Hotel Sapphire

9.6Fenomenaal

• Sauna

53 reviews over Hotel Sapphire

• 10Songul Karaca10-04-2013

Een op en top hotel ! Zeker een aanrader ! :-)

Hotel Sapphire is gelegen in Sirkeci, Sultanahmet. Qua ligging is het al heel evident om u overal te voet te verplaatsen. Om te beginnen is het personeel supervriendelijk, vooral de receptionisten zijn heel gastvrij en vriendelijk! Men wordt echt wel op de watjes gelegd. Ze verwelkomen u met een heerlijke turkse thee of welke drank men verkiest en uiteraard een klein hapje erbij. Vervolgens informeren ze u voldoende over het hotel en de bezienswaardigheden en verder wordt u geholpen met het installeren in uw kamer. Hygiëne, orde, netheid en comfort verdient meer dan een 10! Het eten is heerlijk en wordt heel hygiënisch bereid en geserveerd ook! Ik ben enorm content, ben er reeds meerdere keren geweest en ongetwijfeld is het mijn vaste locatie in Istanbul. Zeker een aanrader, vooral het feit dat ze super vriendelijk en gastvrij zijn. De prijzen vallen heel goed mee ook! Kortom, alle personeelsleden maken de sfeer zodanig leuk, alsof je je thuis voelt bij Sapphire !

Gereisd met vrienden in maart 2013

• 7Maaike25-01-2013

Middelmatig

Goede locatie en vriendelijk personeel. Van de kamer waren we iets minder onder de indruk en de badkamer rook niet zo fris. Het hotel zou iets beter onderhouden moeten worden en wat beter schoongemaakt worden. Ontbijt was inclusief en er was voldoende keuze, alleen de kwaliteit van het eten en drinken was zeer matig. Groot pluspunt was dat we pas om 12.00 uur uit hoefden te checken en de rest van de dag gratis onze koffers op konden slaan in de bagageruimte. Bij vertrek kregen we een setje Turkse appelthee en wat Turks delight, erg attent. Na terugkomst in Nederland ontvingen we een e-mail in het Nederlands met een heleboel vriendelijke woorden en het verzoek om een beoordeling achter te laten op Tripadvisor. Een slimme zet, maar ik denk wel dat daardoor de beoordeling van dit hotel wat hoger is dan het daadwerkelijk verdiend. Al met al een redelijke prijs-kwaliteit verhouding.

Gereisd met partner in oktober 2012

• 6Maaike01-12-2012

Middelmatig

De locatie van het hotel is prima en het personeel was heel vriendelijk. Van de kamer waren we iets minder onder de indruk en de badkamer rook niet zo fris. Het zwembad zag er ook wat onhygienisch uit. Het hotel zou iets beter onderhouden moeten worden en wat beter schoongemaakt worden. Ontbijt was inclusief en er was voldoende keuze, alleen de kwaliteit van het eten en drinken was zeer matig. Groot pluspunt van het hotel was dat we pas om 12.00 uur uit hoefden te checken en de rest van de dag gratis onze koffers op konden slaan in de bagageruimte. Bij vertrek kregen we een setje Turkse appelthee en wat Turks delight, erg attent. Na terugkomst in Nederland ontvingen we een e-mail in het Nederlands met een heleboel vriendelijke woorden en het verzoek om een beoordeling achter te laten. Een slimme zet, maar ik denk wel dat daardoor de beoordeling van dit hotel wat hoger is dan het daadwerkelijk verdiend. Al met al een redelijke prijs-kwaliteit verhouding.

Gereisd met partner in oktober 2012

• 6chantal jansen26-07-2012

Sapphıre ıs absoluut geen 4 sterren waard

Sapphıre ıs absoluut geen 4 sterren waard. De kamers zıjn kleın en alle actıvıteıten vd buren zıjn goed te volgen. De badkamer ıs verouderd. Sommıge dagen kregen we geen schone handdoeken, moesten we zelf actıef naar vragen. Wıj hadden ook een lekkende douchcabıne dıe na 3 keer vragen werd gemaakt. Er ıs weınıg varıatıe ın het ontbıjt en de keuze ıs beperkt. Het personeel ıs wel vrıendelıjk. Voor dıe prıjs zıjn er betere hotels te vınden ın Istanbul.

Gereisd met partner in juli 2012

• 8Marlies22-04-2012

Leuk hotel, geweldige locatie

Hotel Sapphire is een goed hotel, zeer schone kamers, niet groot maar groot genoeg, lekkere bedden,prima badkamer, zeer vriendelijk en behulpzaam personeel, uitgebreid ontbijt, gunstige ligging ten opzichte van bezienswaardigheden, alles op loopafstand. Istanbul is een drukke stad, vol verkeer, daarom heerlijk dat er in het straatje van het hotel geen auto's rijden. Je hoort alleen de mannen beneden op straat die thee drinken of de mensen die door de straat lopen. Een aanrader dit hotel!

Gereisd met partner in april 2012

• 8LindaPinda8718-12-2011

Iets gedateerd maar geweldige ligging

Hotel Sapphire is een aanrader om te verblijven tijdens je verblijf in Istanbul. Het ligt dichtbij de belangrijke bezienswaardigheden en heeft een aantal gezellige cafés in de straat / buurt waar je 's avonds erg gezellig en leuk kunt zitten.

Het hotel zelf is iets gedateerd maar dat is te verwachten in een oude stad, luxe probleem. Het personeel is ontzettend vriendelijk en het ontbijt uitgebreid en goed.

Als wij weer naar Istanbul gaan, gaan we zeker terug naar dit hotel.

Gereisd met vrienden in oktober 2010

• 8brabant25-06-2011

goed hotel

goed hotel, gelegen in drukke straat met restaurantjes. Wel geluidsoverlast ´s avonds en in de vroege ochtend zo al vanaf 5.30 uur. Goed ontbijtbuffet en supervriendelijk en behulpzaam personeel. Het zwembad is niet zo aantrekkelijk en ruikt te veel naar chloor. Prima gelegen en zGrand bazar, metro, boten, visrestaurantjes, blauwe moskee hagia sofia alles goed tevoet te bereiken. Ik kan het hotel zeker aanraden.

Gereisd met partner in juni 2011

• 8marjadenhartog11-05-2011

Zeer gunstig gelegen hotel

Dit hotel ligt op loopafstand van alle belangrijke toeristische bezienswaardigheden. Verder vlakbij een belangrijke tramlijn, waarmee o.a. het Dolmabahce Paleis makkelijk bereikt kan worden, nl. 10 minuten lopen vanaf eindpunt. Persoeel zeer behulpzaam en vriendelijk. Gratis WiFi in hotelkamer. Kamers niet ruim, maar wel met prima bedden. Zwembad in kelder, niet groot, wel helder en schoon. Een aanrader dit hotel!

Gereisd met partner in april 2011

• 10Monique07-04-2011

Leuk hotel, geweldige staff en service

Zeer vriendelijke en service gerichte medewerkers. Hotel ligt op loopafstand van alle belangrijke bezienswaardigheden. Je voelt je meteen thuis in dit hotel!

Alleen gereisd in april 2011

• 9Lorin13-03-2011

De enige echte goeie Hotel.

Het is een hele goeie hotel, ik ga voortaan altijd naar Sapphire. Het is er zo mooi, en een echte comfort ik raad het iedereen aan. het personeel is heel aardig en hulpzaam. Het is een schitterende hotel. Ik heb geen andere woorden hiervoor, perfect!

Gereisd met vrienden in februari 2011

Hotel Sapphire info