-2018

Mooi en ruim opgezet hotel met geweldige glijbanen en mooie zwembaden. Zowel binnen als buiten het hotel is het spekglad door al het marmer. Het bijbehorende Eftalia Island is op loopafstand. Wat het eten betreft is het ronduit slecht, eentonig, niet warm en vlees kennen ze niet! Het restaurant is een vreetschuur en slaat helemaal nergens op. Na een half uur rond te lopen voor een tafel is er geen bestek of zijn er geen borden meer. Als je uiteindelijk voorzien bent dan haalt het personeel ongevraagd je bord onder je neus vandaan terwijl je nog aan het eten bent. Het personeel spreekt slecht tot geen engels en is erg onvriendelijk en onbeschoft. Receptie personeel is wel vriendelijk en behulpzaam. Kamers worden slecht schoongemaakt en handdoeken worden vaak niet vervangen. All inclusive concept is een aanfluiting aangezien er voor de meeste dingen betaald moet worden. Mooi hotel maar voor ons geen Ocean meer!

Voor ons veel te druk.

Fam Kramers
27-8-2018

Genoeg zwembaden en glijbanen. Glijbanen gaan elke dag een paar uur dicht. Goede controle. Kamers idd zeer gehorig. Wel schoon en ruim. Teveel mensen in het restaurant, geen tafels beschikbaar. Geldt ook voor het zwembad. Vroeg eruit om bedjes in te nemen. Mensen uit Noorlijke windstreken onbeschoft en schepten op alsof het hun laatste maal was. Personeel verder vriendelijk en behulpzaam.

Freesun.nl

Nooit meer voor dit geld!!

Mark
24-8-2018

Hotel netjes ,eten en all in niet over te spreken zeer slecht

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2018

Overweldigend!

P&P
24-8-2018

Na de busreis van ongeveer 2 uur met een korte tussenstop,checkenwe in voor onze swimup room met 2 slaapkamers. De aardige meneer bij de receptie gaf aan om de kamer om te boeken naar een 3 kamer appartement voor een mooie meerprijs!! In deze kamer aangekomen werden we allemaal door stomheid geslagen : wat een gave kamer dat eigenlijk geen kamer is maar een appartement met 2 verdiepingen en terras met zwembad. Wat ontzettend mooi en super schoon. Elke dag schoonmaak , schoon beddegoed en handdoeken en ook de koelkast werd niet vergeten om te vullen. Enige minpunt is dat de kamers gehorig zijn. Zwemhanddoeken zijn elke dag om te wisselen voor schone. Veel hebben we gelezen over het eten en het negatieve commentaar daarop. Er is zoveel keuze dat er elke keer wat anders gegeten kan worden! Het eiland is geweldig en overal kan er gegeten en gedronken worden. Weet wel het is erg groot en massaal maar dat is een keuze die je vooraf bepaalt.

Geen 3500 euro waard voor maar 9 dagen

Nederlander
20-8-2018

Kamers waren super, ruime kamers

Schoonmaken was erg slecht. Bedden kei hard. Handdoeken leggen vroeg in de morgen ( d a n nog worden de handdoeken gejat. Eten erg slecht, veel te massaal . Het leek wel een vreetschuur, uit ergernis medegasten regelmatig uit eten geweest

Over de ultra inclusief maar niet te praten, veel dingen waar gewoon voor betaald moet worden ...

Ben niet snel negatief maar dit was wel het ergste

Geen aanrader

Miranda
14-8-2018

Het resort is erg massaal. Kamers zien er netjes en verzorgd uit. Handdoeken worden maar om de dag verschoond. Het eten is prima en voor ieder wat wils. Het restaurant is een mega vreetschuur. Echt een verschrikking! Er zijn 4 à la carte restaurants maar je mag maar 1 keer per week in 1 van de 4 restaurants eten. Je krijgt een vast menu geserveerd. Dus niks à la carte! De openbare toiletten zijn vies en regelmatig is er geen toiletpapier. Op Eftalia Island is het prima vertoeven. Alle gasten van de Eftalia hotels hebben toegang via de tunnels tot Eftalia Island. Het strand is een kiezelstrand en zonder zwemschoenen kun je de zee niet in. Het idee van een all inclusive vakantie is dat je geen portemonnee mee hoeft te nemen en geen kosten meer hoeft te maken voor eten en drinken. Helaas is het all inclusive concept hier beperkt. Ijs en cocktails zijn bijvoorbeeld niet inbegrepen.

