Hotel Orka Royal

• Sauna

146 reviews over Hotel Orka Royal

• 8Marga Blommaert20-10-2019

Super .. ook het ontbijtbuffet

Op 26 september 2019 kwamen we om 11.00 uur verreist bij het hotel aan. We konden meteen naar onze kamer, terwijl de inchecktijd 15.00 uur is. Na een paar uur geslapen te hebben op heerlijke boxspringbedden en een heerlijke douche te hebben genomen in een ruime inloop douche zijn we naar de Bosporus gelopen, welke bijna praktisch naast het hotel ligt. Als je vanuit het hotel linksom naar het station gaat en door de stationshal rechts de weg op gaat sta je voor de Bosperus. De vrijdag zijn we bij de belangrijke toeristische plekken geweest, welke door het park van het Topkipaleis, wat ook naast het hotel grenst heel makkelijk lopend bereikbaar is. Met tramlijn 1 zijn de toeristische plekken nog makkelijker bereikbaar. Het station, de metro en de tramhaltes liggen in een kring van 50 tot 100 meter om het hotel. Daarom is dit hotel ideaal voor een stedentrip. Ook de shuttledienst van en naar de vliegvelden zijn perfect geregeld

Gereisd met partner in september 2019

• 3M15-04-2019

Kort samengevat, shit hotel!

De ligging is goed gezien de blauwe moskee en topkapi paleis op loopafstand te doen is. Zelfs met een kinderwagen. Echter puur gekeken naar het hotel en hoe deze door touroperator wordt uitgebeeld als een 4 sterren hotel. Het ontbijt(eten) was echt zwaar summier en gewoonweg niet lekker. Voor een echte jus d'orange drankje vragen ze een euro per glas. Rest van het drinken inclusief koffie en thee was gewoonweg niet te zuipen. Ze hebben een zwembad + jaccuzi. Alleen even erbij vergeten te vermelden dat het water ijskoud is en dit Niet mogelijk was om te verwarmen. Dit geld notabene ook voor het water in de jaccuzi! Hierdoor zijn wij hier dus niet in geweest, wat wij daarom zwaar teleurstellend vonden. De kamers waren mini, bijna geen ruimte om je benen te strekken. Kortom, dit hotel als een 1 a 2 sterren zou ik zeggen, prima. Maar als een vier sterren hotel totaal niet!

Gereisd met partner in april 2019

• 8jokevandalen14-10-2015

Goed hotelcentraal gelegen

Metznvijven goed naar ons zin gehad.Schone kamer met nieuwe badkamer.Goed ontbijt.Behulpzaam personeel.Buiten wat herrie van div. Airco s.Misten alleen koffiefaciliteiten op de kamer.

Gereisd met vrienden in oktober 2015

• 8anja05-07-2015

Dichtbij de bekende bezienswaardigheden

Hotel Orka Royal ligt op loopafstand van de beroemde bezienswaardigheden. Wij hadden een kamer aan de voorkant. Het ligt aan een rustige smalle straat. Beneden is het restaurant en de bar. Hier kan je ook s avonds lekker eten. Er is een overdekt terras met terrasverwarming bij. De warme chocolademelk met slagroom is niet te versmaden. Het ontbijt is niet uitgebreid maar goed. De kamer is standaard maar wel met een heerlijke douche. Op het dakterras is nog een klein zwembad. Je hebt hier een geweldig mooi uitzicht. In het hotel is ook een hamam aanwezig. Hier is ook een piepklein overdekt zwembad bij. Wij hebben het als een prettig hotel ervaren. Let op: De bus komt niet bij het hotel. Je wordt afgezet en opgehaald bij het serkeci station. Het is gelukkig niet zover lopen, maar met bagage. Dit staat in geen een brochure vermeld

Gereisd met vrienden in maart 2015

• 8Fam. Hendriks24-05-2015

Voor herhaling vatbaar

Het hotel ligt midden in de oude wijk van Istanbul. Bijna alle bezienswaardigheden zijn op loopafstand van het hotel. Goed ontbijt. Personeel is zeer behulpzaam bij alles wat je ze vraagt.

Gereisd met partner in mei 2015

• 6astridleo_105-12-2014

Zeer goede ligging.Simpel hotel

Ligging in het centrum.Kamers simpel en niet groot,Eerst een kamer gekregen zonder daglicht .De dag daarna naar een iets grotere kamer met wel daglicht maar vlak naast een herrie makend koelingssysteem van het hotel.Expres!!!!! .Ontbijt is matig.Weinig soorten beleg en niet te drinken koffie.8 dagen geweest en een ochtend werd er een eitje gebakken.Het hotel is super schoon..Ongezellige ba r.Kortom om op loop afstand alle attracties te bekijken prima .Kwalitatief is het hotel matig.

Gereisd met partner in november 2014

• 8yvreeml17-11-2014

Wat een stad!! Zo geweldig.

