Hotel Blue Star

• Animatie
  • Jacuzzi
  • Kinderopvang
  • Sauna

Over het eten, het personeel en de kamers van Hotel Blue Star in Alanya zijn de meesten van jullie tevreden. Ook over het animatieteam en het zwembad zijn jullie erg positief. Het enige nadeel is dat er veel Russen komen in dit hotel die soms voor geluidsoverlast zorgen. Benieuwd wat er verder te doen is in en rondom Hotel Blue Star in Alanya? Lees met ons mee.

De faciliteiten

Over het algemeen voldoet het eten in Hotel Blue Star aan jullie wensen. De meesten zeggen dat het eten goed is en dat je elke dag wat anders krijgt. Manon zegt bijvoorbeeld: ‘lekker eten volop keuze voor iedereen.’ Dini is ook positief, maar met een kanttekening: ‘Eten prima, niet echt super warm maar iedere dag wel iets anders wat zich na een week herhaalde.’ Al met al kun je hier dus goed eten, maar moet je geen sterrenrestaurant verwachten.

Jullie zijn redelijk tevreden met de hygiëne in Hotel Blue Star. Ingrid vindt het een schoon hotel. Maar de hygiëne in het hotel voldoet niet voor iedereen aan de normen. Zo zegt Farid bijvoorbeeld dat het niet schoon is bij het zwembad, doordat sommige gasten daar eten: ‘Zwemwater is vies, schimmel aan de randen en drijvende deeltjes. Veel Oostblok mensen die hun eigen regels hanteren en bij het zwembad gaan eten.’ Manon heeft daar juist een hele andere ervaring mee: ‘Het zwembad is zeer schoon dit komt door de regel geen eten bij het zwembad waarop goed gecontroleerd werd.’ De kamers zijn goed, maar de schoonmaak kan af en toe wel wat beter. Quincy zegt daarover: ‘Kamers zijn basic en kunnen wat schoner.’ Louie merkt op dat de kamers deels vernieuwd zijn. Even goed kijken welke kamer je boekt is dus een goede tip.

Veel van jullie zijn erg blij met het animatieteam van Hotel Blue Star. Zo zegt Tatjana: ‘Maar het leukste was toch het animatieteam, zulke lieve en grappige mensen, zij zitten echt in onze harten. Ze doen het zo leuk ook met de kinderen, onze dochter is echt gek op hun.’ Maar sommigen vonden de animatie wat minder leuk en vonden dat het beter kon.

In de omgeving

De ligging van Hotel Blue Star in Alanya is volgens bijna iedereen perfect, omdat het erg dicht bij het strand is. Je loopt in 5 à 10 minuten naar het strand. Naar het centrum van Alanya is het ongeveer een half uur lopen vanaf Hotel Blue Star. Ramona vindt dat precies goed en ook Suzan noemt de ligging super. Anderen vinden het net wat te ver. Er gaat vanaf het hotel ook een shuttlebus naar het centrum, die soms wel erg vol kan zitten.

Je kunt ook leuke excursies boeken in de omgeving. Jan, Iwona en Maaike raden dan wel aan om het hotel uit te gaan en bij een van de aanbieders buiten het hotel een excursie te boeken, omdat dat goedkoper is.

715 reviews over Hotel Blue Star

• 4Samantha23-09-2019

Matig

Veel Russen aanwezig. Het eten was vet en smakeloos op 1 dag na. De kamers waren extreem gehorig en de bedden waren hard en ik voelde de veren, verder was de kamer ruim en zag hij er netjes uit. Het personeel was erg vriendelijk en behandelde de zwerfdieren goed.

Helaas waren er te weinig bedjes aan het zwembad zodat iedereen kon liggen (en dan waren we buiten het seizoen gegaan).

Gereisd met partner in september 2019

• 10Miyase06-09-2019

FANTASTISCH!

