Antalya / Lara / Kundu

Vakantie Antalya

Op vakantie naar Antalya? Wanneer je denkt aan deze Turkse badplaats denk je waarschijnlijk aan een relaxte zonvakantie aan het strand. Maar Antalya is een van de plaatsen in Turkije waar je ook een oude binnenstad vindt waar cultuur en de lokale bevolking onlosmakelijk met elkaar zijn verbonden.

In het oude centrum struin je door smalle straatjes waar je de meest mooie foto’s maakt van houten huisjes. Neem plaats bij een Turks restaurantje en proef de lokale specialiteiten. Daarna zet je je tocht voort en shop je Turkse souvenirs en tapijten op de kleurrijke bazaar. Wil je een vakantie Antalya boeken en ben je benieuwd naar de populairste hotels in deze badplaats? Lees dan snel verder.

Bezienswaardigheden in Antalya

Wanneer je in Antalya verblijft moet je zeker een trip naar het oude stadscentrum, Kaleici genaamd, plannen en ga naast de bazaar ook even langs bij de pittoreske haven. De kliffen hier zijn indrukwekkend. Eventueel kun je vanuit hier ook op bootexcursie.

Wil je meer weten over de geschiedenis van Antalya? Breng dan een bezoek aan Antalya Archaeological Museum. Dit is één van de mooiste musea rond de Middellandse Zee en bevat de talrijke vondsten uit de provincie Antalya. Een tip van één van onze bezoekers is om hier wel met een gids heen te gaan.

Genoeg te doen dus tijdens je vakantie in Antalya.

Bekijk alle accommodaties

Andere bestemmingen in Turkse Rivièra

Bekijk alle plaatsen

vakanties Antalya / Lara / Kundu

We hebben een aantal aanbieders voor Antalya / Lara / Kundu voor je op een rij gezet:

Kras

Reviews over Antalya / Lara / Kundu

Fanatastische plek Lara

Hollandaise
    11-8-2019

Super veel winkels, waar je niet continu word aangesproken/ aangevallen. Fijn groot zandstrand! Met veel watersport mogelijkheid. Lekker korte transfer tijd vanaf luchthaven! Voor echte Turkse dingen beter na antalya de oude binnenstad, Lara is echt voor toeristen gemaakt. Leuk Hollands café, voor frikandellen en kroketten, maar ook voor live muziek of avondje voetbal/formule 1

Gereisd Met partner in augustus 2019

superleuk en gaan zeker terug!

richard welgraven
    9-7-2019

Geweldig om naar toe te gaan ,heel betaalbaar en superleuk voor de kinderen.Er is veel te doen en ligt in een mooie omgeving met geweldige mensen.Een bezoekje aan de markt is zeker een aanrader vanwege het grote aanbod en de lage prijs.Met de bus ben je er zo en er is veel te zien onderweg

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2018

Was het geld zeker waard. Heel gezellig.

Connie Smeenk
    24-6-2019

Niet veel, neem gezelligheid mee, haha. Lara is wat duurder als Antalya maar voor 1.60 euro kan je 4 keer met de bus reizen. Duurdt dan 45 min. Met de taxi is het 45 euro en hij wacht je op als je terug gaat. Aan het einde pas betalen als je weer bij je hotel bent.

Cyprus, Mooi, veelzijdig en fascinerend eiland

Annet
    24-6-2019

Antalya was slechts een tussenlanding op weg naar het Turkse gedeelte van Cyprus. Wat een ongelooflijke ervaring was dat deel van Cyprus, authentiek, rustig vriendelijke bevolking en voor ons een simpel maar goed hotel. Auto gehuurd en het hele eiland verkend ook het Griekse deel dat ging niet zomaar, maar na 3 dgn hadden we het verzekering technisch en met toestemming van Turkse verhuurder voor mekaar. Wat een ervaring èèn eiland en nog zo verdeeld tussen de Turkse en de Griekse bevolking de Un die met witte vlag op jeeps de grens bewaken. De winkelstraat in Nicosia waar je in authentieke sfeer aan Turkse kant ineens een douane post hebt, stukje niemandsland volgende douane voor je het Griekse gedeelte in mag en direct geconfronteerd word met de MC Donald en mobiele telefoon zaken, bizar. De verlaten stad, Famagusta, de verhalen van de bevolking over hun eiland, de natuur aan beide kanten, onbeschrijfelijk. Zeker nog een keer terug!!!!

Gereisd Met partner in juni 2017

Antalya is een geweldige stad

Mirjan jansen
    8-6-2019

Het oude stadje antayla is geweldig. Het leeft de hele dag door, maar op een gezellige manier. Geen harde muziek zoals in veel Turkse badplaatsen, maar gezellig en het stopt op tijd. Super mooie gebouwen. Hele lieve bevolking.

Antalya / Lara / Kundu scoort een 8,2 uit 10, op basis van 2976 reviews