Hotel Sabastersterster

• Sauna
Tonen op kaart

29 reviews over Hotel Saba

• 9Evi15-09-2014

basic, maar absolute aanrader!

Hotel is zeer basic, maar heeft alles wat je nodig hebt (en is ook zeer proper!). Er is niet veel luxe, maar prijs-kwaliteit is dit zeker dik oké! Dakterras is een echte meerwaarde. We hebben daar vaak gezellig wat gedronken. Hotel is ook zeer goed gelegen, namelijk nog geen 2 min. van Blauwe Moskee (en je hebt ook geen last van straatlawaai).

Personeel is ook zeer vriendelijk. Ontbijt was zeker oké, maar verwacht voor deze prijs ook geen reuze buffet. Maar het nodige was zeker aanwezig!

Kort samengevat: een echte aanrader !!!!

Gereisd met partner in september 2014

• 8waterrietzanger01-04-2014

Prima hotel

Hotel Saba is ons goed bevallen. Van gehorigheid hadden we geen last omdat wij de gang voor ons alleen hadden.

Gereisd met partner in maart 2014

• 9carlie02-11-2013

Goed basic hotel.Super uitzichtdakterras

Goed hotel. Eenvoudig. Proper. Goed ontbijt. Vriendelijk personeel.Alles hangt er natuurlijk een beetje van af welke kamer ze je toewijzen. Wij zaten op de 2de verdieping aan de voorkant en hadden toch nu en dan wel een beetje last van lawaai ondanks het feit dat het hotel in een rustige straat en een rustige omgeving ligt. Maar ja, dat zal dan ook misschien wel afhankelijk zijn van welke dagen en periodes men er verblijft.Het was wel een mooie kamer en er werd dagelijks gepoetst, bedden opgemaakt en handdoeken ververst.Maar de climax van dit hotel is het dakterras met een fantastisch uitzicht op de bekendste toeristische toppers : de Aya Sofia en de Blauwe Moskee. Ook de zee is te zien en langs de zijkant een haven in de verte. Alleen daarvoor zou je dit hotel boeken. Hotel ligt een 30-45 minuten wandelen van de metro Aksaray die rechtstreeks naar de luchthaven gaat.Dit is de beste manier want de trams zitten overvol.In het kort : Prima hotel, boeken maar !

Gereisd met partner in oktober 2013

• 8ikke197603-06-2013

Super ligging

• Ligging in rustige straat, maar toch vlak aan de Blauwe Moskee
    • Goede restaurants in de buurt
    • Vriendelijk & behulpzaam personeel (altijd met de glimlach geholpen)
    • Propere kamers (dagelijks gepoetst)
    • OK ontbijt - niet superuitgebreid, maar wel alles aanwezig
    • Mooi terras met mooi uitzicht
    • Uitzicht niet even mooi op alle kamers (sommige kamers kijken uit op blinde muur of op de airco koker - deuren van lege kamers stonden open, dus we konden een beetje rondneuzen)
    • Geen WiFi op de kamer, enkel in de lobby & op het dakterras

Wij waren weinig op de kamer - vooral veel uitstappen gemaakt en van de stad genoten. Het enige wat wij van het hotel verwachtten was proper, goed ontbijt, goede nachtrust en die verwachtingen werden ingelost!!!

Gereisd met partner in mei 2013

• 8Henk16-05-2013

Prima hotel op geweldige lokatie

Hotel Saba ligt op loopafstand van een groot aantal bezienswaardigheden waaronder de Blauwe moskee en de Aya Sofia. Wij hadden een kamer aan de straatkant, veel daglicht. 's Avonds en 's nachts is het rustig. Airco op de kamer is heel fijn. Sanitair is simpel maar voldoende. Er wordt elke dag schoongemaakt dus dat is prima. Ontbijt met geweldig uitzicht op het dakterras. Wel opletten dat de meeuwen je eten niet meenemen. Hotel is een echte aanrader voor een paar dagen in Istanbul.

Gereisd met jonge kinderen in april 2013

• 7Ben19-05-2012

redelijk hotel jammer dat het zo gehorig is

Redelijk hotel. Enkele kamers uitzicht op blinde muur. Bedden aan de harde kant. Zeer gehorig elke avond van 22.30 tot 1 uur wordt er gewerkt in de keuken van het restaurant slapen is er dan niet bij als je op de vierde etage een kamer hebt. Goed ontbijt vriendelijk personeel perfecte ligging.s'avonds niets te doen. Heb je een vraag mail mij gerust.

