Topkapi paleis

7.9Goed

3km van centrum

• 7Marco31-07-2014

Toeristisch

Hoewel dit een mooi paleis is, is het er zo toeristisch dat je over de koppen kunt lopen, dan zoek ik liever de wat rustigere plekjes op

Gereisd met vrienden in juli 2014

• 8Carolien Geurtsen04-05-2014

echt heen gaan

zeer indrukwekkend zowel vanuit historisch perspectief als vanuit de invalshoek van schoonheid in het algemeen.

Alleen gereisd in januari 2013

• 9marjolein02-05-2014

druk in het week end.

Mooi!! Er is veel te zien en je kunt overal lekker op bankjes zitten uitrusten.

Gereisd met vrienden in april 2014

• 10c_vander_pluijm05-04-2014

geweldig

Hier ben je wel een paar uur zoet. Wel op tijd komen, anders loop je voetje voor voetje tussen alle groepen mensen langs de vitrines

maart 2014

• 9Madeleine18-07-2013

Veel te zien en erg druk

Wat een mooi paleis waar veel te bekijken is. Bij de ingang is al de mooie Fontein Sultan Ahmed III te zien. Dit paleis heeft 4 verschillende hoven met elk zijn eigen finctie, een buitentuin (5e hof) en het harem gebouw. Je kan hier wel een dag rondneuzen en af en toe heerlijk op het terras zitten met uitzicht op de Bosporus. Helaas is het ook enorm druk (excursies) en staan er veel rijen ( ingang, haren en schatkamer). Ik was met een excursie en heb eigenlijk alleen kunnen ruiken aan al dit moois. Misschien ooit eens een hele dag hier?? .

Alleen gereisd in juni 2013

• 10idrees25-09-2012

zeer mooie paleis

je hebt zeker 1 dag nodig om deze plaats te bezoeken

Gereisd met vrienden in september 2012

• 7Marcel van Hoof19-09-2012

Leuk om te doen

Mooi paleis, zeker wanneer je van architectuur houdt.

Gereisd met partner in september 2012

• 8naam naam08-08-2012

Waan je terug in het Ottomaanse tijdperk

Over dit prachtige bouwwerk zou ik een boek kunnen schrijven. Met een beetje fantasie en achtergrondinformatie beleef je een hele bijzondere (mid)dag in het paleis.

januari 2012

• 9Conny23-04-2012

wat een pracht!

Het Topkapi paleis mag je natuurlijk niet missen! Kijk naar de prachtig versierde zalen in het sultanspaleis en de mooie architectuur.

Gereisd met vrienden in juni 1990

• 1Jolanda12-04-2012

te druk

Zijn zelf hier naartoe gegaan op een regenachtige dag, Ontzettend druk, na in de rij te hebben gestaan waren wij binnen, Daar stonden overal gigantische rijen. Je kon over de hoofden lopen.Zijn na enige tijd weer naar buiten gegaan zonder ergens binnen te zijn geweest, zijn wel wat gewend, wonen in de buurt van Amsterdam, maar dit was te erg. Ik snap niet dat ze zoveel mensen binnen laten. Zonde

Gereisd met partner in april 2012

10 van de 23 reviews gezien