Super goed hotel heel vriendelijk personeel. Super leuke animatie voor volwassen en kinderen. Ben er nu voor het tweede jaar ga volgend jaar weer

Gereisd met vrienden in augustus 2019

• 2Ed30-08-2019

Nooit meer never again

Alles viel tegen zwembad is wc bad en geen lig stoelen anders moet je heel vroeg bij zijn. Druk in het restaurant hegyien houop borden vol met afwas zeep eten elke dag zelfde en je moet snel zijn om een tafel te zitten . Woonkamer is een slaapkamer 2 de kamer is ouders kamer met airco .tv moet je niet kijken Slechts plek voor een tv op te hangen airco werkt alleen in ouders kamer ander kamer is SAUNA mijn dochters hebben het slecht gehad. Dat vond ik de ergste. herrie de kamer door airco van de naaste hotel kamers het lijkt of Tetanic door je slaap kamer raazt. Staf onvriendelijk ze spreken geen engels .ik kan zo door gaan maar het heeft geen zin sorry maar dit is 1000 keer nixxxx.ze zijn gek op € en $ meer niet mensen zijn niet interessant . Heel week diareeeeee mensen niet normaaal.

• 8Petra Nuesink26-08-2019

Super leuk hotel, animatie heel,erg leuk.

Supergezellig hotel, leuke animatie voor groot en klein. Overdag en 's avonds. Kleine 2 persoonsbedden. Eten gevarieerd en lekker, met de turkse avond uitgebreider eten. Tevens buiten een aparte BBQ waar je ook patat kunt krijgen. De bar sluit om 0.00 uur en dan moet het ook stil zijn in het hotel en terras. Vriendelijke medewerkers. Helaas ook katten in het hotel en bij het restaurant. Leuke Jeepsafari gedaan en naar de Markt en watervallen geweest. Super was dat je op het strand ook gewoon all inclusive was en tussen de middag een broodje hamburger en patat kreeg.Er is in het hotel gewoon wifi aanwezig. Mijn dochter van 17 wil volgend jaar graag hier weer heen.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 10Tony22-08-2019

👍👍👍👍

Het was super in het hotel. Aangename vakantie gehad. Het animatieteam doet zijn best om iedereen een aangename tijd te laten beleven in het hotel. De kamers zijn ruim. Het personeel is supervriendelijk! Wij vonden het eten heel lekker. Het is maar een paar honderd meter van het centrum zodat je leui kan gaan shoppen. Wij komen zeker nog eens terug!

• 10Quincy Van den Hende22-08-2019

Blue star hotel Alanya

Dit is mijn eerste keer in dit hotel, en ik ben helemaal verkocht! Ik ben hiervoor al in Turkije geweest maar dit is zeker de beste reis die ik tot nu toe al gehad heb. De wifi is hier top, overal is er wifi! Het eten is zeer goed, heel veel keuze! En dan het animatieteam, om het in 1 wiord te omschrijven, THE BEST! Eén voor één allemaal supertoffe mensen! Ik ga het hier missen! Xxx Quincy

• 10Tatjana Dauvillier-Klarenbeek22-08-2019

Voor de 2e x hier en genieten weer volop!!! Echt een aanrader om naar toe te gaan. Vooral de animation is top. Ze zijn zo leuk en lief en gek op een leuke manier. Ik ben echt van ze gaan houden 😍😍😍❤❤❤

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 9Geneviève22-08-2019

Entertainmen personeel af prijs voor hun 💪

Is goed hotel. Leuk zwembad. Onze kamer was schoon elke dag als we terug kwamen was ons beddenbnetjes opgemaakt. Entertainment heel leuke en spontane mensen die prettig gestoord zijn je kon met ze lachen spreken ook veel talen. Voor kinderen is er genoeg te doen. Het eten is prima. 10 minuutjes lopen naar het strand alleen terug naar hotel is wel work out of om de 15 min gaat er een bus naar het strand en hotel. Ben nog niet aan de stad geweest die schijnt alleen wat veder. Het enige mindere wat de Wi-Fi.

Gereisd met vrienden in augustus 2019

• 10Iris08-08-2019

Geweldig

Zeer goede service, leuk zwembad lekker eten, mederwerkers zeer behulpzaam

Gereisd met partner in augustus 2019

• 10Giovanni Den bieman08-08-2019

fantastisch

de service op het begin is heel goed, eten drinken en de rest is lekker en veel keuze

Gereisd met partner in augustus 2019

43 tips over Hotel Blue Star

• wieskeridderbos, 01-05-2014

De Lara waterval in Alanya is prachtig !

• B. Schenkels, 16-06-2014

Als je een stukje de berg afloopt, zit er aan je rechterkant een evenementen winkeltje, waar je boottochtjes / safari ritjes etc kunt boeken, hij noemt zichzelf 'Piet Paulusma' en zit langs een kapper, HELE aardige man en zeer behulpzaam!