Gereisd met partner in mei 2012

• 8geo_strobbe_121-09-2011

zeer goed gelegen

rustig en ideaal gelegen bij het hyppodromeplein, aya sofia, blauwe moskee. kamers goed onderhouden, maar ipv een kamer met dubbelbed zoals afgebeeld op hun website, hadden we wel een kamer met verspreide 2 enkelbedden (zie foto), en 2 kleine venstertjes uitgevend op zijkant en techn. schacht. Niet heel erg, toch enkel om te slapen. Airco maakte wat lawaai, daarom s nachts uitgezet. Interessant dat er een koelkastje op kamer is. Ontbijtruimte en dakterras gezellig met mooi uitzicht. Aanbod en kwaliteit ontbijt voldoende, enkel fruit ontbrak. Aanrader qua prijs/kwaliteit en ligging.

Gereisd met partner in september 2011

• 8Joyce21-05-2011

Superfijne locatie, een absolute aanrader!

Het hotel ligt erg centraal gelegen. Als je op zoekt bent naar een goede locatie om Istanboel te verkennen, dan ben je hier aan het juiste adres! Het dakterras van het hotel is helemaal geweldig, je kijkt uit op alle hotspots in het gebied. Het personeel is vriendelijk en behulpzaam. Samen met mijn zus en moeder hebben we een heerlijk lang weekend gehad en zijn verliefd geworden op het bruisende Istanboel!

Gereisd met oudere kinderen in maart 2011

• 6Funda15-05-2011

Positief met 1 negatief puntje

Samen met een vriendin zijn wij hier van 5 tot 10 mei verbleven. Op internet zagen de kamers er heel mooi uit maar eenmaal aangekomen in onze kamer (207) was het een zware teleurstelling. Onze raam had uitzicht op de airco's dus wij hebben nooit kunnen zien of het al donker is, of de zon schijnt, of het regent etc. Erg jammer! De kamer zelf was wel ruim en dan met name de badkamer. Het was er ook erg schoon. Het maakte niet uit hoe laat we onze kamer verlieten, er werd altijd schoongemaakt.
    De ligging is wel goed in principe, erg ideaal voor mensen die de omgeving willen verkennen maar als je al veel van Istanbul hebt gezien, dan raad ik het af. Het personeel was wel vriendelijk, met name de mevrouw die in de ochtend/middag achter de receptie stond. Over de overige kan ik niet veel zeggen. Het ontbijt was ook goed en erg lekker.

Gereisd met vrienden in mei 2011

• 9Joyce Fitzgerald07-05-2011

heerlijk centraal :)

het hotel ligt erg centraal dichtbij veel bezienswaardigheden als de winkels, museam en moske's. Doordat het hotel in een kleine steeg staat heb je weinig last van al deze drujte, ideaal om Istanboel goed te verkennen.

Gereisd met oudere kinderen in maart 2011

1 tip over Hotel Saba

• waterrietzanger, 01-04-2014

Eettentje Grup annex souvenierwinkeltje staat in het Istanbul boek als prima en dat klopt ook. Zit pal naast Saba. Bosporus tochten zijn ook prima te boeken bij de haven. Stukken goedkoper. Voor 8 euro dagtocht gemaakt met heel grote boot.

1 vraag over Hotel Saba

• jacquelien, 14-08-2012

bereikbaarheid hotel

Is dit hotel nabij openbaar vervoer? Mijn reisgenoot is slecht ter been, en kan niet een stijle straat oplopen naar een hotel. We gaan ook gebruik maken van tram om de stad te verkennen, is dat nabij het hotel??

Henk, 16-05-2013

Hotel ligt op ongeveer 10 minuten lopen van de tram. Let wel op dat de tram in Istanbul heel erg druk is en dat er over het algemeen alleen nog staanplaatsen over zijn. Het hotel ligt aan een vlakke straat. Er rijden overigens heel veel taxi's die vergeleken met Nederland spotgoedkoop zijn.

Hotel Saba info

• Huishoudelijke apparatuurKluis, Koelkast / Minibar, Koffie en thee, TV

• Receptie24-uurs receptie, Aanwezig, Express check-in & check-out
  • Room Service24 uurs service, Aanwezig
  • Op het terreinBagageruimte, Bibliotheek, Recreatieruimte, Terras, Tuin
  • Overige servicesAutoverhuur, Fietsverhuur, Geld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Stomerij, Strijkservice, Ticket service, Wasserette

• SaunaAanwezig

• ParkerenBetaald