Super leuk, maar kolossaal Hotel

Monique
13-8-2018

Na de slechte verhalen waren we wel een beetje huiverig wat we hier zouden aantreffen, maar dat is ons echt 100% meegevallen! Hou je van zon zee, zwembad en glijbanen? Dan ben je hier echt aan het juiste adres! De kids hebben zich prima vermaakt en wij dus ook. Het enige nadeel is natuurlijk dat het hoogseizoen is en het een groot hotel is en dus heel veel andere mensen zijn die ook op een bedje willen liggen en op een stoel in het restaurant willen zitten. Maar met een beetje geluk en geduld komt dat wel goed. Er liggen 3 Eftalia hotels op een rij en deze maken allemaal gebruik van Eftalia Island. Hier is overdag en ‘s avonds genoeg te doen, kan je iets te eten en drinken halen en is elke avond wel een show of iets dergelijks. Wat je zeker moet doen is een dag varen op de Big kral piratenboot! Echt super leuk voor het hele gezin. Incl meerdere stops om te zwemmen en minidisco en schuimparty.

Super vakantie gehad, vooral de swim Up kamer!

Audrey
11-8-2018

Dit hotel voldoet helemaal aan onze verwachting. Het is inderdaad groot en druk, maar er is ook heel veel. Meerdere zwembaden, glijbanen voor verschillende leeftijden, het Eftalia eiland met overdag allerlei verschillende eetplekken zoals pizza, wafels en broodje kebab. Het restaurant is druk, maar het eten is prima en er is altijd wel iets wat lekker is. Je weet van te voren bij een groot al inclusieve hotel dat je te maken krijgt met handdoekje leggen op strandstoelen en dat het een buffet met eten is voor veel mensen. Maar er is altijd wel wat vrij en iets te vinden, gewoon relaxed blijven. Het is immers vakantie. Maar het beste van dit hotel is de swim Up room, deze is echt geweldig. Heel ruim, netjes en een heerlijk zwembad aan je eigen terras. Ook de Spa en de massages zijn top. Het enige wat wij misten was een Nederlandstalige kidsclub begeleider en wat meer vermaak in het hotel zelf. Op het eiland worden leuke dingen gedaan

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2018

Super vakantie gehad

Maike
9-8-2018

Wij hebben echt een super vakantie gehad, we wisten dat we naar een groot hotel gingen dus wisten ook dat het dan erg druk kan zijn ( bij het zwembad, restaurant enz.), vooral tijdens het avondeten was het druk maar we hebben gemerkt dat als je om 19.45-20.00 uur gaat dan is er gewoon plaats en ligt er ook nog gewoon een heel groot aanbod aan eten. Ik snap niet dat iedereen klaagd over het eten, er is zoveel keus dat hebben wij thuis niet. Je kunt echt 24 uur per dag eten halen. De schoonmaak daar moet je geluk mee hebben, wij hadden iemand die echt goed poetst. Wij en onze kinderen hebben ons prima vermaakt op het park, s'avonds liepen we soms naar de winkeltjes achter het resort en voor 1 euro pp kun je met de dolmus naar Konakli, dat ligt 10 minuten verder en is ook leuk om eens naar toe te gaan. Op zondag is er een grote markt naast het hotel, ook leuk. Kortom een heerlijke vakantie voor de prijs die we betaald hebben.

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2018

• Soort strandKiezels
  • Afstand tot strand2 minuten lopen, 200 m, < 5 minuten met de auto
  • Privé strandAanwezig
  • Strand toegangGescheiden door straat

• Animatie programmaAanwezig, Miniclub (2-5 jaar)
  • KinderopvangOp aanvraag

• WinkelsCadeauwinkel, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
  • Receptie24-uurs receptie, Aanwezig, Express check-in & check-out
  • Op het terreinBagageruimte, Disco, Recreatieruimte, Rookruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Overige servicesAutoverhuur, Dokter, Fietsverhuur, Geld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Stomerij, Strijkservice, Wasserette

• SaunaAanwezig, Finse sauna, Hammam, Stoombad / Turks bad

• ParkeermogelijkhedenParkeerplaats

• WatersportKanoën, Waterskiën
  • BuitensportenFietsen
  • BalsportenBasketbal, Volleybal
  • FitnessAerobics, Fitness
  • Tennisbaan informatieBuiten, Materiaalverhuur
  • Sport & SpelBiljart, Darts, Tafeltennis

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Eftalia Ocean in Incekum / Avsallar (bij Alanya), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Eftalia Ocean zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.