• patzz, 22-03-2014

de animatie is erg actief op het park iedere avond een eigen of een ingekochte show. er is ook en druk zwembad met muziek en waar de animatie de hele dag actief is je hebt er ook een rustig zwembad waar je heerlijk rustig kunt zwemmen en zonnen busje naar strand waar je in een strandtentje van het hotel terecht kunt met je all inclusive bandje. de stad kan je ook met het busje of met een lijnbus ook zeer goed te doen en voor weinig met de taxi, in het hotel is er winkeltje de 24/7 open is.

16 vragen over Hotel Blue Star

• andrehardeveld, 29-06-2015

All inclusief op dag van vertrek

Wie kan mij vertellen of je op de dag van vertrek ( wij vliegen om 21.00 uur ) je bandje voor eten en drinken mag houden of moet je die inleveren net als je kamer ?

alvast bedankt

andrehardeveld, 05-07-2015

Bedankt maaikevelde voor uw antwoord

maaike, 05-07-2015

je bandje mag je de hele dag omhouden. je kunt dus nog eten en drinken die dag

• Athena, 09-06-2014

Handdoeken op het strand en cocktails

Ik kan nergens terug vinden of je ook handdoeken kunt krijgen voor op het strand...of moet je dit zelf meenemen?

en zijn cocktails niet inbegrepen bij dit all incl. concept?

Alvast Bedankt

Evelien, 02-07-2014

Handdoeken voor het strand zijn niet inbegrepen, dus zelf meenemen. Cocktails zitten niet bij het all-in concept samen met heel veel andere dingen.

• Linda, 28-03-2014

Terugreis

Wij gaan van 23-7 tot 3-08 naar dit hotel. Wie weet hoe dat zit met de terugreis. Wij vliegen namelijk om 22.15 terug Naar Nederland hoe zit dat met de all-in. En hoe laat moet je uit de kamer?

wieskeridderbos, 01-05-2014

Hallo Linda, Je wordt ongeveer 4 uur voor vertrek opgehaald vanuit het hotel. Een dag van tevoren worden de ophaaltijden opgehangen op het infobord maar dat wordt nog uitgelegd bij aankomst.

maaike, 05-07-2015

wij vlogen 22.30 en moesten die ochtend 12 uur uit de kamen. we hebben onze koffers in de bagage ruimte gezet en hebben die dag nog wat in de zon gezeten en wat gegeten en gedronken. Als je wil mag je nog ergens douchen in de hamam ruimte of een lege kamer

Linda1976, 12-09-2014

Hallo Gerda, Wij hebben de kamer niet aan gehouden, je kunt de bagage kwijt in een kamertje bij de receptie (deze is overigens toegankelijk voor iedereen. Wij vlogen om 22.15 terug en werden om 18.30 uur opgehaald.

gerda, 11-09-2014

Weet je óók of je de kamer aan kunt houden en hoeveel t kost? We vliegen namelijk pas om elf savonds

• VerzorgingAll inclusive, Halfpension

• Soort strandKiezels
  • Afstand tot strand500 m, 7 minuten lopen, < 5 minuten met de auto
  • Kleur van het strandLicht
  • Privé strandAanwezig
  • Strand faciliteitenBetaalde handdoeken, Betaalde parasols, Betaalde strandbedden, Catering aanwezig

• Animatie programmaAanwezig, Kids Club (6-9 jaar), Miniclub (2-5 jaar)

• Soort gerechtenDiabetische gerechten, Gerechten voor gasten met allergieën, Glutenvrij, Internationaal, Lunchpakketten, Turks, Vegetarisch

• Gratis wifiGehele hotel

• Balkon / terrasTerras
  • TemperatuurregelingAirco, Centrale Verwarming
  • Huishoudelijke apparatuurKluis, Koelkast, Koelkast / Minibar, TV

• WinkelsCadeauwinkel, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Overige servicesAutoverhuur, Dokter, Fietsverhuur, Geld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Post service, Stomerij, Ticket service, Wasserette

• SaunaAanwezig, Finse sauna, Hammam, Stoombad / Turks bad, Zout sauna

• ParkeermogelijkhedenOpenbare parkeerplaats, Parkeerplaats