Alanya

Vakantie Alanya

Op vakantie naar Alanya? Alanya is één van de bekende badplaatsen van Turkije. Wil je onbezorgd genieten van een vakantie en jezelf even helemaal in de watten laten leggen? Dan zit je goed tijdens een vakantie in Alanya.

Ben je een liefhebber van strand en zonnen? Dan ben je in Alanya aan het juiste adres. Waar je ook verblijft, zelf vanuit Alanya Centrum ben je nooit ver verwijderd van de zee. Rol je handdoek uit op het zandstrand van de ruim 100 kilometer lange kuststrook. Je begrijpt dat zoeken naar een plekje hier niet nodig is. Na het diner flaneer je door het centrum. Zorg dat je voor vertrek wat plek overhoudt in je koffer, want winkelen kun je hier als de beste. Ben je nieuwsgierig naar de bezienswaardigheden en populaire hotels die je kunt boeken in Alanya? Lees dan mee.

Bezienswaardigheden in Alanya

Naast strandhangen en winkelen zit je tijdens een vakantie in Alanya ook goed wanneer je houdt van uitzicht. Neem een taxi naar Alanya Castle, een kasteel op de top van de berg. Een mooie bezienswaardigheid, maar vooral ook een heel mooi uitzicht. Je kijkt uit over de azuurblauwe kust, bergen en dorpjes. De berg waar dit kasteel op gebouwd is, is daarnaast groener dan groen.

Hou je van veel bedrijvigheid en boten? Dan raden onze Zoover gebruikers je zeker aan om naar de haven van Alanya te gaan. Houd er rekening mee dat het een drukke bedoeling is maar er is genoeg om naar te kijken en ook zitten er veel restaurants en uitgaansgelegenheden op de boulevard. Eventueel kun je er nog voor kiezen om de zee op te gaan met één vele boottrips die daar worden aangeboden.

Bekijk alle accommodaties

Andere bestemmingen in Turkse Rivièra

Bekijk alle plaatsen

vakanties Alanya

We hebben een aantal aanbieders voor Alanya voor je op een rij gezet:

Kras

Reviews over Alanya

Alanya is fantastisch

Greetje Schenkel
    12-5-2019

Als je in de buurt zit van Alanya kun je heel goed met het openbaar vervoer reizen. De taxi is vrij goedkoop en de bus al helemaal. Wij zaten in Tosmur dat is 6 kilometer van Alanya en betaalden maar 50 eurocent voor de bus. (3 lira)

Gereisd Met vrienden in Wed May 01 2019 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Henk
    15-4-2019

Zonnebrandcrème meenemen we waren in side prima stadje om weer een keer naar toe te gaan uitgaand leven was goed en de vele eet tentjes ook Theo place in Alanya was goed eten in een woord fantastisch genoten van deze vakantie

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2018

Fantastisch relax en mooi, met genoeg voor ieder!

Marieke Hulman
    6-4-2019

Indien jullie een waanzinnige zonnige en relaxte vakantie met hier en daar wat culturele hoogstandjes willen voor jong en oud ga dan naar Alanya. Let wel op de zee en stap met waterschoentjes of slippers op de aangelegde houten aanleg steigers en ga halverwege de trap af de zee in, lopend de zee in is geen optie aangezien er spekgladde rotsen zijn waar aan menigeen zich heeft verwond....Het water is super schoon en helder, de golfslag is wat krachtig, maar heerlijk kalm dieper in zee. Niet geschikt voor jonge kinderen, maar die kunnen chillen bij het zwembad of onder begeleiding van de ouders of een volwassene en bandjes gerust ook de zee in!

Gereisd Met vrienden in september 2017

Gezellige bruisende stad

Gosta
    1-12-2018

Vrij drukke stad met een Mooi haven gebied, veel winkeltje en leuke coffie bars of restaurantjes. Richting het kasteel ook prachtig restaurant met fabuleus uitzicht. Veel diverse hotels, veel aanbod van watersport, boottochten, jeep safari’s, parasailing of paragliding.

Gereisd Met partner in september 2018

Geweldige sfeer en vakantie

Petra willemen
    15-11-2018

Ik houd niet van all inclusive dus ga altijd naar een klein hotel en de vrienschap en aandacht die je daar krijgt voelt als thuis komen.mooie boulevard..heel goed uitgaansleven ...leuke winkeltjes en markten ..kleine restaurantjes waar het heerlijk eten is ...in het centrum tussen de lokale bevolking thee drinken ...alanya is feest en thuiskomen ineen. Het hotel is in oba dus niet echt centrum maar wil je daar niet naar toe is er in oba genoeg te doen. Als ik een tripje buiten de stad wil doen bel ik een nederlands sprekende taxichauffeur die me al geweldig mooie dingen heeft laten zien. Oude dorpen in de bergen ...watervallen ..ruines ...en altijd een keer eten op de dim cay ..i love it

Gereisd Met vrienden in mei 2018
Alanya scoort een 8,6 uit 10, op basis van 3965 reviews