Een geweldig hotel en zo dicht bij het oude centrum. Het ontbijt was prima. Het enige minpuntje is dat de vloerbedekking er niet zo schoon uitzag Verder zou ik er zo weer heen willen.

Gereisd in oktober 2014

• 8Vincent05-11-2014

Prima hotel

Het hotel ligt centraal tussen alle bezienswaardigheden. trams en taxi's binnen 5 minuten. Het hotel heeft volledige wifi dekking, op je kamer ligt de code om in te loggen. Vanaf het dakterras een mooi uitzicht. Helaas zijn de omringende gebouwen vervallen of gesloopt. Het ontbijt is er prima, brood, jam, ham, kaas en eitjes liggen er klaar voor je. Voor het uitzicht moet je niet komen, dat is of niks of een vervallen gebouw of de airco installatie. maar dat maakt snachts niet uit. De balkondeur was goed geluid dicht, je kom wel de buren horen douchen door waterleiding lawaai. De stortdouche was heerlijk maar moet niet volledig open, dan kan de bak overstromen. De bar in het hotel was niet echt super maar prima om een drankje te doen na een lange dag. De sauna en stoombad waren heerlijk om even tot rust te komen, zwemmen moet je een badmuts hebben die je daar ook kan aanschaffen. Een prima hotel om na een dag lang door de stad lopen tot rust te komen.

Gereisd met vrienden in oktober 2014

• 9patrick Kuipers21-10-2014

Prachtig hotel met zeer fraaie, centrale ligging

Hotel Orka Royal is zeer centraal gelegen op loopafstand van de Bosporus en het prima en overzichtelijke openbaar vervoer. Het hotel heeft een luxe uitstraling en prima kamers. Het personeel is behulpzaam en vriendelijk en doen er alles voor om het de bezoeker naar de zin te maken. Het hotel heeft op de bovenste verdieping een fraai terras met zwembad alwaar u een zeer fraai uitzicht heeft over de Bosporus. De bezienswaardigheden ( Hagia Sofia, Blauwe Moskee, Grand Bazaar, Taksim plein etc) zijn goed te belopen maar ook prima te bezoeken met de tram en metro, de haltes van tram en metro zijn op ca. 100 meter van het hotel.

Wij vonden hotel Orka Royal een zeer fijn hotel voor onze stedentrip en willen het dan ook zeker aanraden aan lezers van deze site.

Gereisd met partner in oktober 2014

• 8Aletta05-10-2014

Prima hotel, veel highlights op loop afstand

Prima Hotel, meeste TOP lokaties op loop afstand!!!!. Tram 2 minuten vanaf hotel. Vriendelijk personeel, en nette gerenoveerde kamer met zeer snelle WIFI, Satelliet TV, kluisje en Minibar. Vanaf dakterras (horeca aanwezig) geweldig uitzicht op de Bosporus en de Gouden hoorn. Turks en Europees ontbijt zeer uitgebreid. Wij hadden aan de achterkant een kamer en hadden daardoor veel het overlast van het geluid van een generator. Sloot je de ramen af dan was er geen ventilatie .Er is wel airco, maar deze is nogal lawaaierig.

Gereisd met partner in september 2014

13 tips over Hotel Orka Royal

• Willy, 12-08-2013

Er zijn veel goede restaurants rondom het Hotel waar je voor weinig geld kan eten.Een aanrader is het om te eten bij Esmer Chef hij staat precies tegenover een tramhalte Guhane.

• fam.G.Dijkstra, 06-05-2014

Hotel met goede prijskwaliteit verhouding en perfecte ligging maar vraag vooraf of alle voorzieningen (haman, dakterras, bar) open zijn en vraag of de bouwactiviteiten rondom hotel afgelopen zijn (denk dat dit nog wel even gaat duren (zie foto's).

• ellie, 30-07-2012

Voor alleenstaande vrouwen zoek een hotel buiten de omgeving Fatih of Sultanahmet. Ook buiten t hotel heb je binnen 2 minuten al een man die aan je wil plakken!

0 vragen over Hotel Orka Royal

• Huishoudelijke apparatuurBroekenpers, Kluis, Koelkast / Minibar, TV

• WinkelsCadeauwinkel, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
    • Receptie24-uurs receptie, Aanwezig, Express check-in & check-out
    • Room Service24 uurs service, Aanwezig
    • Op het terreinBagageruimte, Bibliotheek, Recreatieruimte, Rookruimte, Terras, VIP area
    • Overige servicesAutoverhuur, Concierge, Dokter, Geld wisselen mogelijk, Geldautomaat, Informatie voor trips, Kluis, Krant, Stomerij, Strijkservice, Ticket service, Wasserette

• SaunaAanwezig, Finse sauna, Hammam, Stoombad / Turks bad
    • Wellness behandelingenLichaamsbehandelingen, Massages