Hotel Ilkay

56 reviews over Hotel Ilkay

• 2019
    9Carmen28-06-2019

Prima hotel!

Kamer was schoon, douche prima. Elke dag worden flesjes water neergezet,waterkoker,koffie,thee op de kamer. Turks ontbijt, restaurant heeft een goede,uitgebreide kaart. Bezienswaardigheden zijn op loopafstand.

Gereisd met oudere kinderen in juni 2019

• 2018
    7Sarah06-12-2018

Fantastisch!

Verblijf was prima. Aardig personeel. Koffie helaas niet te drinken en de vloerbedekking op de kamer is aan vervanging toe, verder een prima hotel. Alles op loop afstand.

Gereisd met vrienden in november 2018

• 9Marien en Bea22-10-2018

Uitstekend, prima keuze!

Top hotel en locatie!!! Vriendelijk personeel, tekst en uitleg over verblijf, ongekende gastvrijheid. Upgrade gekregen naar naastliggend hotel. Valt onder hetzelfde beheer. Keuze voor kamer aan de achterzijde hotel. Prima. Alles schoon. Ontbijt eveneens uitstekend. De eigenaar maakte zich aan ons bekend en kwam als gastheer vriendelijk en behulpzaam ons tegemoet. Aanbeveling dus.

Goede tramverbinding met bezienswaardigheden. Overigens: merendeel is op loopafstand, bijvoorbeeld: Aya Sophia, Blauwe Moskee, Topkapi paleis Grote Bazar en Egyptische Bazar.

Gereisd met partner in oktober 2018

• Oude reviews

9Teuny03-05-2015

Goed hotel

Goed hotel. Goede kamers ,prima personeel.heerlijk centraal van ligging.veel op loopafstand.goed restaurant bij het hotel om te eten . Wel een drukke straat maar wel gezellig.we hadden kamer aan de voorkant maar niet echt hinder van de straat en de trams daar. Het was een fijne stedentrip samen met onze kids. Het hotel is echt een aanrader ook door de prijs.

Gereisd met oudere kinderen in april 2015

• 7Nancy27-04-2015

Prima ligging

De ligging is top. Je bent te voet bij alle bekende toeristische plekken die je moet zien. En anders zijn twee tramhaltes erg dichtbij. Ook veel restaurantjes dichtbij. En ondanks dat het niet toegestaan is eten en drinken je kamer in te nemen zit er aan de overkant van de straat een heel klein supermarktje. Wel weer jammer dat er geen koelkast is. Het hotel zelf was niet geweldig. Bij inchecken werd ons een ander (beter) hotel aangeboden, waarschijnlijk door overboeking. Raar dat je dat andere hotel als veel beter gaan toelichten, wat zegt dat over je eigen hotel? We zijn toch maar bij deze gebleven. Moesten ook twee verschillende (en hele krappe) liften nemen om naar onze kamer te komen. Kamers waren redelijk klein en de douche was vreselijk, maar niet heel gehorig (op wc en lift na). Kamer werd wel elke dag keurig en netjes schoongemaakt. Ontbijt was heel standaard. Personeel (vaak maar 1 iemand) was ook zo druk met afruimen dat ze heel vaak spullen (kapot) lieten vallen.

Gereisd met partner in april 2015

• 8Marianne08-08-2013

Leuk hotel in het centrum

Dit hotel ligt vlak bij de Hagia Sophia, het Tokapipaleis en de Baluwe Moskee. Allemaal op loopafstand. Metrohaltes in de buurt. Nadeel is wel dat de metro voor de deur rijdt, met eventueel overlast als gevolg. Wij kregen in eerste instantie een kamer toegewezen met uitzicht op een blinde muur. Gevraagd of dit veranderd kon worden, en dat was geen probleem. Een andere kamer gekregen met ruim daglicht. Gratis WIFI aanwezig.

Gereisd met partner in mei 2013

• 7Tim Meewezen17-03-2013

Uitstekend hotel voor bezoek Istanboel

Hotel ideaal gelegen voor wandelen naar alle bekende bezienswaardigheden, voor verdere bestemmingen stopt de tram voor de deur en het busstation is dichtbij. Tegenover het hotel vele leuke, gezellige restaurants waar je tegen een redelijke prijs heerlijk kan eten. Het hotel zelf kent een lekkere tapas bar en de dag er eindigen met een biertje genietend van muziek uit de 70-er jaren is ook zeer aangenaam. De kamer is niet al te groot maar groot genoeg met een eigen badkamer waarin een goede douche. Ontbijt is zeer eenvoudig maar voldoende. Kortom, als je Istanbul wilt bezoeken en het hotel alleen gebruikt om te slapen is het een uitstekende keuze.

Gereisd met partner in maart 2013

• 8Jolanda29-09-2012

Prima hotel op ideale plek

Hotel Ilkay is prima voor een citytrip. Schoon, met aardig personeel, nette kamers, met goede douche. Het hotel ligt aan een drukke straat waar de tram en veel verkeer door heen rijdt, maar op je kamer hoor je geen lawaai van buiten. Goed, lekker, ontbijtbuffet. Op loopafstand van vele toeristische bezienswaardigheden als het Topkapi-paleis, Aghia Sophia, Blauwe Moskee, Grand Bazaar, de Bosporus etc. Via een tussendeur kon je naar het aangrenzende eetcafe Red River, waar je heel gezellig iets kunt eten en drinken. Hier is ook WiFi. Aangezien Istanbul een prachtige, relaxte stad is, gaan we zeker nog een keer terug en dan kiezen we weer voor Hotel Ilkay!

Gereisd met vrienden in mei 2012

• 8Dino Soldaat22-08-2010

Simpel, goed gelegen hotel

Het is een simpel hotel zonder bijzonderheden. De ligging is echt prima, het is dichtbij bezienswaardigheden en met de taxi ben je voor 8 euro in het centrum. Het ontbijt is goed en de kamers zijn schoon. In de straat zelf waar het hotel zich bevind zijn kleine restaurants, kleine barretjes en wat kleine winkeltjes.

Gereisd met vrienden in januari 2010

• 8Fam. K21-07-2010

Leuk hotel

Wij zouden 1 week doorbrengen in Ilkay hotel, maar door de aswolk nog wat dagen langer moeten blijven. Door het hotel werden wij goed opgevangen en konden wij makkelijk nog wat nachtjes bijboeken. Een mooi hotel met een mooie ligging. Gelegen in een leuk winkelstraatje vlak bij het centraal station en ook bij verschillende tramhaltes. Personeel is erg vriendelijk en de kamers zijn eenvoudig maar goed. Dit hotel is zeker aan te raden als je een paar dagen of 1 week in Istanbul verblijft.

Gereisd met vrienden in januari 2010

Hotel Ilkay info